**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
Heeft iedereen hier nou trouwens hyves? Vind het wel heel leuk om dalijk alle babietjes te zien
Hoi,

Hier ook weer een berichtje.. nog vijf dagen werken... :-)

Maar nog steeds is mijn vervanging niet volledig geregeld. Helaas... maak ik me daar nog wel een beetje zorgen over.. al heb ik wel heel veel zin in het verlof.

Bieteltje: goed idee dat kadootje voor de oudste! Denk dat ik daar ook maar voor op pad ga.

We hebben gisteren wat fotootjes gemaakt met de oudste en mijn buik... als was hij niet echt in een kroelstemming... :-)... Hij was helemaal hyper en aan het springen... :-).... Hij heeft momenten dat hij echt kusjes geeft en de buik kroelt, maar dat is dus niet op commando... :-)... Maar als we de foto beetje knippen en plakken dan ziet het er wel 'natuurlijk' uit.

Ik moet nog even kijken of het een oudste-knuffelt-buik-foto wordt of oudste-kust-buik-foto... :-)... Daarnaast wil ik graag een foto maken dat hij zometeen de kleine meid een kusje geeft of in ieder geval zijn gezicht heel dicht bij de hare is...

Dus mijn geboortekaartje komt zowieso een week later... :-)
Ik ben geen hyves lid meer. Ik had niet zoveel zin om alles elke keer bij te houden enzo... en ik was die algemene mailtjes van mensen met allerlei kettingbrieven e.d. een beetje zat... :-)

PS: 35 weken.
Ik heb ook geen hyves, zie het nut er niet van in.

Wat ik wel had, gister in bed, waren voorweeën. Ik vond het helemaal spannend maar ik was ook moe, dus ik viel eigenlijk gewoon in slaap. En toen ik weer wakker werd, een uurtje later ofzo, waren ze weg. Maar toch vond/vind ik het best spannend! Wie weet verweekt er al wat en duurt het niet zo lang meer! Maar ja, voor hetzelfde geld duurt het nog gewoon 6 weken en moet de bevalling daarna opgewekt worden.

36 weken.
Minie en JoJo: Ik heb ook geen 'echte' hyves. Ik heb een hyves site onder Lieselotje aangemaakt, dus echt speciaal voor het zwangere gebeuren zeg maar. Wil ook geen normale hyves, maar vind dit toch wel leuk. Niemand die wat leest over mij, want alles is afgeblokt en alleen toegankelijjk voor de dames van hier. Maar goed: dat is ieder voor zich. Maar ik vind het wel leuk om te zien hoe de rest zwanger is en hoe de baby er dalijk uit ziet.
Voorweeen heb ik ook al.... helaas :( Bij een tweede of derde komt dat al heel snel. AF en toe ook echt heeeeel pijnlijk. Zou ook met indalen ofzo kunnen maken. Of met het draaien van de baby. Meestal is het bij mij ook snachts of als ik rustig ga liggen. En moet je eens opletten: meestal is ook als je op je linkerzij ligt....
Voorweeën nog niet gehad. Tenminste niets wat lijkt op wat ik de eerste keer tijdens de bevalling heb meegemaakt... dus zal ik ze wel niet gehad hebben nog...

35 wk
Mij lijkt het ook leuk om de baby's te zien als ze straks geboren zijn. Echt een raar idee dat sommige van jullie al bijna gaan bevallen! Ik ben net als Lieselotje pas 34 weken, dus ik moet nog even geduld hebben.

Ik heb Hyves, voor diegene die interesse hebben kunnen jullie mij toevoegen. Ik ben terug te vinden via de September mama's 2009 Hyves.
Hier mag het ook wel gebeuren hoor, al zie ik er op wel tegenop. Geen idee wat te wachten staat en ik denk dat ik dat ook niet wil weten haha.

Ben vooral de kwaaltjes zat en de zwangerschapskleding. Wil me nu wel weer normaal kunnen bewegen.

Eigenlijk geen idee of ik voorweeen heb gehad. Zaternacht wel wakker geworden van een rare soort buikpijn. Zakte af en kwam even later weer terug. Dit heeft zo ongeveer een uurtje geduurd. Toen was het over. Leidde er wel toe dat ik de volgende ochtend enorme schoonmaakwoede kreeg en de tas voor ziekenhuis inmiddels klaar staat. Kan er nu wel om lachen, maar was toch een soort van beetje paniekerig.

Shosiva tot wanneer kan een baby eigenlijk draaien? Hier zijn ze er ook nog niet zeker van of het nu goed ligt. Hoogstwaarschijnlijk de 25e ook een echo.

Hyves heb ik ook, maar eigenlijk nog nooit bij september mama;s geschreven.

Ga nog even bankhangen (verrassend).
Gek idee eigenlijk dat we met een maandje bijna allemaal al die kleintjes in onze armen hebben. Ik kan gewoon niet wachten, ben zo nieuwsgierig.

Zit nu op de 2e dag van mijn verlof en ik vind het me toch een partij raar. Heb gisteren alle kleertjes, hydrofielluiers enz gewassen. Ga dadelijk beginnen met strijken en tot overmaat van ramp wil ik alle kasten opruimen, hmm is dat nu wat ze noemen nesteldrang .

Zoonlief is al 2 dagen ernstig druk in de weer en soms heb ik t idee dattie wil uitbreken, maar dan niet daar waar hoort hihi. Geniet er nog maar even heel erg van, want voor je het weet is dat gezellige gefriemel weer voorbij.

Ik heb ook gewoon hyves, zet er geen belastende dingen op
*** klaagmodus aan ***

Pfff... ik ben er wel zo klaar mee met dat zwanger zijn! Nu 37,5 week dus het mag komen. Liever gisteren nog als vandaag!

Hier ook geen voorweeen, wel hele dikke enkels; nou ja, eigenlijk heb ik GEEN enkels meer.... en dan hebben we weer zo'n tropisch weekje voor de boeg.... Vreet me ook helemaal ziek aan de rennies, heb op de valreep nog een schimmelinfectie en er loopt hier een dreumes rond met het motto: "ik ben bijna 2 en ik zeg NEE!!!" De nachten zijn meestal ook met 2, 3 of 4 onderbrekingen, dus ja, ik ben het helemaal ZAT! Zo, dat moest er ff uit....

*** klaagmodus uit ***

Pijnbestrijding? graag laagdrempelig is afgesproken met de VK. We gaan voor een poliklinische bevalling met eigen VK, maar mocht ik koudwatervrees krijgen, kan ik met één telefoontje overgedragen worden aan het ziekenhuis en wordt het toch medische indicatie (ivm erg vervelende eerste bevalling)

Dat was het wel weer zo'n beetje. Zoon ligt op bed, dus ik ga zelf ook even lekker liggen....
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
@ Nadine, degene die de rennies heeft uitgevonden krijgt wat mij betreft de nobelprijs ook ik vreet me er ziek aan. Hier op de valreep nog een luchtweginfectie. Het zijn gewoon die laatste loodjes, alleen die dreumes daar kan ik niet over meepraten. Maar ik kan me voorstellen dat dat nu extra vervelend is. Maar alles komt goed, zo niet dan toch
Hoi meiden,

Ik kom toch ook hier weer meekletsen.Ik merk dat hier veel actiever gekletst wordt dan op de hyves. Het grote voordeel van hyves vind ik dat het volledig privé is en dat je inderdaad foto's kan plaatsen (zoals de prachtige trouwfoto's van Lieselotje). En ik kijk elke dag op hyves en niet op Viva, maar nu ik verlof heb is dat wel anders, hahaha.

Voor het schema: 3 september gynaecoloog

Ik ga dan de pijnstilling bespreken. Weet vrijwel zeker dat ik dat wil. En dan epiduraal, daar merkt je kindje niks van. Van pethidine kan je kind wel suf worden en vaak helpt het ook niet zo goed. De vorige bevalling kreeg ik een ruggeprik aangeboden (was uitermate verbaasd!). Ik had toen vanaf wee 1 persdrang. Dit scheen te komen doordat mijn zoontje een sterrekijkertje was en ook nog eens met zijn koppie scheef lag. Ik dacht dat dit soort weeën normaal waren, maar dus niet. Ik vond het zo'n verademing die ruggeprik, dat ik het dit keer weer wil. En waarom niet? Je verstandskiezen laat je toch ook niet zonder verdoving trekken (en die zijn er eerder uit dan een kind!).

@Nadine, vervelend dat je je zo rot voelt.
Hier nog 1 die heel blij is met de rennies

Nadine: jij mag klagen hoor! Als ik je zo hoor helemaal terecht!

Ik heb gewoon geen energie meer.. Komt waarschijnlijk ook door het weer denk ik. Maar als ik tien minuten sta moet ik echt gaan zitten. Dus ja.. ik zit veel en bedenk me net dat ik nog een paar weken moet. Maar geen dikke enkels gelukkig.
Hhahahah Saxmania Een verstandkies is er eerder uit dan een kies hahahah. GElijk heb je!!!

Ik zal weer eens een foto van mijn pens maken. Die is best huge nu!
Dan een baby bedoel ik natuurlijk.

Ach... zwangerschapsdementie
Ik vind mijn buik ook echt enorm! Vraag me af hoeveel groter het nog kan worden Tot nu toe geen striae en dat wilde ik graag zo houden! Ik zat toevallig een foto van mijn vorige zwangerschap te bekijken. Toen was mijn buik met 39 weken net zo groot als nu met 35 weken.

Hier verder weinig kwaaltjes (behalve een slecht uithoudingsvermogen en om de klip klap plassen) behalve mijn rug. Ik heb nu al weken 24 uur per dag rugpijn en ben dat zo zat! Ook ben ik bang dat dit weer een sterrekijkertje wordt, want de uk zit nog zo hoog. Maar ja, niks aan te doen. Dan ben ik in het zkh op de juiste plaats denk ik, hahaha.

De kamer van mijn oudste is trouwens af. Hij heeft een groot bed, maar wil er voorlopig nog niet in slapen. Klimmen, klauteren en springen is favoriet! Ik hoop dat we hem voor die tijd nog in zijn nieuwe bed krijgen, maar ik betwijfel het. Eind deze week zetten we zijn ledikantje in zijn nieuwe kamer, zodat-ie daar slaapt. En dan over een paar weken nog maar eens proberen. Wordt het echt niks, dan moet ik nog heel snel een extra ledikantje op de kop tikken voor de nieuwe uk.
Hier ben ik ook weer eens, schaam/schaam (kan die smily met rode wangetjes niet meer vinden...)

Ga nu even alles lezen, colaatje-light pakken en dan wat posten!
Heb even niet zoveel te melden, maar kom mij toch even * melden* haha. Vanochtend bij VK geweest en het gaat nog steeds goed. Hartje klopt, baby beweegt (wel iets minder maar toch) een heeft standaard 's avonds de hik (gezellig ritmische klopjes aan de rechterkant vanaf een uur of half elf)

Slapen.............geen idee wat dat is aangezien ik mijn nachten tegenwoordig grotendeels op of onderweg naar het toilet doorbreng woehaaaaaaa

27/8 volgende afspraak bij vk, maar hoop dat dat niet nodig zal zijn (heb er alleen een hard hoofd in dat uk eerder komt hoor) Wel nerveus want 24/8 is zoon jarig.............. wat een planning, Enniewee, egomodus uit en ik verdwijn weer even naar de bank.
Oh wat veel teruglezen!

Hier het koffertje ook al bijna klaar, kan alleen nog geen fijn nachthemd/bevallingsshirt vinden. Vorige keer ging het allemaal nogal snel en toen heb ik gewoon in een kort t-shirt in het ziekenhuisbed gelegen maar zou nu wel liever iets langers aanwillen maar wel iets luchtigs. Maar dan wordt het snel weer sexy hempjes en dat is ook weer niet zo handig... Straks nog even de stad in om te kijken!

Rest is allemaal ingepakt, fototoestel = opgeladen dus het mag beginnen. Morgen ook al 37 weken, al hoop ik dat beeb nog ff blijft zitten tot de uitgerekende datum. Voel me nl verder echt helemaal prima ondanks m'n dikke buik -> ook geen last van vocht ofzo. Hopelijk morgen op de warmste dag vd week ook niet...Sporten gaat ook nog goed en ben lekker nog vanalles aan het doen in huis/stad/met vriendinnen!

Onze baby wordt ook best klein geschat, met 40wkn zou hij nog geen 3kg wegen dus dat is ook al een extra reden om 'm zo lang mogelijk te laten zitten! Nou ja, zo lang mogelijk: hoorde gisteren van vriendin dat haar collega pas met 42wkn+6dgn was bevallen -> dat hoeft voor mij ook niet

Ga even dit stukje alvast posten want laptop doet 'n beetje raar...
quote:bieteltje schreef op 18 augustus 2009 @ 14:19:

Heb even niet zoveel te melden, maar kom mij toch even * melden* haha. Vanochtend bij VK geweest en het gaat nog steeds goed. Hartje klopt, baby beweegt (wel iets minder maar toch) een heeft standaard 's avonds de hik (gezellig ritmische klopjes aan de rechterkant vanaf een uur of half elf)

Slapen.............geen idee wat dat is aangezien ik mijn nachten tegenwoordig grotendeels op of onderweg naar het toilet doorbreng woehaaaaaaa

27/8 volgende afspraak bij vk, maar hoop dat dat niet nodig zal zijn (heb er alleen een hard hoofd in dat uk eerder komt hoor) Wel nerveus want 24/8 is zoon jarig.............. wat een planning, Enniewee, egomodus uit en ik verdwijn weer even naar de bank.

Geniet ze lekker op de bank!

Voetjes omhoog, drankje erbij (en m&m's in mijn geval)

Ben je zo slecht aan het slapen ivm plassen/draai niet vinden (zoals ik) of ben je ook misselijk ofzo? Ik alleen het eerste, kan gewoon niet in slaap komen - vannacht tot een uur of drie wakker gelegen...Nu doe ik wel elke dag een middagslaapje dus misschien ligt het daaraan..Vandaag sla ik dit eens over en dan kijken hoe dat 'bevalt'..

Hebben jullie ook al dat matrasbeschermzeiltje in bed? Ik sinds gisteren: niet echt aan te raden want dan is het nog warmer met slapen (zijn zweetdruppels geen tranen), maar ja: een vies/nat matras door het breken van de vliezen is natuurlijk ook niet echt fijn!
Verder eigenlijk niet veel nieuws: las dat er veel meiden met kwaaltjes waren, logisch dat je dan inderdaad wel echt aan het aftellen bent!

Ik moet nog zoveel doen, vandaag de adreslijst bijgewerkt en moet nog een en ander opzoeken/navragen. Proefdruk van kaartjes is al een tijdje binnen en vind 't zo leuk geworden dat ik er minimaal eens in de twee dagen naar kijk...erg he?

Zo'n buikfoto's lijken me ook erg leuk, waar heb je het laten doen Lynx? Ik had prijzen opgevraagd maar vond het toch wel erg duur (175 euro wel incl aantal foto's). Vorige keer had ik lang niet zo'n mooie buik en toen viel het tegen dus ben echt aan het twijfelen wat ik zal doen. Heb natuurlijk niet meer echt lang om erover na te denken

Iemand nog goede tips in de buurt van Breda?

Vanochtend heb ik me trouwens nog ff gewogen en zit nu op 10 kilo erbij, valt me alles mee! Denk wel dat er wat kilo's bijkomen als ik zoveel eet als vandaag...beetje snaaizin vandaag (lees: snoep, m&m's, appelflap), maar het kost ook wel veel energie zo'n kindje in je buik, toch? Haha!

Morgen naar de VK, eens kijken wat zij vind van Remifentanil. Heb zelf last van astma (soms) dus weet niet of het dan handig is... Ben erover aan het denken om een topic te openen over ervaringen met Remifentanil maar dan krijg je natuurlijk ook weer 100 postings van mensen die 'the natural way' aanhangen en heb geen zin in die discussie....

Passen jullie trouwens nog in jullie kleren? Mijn shirts passen niet meer - op eentje na, heb wel nog veel dingen met lange mouwen die passen en twee topjes maar alleen nog maar 1 shirt met korte mouwen. Ben een beetje aan het twijfelen of ik nog wat nieuws zal kopen, van de ene kant zonde natuurlijk maar van de andere kant kan het nog wel een aantal weken duren.... Twijfel, twijfel maar weer....

Nou ja, ik ga nog ff lekker relaxen: succes nog allemaal!
Tip: bij "Jysk" (= slaap en woonwinkel) verkopen ze 2 cm hoge topmatrasjes voor ¤11,-. Die ga ik halen. Zweet niet en na de bevalling gooi je het gewoon weg.
Thanks voor de tip Saxmania, ik ben namelijk een oorlog met dat nare zeiltje gestart. Het zweet en m'n hoeslaken blijft niet strak meer zitten met als gevolg dat ik zelf wel een hoeslaken lijk 's morgens. Plassen moet ik 2/3x per nacht en voor de rest lig ik wat te draaien, maar ik troost me met de gedachte dat na een paar van die onrustige nachten er ook heus wel weer een goede nacht volgt, je lijf heeft het toch nodig op een gegeven moment .

Ga deze week ook mijn ziekenhuis tas maar eens klaarmaken, heb veel gehad aan de tips hier op het forum. Je hebt toch geen idee waar je allemaal aan moet denken als leek haha. En daar komt bij dat we naar mijn ouders gaan dit weekend en das ff 100km verder (stiekem hoop ik dat zoon denkt ow dit is toch wel de mooiste stad om geboren te worden en dat t een brabandertje wordt )

Ik begin de laatste dagen trouwens wat meer vocht vast te houden, maar dat zal ongetwijfeld het weer zijn en ik heb al 2 dagen knallende koppijn, maar ik blijf lachen.
Choca, bedoel je dat je niet meer in je gewone kleren kunt of in je zwangerschapskleding?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven