Lijf & Lijn alle pijlers

De 100+ dames (deel drie)

06-08-2009 08:22 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle meiden die meer dan 100 kilo wegen en daar graag verandering in willen brengen. Lekker kletsen over afvallen, bewegen, eten en alles wat ons verder bezig houdt.

Iedereen is van harte welkom om mee te schrijven!

Het eerste topic...

Het tweede topic...
Mooie fiets Q!

Hemera,

Iejoor, sterkte voor je vriendin! Klinkt heftig!

Q, laat mij maar op hetzelfde staan, dus 106. Gaat nog steeds niet lekker. Ben momenteel ook weer hevig gefrustreerd door al die zwangere mensen om me heen. Tis niet eerlijk. In plaats van dan te realiseren dat ik daarvoor aan het afvallen ben, ga ik eten. Hoe dom... Verdorie, verdorie, verdorie.

Ben toe aan vakantie, haha.

Voor de rest van jullie lieve dames: zet 'em op deze week!!!!!!!
Goedemorgen allemaal!

Nou, hier is mijn eerste.....

111.3 kg, bij een lengte van 1.65

Mijn voorlopige streef is 99 kg, maar uiteindelijk wil ik door naar de 80/75 kg.

Afgelopen zaterdag naar de Efteling geweest. Heb me gelukkig aardig kunnen inhouden met eten....(geen ijsje genomen!!), alleen bij het buffet ging het wat minder. (Gelukkig hadden ze kleine bordjes, dan lijkt het meer dan het is )

Voor alle dames die al zoveel kwijt zijn: goed gedaan! Wees trots op jezelf en je prestatie!

Voor de dames bij wie het wat minder gaat: sterkte, en kop op! (ik weet het, makkelijker gezegd als gedaan....uit eigen ervaring helaas!)
Pffffff

Gewicht deze week: 71,0

Deze week er af: -1,9

Totaal er af: -42,1

BMI: 20,7
Hmm Quirijn.... toch maar eens naar de HA?

Majo....
Jee Q, jij gaat maar door. Zou het ook laten nakijken hoor als je er je bedenkingen bij hebt :hug:!!!
quote:Quirijn schreef op 10 augustus 2009 @ 09:19:

[...]

Wat grappig! Die fiets was toevallig mijn tweede optie.. het ging tussen deze en die jij nu hebt..Hah grappig idd Ik vind hem echt superfijn, ben er heel blij mee.
Gewicht nu: 109.2

Deze week eraf: - 1.3

Totaal eraf: - 35.2

Ben tevreden. 35 kilo eraf totaal. Jeej. Vandaag een vakantiedagje naar t strand. Met oppaskindje. Leuk :-D

Een goede start is het halve werk, peanut!

Bonobo: Zet 'm op heh! Pak die goede draad weer op :-)

Elleinspe
@ Majo: ik weet precies hoe je je voelt..... same here!

Ben er ook al een jaar mee bezig om daarom te proberen af te vallen, maar ben steeds niet sterk genoeg om door te zetten

Hopelijk lukt het me nu met steun van alle mensen hier wel!

Eigenlijk is dat al de foute instelling heb ik geleerd..... je moet niet "hopen" maar zeggen "het gaat me lukken!"

Dus bij deze: Het gaat me deze keer wel lukken!!!
quote:Quirijn schreef op 08 augustus 2009 @ 12:15:

Iejoor, probeer eens om alle 'omstandigheden' van je af te zetten. Probeer je voor te stellen dat jij alle beslissingen maakt. Jij bent verantwoordelijk voor wat je wel en niet eet. Je hebt het namelijk allemaal zelf in de hand.

Als je het hebt over de omstandigheden (waar we nou eenmaal constant allemaal mee te maken hebben) zoals vakantie, laat thuis, stress, onregelmatigheden etc, dan geef je de controle uit handen. De omstandigheden zorgen dan dat je je niet aan je plan houdt, en je je daar vervolgens rot over gaat voelen.

Die controle moet je terug pakken (voor je gevoel, want de daadwerkelijke controle ligt altijd al bij jezelf). Jij bent verantwoordelijk voor wat je in je mond stopt, en ook voor hoe je je er vervolgens over voelt. Dat maakt je een stuk krachtiger, en wellicht is het dan makkelijker om je aan je plan te houden.

Zet em op meiden!

Deze reactie lezen was precies wat ik nodig had! Dank je Q.

De laatste weken is het hier echt bagger gegaan, en oke er speelde van alles mee maar ik ben uiteindelijk zelf diegene geweest die niet goed gegeten heeft. Ik hoop het nu weer op te kunnen pakken.

Ik merk ook dat als het niet goed gaat qua eten dat ik dan niet hier schrijf, uit schaamte denk ik?
quote:HotCherryPoptart schreef op 08 augustus 2009 @ 16:49:

In Eindhoven loopt er ook zo eentje rond. Altijd in het centrum. Hij schijnt zelfs een eigen hyve enzo te hebben.

Arnold.

God laat ooooook jou toe in je haaaaart. Zodra jij Jezus aanvaaaaaaaard.
MW, heb precies hetzelfde! Ik denk dat dat ook met een stukje confrontatie te maken heeft. Je weet dat je niet goed bezig bent, en daar ben je je dan nog eens extra van bewust als je dit topic opent. Althans, zo werkt het bij mij.

Succes met het weer oppakken, want het is moeilijk!! Maar we kunnen het!!!!

Chicku78, ik begrijp dat jij ook af willen vallen om zwanger te worden? Ga jij ook voor IVF?
Bij mij is de stand deze week 116.9

Dus deze week 0.1 Afgevallen

Volgende week wil ik onder de 116.5 zitten.
quote:Majo1979 schreef op 10 augustus 2009 @ 10:40:

MW, heb precies hetzelfde! Ik denk dat dat ook met een stukje confrontatie te maken heeft. Je weet dat je niet goed bezig bent, en daar ben je je dan nog eens extra van bewust als je dit topic opent. Althans, zo werkt het bij mij.

Succes met het weer oppakken, want het is moeilijk!! Maar we kunnen het!!!!

Chicku78, ik begrijp dat jij ook af willen vallen om zwanger te worden? Ga jij ook voor IVF?

Ja idd. Zo van ai nu durf ik niet meer

Ga nu eerst een appel eten en een glas water drinken. Ik ga er weer helemaal voor! Tjakka! ;)
quote:Chicku78 schreef op 10 augustus 2009 @ 09:23:

Goedemorgen allemaal!

Nou, hier is mijn eerste.....

111.3 kg, bij een lengte van 1.65

Mijn voorlopige streef is 99 kg, maar uiteindelijk wil ik door naar de 80/75 kg.

Afgelopen zaterdag naar de Efteling geweest. Heb me gelukkig aardig kunnen inhouden met eten....(geen ijsje genomen!!), alleen bij het buffet ging het wat minder. (Gelukkig hadden ze kleine bordjes, dan lijkt het meer dan het is )

Voor alle dames die al zoveel kwijt zijn: goed gedaan! Wees trots op jezelf en je prestatie!

Voor de dames bij wie het wat minder gaat: sterkte, en kop op! (ik weet het, makkelijker gezegd als gedaan....uit eigen ervaring helaas!)

Ff je gewicht dik krukken anders wordt het over het hoofd gezien door alle andere berichten en kom je niet in de lijst te staan.

Was zaterdag ook in de efteling en terwijl de andere ijs aten nam ik wat te drinken. (was druk he!)
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Wij willen het eerst op de "normale" manier gaan proberen.

Maar voordat het zover is wil ik toch wat minder wegen omdat het gewoon niet gezond is om met dit gewicht zwanger te zijn.

Daarbij is mijn conditie nu bar slecht, en die moet toch zeker wat beter als ik zwanger wil worden!

Er zijn natuurlijk genoeg mensen die het gewoon doen en bij wie alles goed gaat, maar vooral vriendlief wil het voor mijn gezondheid nog niet. Hij wil niet het risico lopen om wel een kindje te hebben, maar mij niet meer....

Gaan jullie wel voor IVF? Is het eerder nog niet gelukt?

@MW: ik ken het gevoel! Heb in het verleden ook al eens meegeschreven op een forum en juist toen het minder ging ben ik afgehaakt. Veel succes met het opnieuw oppakken, we gaan er met zijn allen voor!
Ik ben ook met goede voornemens weer begonnen hoor meiden, ik ga er weer voor en het zal weer lukken!!

Ik leg de lat niet te hoog, maar wil proberen om aan mijn snaaibuien toe te geven en een boterham te nemen i.p.v. iets "lekkers" te pakken, dan ben ik misschien al goed bezig.

Succes dames!

Enne Q..................pas ff op!
pfff, was zeker druk in de Efteling zaterdag! Het weer was super , de sfeer ook , maar die wachtrijen...... wat een drama!

En dan heb je 1,5 uur in de rij gestaan, ben je binnen 2 minuten weer de attractie uit

Maar wel een superdag gehad!

Ben trots op ons dat we het ijs hebben overgeslagen!!

Bedankt voor het "dikdrukken" van mijn gewicht! Zou toch jammer zijn als ik er niet in kom te staan!
quote:Chicku78 schreef op 10 augustus 2009 @ 10:51:

Gaan jullie wel voor IVF? Is het eerder nog niet gelukt?

Door een ziekte die ik heb gehad is het voor mij niet mogelijk om via de normale weg zwanger te worden. Mijn buikholte is ernstig verkleefd. Enige optie is IVF en daar mag ik pas mee starten als ik 90 kilo weeg... Vandaar dat ik het zo dom van mezelf vind dat ik mijn "ik-kan-niet-zwanger-worden-maar-zij-wel-frustratie" weg eet.

Maar goed, daar moet ik niet over zeuren, gewoon doorzetten!

Ik ga over 5 weken op vakantie (joepie, joepie, joepie!!!!) en wil dan eigenlijk bij de 100 zitten!! DUS!
Vandaag 132,3 dus dat is -0,5 kg, BMI 46,9 . Niet veel eraf, maar dat had ik ook niet verwacht met teveel lekkers en ongesteld. Alle kleine beetje helpen zullen we maar zeggen.

Druk hier, dus geen tijd om uitgebreid te reageren. Veel succes weer allemaal!
Majo, da´s helemaal niet dom, da´s heel erg logisch. Ik ga (ging) ook altijd eten als er stress was, of problemen, tegenslagen, etc. Sommige vallen juist af bij stress en problemen. Maakt je alleen maar menselijk toch?
Je staat er in hoor Chicku! (maar voor de volgende keer graag dik idd! bedankt IBI)

MW en Majo, fijn dat jullie ook wat aan de post hebben.. ik hoop dat het jullie kan helpen om er weer helemaal tegenaan te gaan! Het meeschrijven werkt voor mij ook heel goed, blijf dat doen, ook als het een keer een dagje minder gaat, er is altijd weer morgen om het beter te doen.

Ik ga opletten Elle, maar eigenlijk doe ik dat al heel erg. Dus ik begrijp het niet echt en dat frustreert. Mijn kennis de dietist zegt dat ik even moet afwachten en dat mijn lijf geen machine is die je aan kan zetten als je wilt afvallen, en uit kunt zetten als je er klaar mee bent (wat lastig is voor een controlfreak als ikzelf).

Dan wil ik alle meiden die vandaag een nieuwe start gaan maken heel veel succes en sterkte en kracht toewensen!! kom op dames! ZET EM OP!
Ik kruip er straks na de punctie ff op, ander krijg ik zo'n vertekend beeld. Dan lijkt het volgende week net alsof ik een halve kilo ben afgevallen, maar dat is dan alleen maar vocht van de punctie.
Jeetje wat heftig zeg! Het is dan wel een goede stok achter de deur, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het af en toe niet meer ziet zitten.

Zie net dat je inmiddels wel al 19 kg kwijt bent, dat is ook al een hele prestatie! Hoe lang ben je nu bezig?

In de buurt van de 100 kg zou moeten kunnen in 5 weken. Zullen we samen voor die 6 kg gaan? (dan heb ik mijn eerste mijlpaaltje namelijk ook gehaald, 105kg.)

Ben van plan om mezelf bij elke "ronde" 5 kg te belonen, moet alleen nog iets bedenken om dat te doen (in elk geval geen snaaigoed!)

Ik had het vooral moeilijk toen mijn beste vriendin voor de tweede keer zwanger was (inmiddels bevallen). Maar nu de laatste tijd was zij druk bezig om weer af te vallen na de bevalling en haar lukt het dus wel om in ongeveer 7 maanden 15 kg af te vallen (moet er wel bij zeggen dat ze ook borstvoeding gaf, dat zal ook wel geholpen hebben)

Heb net maar even een opkikkertje genomen.... na de cruesli met yoghurt van vanochtend had ik alweer trek en wil nog niet aan mijn broodjes beginnen!
Chiku niet te weinig eten hoor.

Als ik zie dat je alleen een beetje yoghurt met cruesli hebt gehad ( volgens mij kun je dan beter een boterham eten i.p.v. die cruesli want die zit stampvol suikers en vetten ) en een opkikkertje, dan is dat niet veel en logisch dat je honger hebt!

*bemoeimodus uit*
Net of ik het goed doe

What was I thinking??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven