UITGEREKEND MAART/ APRIL 2010

30-07-2009 16:06 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames het leek mij leuk om een forum onderwerp te openen voor de dames die even ver zijn als ik in mijn zwangerschap.

Dus dames wees welkom om hier van alles te bespreken;))))

Grob, kan je bij jouw verloskundige niet in de avonduren terecht? mijn praktijk heeft 1 dag in de week avondspreekuur, ideaal.
Alle nieuwe meiden welkom en gefeliciteerd!!!

Ik vind het ook langzaam gaan ben vandaag 7 weken en 3 dagen, maar weet pas echt zeker hoever ik ben na de echo van 31 augustus, maar dat zal niet heel veel schelen denk ik.

Mijn oudste dochter moest vandaag weer naar school en uit ervaring weet ik dat dan de weken heel snel om gaan, dus voor we het weten zijn die eerste 3 maanden om meiden en kunnen we echt volop gaan genieten van dit wonder!!

Verder ben ik gewoon moe, maar mag verder niet mopperen ik voel me goed en lust alles!!
Gizz, nee helaas... En als ik vrij ben zijn ze gesloten.... Erg jammer!!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
He dames,

daar ben ik weer, we hebben heerlijk henoten van een weekje renesse,

We hebben super weer gehad en ben lekker bij gekleurd.

Voor alle nieuwe mensen , welkom, leuk dat er zoveel meiden al zijn.

Ik vind het allemaal wel snel gaan, volgende week weer werken en dan gaat de oudste weer naar school.

En idd kiza dan vliegen de weken voorbij.

Donderdag mogen we voor de eerste keer naar de verloskundige, erg spannend.

Ben dan 7 weken en 6 dagen en hoop dat ze het hartje kunnen horen.

Hoop het wel want ook al is dit mijn derde zwangerschap, ik ben hier zo onzeker in.

Ben bang dat het niet goed is ook al zijn de signalen al goed aanwezig.

Erg moe en mijn buik groeit al erg.

Lijk wel 4 maand zwanger haha.
Teruglezend merk ik dat er meer zijn met steken in je buik.

Dat stelt me alweer gerust.

Ik zou het zo graag aan iedereen willen vertellen, moet erg mijn best doen om mijn mond te houden.

@ Grob jij werkt dus ook in het onderwijs? Leuk, ik ook.

Vandaag was weer de eerste werkdag.

Het is geen gepaste smoes maar een begrafenis is wel verklaarbaar voor de anderen.

Volgens mij is iedereen onzeker, pas als je de eerste echo hebt gehad lijkt me het zekerder worden.Blijft heel spannend.

Ik ga even eten koken. Daarna een huis bezichtigen. Ben benieuwd. Zal in gedachten vast al een kinderkamer kiezen.

tot later!
He Geanda, spannend hoor naar de VK, leuk ook dat het je 3e is maar dat het evengoed zo onzeker blijft! Is toch iedere keer weer bijzonder! Ik ben wel een beetje jaloers op jouw buik hoor. Gaaf man dat je het al zo kunt zien. Hier nog niets hoor!

Chaootje, ja onderwijs! Maar voortgezet dus ik mag nog even genieten! :D

Ja die steken... Ik denk ook bij iedere steek in mijn buik: En nu gaat het fout. Dan kan ik 100x lezen dat meer vrouwen dat hebben, het zit toch in je hoofd

Spannend dat bezichtigen! Gaan jullie kopen of huren? Wij wonen in een appartement (met grote tuin) en willen hier nog wel een jaar of 2 blijven, kan denk ik net met zijn drietjes!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Hoi dames!

Ik blijk ook bij het verkeerde forum (over tweede kindjes) te hebben gepost...

Zaterdag heb ook ik een positieve test gehad! Het was weliswaar een hele lichte streep, maar dat is ook een streep! Voor mij is het, net als Geanda, mijn derde kindje. Ik heb al een zoon van 2 jr en 9 mnd en een dochter van 9 mnd. Het was gelijk de eerste keer weer raak. BLijkbaar zijn we supervruchtbaar, want mn dochter was in 1 shot raak (zeer vroege eisprong gehad blijkbaar) en ook mn zoon was er al in maand 1:)

Omdat ik erg onregelmatig ongesteld ben (was) durf ik nog geen datum te zeggen. Het zal ergens tussen 20 en 27 april zijn...

Ik had vanavond ook menstruatiegevoel. Ook al is het de derde keer, toch denk je "het zal toch geen miskraam worden?" BLijft altijd spannend!

Ben ook wel misselijk en erg moe, maar ja dat is ook niet zo gek. We hebben het verder nog niemand verteld, omdat het echt een grote shock zal zijn:) Zijn nu wel aan het bedenken op welke manier we het gaan vertellen. 15 sept gaan we naar de verloskundige, kan bijna niet wachten...

Groetjes!
Ik ben een beetje nerveus. Ik kwam vanmiddag na een lange dag thuis en had een beetje last van bloedverlies. Nu lees ik op de diverse fora (tja, je raakt ergens toch in paniek) dat het OF geen kwaad kan (oud menstruatiebloed, innestelingsbloeding) OF een voorteken is van een miskraam. Woensdag zal ik 6 weken zwanger zijn (*fingers crossed*).

Moet ik de VK bellen of het gewoon even afwachten?

Dankjulliewel.
Goh Mar10a... Wat moeilijk zeg... Ik heb geen idee eigenlijk wat je dan moet doen? Afwachten?? Maar als je erg twijfelt misschien de huisartsenpost bellen? Daar zijn ze voor volgens mij.

Succes meid!
quote:mar10a schreef op 17 augustus 2009 @ 20:38:

Ik ben een beetje nerveus. Ik kwam vanmiddag na een lange dag thuis en had een beetje last van bruinverlies (wat een k*twoord, eigenlijk). Nu lees ik op de diverse fora (tja, je raakt ergens toch in paniek) dat het OF geen kwaad kan (oud menstruatiebloed, innestelingsbloeding) OF een voorteken is van een miskraam. Woensdag zal ik 6 weken zwanger zijn (*fingers crossed*).

Dankjulliewel.Ik zou even afwachten, als het morgen nog steeds is dan kun je de verloskundige even bellen. Het ligt aan de praktijk wat ze doen. Bij de ene kun je dan meteen komen voor eventueel een echo, maar er zijn ook praktijken waar ze je nog een paar dagen laten lopen. Bij de huisartsenpost zullen ze niks doen. Het is namelijk geen spoedgeval. Zoals je al aangeeft het kan goed blijven gaan, of het is al misgegaan, er is geen dokter die daar nog iets aan kan veranderen.
Vanavond is Moeders voor Moeders geweest.

Wekelijks komen ze een kratje met 8 flessen brengen waarin ik iedere dag al mijn urine moet opvangen. Ik ga even kijken of ik op mijn werk ook met die flesjes in de weer ga. Het hoeft niet zei ze, maar hoe meer hoe beter natuurlijk. Als ze lege flessen komen brengen, komen ze gelijk volle flessen halen die voor 08.00 buiten voor de deur moeten staan. Nou de buren zullen het gelijk wel weten denk ik haha ...de vrouwelijke buren dan...

Ze ging ook nog even een testje doen. Nou binnen 3 seconden was er een hele grote paarse streep zichtbaar. Donkerder kon niet haha

Krijg ook nog een mooi boek over zwanger zijn, de bevalling enzo....als presentje...

Ja, ben blij dat ik me heb opgegeven. Heb toch het gevoel dat ik nu een kleine bijdrage kan leveren.

Heft iemand zich hier ook opgegeven voor MvM?
quote:mar10a schreef op 14 augustus 2009 @ 10:25:

Ik heb me overigens aangemeld voor een onderzoek in het academisch ziekenhuis bij ons in de buurt. Mijn gyn heeft me hierop gewezen. Vanaf 26/8 krijg ik wekelijks een 3D echo (t/m de 12e week). Met dit onderzoek willen ze de groei van de foetus in kaart brengen. Ik woon vlakbij het ziekenhuis, dus het is niet al te tijdrovend (hooguit drie kwartier, incl. reistijd). Mochten er afwijkingen worden geconstateerd, dan word je direct doorverwezen naar de gyn of vk. Maar in principe komt dat vrij sporadisch voor. Vraag: zouden jullie meedoen aan een dergelijk onderzoek?

ja ik wel....
Alle nieuwe meiden trouwens gefeliciteerd!!!
quote:mar10a schreef op 17 augustus 2009 @ 20:38:

Ik ben een beetje nerveus. Ik kwam vanmiddag na een lange dag thuis en had een beetje last van bruinverlies (wat een k*twoord, eigenlijk). Nu lees ik op de diverse fora (tja, je raakt ergens toch in paniek) dat het OF geen kwaad kan (oud menstruatiebloed, innestelingsbloeding) OF een voorteken is van een miskraam. Woensdag zal ik 6 weken zwanger zijn (*fingers crossed*).

Dankjulliewel.

Is het inmiddels gestopt?

Anders gewoon naar de EHBO gaan hoor!
Anissa: ik wacht trouwens nog steeds op die mooie tabel
Mar10a, hoe gaat ie?

Hier ook opgegeven voor MvM, ze moeten me alleen nog terug bellen. Woon in een flat dus ben benieuwd hoe ze dat gaan doen, kan die flessen toch moeilijk op straat gaan zetten?

Zo'n tabel zie ik ook wel zitten!
Hallo,

Een vriendin attendeerde mij op MvM.

Al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik het nog niet zo zag zitten om met de flessen in de weer te gaan.

Net ging ik naar het toilet en zag op het toilet-papier toch een heel klein bloedsliertje zitten.Flink balen even.

Twas er maar eentje,maar toch om flink onzeker over te zijn.

Als het mis gaat, dan is dat zo. Ik weet dat dit risico er altijd in grote mate is, maar ik zou toch wel teleurgesteld zijn.

Nu maar hopen dat het wat anders is.....

Het huis dat we gingen kijken was een koophuis. Maar zit wel aan de top van ons kunnen. Zijn nu aan het berekenen of het kan.

Voor straks allemaal,

Slaap Lekker!
quote:Maris1978 schreef op 17 augustus 2009 @ 21:56:

[...]

Is het inmiddels gestopt?

Anders gewoon naar de EHBO gaan hoor!

Op de EHBO sturen ze je gewoon weer naar huis hoor. Gewoon morgen even de verloskundige bellen.

Ik heb bij mijn eerste kindje wel meegedaan met MVM. Wij mochten het gewoon op de galerij zetten en dan werd het omgeruild. Ik heb het alleen thuis gedaan, ben niet op mijn werk gaan opvangen. Het moet wel een beetje leuk blijven. Of ik nu mee ga doen weet ik nog niet Ik werd echt kotsmisselijk van de geur van die flessen en had het op een gegeven moment ook wel gehad.

Overigens zullen veel vrouwen het wel herkennen ja. Was een paar weken bij mijn ouders thuis, toen bij de buurvrouw iemand op bezoek kwam met de beruchte flessen in haar hand. We wisten meteen hoe laat het was bij de buuv
@grob Misschien kun je zeggen dat jullie een bezichtiging voor een droomhuis hebben wat écht op die dag moet? Of dat jullie een samenlevingscontract gaan tekenen?

@Mar10a Had zelf zaterdag helder bloedverlies en las juist dat bruin (oud) minder alarmerend is. Omdat het bij mij zo weer stopte, heb ik ook geen alarm geslagen.

Toch is het wel gek. Ik lees vaak dat als er iets mis gaat, je dat moet voelen omdat de hormoonproductie dan afneemt en dus je borsten minder gespannen aanvoelen en je minder misselijk bent. Kortom: je lijf minder zwanger. Maar dat is zo abstract. Het ene moment denk ik: zou zo maar kunnen dat het minder is, maar het volgende moment denk ik echt: Wat een zwanger lijf heb ik toch (borsten). Heb vandaag weer een clearbluetest gekocht (waarop je het de zwangersschapsduur ziet), want dacht: als de hormoonproductie afneemt, dan kan ik dat vast zien. Maar daarop ben ik nog steeds hartstikke zwanger. Dat stelt me wel iets gerust, maar ik weet dat het voor mij pas echt gaat leven als ik het op de echo heb zien bewegen.
Hi,

Ik vind het maar vreemd. Ik had vanavond ook een beetje (rood) bloedverlies, maar nu is het al een tijdje over. Mijn zusje had het ook rond 5/6 weken en bij haar was ook alles ok. Ik hoop dat dit ook voor mij zal gelden. Maar ik zal morgen even bellen met de vk.

Dankjewel voor alle reacties. Helaas blijft het afwachten.....
Goedeavond allemaal,

Ik doe ook mee met MvM, maar inderdaad ook alleen thuis ik ga die flessen niet overal mee naar toe nemen hoor. Ik had die dvd over het wonder van het nieuwe leven gekozen, zodat mijn oudste dochter kon zien hoe dat er nou uitziet zo'n baby in de buik. Ze vond het reuze interessant en wil dan ook alles weten echt heel schattig. Mijn jongste dochter snapt het nog niet echt, maar dat komt wel als ze de baby over een tijdje kan voelen.

Ik heb ook al en behoorlijke buik en durf soms niet eens te zeggen dat ik pas 7 weken ben, want ze zullen wel denken dat ik al verder ben, maarja ik kan er weinig aan doen. Ik pas alleen maar positiebroeken, dus kan het ook niet echt verbergen.

Wat betreft de onzekerheid van de meiden met bloed of bruinverlies: gewoon de verloskundige bellen, daar zijn ze voor en als ze het nodig vinden dan laten ze je wel komen en anders kunnen ze je in ieder geval gerust stellen.

Weltrusten!!
@Mar10a: good luck! Het kan van alles zijn, maar het even laten checken geeft jou vast meer rust... en dat is uiteindelijk heel belangrijk voor je baby.. ook al is het nog maar een speldenknopje ongeveer

@Maris: super goed van je hoor, dat MVM. Ik woon echter in een best klein straatje.. weg direct voor de deur (het zijn van die jaren 30 stijl, herenhuizen, dus voordeur grenst meteen aan de straat). Ik ben er niet zo enthousiast over dat je flessen voor de deur moet zetten, maar ik las geloof ik dat je die flessen ook zelf weg kunt brengen..

verder.. ik ben de laatste in het rijtje wat einddatum betreft: zo 29 april maar dat mag de pret niet drukken, zelfs niet als het mei wordt het is leuk.. dan is dat kleintje al wat meer mens, zo 2/3 maanden wanneer het zomer is.

het is nog zo vers, dat ik het soms gewoon vergeet. hebben jullie dit ook gehad? gisteren de hele dag gefietst op de veluwe.. en dan opeens: ohjaa! OHJA! ik blijf het zo onwerkelijk vinden... en als ik maar even niks voel (had best wel bandpijn onderkant buik) dan denk ik: ohjee...

maar goed, laten we er gewoon op vertrouwen dat alles bij ons allemaal gewoon goed gaat. het is toch maar een klein percentage bij wie het fout gaat. kijk om je heen.. al die mensen.. die zijn er ook allemaal gekomen. positief denken!!
Hi,

Vanochtend nog steeds een beetje last van bloedverlies, maar het is nu minder geworden (*fingers crossed*). Vk gebeld en zij gaf aan dat het van alles kon zijn. Zo lang ik niet om het uur een verband hoef te verwisselen en de krampen minimaal zijn is er wellicht sprake van innestelingsbloeding. Ook kan ik

blaasontsteking hebben, dus ik morgen naar de huisarts.

Bottom line. Afwachten dus..... Er wordt volgende week wel een

echo gemaakt (week eerder). Spannend.
Ik heb 25-8 mijn intake bij de VK. Zo onwerkelijk om die te bellen... Ik moet wat urine meenemen. Doet ze dan nog een test?

Verder ben ik op het moment aan het genieten van het iedereen vertellen. Wij hebben besloten heel positief te denken en open te zijn naar iedereen.

Tja ik ga maar eens aan het werk....
Goedemorgen dames!

@ mar: hoe is het met de bloeding? Ik heb bij de eerste zwangerschap een duidelijke innestelingsbloeding gehad rond 5 weken. Zo'n 2 a 3 dagen bruinverlies. Ik dacht dat ik ongesteld zou worden:) Toen het weg was, toch eens een test gedaan en voila, zwanger!

@ maris: in welk ziekenhuis is dat onderzoek met de 3D echo's? Ik zou het wel leuk vinden!

Ik heb vandaag nog eens een test gedaan,omdat het zo'n lichte streep was de vorige keer. En ja hoor, de streep nu duidelijk te zien Ik heb er een foto van gemaakt die ik ga gebruiken om het aan de opa en oma's te vertellen. Ik koop een lijstje voor drie foto's, doe er twee foto's van mn zoon en dochter in en de derde van de test. Daarbij een leuk gedichtje:

Je kunt me nog niet horen,

Je kunt me nog niet zien,

maar in april 2010 word ik geboren,

mag ik dan in dit lijstje misschien?

Ben erg benieuwd naar de reacties, want dit verwacht echt niemand...Wij vertellen de ouders het trouwens binnenkort al. Met name voor mijn moeder vind ik het moeilijk verborgen te houden. Ik zie spreek haar elke dag en zie haar 3 keer per week. Ze heeft ernstige COPD, vandaar ook. En ik denk dat ze het binnenkort gewoon aan me gaat zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven