Lijf & Lijn alle pijlers

De 100+ dames (deel drie)

06-08-2009 08:22 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle meiden die meer dan 100 kilo wegen en daar graag verandering in willen brengen. Lekker kletsen over afvallen, bewegen, eten en alles wat ons verder bezig houdt.

Iedereen is van harte welkom om mee te schrijven!

Het eerste topic...

Het tweede topic...
quote:Zwieber schreef op 18 augustus 2009 @ 09:41:

[...]

Nope.

Ik lust: broccoli, sperziebonen, spinazie a la creme, ro

de bieten, komkommer, augurken en slablaadjes/rucola.

Dan lust je ook wel de Lollo Bionda sla, die is heerlijk, beetje komkommersalade met van die oliedressing met dille erdoor.

Paar gesnipperde uitjes ( of lust je die ook niet?)

Gebakken aardappeltjes en een stukje gemarineerde kipfilet met paprika kruiden.
quote:Zwieber schreef op 18 augustus 2009 @ 09:44:

[...]

Dille en bieslook :puke:

Heb ik al gezegd dat ik een moeilijk eter ben? Oregano lust ik wel trouwens.Ja dat had je al gezegd..........maar zo moeilijk niet!
quote:Zwieber schreef op 18 augustus 2009 @ 09:41:

[...]

Nope.

Ik lust: broccoli, sperziebonen, spinazie a la creme, rode bieten, komkommer, augurken en slablaadjes/rucola.Je hebt bij de Appie van die zakken groene roerbakgroenten in de diepvries. Met broccoli, sperziebonen en spinazie. Vijf minuutjes in de wok met wat olie en eventuel wat kruiden, van die aardappel blokjes ofzo erbij en wat stukjes kip of vis of gehakt ofzo en binnen tien minuten heb je eten op tafel staan.
Over salade gaat hier goede olijfolie, zout en heel soms nog granaatappelsiroop(uit turkije) en dat is echt meer dan genoeg met goede een goede salade van komkommer, rucola bv en tomaat en een lenteui of een rode ui.

Nou moet ik het alleen ook gaan eten.........(terwijl ik het absoluut niet vies vind)
quote:HotCherryPoptart schreef op 18 augustus 2009 @ 09:46:

[...]

Je hebt bij de Appie van die zakken groene roerbakgroenten in de diepvries. Met broccoli, sperziebonen en spinazie. Vijf minuutjes in de wok met wat olie en eventuel wat kruiden, van die aardappel blokjes ofzo erbij en wat stukjes kip of vis of gehakt ofzo en binnen tien minuten heb je eten op tafel staan.Zitten er dan geen rare kruiden over? Anders ga ik ze zeker een keer proberen! Bedankt voor de tip, hier heb ik echt wat aan!
Kwa overfrites vind ik de crunchy van aviko erg goed.. die eten we hier eens in de zoveel weken, het moet wel een soort van speciaal blijven.

Sla maak ik altijd met tomaatjes (cherry van AH excelent), paprika, rode uit, feta 10%.. of met mais, paprika, kidneyboontjes, lente ui.. (je kunt natuurlijk eindeloos varieren)

Als je niet tegen room kunt kun je natuurlijk makkelijk zelf een dressing maken.. (of gewoon een beetje olijfolie en azijn over je sla, is ook lekker)
En hoewel misschien niet fijn, misschien toch maar gewoon groente eten die je niet lust. Hier lusten de kersjes van alles niet en die moeten toch een minimale hoeveelheid eten. Maar die regels gelden voor iedereen met als gevolg dat ik toch af en toe o.a. broccoli, bloemkool en spruiten eet. Vind ik niet lekker, maar een beetje doorkauwen en het is op.
Q : heb nog een paar vraagjes op mijn topic gezet. Zou fijn zijn moest je die beantwoorden. Kunnen we op ons forum ook heel van opsteken. Alvast bedankt !!
Ik lust weer geen olie in de sla (en olijfolie al helemaaaaaal niet!) maar wat ik wel lekker vind om sla of komkommer mee aan te maken is gewone simpele tomatenketchup. Uitje er bij snipperen en 't is lekker pittig en smeuig.

Verder vind ik de dressings uit 't koelvak van de AH zoals honingmosterd en thousand island, erg lekker.

Roerbakgroente vind ik ook niet lekker, omdat het dan niet eerst gaar en zacht gekookt is en ook niet zacht wordt tijdens het bakken. Eventueel gooi ik wel mijn goed gaar gekookte broccoli nog in de pan. Enkel tauge vind ik geschikt om te roerbakken omdat dat zacht is en blijft. Maar harde groente blief ik ook niet.
quote:HotCherryPoptart schreef op 18 augustus 2009 @ 09:49:

En hoewel misschien niet fijn, misschien toch maar gewoon groente eten die je niet lust. Hier lusten de kersjes van alles niet en die moeten toch een minimale hoeveelheid eten. Maar die regels gelden voor iedereen met als gevolg dat ik toch af en toe o.a. broccoli, bloemkool en spruiten eet. Vind ik niet lekker, maar een beetje doorkauwen en het is op.

Sorry maar ik ga echt niet iets eten wat niet lekker is hoor! Zwiepje lust bijna alles trouwens en dat komt omdat hij alles mag proeven maar als het niet lekker is hoeft het niet op. Gelukkig vindt hij bijna alles lekker.

Oh ja, ik lust ook witte bonen in tomatensaus.
quote:vivajojo schreef op 18 augustus 2009 @ 09:51:

Ik lust weer geen olie in de sla (en olijfolie al helemaaaaaal niet!) maar wat ik wel lekker vind om sla of komkommer mee aan te maken is gewone simpele tomatenketchup. Uitje er bij snipperen en 't is lekker pittig en smeuig.

Verder vind ik de dressings uit 't koelvak van de AH zoals honingmosterd en thousand island, erg lekker.

Roerbakgroente vind ik ook niet lekker, omdat het dan niet eerst gaar en zacht gekookt is en ook niet zacht wordt tijdens het bakken. Eventueel gooi ik wel mijn goed gaar gekookte broccoli nog in de pan. Enkel tauge vind ik geschikt om te roerbakken omdat dat zacht is en blijft. Maar harde groente blief ik ook niet. Ik ben ook zo'n doorkoker. Lekker al die vitaminen eruit koken, zegt Mr. Zwieber altijd cynisch.
quote:Zwieber schreef op 18 augustus 2009 @ 09:48:

[...]

Zitten er dan geen rare kruiden over? Anders ga ik ze zeker een keer proberen! Bedankt voor de tip, hier heb ik echt wat aan!Nee, geen rare kruiden of boter of zooi. Ze hebben ook chinese groente, wortel/bloemkool/broccoli, italiaanse groente, mexicaanse groente, stukjes paprika, alleen bloemkool en nog meer soorten die ik me nu even niet herinner. Allemaal in de diepvries, dus snel klaar. En altijd groente in huis. Als ik geen tijd of zin had voor de winkel, pak ik twee zakken italiaanse roerbakgroente, drie blikjes tonijn, twee pakjes gezeefde tomaten en kruiden die ik lekker vind. Groente even roerbakken, de rest erbij gooien en dan met wat pasta (vlugkokende is in vijf minuten gaar of verse pasta van de Appie in vier minuten) en klaar is Kers.
anoniem_87888 wijzigde dit bericht op 18-08-2009 09:58
Reden: zpelvauten eruit gehaald...
% gewijzigd
Oh wortel lust ik ook ja! Ik ga eens even neuzen en het uittesten.
quote:Zwieber schreef op 18 augustus 2009 @ 09:52:

[...]

Sorry maar ik ga echt niet iets eten wat niet lekker is hoor! Zwiepje lust bijna alles trouwens en dat komt omdat hij alles mag proeven maar als het niet lekker is hoeft het niet op. Gelukkig vindt hij bijna alles lekker.

Oh ja, ik lust ook witte bonen in tomatensaus. We hebben voor de broodnodige structuur huisregels opgesteld (en dus ook voor het eten) en die gelden voor iedereen. Dus eten wat de pot schaft (als je het niet lust de minimale hoeveelheid van twee opscheplepels totaal), eerst eten en dan drinken (anders eten ze helemaal niet), niet pratenmet je mond vol, kauwen met je mond dicht, recht zitten aan tafel, iedereen een vaste plek etc.
RECHT zitten aan tafel???? Jeejum HCP, werkt een van jullie in het leger ofzo?
quote:Zwieber schreef op 18 augustus 2009 @ 09:58:

RECHT zitten aan tafel???? Jeejum HCP, werkt een van jullie in het leger ofzo? zou je haast gaan denken. Nee, geen leger. Maar anders zitten de heren met hun voeten op tafel te eten. Of omgekeerd op de stoel. of met hun DS, knikkers en weet ik veel wat. We hebben drie kersjes met eigen diagnoses en handleidingen en Kersman heeft ook een handleiding (ja ja, lucky me ) en dus een huis met regels en orde. Ik moet wel om het voor iedereen leefbaar te houden.
Ketchup door de sla? getsie!

Groenten zo lang koken? getsie!

haha bij mij mag de broccoli maximaal acht minuten, anders is ie zo vies!
Hier moet het gewoon gezellig zijn dus of we eten aan de keukentafel of we eten op de bank. Je eet hoeveel je wil, zit je vol dan niet proppen omdat het bord leegmoet. Vol is vol. Zwiepje moet natuurlijk wel een bepaalde hoeveelheid binnenkrijgen en dus niet de hele pot augurken opsmikkelen en dan geen normaal eten meer. Maar heeft hij een redelijk portie op en zit hij vol, dan niet. De pot schaft altijd iets wat iedereen lust of maakt genoeg zodat iedereen zat binnenkrijgt uit de keuzemogelijkheden. Je drinkt als je dorst hebt (dus ook tussen het eten door, ik vat niet hoe je dat niet kan doen). Lekker kletsen en we wisselen gerust van plek hoor.
quote:HotCherryPoptart schreef op 18 augustus 2009 @ 10:00:

[...]

zou je haast gaan denken. Nee, geen leger. Maar anders zitten de heren met hun voeten op tafel te eten. Of omgekeerd op de stoel. of met hun DS, knikkers en weet ik veel wat. We hebben drie kersjes met eigen diagnoses en handleidingen en Kersman heeft ook een handleiding (ja ja, lucky me ) en dus een huis met regels en orde. Ik moet wel om het voor iedereen leefbaar te houden.

Ah, dat is wel de enige regel hier: eten en spelen gaan NIET samen. Behalve als we eten tijdens een gezelschapspel, dat kan wel.

En kinderen met handleidingen, dan vat ik inderdaad het militaire regime wat beter
Zwieb, ik mis in de eetlijst voor de week ook een beetje 'gewoon' eten.. het is allemaal (wat wij noemen) 'lekker'. En daar bedoel ik niet mee dat ons gewone eten niet lekker is, maar wij proberen patat enzo een beetje naar het weekend te verschuiven.

Met gewoon eten bedoel ik bijvoorbeeld aardappelen, groenten, vlees (in ons geval rijst want ik heb niet graag aardappelen, en vega ipv vlees), of een broodje met soep, maaltijdsalade, of een tosti (geitenkaas! jummie)

Lekker eten is bij ons pasta, pizza, patat, nasi, wraps, taco etc etc etc.. ik probeer om 4 keer in de week gewoon eten te maken, en drie keer lekker. Afhalen doen we trouwens nooit, dat vind ik niet te eten.
Dat werkt hier dus echt niet. Eten moet aan tafel en met vaste plekken en recht op je stoel, anders wordt de kudde onrustig en eet niet (en als je achterstevoren en ondersteboven op je stoel zit is eten heel lastig). We eten zonder prikkels van buitenaf, dus geen tv of muziek aan en geen speelgoed aan tafel, anders wordt de kudde onrustig en eet niet. Je eet een minimale hoeveelheid, meer mag, maar dat gebeurd eigenlijk nooit bij de kersjes. Eerst drinken betekent dat er niet meer wordt gegeten, want vol. Dus eerst eten, dan drinken. Eten wat de pot schaft moet, want teveel kersjes met allemaal verschillende voorkeuren is voor mij niet te doen. Wel zorg ik dat als er eentje het vlees niet lust, ik groente maakt die wel wordt gelust etc.

Het is af en toe een crime om het zo gestructureerd te moeten doen, maar ik merk dat het rust geeft en dat is hier echt noodzakelijk.
Wij hebben hier ook een frietjesdag. Dat is zondag. En in de vakantie mogen ze een keer in de week pizza of pannenkoeken. Maar dan eet ik dus iets anders.
quote:Quirijn schreef op 18 augustus 2009 @ 10:07:

Zwieb, ik mis in de eetlijst voor de week ook een beetje 'gewoon' eten.. het is allemaal (wat wij noemen) 'lekker'. En daar bedoel ik niet mee dat ons gewone eten niet lekker is, maar wij proberen patat enzo een beetje naar het weekend te verschuiven.

Met gewoon eten bedoel ik bijvoorbeeld aardappelen, groenten, vlees (in ons geval rijst want ik heb niet graag aardappelen, en vega ipv vlees), of een broodje met soep, maaltijdsalade, of een tosti (geitenkaas! jummie)

Lekker eten is bij ons pasta, pizza, patat, nasi, wraps, taco etc etc etc.. ik probeer om 4 keer in de week gewoon eten te maken, en drie keer lekker. Afhalen doen we trouwens nooit, dat vind ik niet te eten.Gewoon Nederlands eten, laat ik het even zo benoemen, wordt hem echt niet. Ben altijd van huis uit mediterraan eten gewend en ik ga echt niet opeens aan de droge gekookte aardappelen met spruiten en jus over de vlees ofzo. Eugh! Nee. Maar vis met rijst en pijnboompitten is bij mij normaal. Pasta ook hoor. Griekse aardappelen met sperziebonen of broccoli en gegrilde kip is ook normaal. Jouw definitie van normaal wijkt af van de mijne Q.
Ik moet zo met Zwiepje naar het audiologisch centrum dus ik ben even weg!
Ja, zwieber lust je wel soep? Daarmee kun je eindeloos varieren. Broodje erbij en klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven