= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Bedankt meiden voor jullie snelle en uitgebreide antwoorden! Het is trouwens niet zo dat mijn dochter al de hele nacht doorslaapt hoor (ik zal de jaloezie gauw even wegnemen), ze heeft tot nu toe als langste 6 uur tussen de voedingen gelaten, maar ik vroeg me het wel af, omdat ik het idee had, dat ze binnenkort misschien wel wat langer doorslaapt.

Ik heb ook nog een andere vraag: Hoe plannen jullie kraamvisite? Het is op zich voor de visite wel leuk als de kleine wakker is als ze er zijn, maar het punt is dat ik nooit precies weet wanneer dat zal zijn. En bovendien vind ik het lastig om de borstvoeding te combineren met de visite. Als ze net honger heeft als de visite er is, zal ze dus op dat moment aan de borst moeten en dat kan soms ongemakkelijk voelen. Ik kolf niet, dus een flesje op zo'n moment is geen optie. Ik heb het kolven trouwens wel geprobeerd maar vond het verschrikkelijk. Het deed me pijn en ik kreeg daarna zo'n enorme stuwing, waar ik bijna niet meer vanaf kwam. Hoe combineren jullie visite en borstvoeding?
CD, ik plan kraamvisite zoveel mogelijk buiten voedingstijden. En ik geef een 'disclaimer' bij het afspreken: stel dat Miep wakker wordt en op dat moment wil eten, dan ga ik haar even apart voeden. Iedereen begrijp dat wel. Het is trouwens nog maar één keer voorgekomen (toen de kraamvisite erg lang bleef zitten), maar het is toch handig dat ze voorbereid zijn. Ik voed niet waar het bezoek bij is in ieder geval (tenzij het goede vrienden zijn), daar zitten de meeste mensen niet op te wachten.

Als kolven pijn doet, dan heb je misschien niet de goede kolf, of borstschilden of instelling? Ik heb er eentje die je op verschillende standen kan zetten qua snelheid en zuigkracht. Die kan je zo instellen dat het nog net geen pijn doet. Het gaat prima. (Want dat is belangrijk bij kolven: je tepels mogen er geen pijn van gaan doen!)
Ik kwam even kijken of er al nieuws was van Watever... Maar nee dus!
Carpe Diem: tuurlijk mag je je vragen hier stellen. Zoals al gezegd: gewoon voeden op verzoek en als er dan iets langer tussen zit is dat geen probleem. En van die nachten gewoon genieten!

Ik plan de kraamvisite niet om de voedingen heen, juist omdat ik wil voeden op verzoek en niet gepland. Bij de meeste visite voed ik gewoon erbij, maar als het visite is waarbij ik dat niet prettig vind dan ga ik even naar de slaapkamer. En als dochter slaapt als de visite er is mogen ze even kijken in de kinderwagen of het bedje,maar hebben ze verder gewoon pech. Slaap- en eetschema van dochter is het belangrijkste.
Volgens mij zou Watever zich pas melden als ze weer thuis was, dus dat kan ook wel morgen worden. Hopelijk is ze al bevallen.

Verder even weinig puf, ben de hele dag op stap geweest naar Sprookjeshof en nu dus moe.
Oooo, ik ben ook zo benieuwd naar Watever!!! Ze heeft haar prive gegevens niet op hyves gezet, ik wilde haar gisteravond in het ziekenhuis nog een hart onder de riem steken maar geen 06 van haar gevonden. Ze zou hier zelf weer komen als ze thuis was en er aan toe was. Ik hoop dat ze nu lekker ligt te genieten met haar mannetje in haar armen!

Fijne vakantie Sas!

Viel de drukte mee Maria? 3 van die brakken geven vast een hoop herrie

Ring, fijn dat Miep weer beter is!

Hmmm...ik weet niet meer op wie ik wilde reageren.....

Hier gaat alles goed. We hebben een crecheplek! Daar ben ik echt heel blij mee. Het zag er nl erg somber uit.

Vandaag voor het eerst in de trein geweest met Nica. Naar m'n zusje. Ik wilde haar tracteren op een lekkere lunch omdat ze me zo veel heeft geholpen in de kraamweek (en daarna)

Was erg gezellig en lekker. Vanavond wil ik voor het eerst gaan douchen met Nica.
O ja, Chica en Blog: Ik gebruik ook de comfort. Ik doe ongeveer 40 cc kokend water in de fles en los daar de 4 schepjes in op daarna nog 80 cc koud (gekookt) water erbij. Nooit last van klontjes. Staat idd op de site dat je de voeding in heet water eerst moet oplossen.
Ik ben echt een deel van mijn hersenen kwijt hoor. Ik snap het niet meer dus HELP

KV mag je niet teveel geven toch? Nu is Sara 4200 gram dus zou ze op 5 voedingen, 150 ml water en 5 schepjes mogen, volgens de achterkant van het pak.

Maar ze krijgt nog 7 voedingen. Dan mag ik toch niet 7 x 5 schepjes doen????? Ik doe nu dus wel 150 ml water, maar ik dacht 5 voedingen x 5 schepjes = 25 schepjes in totaal op een dag. Dat weer delen door 7 voedingen is dus ongeveer 3,5 schepje per keer.'

Ik vind het wel ingewikkeld worden. Klopt het wel dat ik zo denk?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:jojon schreef op 08 augustus 2009 @ 15:04:

Wil eigenlijk wel weer een keer gaan zwemmen met m'n dochter maar volgens mij mag dat niet zolang je vloeit ivm infectiegevaar. Zelfde geldt natuurlijk voor vrijen waar ik ook langzaamaan wel weer aan begin te denken soms.

Denk dat je man daar nog niet aan denkt.

Hoe was het vandaag bij de arts? Hopelijk is het nu snel klaar ermee. En hoe gaat het met Charlotte?

Wat een trots gevoel kun je hebben he als je met je 2 kindjes de hort op gaat. (trouwens met 1 kind ben je natuurlijk ook zo trots als een pauw!)
Chica, Nica is nu ongeveer 4050 gram en krijgt 6 voedingen van 120 cc met 4 schepjes. Volgens het cb die hier afgelopen vrijdag aan huis was, was dat keurig. Ze zei dat de meeste kindjes nog op 7 voedingen zaten.

Kun je niet 7 keer 120cc+4schepjes doen?

Heb eerlijk gezegd nog nooit achterop het pak gekeken wat betreft de hoeveelheid.
quote:randy schreef op 10 augustus 2009 @ 20:14:

Chica, Nica is nu ongeveer 4050 gram en krijgt 6 voedingen van 120 cc met 4 schepjes. Volgens het cb die hier afgelopen vrijdag aan huis was, was dat keurig. Ze zei dat de meeste kindjes nog op 7 voedingen zaten.

Heb eerlijk gezegd nog nooit achterop het pak gekeken wat betreft de hoeveelheid.

Toevoeging:

Ik zou alleen meer water nemen als ze ook echt haar flessen leeg drinkt anders krijgt ze niet alle voeding binnen. Snap je een beetje wat ik bedoel?
quote:randy schreef op 10 augustus 2009 @ 19:58:

Viel de drukte mee Maria? 3 van die brakken geven vast een hoop herrie

.Neefjes waren maar even hier, ze wonen heel dichtbij in dezelfde stad dus we zien ze redelijk vaak. Ook niet de eerste keer dat ze zoon zagen, ondanks dat ze drie weken op vakantie waren.
Zoon wil hier al 3 avonden op rij na 19 uur niet in slaap komen. Hij ligt nu eindelijk op mijn schoot te slapen, maar ik durf hem niet meer te verplaatsen...

Las ook ergens dat piek van huil in de zesde week is, dus hij volgt mooi het boekje! Benieuwd of hij vannacht dan zo moe is dat hij weer zeven uur slaapt.
quote:maria52 schreef op 10 augustus 2009 @ 20:44:

Zoon wil hier al 3 avonden op rij na 19 uur niet in slaap komen. Hij ligt nu eindelijk op mijn schoot te slapen, maar ik durf hem niet meer te verplaatsen...

Las ook ergens dat piek van huil in de zesde week is, dus hij volgt mooi het boekje! Benieuwd of hij vannacht dan zo moe is dat hij weer zeven uur slaapt.7 uur slapen, heerlijk zeg! Ik hoop het voor je. Dochter slaapt hier meestal 's avonds niet tot aan de laatste voeding, maar is nu in de box in slaap gevallen dus ik hoop dat ze na de laatste voeding nu wel in slaap valt.
Pada, is dochter dan ook aan één stuk aan het huilen? Slopend moet dat zijn.. . Dat hij wakker is, maakt me niet zoveel uit, maar dat huilen wel! Hij heeft welgeteld 15 minuten op schoot geslapen. Net 100 ml gekolfde melk erin gekloekt (eerder had hij echt geen honger, bovendien om 19 uur ook al melk gegeven). Geloof dat hij nu na tien minuten huilen slaapt! Afwachten hoe lang...
quote:randy schreef op 10 augustus 2009 @ 20:14:

Ja dat doe ik nu ook al. Maar die drinkt ze tot de laatste druppel leeg. Ik zat dus eens achterop dat pak te kijken en daar zag ik dus 150 ml voor meer dan 4 kilo met 5 voedingen en 5 schepjes. Maar toen ging ik dus rekenen. 7 x 4 schepjes is 28 schepjes en dat is teveel. Ben dus ineens bang dat ik dan teveel geef.

Of werkt dat niet zo?
Chica: als ik verander van voeding of van hoeveelheid voeding (nu dus 1x gedaan) dan overleg ik dat met het cb. Desnoods bel je gewoon even (dan hoef je niet langs te gaan). Wij hebben 2x per week een weeguurtje waarbij je vanalles kan vragen. Jullie niet?
quote:maria52 schreef op 10 augustus 2009 @ 21:33:

Pada, is dochter dan ook aan één stuk aan het huilen? Slopend moet dat zijn.. . Dat hij wakker is, maakt me niet zoveel uit, maar dat huilen wel! Hij heeft welgeteld 15 minuten op schoot geslapen. Net 100 ml gekolfde melk erin gekloekt (eerder had hij echt geen honger, bovendien om 19 uur ook al melk gegeven). Geloof dat hij nu na tien minuten huilen slaapt! Afwachten hoe lang...

Niet echt aan één stuk aan het huilen, maar ze wil steeds maar even liggen, heeft veel zuigbehoefte en dan het liefst je pink in haar mond en geen speentje, wil vaak ook wel een keer extra drinken. Ze wil dan echt op schoot, als je haar weglegt is het steeds maar voor een minuut of 10, of je moet steeds de speen weer in haar mond doen.

Maar ze ligt nu nog steeds in de box te slapen.....
Oja, dat wat Pada schrijft herken ik! Miep heeft gisteren en vandaag ook gehad. Bijna de hele dag wakker. En van 4-6 en van 8-nu net clusteren. Drinken, tepel eruit spugen, even liggen, huilen, weer drinken enzovoorts! En vooral bij mij willen zijn. 's Ochtends gaat het prima trouwens.

Zal wel een fase zijn... Gelukkig komt een dezer dagen mijn draagdoek, heb ik hopelijk snel weer mijn handen vrij!
Is er al nieuws van Watever???? Die moet toch nu onderhand haar zoontje in haar handen hebben. Oh ik hoop zo voor haar dat het allemaal is meegevallen en dat ze nu helemaal happy is.

Voeding: Ik bel vanmiddag wel even de Friso lijn ofzo. Kan ik het ook vragen haha. Of inderdaad het CB. Weeguurtjes zijn hier ook maar ga dat vandaag niet halen. Moet zo naar de HA nl.

Sara heeft geslapen van 23:00 tot 05:00. Heeeeerlijk. Ik had haar om 23:00 dus wakker gemaakt maar ze heeft maar in totaal 60 ml gedronken is toen weer in slaap gesukkeld.
Ik hoop ook voor Watever dat ze ervan af is en al ligt te genieten. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat gel heeft gekregen en nu nog niet eens aan het infuus ligt. Dan zou het nog wel even kunnen duren in het ergste geval. Weet iemand of ze al wat ontsluiting had?

ik hoop toch dat ze snel goed nieuws komt brengen!
Nou mijn suiker was gelukkig goed. Waarde 4,3 dus das geloof ik wel ok. Wel verder bloed laten prikken voor schildklier en Hb. Donderdag is de uitslag

Oortjes van Anniek zijn schooooon en rustig en de onsteking is dus over. Niet te geloven. Ik merk het ook, nu hoort ze ineens in de verte een haan en dan gaat het vingertje omhoog. Zo van: heb je het ook gehoord? En de wasmachine op zolder hoort ze ineens. Het vingertje gaat continue omhoog haha. Zo zie je maar dat ze echt niet goed gehoord heeft de laatste tijd. Nu maar hopen dat we het zo houden.

Nu nog even zelf die hoofdpijn en keelpijn afkomen en dan gaat het weer de goede kant op. Fijn, fijn, fijn

Vandaag eerste mama-dag met 2 kids en geen Vriend. Ben benieuwd
nog geen nieuws he? zou zomaar nog even kunnen duren.. maar goed, we blijven kijken en hopen!

fijn dat de oren van Anniek weer ok zijn, dat is toch een erg vervelende pijn. ik prijs me erg gelukkig dat mijn kinderen zelden ziek zijn (hooguit een middagje op de bank), zie bij vriendjes hoe vervelend dat is als ze steeds niet lekker zijn. hoop dat Anniek nu een hele tijd opgeknapt is (en jij ook!)

sterkte trouwens, met die eerste mamma-dag! vriendlief begon gisteren ineens dta ie misschien voor drie dagen naar buitenland zou moeten (wo-vr), daar kreeg ik het toch ook even benauwd van...gaat gelukkig niet door, maar ik vroeg me even af hoe ik dat moest doen. 'smorgens wil jongste zoon ook zijn aandacht en dat is niet zo handig met fles enzo.. was natuurlijk allemaal wel gelukt, maar ben wel blij dat het niet hoeft...

verder rustig weekje hier, oudste zoon gaat logeren bij nichtje en verder niets gepland. we zien wel. keertje dierentuin enzo.. moet nog naar ikea voor bedje (nog ledikantje nodig voor dochter), eens kijken wanneer dat lukt.

nou: fijne dag allemaal en ik kom later wle weer kijken voor berichtje van watever!
Chica, merk je dan dat ze niet genoeg heeft aan die 6 flessen? Nica drinkt ze ook tot op de bodem leeg maar heb niet het idee dat ze meer zou willen. Maar even bellen lijkt mij het beste, ik doe ook maar wat natuurlijk

Watever, ik moet zo aan je denken! Ik hoop dat je lekker ligt te genieten.

Toen ik de krant vanmorgen las moest ik ook aan Watever denken. Ik heb het even op hyves gezet.

Fijn dat Anniek haar oortjes beter zijn. Het werd tijd! Nu jij nog. Ik heb trouwens ook keelpijn.

Hebben we nog niks van Jojon gehoord? Ben benieuwd hoe het bij de ha was.

Fijn dat je man niet weg hoeft MissBR. Mijn vriend moet in september 4 dagen weg voor werk. Maar daar zie ik niet tegenop, ik heb tenslotte maar 2 kids. Je klinkt zo relaxed ondanks alle drukte!

Thijs heeft vandaag een kort lontje. Hij is boven met z'n trein aan het spelen, maar zo afentoe hoor ik iets door de kamer vliegen als het hem niet lukt....

Maria, volgens mij hebben veel kindjes 's avonds hun huilmoment. Nica ook, maar is gelukkig wel snel te troosten. Eenmaal op schoot vind ze het prima. Ik vind het wel een goede timing, Thijs ligt dan op bed, er is gegeten en afgewassen. Ik ga dan lekker languit met haar op de bank. (of vriend)
Ik zie dat ik me dus eigenlijk te druk maak om de kraamvisite als ik jullie antwoorden zo bekijk :-) Gewoon vooral denken aan mijn kleine meid en de rest past zich maar aan. Dat is inderdaad wel zo relaxed.

Fijn trouwens om te lezen dat onze meid niet de enige is, die sávonds haast niet slaapt. Overdag doet ze het prima, maar na 1900 uur wil ze inderdaad vooral veel zuigen en het liefst bij papa of mama liggen. Kennelijk is dat dus heel normaal :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven