Gezondheid alle pijlers

geschokt

11-08-2009 21:05 600 berichten
Ik heb een andere nick aangemaakt, wil anoniem blijven.

Ik verkeer in shock, ondanks dat er niet in die richting gedacht werd is er bij een bloedtest bij mijn man "ter uisluiting" toch een HIV test gedaan.

Positief.

Hij kan dit alleen opgelopen hebben tijdens onze relatie. Is dus ook vreemd geweest (heeft het naar eigen zeggen altijd veilig gedaan.)

Ik wacht nog op mijn uitslag. Maar die zal ongetwijfeld ook positief zijn, wij hebben het de laatste 15 jaar niet meer veilig gedaan. Als ik positief ben moeten de kinderen getest.

Dit is een nachtmerrie, altijd monogaam en trouw, en dan word ik genaaid op alle fronten!!!! Ik ben ontzettend kwaad op hem hij kan sowiso vertrekken, maar ik zit nu nog tussen hoop en vrees voor de toekomst.

Hoop dat ik de dans ontspring maar ik ben bang.
Alle reacties Link kopieren
quote:desenchante schreef op 14 augustus 2009 @ 00:20:

Ik heb zo mn momenten dat ik me heel goed in die toon kan vinden.Klootzak en lozen die handel.

Er zijn evenveel momenten dat ik me neutraal voel, of alleen heel verdrietig. Het beeld van hem op een andere plek, mss wel ziek, kinderen die op en neer worden gesleept, dat stemt me niet vrolijk.

Hoe logisch het t ene moment is, hoe warrig het volgende.En dat gaat nog wel even duren. Helaas. Heel veel sterkte
quote:koeka schreef op 14 augustus 2009 @ 01:13:

Die allerergste onzekerheid ligt nu gelukkig achter je, dus hopelijk kun je rustig slapen.Beter gezegd: de onzekerheid ligt nu gelukkig achter je, al de rest zijn mogelijkheden.
Misschien ben je hier al lang mee bezig maar is het niet een idee om een prof in te schakelen hoe hier met de kinderen over te praten?

Je omgeving zal op een gegeven moment toch wel vernemen wat er aan de hand is en ook daar zullen ongetwijfeld mensen tussen zitten die hun vader een enorme lul vinden en dat niet onder stoelen of banken kunnen steken.

Voor hen wordt dit volgens mij ook heel ingewikkeld.

Papa en mama uit elkaar, papa ziek (of misschien hoeven ze dat niet te weten) en bijv. opa en oma heel boos op papa.

Ik kan me zo voorstellen dat dit voor jou een heel moeilijk proces gaat worden.

Zowel voor jezelf, als voor en met je kinderen en jullie omgeving.

Ook voor hem (ook al is hij natuurlijk zelf enorm debet aan deze situatie) zal het ingewikkeld zijn, de omgang met de kinderen en hun omgeving.

Jeetje, het is echt een zware dobber...

Heel veel strerkte!
Nogmaals een hele dikke van mij!!! Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst, denk dat je dat wel kan gebruiken. Neem de tijd voor jezelf en jouw kinderen, doe niks overhaast. Maar goed, dat weet je zelf ook wel...

van Dreadje
Hoi Desenchante,

Dit is freaky. Ik heb drie jaar geleden in dezelfde situatie gezeten. Ivm herkenning even een andere nick genomen. Mijn man ging ook vreemd, met vrouwen maar ook met mannen. Daar kwam ik ook pas later in het proces achter. Het is verschrikkelijk wat er dan allemaal op je afkomt. Ik wens je heel veel sterkte.

Wij zijn trouwens nog steeds bij elkaar, en daar heel blij om.

Nogmaals sterkte, neem niet te snel beslissingen.
quote:desenchante schreef op 13 augustus 2009 @ 23:40:

Ook die klap(pen) komen en gaan. Als ik de itjd kon terugdraaien zou ik 10 jaar geleden weg zijn gegaan. Maar ik heb wel mijn kinderen van hem, die ik altijd heb gewild, een groot gezellig gezin.

Ik heb hem gezegd dat ie kan vertrekken. Maar eigenlijk wil ik mijn vriendje terug, die me zo mooi en lief en leuk vond, ooit. Maar ik besef dat dat de laatste jaren al niet meer zo was en nooit meer zo kan worden. En dat doet pijn, ondanks de boosheid. Het besef dat echt alles anders wordt en dat hier geen weg mee in is te vinden in onze relatie.

Ik wil mijn man en mijn gezin, maar het is "against all odds" dat ik hem dit ook nog ga vergeven.

Ik moet verder met mijn kinderen en zonder hem, ook al wil ik niet aan dat beeld.

Het gaat nog wel even duren voor ik alles op een rijtje heb ben ik bang

Liefs voor iedereen, DesenchanteJezusmina, Desenchante, wat een ellende voor je. Godzijdank mankeert jou niets, maar je gaat sowieso een moeilijke periode tegemoet. Ik voel erg met je mee en wens je alle kracht en sterkte die je nodig hebt om dit te dragen.
.
anynoniempje, hoe gaat het inmiddels bij jou?
Desenchante, ik kom je nog even een virtuele knuffel brengen en zeggen dat ik aan je denk. Zet 'm op de komende tijd!
quote:Anynoniempje schreef op 16 augustus 2009 @ 11:43:

Hoi Desenchante,

Dit is freaky. Ik heb drie jaar geleden in dezelfde situatie gezeten. Ivm herkenning even een andere nick genomen. Mijn man ging ook vreemd, met vrouwen maar ook met mannen. Daar kwam ik ook pas later in het proces achter. Het is verschrikkelijk wat er dan allemaal op je afkomt. Ik wens je heel veel sterkte.

Wij zijn trouwens nog steeds bij elkaar, en daar heel blij om.

Nogmaals sterkte, neem niet te snel beslissingen.

Dat is idd freaky. Hoe is het bij jullie gegaan? en jijzelf? Hebben jullie ook kinderen? Ook ben ik erg benieuwd naar wat maakt dat jullie nog bij elkaar zijn.

Ik heb dus járenlang gevreeen met een hiv positieve man, het is een wonder dat mijn test negatief was, al moet ik over 3 maanden nog een keer getest worden, risico is er dus nog wel.
jeetje puhhh erg heftig! veel sterkte de komende tijd
Hoi Desenchante,

Ik heb meegeschreven op een ander topic. Heb niet zo'n zin om hier weer alles op te schrijven, maar je mag mijn andere nick wel weten. Ik kan je hem wel sturen als je wilt, dan kun je het forum doorspitten. Of prive mailen, dat vind ik ook prima.

Dat 'geen zin' heeft er mee te maken dat ik er moeite mee heb om steeds te moeten uitleggen waarom wij nog bij elkaar zijn. En gelukkiger dan daarvoor. Het kan dus echt. Geen zin in reacties als: er moet toch echt wat mis met je zijn als je nog bij zo'n man blijft. Maar ik moet toegeven: als je het verhaal sec hoort zou ik misschien ook wel denken: dumpen die vent. En nee, met mijn eigenwaarde zit het echt wel goed. We hebben overigens samen drie kinderen, in de basisschoolleeftijd. Groet!
Hi Anynoniempje,

Zou je me je nick willen laten weten? je mag ook mij prive mailen, volgens mij moet ik dan iets doen met de symbooltjes onder de avatar, probeer dit zo.

Ik hou ook de herkenbare info achter. Ik worstel nu wel met de vraag; je moet wel gek zijn om bij zo'n man te blijven, het eerste gevoel was ook zo duidelijk als wat; hij moet vertrekken. En idd ook, wat is er mis met mijn eigenwaarde als ik nu niet vliegensvlug voor mezelf kies, zonder hem.

Niet dat er excuses zijn voor zijn gedrag, die zijn er niet.

Het blijft voorlopig nog wel even malen over wat wijsheid is.
anynoniempje, ik heb je een bericht gestuurd.
Hier zomaar even een berichtje om je te laten weten dat ik aan je denk.
Ik wil je veel sterkte wensen de komende tijd. Heb het idee dat er een innerlijke strijd tussen verstand en hart heerst.
He dechante, hoe gaat het nu met je?

Jee, het is alweer 14 dagen geleden dat ik zo in spanning zat. De opluchting was enorm. Nu overheerst de boosheid, kan man niet om me heen velen, ben erg kortaf, cynisch en verbitterd. Slaap veel te weinig.

Hij wil in therapie en veel praten en dat we er samen uit gaan komen. We moeten zonder meer veel praten maar ik heb hele grote twijfels of we hier nog uit kunnen komen in de zin van doorgaan met elkaar.

We krijgen hiervoor wel hulp en ik ga de gesprekken ook aan. Ik zie wel wat daar uit gaat komen. Maar nooit meer wil ik zo bedrogen en verraden worden.

Bedankt voor al jullie reacties, heeft me toen er echt doorheen geholpen!
Lieve Desenchante,

Ik denk dat het nu ook helemaal nog niet de tijd is om al na te denken over "er samen uit komen". Je zit nu vol gevoelens en daar heb je alle rechten toe. Daar zal eerst iets mee moeten gebeuren voordat je verder kunt. Probeer de lat ook niet te hoog te leggen voor de gesprekken. Het samen uitpraten is goed, al is het alleen maar om weer "normaal" met elkaar om te kunnen gaan, ook vanwege jullie kinderen. Maar de rest, dat komt daarna allemaal wel.

Ik wens je wederom enorm veel sterkte!
Fijn wat te horen Desenchante! Ik hoop vooral dat je er voor jezelf uitkomt. Wat dat ook mag zijn. Heel veel sterkte met de vreemde tegenstrijdigheden
Hoi,

Ben hier nieuw en heb met spanning en verbazing jouw verhaal gelezen. Wat ben ik blij voor je dat je negatief getest bent. Je hebt een engeltje op je schouder.

Ik wens je het allerbeste voor de toekomst en sterkte met je beslissingen.
Het blijft een verschrikkelijk moeilijke situatie waarin je zit, Desenchante. Ik wens je heel veel sterkte met de komende gebeurtenissen en emoties.
Jeetje zeg ik heb net het hele forum doorgelezen. Wat een verschrikkelijk verhaal en wat moet je ontzettend in de spanning gezeten hebben.

Toen ik je berichtje las dat de uitslag negatief was kreeg ik tranen in mijn ogen..

Verschrikkelijk wat hij je heeft aangedaan, maar gelukkig is de uitslag goed!!!

Ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd en dat je voor jezelf de goede keuze zult maken
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven