Januari 2010

30-04-2009 06:48 685 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamUitgerekendLeeftijdKindjeBijzonderhedenLily794 jan3eCorneel705 jan392eLeeuwedraak5 jan332eFluor5 jan291eMissDreamer6 jan362e Sanne787 jan301e14/9 echoEllen10 jan251eNonovrouw10 jan302eSientje3313 jan2eIlta13 jan261e30/9 vkFayama14 jan3e18/9 20-wkn echo, 28/9 gynSquirrel16 jan353eWind19 jan313e4/9 20-wkn echoBianca19 jan1eLientje197220 janArc21 jan382e10/9 20-wkn echoDemismile21 jan401eMagica22 jan292eZomer24 jan1e11/9 20-wkn echoNajul25 jan3eSabine25 jan1eIlar27 jan321e14/9 20 wkn-echoLolalila28 jan322eZwolleneesje30 jan1eSaffier31 jan

Hoi!

Zojuist heb ik positief getest: zwanger!! Ik sta te stuiteren, zo blij ben ik. Een snelle check zegt 6 januari. Whoehoe!!

Zijn er meer meiden die het leuk vinden om zich aan te sluiten en mee te schrijven?

Groetjes,

Leeuwedraak
@Ilta: fijn dat het niets ernstigs is.

Wat kan wachten toch lang duren... op zn vroegst eind volgende week verwachten we de uitslag van de vwp, maar pfff de dagen kruipen voorbij zeg.

Een kennis van mij (8wkn zwanger) heeft de mexiaanse griep. Maar ze moet gewoon uitzieken volgens de arts. nix tamiflu. alleen beetje paracetamol om de koorts niet te hoog te laten oplopen. het schijnt pas voor zwangeren gevaarlijk te kunnen zijn in het laatste trimester. nou dan moeten ze ons ook maar gauw besmetten, dan zijn we er tenminste van af.. hahaha
Nonovrouw, hoe oud is je dochter? Twee weken geleden is mijn dochter namelijk ook ineens gaan lopen, dus die drentelt nu door de woonkamer, de tuin... op zich heerlijk, want het scheelt mij een hoop gesjouw. Ze kan ook zelf de trap op (ik loop natuurlijk vlak achter haar), dus dat is ook prettig.

Arc, wachten duurt lang hè? Hopelijk heb je wat afleiding om de dagen een beetje door te komen. Jij bent trouwens de eerste die ik hoor die iemand kent die de MG heeft.

Een harde buik... ik heb er geen ervaring mee. Zou het op zich wel eens willen voelen, gewoon om te weten wat het is. Maar als dat betekent dat ik me dan eerst extra druk moet maken: nee, dank u.

Ondertussen is mijn neefje opgenomen in het ziekenhuis. Bilirubinegehalte was véél te hoog, dus hij ligt in de couveuse onder de lampen. Hij ligt er op zich ontspannen bij, maar het is zo sneu, ook voor mijn schoonzus en broer. Weg leuke kraamtijd... balen!
Oh da's vervelend Leeuwedraak! Ik had het ook als baby en mijn moeder heeft geloof ik ook niet echt een leuke tijd gehad toen. Steeds maar op en neer naar het ziekenhuis om te voeden, nee dat is echt niks.

Arc, we wachten allemaal met je mee hoor! In het kader van gedeelde smart is halve smart.....

Hoe oud zijn trouwens de kindjes van degenen die er al eentje of meerdere hebben? Ben wel benieuwd. Mijn dochter is 20 maanden (en is momenteel prachtig rood gestippeld, want ze heeft de waterpokken....).
Haai! Ben alweer een weekje terug van vakantie en zit nog heerlijk in de vakantie modus

Nu ligt de jongste (eindelijk) te slapen en zitten man en oudste de bank. De één te lezen en één Shrek te kijken. Mijn kinderen zijn trouwens allebei jongens en ze zijn 2 (maart 2007) en 5 (juli 2004) oud. Ik ben bezig met het updaten van onze collectie. Wij hebben naast onze baan nog twee sites waar we geboorte- en trouwkaarten ontwerpen en verkopen. Nu dus bezig met een nieuwe collectie.

Zag nog wat onderwerpen voorbij komen tijdens het bijlezen en ik wijk af van de meeste dames hier

Ik ga namelijk geen katoenen luiers gebruiken, maar gewoon de (milieuonvriendelijke) wegwerpluiers van Pampers of het Kruitvat.

Dit wordt ons derde kind en bij de eerste twee ook wegwerpluiers gebruikt omdat ik me nooit verdiept heb in een andere optie. En nu ik de voordelen van katoenen luiers lees (hier op het topic) vind ik het eigenlijk te laat. Als het de eerste was geweest had ik het wel overwogen en uiteindelijk gedaan, denk ik, maar nu dus niet.

En wij willen niet weten wat het wordt. Dan maar een verassingsei Bij de eerste wisten we het niet en ik was ecvt overtuigd van een meisje. Ik wíst het gewoon. Had zelfs roze kleertjes gekocht (uitverkoop). Toen ik bevallen was vroeg de verloskundige of we niet wilden weten wat het was. Een jongen!!!

Zo leuk... wat een verassing. Bij de tweede heb ik mijn man overgehaald het wel te weten. Gewoon, zomaar... bij de eerste wisten we het niet en nu was ik benieuwd om te ervaren hoe het zou zijn als het geslacht al tijdens de zwangerschap bekend was. Bij de 20 weken echo werd ons verteld dat we weer een jongen kregen. Heel leuk hoor, maar het weten van het geslacht had voor ons beiden geen enkele toegevoegde waarde. En daarom nu dus besloten het weer niet te willen weten. Wij gaan dus wel voor de verassing En ik ben zó nieuwsgierig!

Iemand vroeg hoe harde buiken voelen. Ik had er twee keer al heel vroeg in de zwangerschap last van. Toen mijn man vroeg hoe zoiets dan voelde heb ik zijn gezicht (wangen) met twee handen gepakt en ze heel hard naar achteren getrokken. Zo dus!

En verder voel ik de baby (itt tot de vorige zwangerschappen 15 en 14 weken) nog niet! Soms vind ik het zorgwekkend omdat het zo'n verschil is met de vorige keren, maar aan de andere kant is 20 weken gemiddeld. Volgende week woensdag naar de verloskundige en ik kijk er naar uit want wil het hartje wel even (ter geruststelling) horen.

Voor in de tabel; 4 september 20 weken echo, leeftijd 31 jaar
quote:Wind schreef op 15 augustus 2009 @ 14:21:

Iemand vroeg hoe harde buiken voelen. Ik had er twee keer al heel vroeg in de zwangerschap last van. Toen mijn man vroeg hoe zoiets dan voelde heb ik zijn gezicht (wangen) met twee handen gepakt en ze heel hard naar achteren getrokken. Zo dus! Hahaha Wind, lachen! Zo heeft een collega van me ooit haar man laten ervaren hoe een wee voelt. Ze heeft 2 vingers in elke mondhoek van zijn mond gestoken en toen haar handen naar buiten getrokken. Hij was daarna zeer respectvol.

Wind, ik vroeg me af of jullie nu reacties krijgen in de trant van 'dan willen jullie nu zeker een meisje, want je hebt al 2 jongens'? Wij hebben een dochter van 15 maanden, en ja, als je het mij héél eerlijk vraagt dan zou ik het leuk vinden als het dit keer een jongetje werd. Op één of andere manier heerst daar nog een beetje een taboe op ofzo, het enige wat je mag wensen is 'als het maar gezond is'. Ja natúúúúúrlijk vind ik dat ook, en natúúúúúúrlijk ben ik niet teleurgesteld als onze dochter een zusje krijgt. Zielsgelukkig zelfs! Maar als ik mag kiezen tussen een roze en een blauw babietje, dan kies ik dit keer een blauwe. Shoot me.

Overigens, toen ik zelf een keer de 'als het maar gezond is'-opmerking maakte terwijl ik werkte in een streng gelovige regio van ons land, kreeg ik hem meteen links-rechts om mijn oren. Want kindjes die niet gezond zijn, zijn óók een geschenk van god...
Hier weer een update van mijn soap-in-wording...

Ik kon vannacht niet slapen, had buikpijn en voelde me op de één of andere manier erg ongemakkelijk. Ben uiteindelijk na 3 keer het journaal te hebben gekeken op de bank in slaap gevallen en werd om 7.45 wakker....en ik moest om 8.00 werken. %#&%! Man wakker gemaakt en doorgerend naar de wc. Wéér bruin bloed!

In de auto naar het werk (man had besloten om me maar even te brengen, was bang dat ik 180 zou gaan rijden) de verloskundige gebeld. Ik maakte me niet echt zorgen, maar had de vorige keer duidelijke bel-instructies gekregen. De verloskundige vond dat ik absoluut langs moest komen, het liefst zo snel mogelijk. Probleem! Ik werk in de zorg en we werken met 2 verpleegkundigen op een groep patiënten. Het is te risicovol (en logistiek niet mogelijk) om alleen een dienst te draaien. Op het werk eerst met mijn manager gebeld en daarna geprobeerd om één van de late diensten te pakken te krijgen. Dat lukte en ze kon er binnen een uur zijn. Ondertussen voelde in het kindje door mijn buik stuiteren en dat stelde me wel behoorlijk gerust. Een uur gewerkt (man bleef wachten) en daarna weer in de auto richting de verloskundige. Even een flinke huilbui gehad: helemaal van slag door het verslapen, voelde me erg schuldig tegenover mijn collega's en bovendien was dit de laatste dag voor mijn vakantie. Had hem toch wel iets anders voorgesteld!

De verloskundige besloot me door te sturen naar de gyneacoloog, en zo zat ik daar op zaterdagochtend. Echo gemaakt: alles prima. Kindje zwaaide naar ons. Ook een kweek en een uitstrijkje gedaan en toen begon het direct weer goed te bloeden. De gyn houdt het dus eerst op een gevoelige baarmoedermond (dat is wat ik zelf ook al de hele tijd denk). Vrijdag krijg ik de uitslag van de kweek en het uitstrijkje.

Pfff....en nou wil ik gewoon een lekkere, ontspannen, niet-gestresste vakantie!

(Sorry voor dit ego-bericht. Moest het er even uitgooien! Oh, en Nonovrouw: fijn om te horen dat meer mensen dit hebben. Heeft het bij jou de hele zwangerschap geduurd?)
Ilta, heftig ochtendje zo te lezen! Fijn dat je intuïtie het één en het ander weet te relativeren, maar bloed levert toch vaak een schrikreactie op. Gelukkig heb je een zwaaiende baby gezien en ben je ietwat gerust gesteld.

We krijgen inderdaad heel veel de opmerking dat een meisje nu wel leuk zou zijn of zelfs dat we zeker op een meisje hopen! Echt... Ik heb al twee hele lieve jongens, waarom zou ik dan niet nog zo'n kanjer willen, maar de voorkeur geven aan een ander geslacht?!? Schiet mij maar lek. Leeuwedraak, jij geeft aan dat je een jongen wel heel erg leuk lijkt. Ik vind het juist heel leuk dat ik "twee dezelfde" heb Drie dezelfde zou fantastisch zijn en een zusje voor twee grote broers ook. Nee, het maakt me niets uit. Hoewel ik heel sterk het gevoel heb dat we hier een mannengezin aan het vormen zijn.
@ Ilta: het heeft vrijwel mn hele zwangerschap geduurd, alleen in de laatste weken niet. Had een zwangerschap van 42 weken, dus ik heb er geen vroeggeboorte van gekregen Fijn dat alles in orde was!

@Leeuwedraak: mijn dochter is 14 maanden, over 2 weken 15, dus ongeveer even oud!

@Wind, ik heb op een of andere manier een zwak voor kleine jongetjes, dus heb iets meer voorkeur om als tweede een jongetje willen krijgen. Vind een paar meisjes bij elkaar vaak zo tuttig worden. Ik had zelf een broer en was daardoor een meisje wat bomen klimde en "stoer" deed, terwijl ik denk ik als ik zusjes had gehad meer een "meisje-meisje" zou zijn.

Desondanks is mn dochtertje nu wel al een stoere meid, dus nog een stoere meid is ook meer dan welkom!

Voor in de tabel: 30 jaar, 20 weken echo 25 augustus.
Hallo dames, gezellig hier!

Ik hoop dat ik ook mee kan typen om lief en leed te delen.

Ik ben 6 januari uitgerekend...we krijgen ons tweede kindje.

Na een mooie zoon van nu 6 jaar krijgen we weer een knul!

Helemaal heerlijk om te zien hoe hij die zwangerschap beleeft...

Ik ben 36 jaar en hoop dat ik ook op het lijstje mag!
Hey MissDreamer, welkom! Leuk dat je mee gaat schrijven. Ik zet je gegevens gelijk in de tabel.
Leeuwedraak, dank je wel voor je snelle reactie!

Ik heb al een klein beetje teruggelezen...leuk om zo al die verhalen te lezen. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook op een forum getypt...was toen ook onwijs gezellig. Je deelt toch van alles met elkaar.

Voor het lijstje:

Ik heb 20 aug een pretecho, 27 aug de 20 wkn echo.
Hallo allemaal,

MissDreamer, welkom, leuk dat je je aansluit.

Vanmorgen de 20weken echo gehad, en alles was helemaal in orde gelukkig. Lekker vol buikje, lange bovenbeentjes, alles wat eraan en erin moet zitten zit eraan en erin! Mooie balletjes in beeld, weer een lekker jochie! Fijn, we zijn helemaal blij dat alles gezond lijkt.

Klein dingetje wel; placenta ligt heel misschien toch wat lager/onderaan, vrijdag as krijgen we een second-opinion echo om dat nog even te checken. Het zou minder leuk zijn als een vaginale bevalling eventueel niet zou kunnnen. Ik houd jullie op de hoogte.

Nonovrouw en Leeuwedraak; grappig, onze kindjes zijn bijna even oud; zoonlief is ruim 15 maanden. En hij zei voor het eerst 'mama' dit weekend! Stoer he?! Kwas helemaal aan het smelten....

liefs, C
@Ilta, tjonge, inderdaad bijna een soap, gelukkig dat alles goed blijkt te zijn, en fijn dat je eigen intuitie daarbij goed werkt. Heb zoiets ook gehad bij de zwangerschap van dochter, heb toen 2 keer een aanval gehad van nierstuwing, de eerste keer in het weekend, maar omdat ik de kleine goed voelde bewegen, en ik ook het idee had dat het allemaal verder goed zat heb ik de vk maandagochtend pas gebeld. Zij was wel ongerust, meteen naar het ziekenhuis voor ctg, echo en urine- en bloedonderzoek, en de boodschap mee dat ik bij een volgende keer meteen moest bellen. 2 weken later weer raak, en toen braaf meteen gegaan, toen konden ze het in het ziekenhuis ook vaststellen, en kreeg ik een pijnstiller mee. Gelukkig daarna geen heftige aanvallen meer gehad......

Wat leuk om te lezen over jullie kindjes, speciaal dat ze nu gaan lopen. Zou ook wel lekker zijn denk ik, dan hoef je ze ook niet telkens de trap op te tillen. Dochter hier is 2,5, dus al een stukje zelfstandiger (en opstandiger ). Ik hoop dat ze binnekort zindelijk wordt, ze plast wel op het potje, maar enkel de dagen dat ze er zin in heeft (en dan gaat het ook prima, alleen de luier aan in bed, en als we weg gaan), maar er zijn ook dagen dat ze gewoon gemakkelijk de luier aan wil. Ik zie het nog even aan, en dan gaat de luier denk ik gedwongen uit overdag als we thuis zijn, want ze kan het best.

Hier trouwens ook een lichte voorkeur voor een blauw wolkje straks. Had ik bij dochter ook al, en toen ook een heel sterk voorgevoel dat het een jongetje zou worden. Maar al binnen een paar uur na de bevalling kon ik me niet ens meer voorstellen dat ik dat had gedacht... Dus daarom vind ik het nu niet erg weer zo'n lichte voorkeur te hebben. Nog een meisje lijkt me ook fantastisch hoor, en wat makkelijker, we hebben dan nog een heleboel kleertjes, en je hebt toch het idee dat je al weet hoe het allemaal moet. bang voor teveel getut ben ik niet, aangezien dochter niet typisch meisjesachtig is.

Hier volgende week de 20-weken echo, ik vind het toch wel een beetje spannend hoor....
Corneel, gefeliciteerd met de goede echo! En ik zal duimen vrijdag dat het mee zal vallen met de ligging van de placenta!
@corneel: fijn dat de echo goed was. wel balen dat die placenta zo laag lijkt te liggen. ik hoop dat het uiteindelijk meevalt.

ik ben nog steeds wachtende op de uitstag van de vwp.. ik hoop toch echt hem deze week te krijgen.. maar ja kan net zo goed pas begin vlgd week zijn.
Arc, hopelijk krijg je de uitslag inderdaad deze week. We duimen gewoon verder voor je!

Corneel, fijn dat alles goed was bij de echo! Leuk zeg, dan is nu de periode van de 20weken echo's begonnen en kunnen we ook lekker de kleurtjes in de tabel gaan aanvullen . Zoals wat anderen hier hoop ik ook stiekem op een jongetje, omdat we al een meisje hebben. Maar als het een meisje blijkt te zijn, denk ik niet dat ik teleurgesteld ben. Die ene die we al hebben is tenslotte heel erg leuk .

MissDreamer welkom, leuk dat je mee komt schrijven!

Ben vanochtend weer op controle geweest; buik is nog steeds behoorlijk groot maar ook weer niet verontrustend en verder was alles prima. Fijn! En vanavond weer lekker zwangerschapsgymmen (vorige week hebben we zelfs een stukje hardgelopen )
Jeetje Arc, wat duurt dat lang. Hoop dat je het allemaal een klein beetje van je af kan zetten en desondanks kan genieten. Heel vervelend om zo lang op een uitslag te moeten wachten, maar helaas kan het vaak gewoon niet anders.

@Corneel: fijn, die goede echo! Ik ben de daagjes aan het aftellen Balen van de placenta, maar wie weet valt het allemaal mee. Zover ik weet verschuiven ze vaak wat naar boven naarmate de zwangerschap vordert. Ik heb zelf van de eerste een keizersnede gehad, niet heel erg leuk, maar ook absoluut niet het einde van de wereld. Bij deze ligt het eraan wat er gaat gebeuren, dus voor mij voorlopig ook nog spannend.

Heel schattig als ze "mama" gaan zeggen, ik was er toen ook helemaal ondersteboven van. Mn dochtertje is een vroege en zei "mama" vanaf 9 maanden, nu is ze de hele dag "papa" aan het roepen.

@MissDreamer: gezellig en welkom!

@Magica: jij ook zo'n grote buik...bij mij vragen mensen steeds "zo, wanneer ga je bevallen?" Als ik dan januari zeg wordt er verschrikt gekeken. Bij mijn dochtertje ook een grote buik en uiteindelijk "slechts" 3700gr, nu nog wat groter, omdat het de tweede is.

Grappig is dat deze baby op een heel andere plek schopt dan mijn dochtertje, ben benieuwd of de baby op een andere plek zit of zo!
Nonovrouw en Magica: ook hier een enorme dikke buik. Laatst vroeg iemand zelfs of het voor september was . Ik vind het niet zo erg, wel leuk dat het al zo goed zichtbaar is maar ik maak me een beetje zorgen dat ik in dit tempo door blijf groeien, want dan heb ik echt een probleem... Ik heb een zittende baan en voel mijn buik en mijn ribben nu al echt vechten om plek en dat is echt een onaangenaam gevoel. Straks komt die kleine ook nog meevechten, dan moet je 'm echt een beetje wegduwen om letterlijk ademruimte te krijgen (en tegelijkertijd is dat zooo schattig, dat je echt al een beetje kunt 'spelen' met de baby...).

Hier al twee meisjes en 'dus' regelmatig de vraag 'en nu hoop je zeker op een jongetje?' Moet bekennen dat ik het een logische vraag vind, hoewel men meestal vindt dat je zoiets niet vraagt. Ik denk ook dat het heel normaal is om een lichte voorkeur te hebben, en dat dat echt niet hoeft te betekenen dat je niet blij zal zijn met het andere geslacht of dat je niet zelf ook wel snapt dat uiteindelijk vooral telt dat alles goed gaat en de baby gezond is. Anyway, het antwoord op die vraag is hier alleen altijd dat we écht geen voorkeur hebben... Drie meiden lijkt me superleuk en een jongen erbij ook, omdat we die variant nog niet hebben... Vraag me alleen af of het niet een beetje 'zielig' voor de jongen zou zijn om min of meer drie moeders te hebben... misschien is het voor een meisje leuker om twee grote zussen te hebben.

Nou ja zo blijven we lekker bezig; hopelijk weten we over een week meer, want voorkeur of niet, ik ben supernieuwsgierig!!!

Verder alles prima hier, alleen af en toe 's avonds enorm opgezette enkels en onderbenen... Zal ook wel door de hitte komen. Baby beweegt lekker en ik voel me echt super, het beroemde tweede trimester kennelijk.

Fijne dag nog iedereen!
Voelen jullie echt al schopjes?

Ik nog helemaal niets. af en toe een bubbel, maar that's it. Ben blij als ik morgen het hartje weer gehoord heb. Mijn zonen voelde ik nu allang!

En bij ons is het precies omgekeerd, Squirrel. Wij hebben al twee jongens en als ik bovenstaand al bijvoorbeeld zeg concludeert iedereen dat dit dan wel een meisje zal zijn. Volgens mij schreef ik het al eerder maar ik vind twee of drie van hetzelfde geslacht echt heel leuk en vind "koningskoppel" echt een achterlijke benaming. Maar een zusje met twee grote broers is natuurlijk ook heel leuk! Ach, we zien wel...
ullie hebben er zin in, gezellig...altijd leuk als er zo enthousisast getypt wordt!

@ Corneel: Leuk, de 20 weken echo...toch altijd weer een fijn gevoel als alles goed is!

Hoe groot is ¡¥frummeltje¡¦ nu?

Grappig trouwens dat iedereen er hier zo open over is als ze een lichte voorkeur voor blauw of roze hebben. Ik ben het helemaal met jullie eens...soms wordt daar zo spastisch over gedaan...terwijl het niet meer dan normaal is. En inderdaad, dat je een lichte voorkeur hebt wil niet zeggen dat je teleurgesteld bent als het iets anders is. En dat ¡¥het¡¦ gezond is, tja...dat staat voorop dat je dat graag hebt.

@ Sientje...nog even wachten dus ...tot de 20 weken echo. Ik vind mezelf ook altijd meer een jongens moeder. Ik sta voor de klas en heb dan ook meer met jongens.

Mijn eerste is een jongen en nu weer zwanger van een knul...terwijl ik nu wel een lichte voorkeur had voor een roze wolkje hoor...juist omdat je dan allebei de dingen een keer meemaakt.

@ Nonovrouw, ik merk dat mijn buik ook sneller groeit nu met de 2e.

Wel grappig hoe wisselend de reacties zijn. De ene zegt ¡¥jeetje....wat een buik heb je al!¡¦ En de ander zegt ¡¦20 weken zwanger??? Nou...je hebt nog bijna geen buik.¡¦

Het is maar net wat ze gewend zijn.

@ Squirrel...raar idee he...dat we nu op de helft zijn en de buik eigenlijk al zo enorm is.

Ik heb het gevoel dat het steeds hoger gaat zitten en maak me dan ook wel eens zorgen...als het nu al zo ¡¥strak¡¦ aanvoelt...hoe gaat dat dan straks! Maar goed...rustig aan..komt vanzelf goed ƒº

@Wind...ik voel ook alleen nog wat geplop en gebubbel. Mijn placenta ligt voor en dan schijn je minder te voelen. Het echte schoppen komt vanzelf nog wel!

Hoe is het met jullie nachtrust gesteld? Dat is hier namelijk echt een drama!

Ik slaap zo enorm slecht. Ik val wel even voor drie kwartier in slaap, maar kom bijna niet in die vaste slaap. Ik droom heel licht, heel flitsend en raar...vervelend hoor!
quote:corneel70 schreef op 17 augustus 2009 @ 13:41:

Nonovrouw en Leeuwedraak; grappig, onze kindjes zijn bijna even oud; zoonlief is ruim 15 maanden. En hij zei voor het eerst 'mama' dit weekend! Stoer he?! Kwas helemaal aan het smelten....

Oow, lief hè? Mijn dochter zegt nu ook 'mama', maar ook vaak als ze het niet tegen mij richt. Zit ze gewoon lief te spelen en dan hoor je 'Mamamamamamama'. Ik tel het gewoon mee.

Tegen mijn vriend zegt ze 'tita', géén idee hoe ze daar bij komt.

A.s. maandag hebben wij de 20-wkn echo. Af en toe ben ik er toch al wel een beetje zenuwachtig voor. Geen speciale reden daartoe, maar meer een algemene 'ik hoop dat alles goed is'-kriebel. Vind het ook gewoon weer leuk om naar onze baby te kijken, hoewel ik me van de vorige keer herinner dat het net een Kwik-fit checklist was. Gehemelte gesloten? Check. Blaas gevuld? Check. Dat idee. Je zag de baby toen ook voornamelijk ingezoomd, nauwelijks in zijn (haar ) geheel. Wij moesten naar zo'n echocentrum waar ze alleen maar nekplooimetingen en 20-wkn echos doen. Gelukkig werkt daar ook een verloskundige uit onze eigen praktijk, dus die zien we maandag. Vorige keer bij m'n dochter deed zij ook de 20-wkn echo. Toen keek ze aan het einde ook even naar het geslacht, ondanks dat in hun foldertje expliciet stond dat het géééén pretecho was blablabla.

Het wordt een heerlijk weertje vandaag, ik ga alvast het badje opzetten (...en héél misschien wel een klapstoeltje ernaast, zodat ik ook lekker met m'n voeten in het water kan zitten.... ). Fijne dag!
Hoi allemaal

@Wind: het kan zijn dat je placenta aan de voorkant ligt, dan voel je de baby veel later. Ik voelde de eerste ook al vroeg; bij 15 weken en deze vanaf 13 weken. Nu voel ik echt elke beweging en vinden er meerdere keren per dag flinke mama-schoppartijen plaats; nu heeft hij/zij de hik terwijl ik dit typ

@MissDreamer: ik slaap als een roosje, zou alleen graag wat langer uit willen slapen, maar mn dochtertje staat vroeg op....

Ga kijken of ik vanmiddag misschien een middagslaapje ga doen (daar ben ik dan wel weer heel slecht in...)

@Squirrel: ...ja waar moet die buik eindigen?! Bij mijn dochter was ik HUGE, en de striae kwamen opeens bij 41 weken (dan baal je dat je overtijd bent...). Uiteindelijk zijn ze gelukkig aardig weggetrokken, en hoop maar dat er niet een heleboel nieuwe bijkomen.....

@Corneel: zie nu pas dat er bij jou een blauw kleurtje staat; het wordt een jochie?

Huuuuuuu, ik ben zo benieuwd naar mn echo, nog 6 daagjes wachten
Hoi!

Hier vanmorgen de 20-weken echo gehad: alles lijkt prima! Ik vond het wel heel spannend, was al een uur voor de wekker uit bed. (Al komt dat ook door het slechte slapen van de laatste tijd...daar heb ik dus ook veel last van MissDreamer!)

We weten het geslacht nu ook, maar houden het geheim. Zo voelt het ook echt, als een geheim van ons tweeën. Nu ik weet wie er in mijn buik zit voelt het 'zwanger zijn' ineens een heel stuk concreter. We hadden al namen bedacht, dus het kindje is nu niet meer zomaar een kindje, maar een echt persoon! Heel bijzonder.

Grappig trouwens om het kindje te zien schoppen op de echo, ik voelde het dan ook echt 'ploppen' in mijn buik! (Is hij nu trouwens weer mee bezig...)

MissDreamer en Wind: Ik voelde hem juist heel vroeg, al bij ruim 16 weken. Mijn man heeft hem gisteren voor het eerst gevoeld, toen hij met zijn hoofd op mijn buik lag om te luisteren of hij het hartje al kon horen. Frummel (zo noemen we hem voor het gemak) was het blijkbaar niet met de druk op mijn buik eens en begon vrolijk tegengas te geven. Zo leuk! De verloskundige had al voorspeld dat ik het kindje vroeg zou voelen, omdat het erg bewegelijk was, mijn placenta aan de achterkant ligt en mijn baarmoeder hoog zit. Maar ik ken iemand die twee weken langer zwanger is dan mijn en die nog helemaal niets voelt... wisselt dus heel erg per persoon.

@Squirrel, Nonovrouw & Magica: mijn buik is ook groot. Tenminste, dat hoor ik zo'n 10 keer per week. Ik heb het vanmorgen nog maar even nagevraagd bij de verloskundige, en die zei dat "mensen zich niet altijd overal mee moeten bemoeien." Volgens haar was er niets mis met mijn buik. Dus ik blijf hem lekker showen!

Nu zo even lekker naar bed. Sinds ik vakantie heb slaap ik iedere middag een uurtje (of twee, of drie... ). Ben nog steeds zo moe!
quote:Nonovrouw schreef op 19 augustus 2009 @ 10:29:

@Wind: het kan zijn dat je placenta aan de voorkant ligt, dan voel je de baby veel later. Ik voelde de eerste ook al vroeg; bij 15 weken en deze vanaf 13 weken. Nu voel ik echt elke beweging en vinden er meerdere keren per dag flinke mama-schoppartijen plaats; nu heeft hij/zij de hik terwijl ik dit typ Grote kans dat mijn placenta voor ligt, want dat lag hij de vorige twee keer ook En toen dus wel al vroeg in de zwangerschap aanwezigheid. Daarom vind ik het gewoon even fijn om vanavond even naar het hartje te luisteren.
Hallo allemaal,

Ben even weggeweest, vakantie enzo maar superleuk om al jullie verhalen te lezen.

Ik heb zelf nog niet constant getrap gevoeld maar soms voel ik toch wel wat! Vorige week hadden we weer een echo (de 4e, wel mazzel), ik dacht eigenlijk dat deze gecancelled was maar ging toch door. Alles zag er goed uit. We vroegen of hij al kon zien wat het was en hij dacht van wel maar kon het niet met 100% zekerheid zeggen omdat het daar te vroeg voor is. We hebben het nog aan niemand verteld. Gaan we wel doen als we meer zekerheid hebben na de 20-weken scan (is trouwens op 11 september). Ons kruimeltje lag lekker relaxed aan het duimpje te zuigen! Verder bleek het een erg gemiddeld kind, moest ik wel om lachen, alle metingen (omtrek hoofdje enzo) waren gemiddeld.

Een vriendin van mijn moeder had haar dochter een pretecho kado gedaan en vertelde mijn moeder dat dat erg leuk was en een aandrader als mijn moeder ons ook een kadootje wilde geven. Yes! Van zulke vriendinnen kan je er niet genoeg hebben!

Nadat ik weer een beetje helder was na de eerste twee/ drie maanden in coma bedacht ik me dat ik toch maar eens trouwjurken moest gaan passen voordat mijn buik te groot werd. Gaan namelijk in april trouwen. Was erg leuk, ik ga zaterdag de laatste paar passen en dan moet ik toch maar eens een beslissing maken. Lastig hoor!

Verder grappig feitje: ons kindje is 24 januari uitgerekend, collega 25 januari, buurvrouw 26 januari.

Groeten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven