Lijf & Lijn alle pijlers

De 100+ dames (deel drie)

06-08-2009 08:22 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle meiden die meer dan 100 kilo wegen en daar graag verandering in willen brengen. Lekker kletsen over afvallen, bewegen, eten en alles wat ons verder bezig houdt.

Iedereen is van harte welkom om mee te schrijven!

Het eerste topic...

Het tweede topic...
Hier wel groente en fruit hoor. Geloof me, vraag maar aan Kersman en de kersjes. Standaard antwoord op vragen als: mag ik chips, koek, snoep, drop en op opmerkingen als ik heb honger, gaan we al eten etc is Pak maar een appel (of banaan of mandarijn of komkommer of tomaat). Die dan met veel gezucht toch maar wordt gepakt.

Langzamerhand eten we allemaal gezonder!
quote:Quirijn schreef op 18 augustus 2009 @ 10:33:

Oh en in zilvervliesrijst zitten ook vezels..

Dan eet je ook de volkoren pasta zeker?

Hoe smaakt die?

Ben ook de gewone gewend!
Ik breek even snel in.

Voor deze week is mijn gewicht 106.6

BMI 38.6

Ik ben heel druk, dus post even niet.

Over 2 weken heb ik een belangrijke studie deadline.

Daarnaast was ik gisteren voor kennis making in het ziekenhuis en toen bleek dat er vandaag al plek was voor een simulatie en het optekenen van de bestralingsvelden ipv volgende week. Dus daar ben ik vandaag weer druk mee.
Toch even naar de keuken gelopen, zat er niet ver naast:

Lassi zilvervliesrijst: 120 per 100 gram

AH Basmati rijst: 355 per 100 gram
Succes Luonto!!!
Oeh dat is een verschil Q!
Volkoren pasta (tijdens het lijnen at ik geen pasta, nu weer wel) smaakt prima. In macaroni proef ik überhaupt het verschil bijna niet. Het is lekker stevig en je zit er veel sneller van vol.
Ja is een groot verschil he.. ik schrok er ook van.. je moet trouwens dan wel de zilvervlies van Lassi hebben, want die van AH, das een langkorrel en daar zitten dan weer dubbel zo veel kcal in.
quote:elleinspe schreef op 18 augustus 2009 @ 10:34:

[...]

Wat is in hemelsnaam borrd??? Dat is dus brood.
Nou ik zal het proberen, zaterdag doe ik de boodschappen weer en zal die van Lassie meenemen!
quote:HotCherryPoptart schreef op 18 augustus 2009 @ 10:38:

[...]

Dat is dus brood.
Haha, goedzo!
Hmmm, misschien moet ik hier ook zilvervliesrijst en volkorenpasta invoeren. Ik kan me nog volkorenpannenkoeken van vroeger herinneren en die smaakten naar karton. Met stroop en suiker waren ze nog niet te haggelen. Maar ik ga het toch maar weer eens proberen.
Bulgur is trouwens ook heel lekker. Bulgur maken, groentes erdoorheen en kruiden naar smaak (eventueel een scheutje yoghurt).
Dat heb ik ook Cherry, ik denk dan dat het nergens naar smaakt en dat ik dan in de verleiding kom om later te gaan snaaien!
En wat is Bulgur??
In volkorenpasta zit trouwens bij hetzelfde aan kcal dan gewone pasta.. het voordeel zit em in het feit dat je sneller vol zit.. en dus als het goed is minder eet.
Elle, we gaan het gewoon proberen! Ik zeg altijd tegen de kersjes dat ze eerst moeten proeven en dan pas mogen mekkeren, dus dat ga ik zelf ook maar toepassen. LOL

En nu ga ik op de hometrainer en aan de gang, want zo komt dit huis nooit aan kant.
quote:Quirijn schreef op 18 augustus 2009 @ 10:43:

In volkorenpasta zit trouwens bij hetzelfde aan kcal dan gewone pasta.. het voordeel zit em in het feit dat je sneller vol zit.. en dus als het goed is minder eet.

Oké !

Wat deed jij er over/bij als saus en groente Q?
Van wikipedia:

Bulgur (ook: burghul of boergoel) is een graanproduct gemaakt van verschillende soorten tarwe, maar meestal van durum. De tarwekorrels worden eerst gestoomd daarna gedroogd en vervolgens grof gemalen of gebroken.

Bulgur wordt vooral gebruikt in de Turkse, Indiase en mediterrane keuken. Het heeft een licht notige smaak.

Bulgur wordt gebruikt in pilafs, soepen, gebak en brood en als vulling. De bekendste toepassing van Bulgur is echter in tabouleh en kibbeh. De hoge voedingswaarde maakt het een goede vervanger voor rijst of couscous. In India wordt het ook gebruikt als ontbijtgraan, bereid met melk en suiker.

Ik koop het in de turkse of marokaanse winkel (net als couscous). Het is zo lekker! En je kunt eindeloos varieren.
Eerst zeggen wat Bulgur is Cherry

En dan mag je aan het werk!
Oké mosterd!
Macaroni 2pers: 400 gram Italiaanse groenten, eventueel nog champignons, bakje vegetarisch gehakt (quorn) das 160 gram. Tomatenprut (soms kook ik zelf tomaten, die krijg ik per kist van een tuinder) en Italiaanse kruiden en een teentje knoflook.

Spaghetti, zelfde verhaal maar dan met een beetje meer saus, en niet door elkaar..

Sla erbij, of gewoon kleine tomaatjes gesneden met een beetje balsamico azijn. Lekkuurrrrr
Magnifecent Seven Zoeb!!!

Zwieb, ik kijk met verbazing naar wat je eet op een dag. Wat weinig. Samen met het regelmatige bezorg-voer en gebrek aan afwisseling in wat je eet moet ik eerlijk zeggen dat het niet zo heel raar is dat je niet afvalt.

Ik heb weinig bruikbare tips voor je omdat ik altijd werk met heel veel kruiden en alles lust. (behalve biest en postelein )

Ik kan uitgebreid uren koken (heerlijk vind ik dat) maar toen Mr N nog onregelmatig werkte moest ik vaak voor mezelf koken. En dat ging dan snel hoor, binnen 15 minuten staat een maaltijdsalade op tafel (met pasta, rijst of in de schil gekookte krieltjes) en veder met wat ik maar in huis heb.

Groenten roerbakken met kruiden naar smaak ( ) en dan een omelet bakken. Groenten op 1 helft, omelet dubbelklappen en eten maar.

Pasta koken, fijngesneden groenten roerbakken, light creme fraiche + groenten door de pasta, lekker met zalmsnippers.

Nog makkelijker: pasta koken, blikje lekkere tonijn erdoor, klaar.

Groenten grillen, heerlijk bij alles.

HCP, ik vind jouw regels eigenlijk heel normaal Grappig hoe iedereen zijn eigen dingetjes heeft. Ik denk; tuurlijk zit je rechtop aan tafel en eet je wat de pot schaft.

Hier ongesteld, heb een gevoel alsof er een skippybal onderin m'n buik zit :(
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
In Villa Kakelbont eten we volkorenpasta, soms zilvervliesrijst maar dan is Mr N niet blij.

Verder ook bulghur (ik heb een heerlijke maaltijdsalade hiervan!) en couscous. Soms aardappels (en nee Zwiep, die zijn niet droog gekookt )

Als je kleine, goede vast kokende aardappels in de schil kookt dan zijn ze echt lekker! Of met schil in stukken snijden en dan in de oven.

Poffen in folie met een kwak zure room (light) En soms lekker ouderwets met een stukje vlees en groenten en wat jus, heerlijk!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven