Jaaa...Eind aug/begin sept 2009

07-08-2009 14:09 3030 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 34 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Mmomo 32 Zeun (geb. datum)

BOBBIE (26-08-09)

Rebbel 27 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 23 SABA 05-09-09

Dierewier 27 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 31 MIMA (09-09-09)

Star 29 Ceetje (geb. datum)

EETJE (12-09-09)

Lala1979 30 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 31 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 33 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 28 ESSIE (14-09-09)

Aapje 30 MINI-MONKEY (31-08-09) Inad 34 Chica (15-08-05)

MIER (19-09-09)

Morgen weer naar de vk trouwens, ik moet nog om de 2 weken. Jaja. Dat stadium zijn de meesten hier allang voorbij natuurlijk

Elke week erg veel trouwens inderdaad.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Ja Dier, voor de bevalling worden ze normaliter iets rustiger.

Elke week verloskundige inderdaad veel. Ik sta ook altijd met 5 minuten weer buiten, gewoon niet handig.
Hier ook Dier, doet echt pijn he?

Ik sta in 5 minuten buiten maar ben wel een kwartier op beurt aan t wachten vaak, want ze lopen nogal eens uit. Dan dus met reistijd gewoon zo'n 50 minuten bezig voor een afspraak van 5 minuten. Maar goed, vind harstlagmeeting wel fijn idee, want is toch wel indicatie dat er iets mis is als die ineens stuk lager is.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Daar heb je gelijk in.
Autsj, was weer voor het eerst sinds lange tijd dat het echt pijnlijk was .

Dat is ook zo, ik ben altijd blij als mijn bloeddruk weer goed is!
Assistente moest lachen vanmiddag. Bloeddruk was goed, waarop ik zeg 'o jammer'
Ik hoef ook pas elke 2 weken naar de vlos. Ik vind het ook nog niet vervelend. hihi...Tegen de tijd dat Inad en ik bevallen, zijn sommige van jullie alweer klaar met jullie verlof

Zo eten met pa en oma weer gehad. Was toch nog redelijk gezellig, weer een meevaller.

Nu lekker de Hobbit-voeten omhoog en een massage van mijn kerel.
hihi.. wilde je iets anders? Gewoon voor de spanning Star?
Nee want zit niet op hoge bloeddruk enzo te wachten, maar meestal gaat bloeddruk wel iets omhoog als bevalling nadert, dus leek me wel wat
oh zo. gewoon op zoek naar tekenen dus...

Tja... dan is het idd jammer!
Ben echt helemaal klaar met de vk-bezoekjes. Ben inderdaad ook 50 minuten bezig voor een bezoekje van 5 min. En het is steeds hetzelfde. Bloeddruk goed, hartje goed, plasje goed, heb je nog vragen : nee en weer naar buiten.

Bij de vorigen sms-te ik dan nog even met mijn man. Mijn man weet nu niet eens wanneer ik naar de vk ga. Erg he?

"All stars" weer gekeken, blijft grappig!

Nu lekker naar bedje toe.
Ik moet sowieso het logeerbed op klossen doen voor de controles, want wij hebben een waterbed.

Met de intake nagevraagd of dat goed is. Dat mijn man of wie dan ook het waterbed verschoont. En das ok.

Had nergens gelezen of gehoord dat je je kraampakket mee moet nemen naar het zh. Ga ik eens navragen.

Pauwie, heb al overal gekeken en zijn bijna overal zo degelijk.

Hema hadden leuke bh’s. Maar hier vlakbij verkopen ze ze niet meer. Dus moest online, maar daar staan ze ook niet.

Heb er wel eentje gezien bij een andere zaak, die koop ik denk.

En ga morgen nog ff bij een andere Hema kijken.

Inad, ik moet ook nog steeds om de 2 weken naar de vlos, maar dat zal ook wel de laatste keer zijn. En misschien wel helemaal voor het laatst. Want denk dat als ze morgen zien dat als ze niet is ingedaald, dat ik gelijk wordt doorgestuurd naar het zh.

Bij mij loopt de vlos gelukkig nooit uit. Ben altijd mooi op tijd aan de beurt. Dus dat scheelt altijd weer.

De eerste meid van de yoga is bevallen. Gister. Dus daar gaat het nu ook komen.

Zit nu nog maar ff te pokeren. Vent is naar de feestweek. Maar das dit jaar iets minder voor mij.
Nala, kraampakket hoeft niet mee naar zh hoor, daar hebben ze dat allemaal in huis. Ik heb de helft nog over van de vorige keer, wel handig, want ik moest 'm zelf aanschaffen.

En waarom moet je door naar zh als beeb niet is ingedaald? Dat hoeft toch niet per se nu al? Het ging toch om het draaien/stuit?

Nou, als dat klopt van die tekenen, Star, dan zou ik toch denken dat ik bijna aan de beurt ben. Vruchtwater weet ik niet, maar slijmprop, afscheiding, minder bewegen, hoge bloedruk, allemaal *check*.

Hebben jullie ook dat kindje soms een duw naar kruis uitdeelt? Heb dat regelmatig, dat ie beweegt en het dan op m'n kruis drukt. Vervelend gevoel.

Net een kwekkeboomkroket gegeten. Vrienden over de vloer die per se naar de snackbar wilden, wat mij dan wel weer goed uitkwam, omdat tuitbeker van dochter daar vrijdag was blijven liggen. Dus nu ff een Maaloxje erachter aan, kan ik weer lekker slapen...

Zou goed slapen trouwens ook een teken zijn? Heb al drie nachten goed geslapen met slechts 2 toiletbezoeken per nacht. Had er niet meer op gehoopt, maar wel fijn.
quote:rebbel schreef op 11 augustus 2009 @ 23:17:

Nala, kraampakket hoeft niet mee naar zh hoor, daar hebben ze dat allemaal in huis. Ik heb de helft nog over van de vorige keer, wel handig, want ik moest 'm zelf aanschaffen.

En waarom moet je door naar zh als beeb niet is ingedaald? Dat hoeft toch niet per se nu al? Het ging toch om het draaien/stuit?

Nou, als dat klopt van die tekenen, Star, dan zou ik toch denken dat ik bijna aan de beurt ben. Vruchtwater weet ik niet, maar slijmprop, afscheiding, minder bewegen, hoge bloedruk, allemaal *check*.

Hebben jullie ook dat kindje soms een duw naar kruis uitdeelt? Heb dat regelmatig, dat ie beweegt en het dan op m'n kruis drukt. Vervelend gevoel.

Net een kwekkeboomkroket gegeten. Vrienden over de vloer die per se naar de snackbar wilden, wat mij dan wel weer goed uitkwam, omdat tuitbeker van dochter daar vrijdag was blijven liggen. Dus nu ff een Maaloxje erachter aan, kan ik weer lekker slapen...

Zou goed slapen trouwens ook een teken zijn? Heb al drie nachten goed geslapen met slechts 2 toiletbezoeken per nacht. Had er niet meer op gehoopt, maar wel fijn.He rebbel, wel in de gaten houden he
Whatever, I do what I want
quote:Inad schreef op 11 August 2009 @ 21:16:

[...]

Is dat niet diegene waar ik geweest ben dan? Naast de kermis toen zeg maar? Ik heb de badmuts nog

Even verder bijlezen. Niemand bevallen nog toch?

Nee, dat is Leisure Land. Onze is in het Connemara Coast Hotel in Furbo (dorp na Barna richting Spiddle... Echt aan de baai dus (zonder weg ertussen).

Wel grappig dat jij die plekken kent
quote:rebbel schreef op 11 August 2009 @ 23:17:

Ja, dat doet de mijne ook! Bij voorkeur 's avonds als ik in bed lig. Vind het ook niet zo prettig

Verder eens met de heersende mening hier over gebrek aan info mbt flesvoeding. Vind het belachelijk dat het moeilijk is om je goed te informeren als je het nodig hebt.
quote:Dierewier schreef op 11 August 2009 @ 21:09:

Vis 2 weken voorweeen...nog wel langer volgens mij had moeders het al vanaf week 34 ofzo t/m 42.

Oh dat belooft wat ...

Ik geloof niet dat ik voorweeën heb. Ik had gisteravond, vandaag de hele ochtend en vanavond vooral een zeurende constante buikpijn die op menstruatiepijn lijkt. Voorweeën zijn toch meer pijnscheuten, net als 'echte weeën' ?
Voorweeen lijken bij mij ook op weeen, dus met scheuten Vis, maar de zeurende buikpijn ken ik, heb ik ook sinds een dag of 2, geen idee wat het is, maar staat wel op mijn vragenlijstje voor de gyn aanstaande donderdag.

Gyn bezoeken beu; check, het kost me in totaal 1 1/2 uur omdat ik naar het ziekenhuis moet en daar moet wachten voor een bezoek van 5 min...maar ja, ben toch elke keer weer opgelucht als bloeddruk enzo goed is. Mijn man gaat trouwens heel soms mee, bij de eerste is ie 1x mee geweest omdat ik het belangrijk vond dat hij kennis zou maken met de vk, zodat er niet een vreemde aan het bed zou staan bij bevalling, verder hoeft hij van mij niet mee. Do moet hij wel weer mee omdat we over de bevalling gaan praten en wensen enzo gaan vastleggen bij de gyn, dan vind ik het wel fijn als hij erbij is.

Nala; kraampakket hoeft niet mee naar het ziekenhuis! Nergens voor nodig. Waarschijnlijk kun je m achteraf nagenoeg ongebruikt ergens voor een goed doel gaan inleveren als je in het zh bevalt.

Fv discussie, weet even niet uit mijn hoofd met wie ik het nu eens ben, maar ik vind dat er te weinig info is. Bij dochter heb ik echt moeten zoeken en zeuren bij instanties (cb/vk/zh) om info en het is me nooit duidelijk geworden welk merk nou het beste is. Dus heb ik maar schandalig veel geld aan Nutrilon uitgegeven terwijl bijv kruidvat veel goedkoper is. Keuze heb ik toen gemaakt omdat die in het zh gegeven werd, dus zou wel goed zijn, maar of dat een basis is?!

En ik wil bevallen......! Ik ben er echt zooo klaar mee op dit moment met dat zwanger zijn. Ik voel me een waggelende olifant, en word met de dag minder mobiel. De score van mijn bewegingen gisteren was even wat diertjes eten geven met dochter bij een parkje en door 2 winkels sjouwen en dat was ie. En toch doodmoe.

Verder hier ook nog geen tekenen trouwens, vruchtwater genoeg, beweging genoeg, veel afscheiding (blegh) en geen slijmprop.
quote:Visotsky schreef op 12 augustus 2009 @ 00:42:

[...]

Verder eens met de heersende mening hier over gebrek aan info mbt flesvoeding. Vind het belachelijk dat het moeilijk is om je goed te informeren als je het nodig hebt.

*komt toch even van handen af*

Eerste hit op Google levert al goede informatie en vele linken volgen. Hoezo moeilijk dan?

Ja, je moet even wel even naar op zoek, maar dat geldt net zo goed voor borstvoeding. Wil je er meer over weten, dan ga je zoeken. Logisch vind ik voor beide voedingssoorten. Je verdiept je toch ook in je zwangerschap en wat je ervoor moet doen en laten, hoe de foetus zich ontwikkelt etc.? Waarom zou je dat niet doen als het over de voeding van je baby gaat?
En Ely, flauw hoor, ik had vannacht minstens een babybericht verwacht
ahh star, weer een nacht zonder resultaat?
Ik heb nog steeds het gevoel dat het wel heeft doorgezet bij Ely. Bn benieuwd!

Druk in het kruis is herkenbaar Rebbel. Moet daarna ook direct naar de wc, heb jij dat ook?

Veel afscheiding check (het ruikt ook soms zo blegh), verder niets. Rebbel dat zijn toch inderdaad allemaal tekenen. Denk dat jij gewoon op Ely wacht en dan gaat .

Lala ik ben het ook zat en eigenlijk om dezelfde redenen. Kan gewoon niet zoveel meer en dat is niet fijn. Maar goed, hang in there we moeten nog even.

Voorweeen gaan in scheuten maar bij mij ook als zeurende krampende pijn onder in buik. Volgens mij ook voorweeen.

Nala jij moet vandaag (over uurtje?) naar het ziekenhuis voor echo of niet? Succes en ik hoop dat je eigenwijze meid nu goed is gaan liggen. De eerste bevallen, gek he..dan is de kop eraf. Het duurt hier ook niet lang meer....ik denk dat voor zaterdag de eerste hier is bevallen! Tenminste DAT WIL IK .

Vandaag weer me-time dagje. Lekker! Alleen dikke puinhoop in huis en ik kan dan niet relaxed zitten. Moet dus zo maar langzaamaan van de bank komen.
quote:arwen173 schreef op 12 augustus 2009 @ 08:36:

ahh star, weer een nacht zonder resultaat?Zal nog wel een week of wat zo zijn ja
quote:Star schreef op 12 August 2009 @ 08:27:

[...]

*komt toch even van handen af*

Eerste hit op Google levert al goede informatie en vele linken volgen. Hoezo moeilijk dan?

Ja, je moet even wel even naar op zoek, maar dat geldt net zo goed voor borstvoeding. Wil je er meer over weten, dan ga je zoeken. Logisch vind ik voor beide voedingssoorten. Je verdiept je toch ook in je zwangerschap en wat je ervoor moet doen en laten, hoe de foetus zich ontwikkelt etc.? Waarom zou je dat niet doen als het over de voeding van je baby gaat?

Ja, daar heb je wel gelijk in, maar ik vind dat de info over FV ook gewoon in het 'basispakket' dat je aan info krijgt in ziekenhuis/van VK moet zitten. Hier is het in elk geval zo dat we in de antenatal class alleen na aandringen van een paar vrouwen sumiere info kregen over FV, terwijl BV tot in de puntjes is behandeld.

Naar essentiële info zou je in het systeem, zoals dat in NL en IRL is, niet uitgebreid moeten hoeven zoeken, maar zou je net als alle andere info gewoon moeten worden aangereikt. Bedenk ook dat er een heleboel vrouwen zijn die laag zijn opgeleid zijn of om andere reden niet de mogelijkheid hebben om info op te sporen op internet, en daarnaast nog een heleboel die niet de betrouwbaarheid/onafhankelijkheid van de veelheid aan info op internet kunnen inschatten.

Gebrek aan 'spontaan gegeven info' kan tot onveilige situaties leiden. Ik kan me eerlijk gezegd moeilijk voorstellen dat vrouwen maar BV gaan geven omdat ze weinig info hebben gekregen over FV, dus snap de functie van het verzwijgen ook niet zo goed.

Anyway, vind jij het goed dat er zo weinig info gegeven wordt door ziekenhuis/VK over FV? Ik vind dat ze zeker in situaties zoals die van Aapje gewoon zelf mee moeten komen.
Even ter vergelijking: Ik heb 1 uitgebreide folder gekregen over BV, vol met allerlei praktische info, 1 foldertje dat in je portemonnee past met een samenvatting van deze info, al met al zeker anderhalf uur les over het geven van BV, infosheets van de LLL over het geven van BV, een lijst met adressen van BV-ondersteunings groepen (waarin ervaren moeders zitten die je kunnen helpen), in het ziekenhuis krijg ik samen met baby nog een les over BV en komt de lactatiedeskundige aan mijn bed en ik kan iedere woensdag gratis voor advies naar de lactatiedeskundige in het ziekenhuis als ik weer thuis ben...

Toen er gevraagd werd naar info over FV was de reactie: als je dat wilt maken we wel een flesje klaar na de bevalling en laten we je wel zien hoe het moet. En er bleken ergens in een stoffig hoekje toch nog een paar foldertjes te liggen over FV, maar info over verschillende soorten/merken en verschil in kwaliteit stond er bijvoorbeeld helemaal niet in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven