UITGEREKEND MAART/ APRIL 2010

30-07-2009 16:06 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames het leek mij leuk om een forum onderwerp te openen voor de dames die even ver zijn als ik in mijn zwangerschap.

Dus dames wees welkom om hier van alles te bespreken;))))

Hoi hoi

Pinkeltje, welkom hier, leuk weer een moeder met al 2 kindjes.

Herken je onzekerheid.

Ik ben zelf erg bang voor een miskraam.

Wat een leuk idee trouwens van die fotolijstjes.

Mar10a, ik heb met 5 weken ook een soort van bloeding gehad.

het begon met slijmerige sliertjes met een bloedspoortje en savonds was het iets helderrood bloed (heel iets maar hoor) en toen was het ineens weg.

Het ging toen ook gepaard met krampen.

Huisarts vertelde dat het vaker niets dan wel iets is.

Hoe gaat het nu?

In ieder geval sterkte

Maris1978, ik doe niet mee met mvm.

Kan me nog herinneren dat ik het met de oudste zo'n gedoe vond.

Weet dat het goed is maar toch.

En idd gizz ik werd ook helemaal naar van die geur van de flessen.

Chaootje hoe is het nu met je bloedverlies?

quote:Joy4britt schreef op 18 augustus 2009 @ 10:28:

Ik heb 25-8 mijn intake bij de VK. Zo onwerkelijk om die te bellen... Ik moet wat urine meenemen. Doet ze dan nog een test?

Verder ben ik op het moment aan het genieten van het iedereen vertellen. Wij hebben besloten heel positief te denken en open te zijn naar iedereen.

Tja ik ga maar eens aan het werk....Ze doen dan inderdaad nog een test voor de zekerheid.Bij mij deden ze toen ook nog een andere urinetest, weet niet meer welke. waarschijnlijk krijg je dan een formulier mee om binnenkort bloed te laten prikken.
quote:gizz schreef op 18 augustus 2009 @ 12:41:

[...]

Ze doen dan inderdaad nog een test voor de zekerheid.Bij mij deden ze toen ook nog een andere urinetest, weet niet meer welke. waarschijnlijk krijg je dan een formulier mee om binnenkort bloed te laten prikken.Ik heb echt nog nooit een test moeten doen bij de verloskundige. Ze zetten toch gewoon een echo-apparaat op je buik? Heeft iemand dit nog meer gehad? Of wat bekijken ze anders in je urine?
quote:Pinkeltje81 schreef op 18 augustus 2009 @ 14:12:

[...]

Ik heb echt nog nooit een test moeten doen bij de verloskundige. Ze zetten toch gewoon een echo-apparaat op je buik? Heeft iemand dit nog meer gehad? Of wat bekijken ze anders in je urine?

Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt

ook alleen echo en hartje luisteren
Bij ons is het standaard, een zw.test en volgens mij nog een andere test met de urine, daarna maken ze pas de echo/hartje luisteren. Nu moet ik zeggen dat ze bij ons wel vaak de urine testen, dus niet alleen tegen het einde, maar ook gedurende de zwangerschap verschillende malen.
In welke week hebben jullie voor het eerst gebeld naar de VLK? Ik zit nu pas op 4 weken, ga zo nog een week op vakantie. Ik neem aan dat daarna vroeg genoeg is, toch?

En hoe doen jullie het met inschrijven op een kinderdagverblijf. Een aantal mensen hoor ik zeggen dat dat pas kan als je drie maanden zwanger bent...
Ladies,

Allereerst gefeliciteerd allemaal.

Mag ik ook nog aansluiten?

We hebben afgelopen zondag 2 tests gedaan (de eerste was zo'n licht streepje dat man lief naar het benzinestation is gereden voor een tweede) en beide gaven een mooi maar licht lichtroze streepje!!! Het is ons eerste kindje en ik ben uitgerekend op 19 april.

Mijn man, 30 is helemaal door dolle heen. Ik, 24 ben ook helemaal blij maar moet nog wel heel erg aan het idee wennen. We zijn 2,5 maand geleden getrouwd en toen gestopt met de pil, we hebben dus snel raak geschoten ;)

De WC is sinds een aantal dagen mijn grootste vriend (gelukkig voorlopig alleen nog om te plassen), ik slaap slecht en doe wazige en klunzige dingen. Ik betrap mezelf ook op heel veel spelfouten in mails enzo (niets voor mij). Verder ben ik gewoon heerlijk zwanger en verwacht ik niet erg productief te zijn op mijn werk deze week haha!

De verbouwing van ons huis zou in maart beginnen daar moeten we nu even iets op verzinnen...

Alleen mijn beste vriendin weet ervan. Ze is zelf 12 weken zwanger na 1,5 jaar proberen. Wel beetje confronterend dat het bij ons zo snel is gelukt. Ik had haar van te voren verteld dat we gingen beginnen (vond ik wel zo lief) en nu gaan we heerlijk samen zwangeren.

Oh enne, het feest voor ons trouwen zit er in september aan te komen en als ik het er bij mijn ventje door krijg gaan we iedereen tegelijk shockeren door het daar aan iedereen bekend te maken. De opa's en oma's horen het iets eerder volgens de claudia de breij methode, een taart met uitgerekende datum. Lijkt me helemaal briljant!!!
Hallo allemaal en welkom aan de nieuwe leden!!

Ik heb ook geen urine in hoeven leveren bij de VK, alleen echo en hartje luisteren verder niet, ja bloeddruk enzo maar geen urine. Wel zei ze dat ze tegenwoordig ook het BMI in de gaten houden, dus je gewicht eigenlijk. Nou ja ik denk dat elke praktijk het toch een beetje anders doet allemaal, ik ben voor de vorige twee zwangerschappen naar dezelfde praktijk geweest en beide keren deden ze het weer anders, dus het is maar net welke curcus ze gehad hebben denk ik hahaha.

Ik ben zwanger van de derde, maar kan jullie verzekeren dat elke zwangerschap de eerste drie maanden weer spannend is hoor, ook ik ben bij elk krampje bang dat het misschien mis gaat, wel probeer ik er echt heel bewust van te genieten want het wordt voor ons echt de laatste keer, want meer dan drie kinderen willen we niet.

Nou goed genoeg gekletst we gaan maar even eten!!

Tot later!!!
Nou, het bloedverlies is vanmiddag opgehouden. Dus ik hoop dat het nu achter de rug is. Word namelijk een beetje gestresst van mezelf. Ik was er op mijn werk helemaal niet bij met mijn hoofd. Totaal niet productief, terwijl het hartstikke druk is. Eigenlijk zijn die eerste weken van een zwangerschap gewoon niet leuk ;)

Ik ga morgen de huisarts maar even spammen met allerlei vragen, maar ik denk dat ook hij geen uitsluitsel kan geven. Ik zal toch echt geduldig moeten wachten tot 26 augustus.

Gelukkig is mijn vriend een enorme steun, want hij blijft me maar wijzen op de positieve punten. Echt een schat!
Mar10a, gelukkig is het opgehouden, pak van je hart denk?

Senna, ik heb gisteren gebeld, toen was ik precies 5 weken. Ik mag heen als ik 8 weken ben.

Alle nieuwe meiden gefeliciteerd!!

Ik ben vandaag met mijn moeder en zusje op pad geweest, vond het zoooo moeilijk om niets te zeggen.. Maar ja, dat hebben we nou eenmaal zo afgesproken. Overal zag ik natuurlijk zwangere vrouwen en baby's. Niet normaal. Ben er ook wel erg op gefocust volgens mij.

Ik merk ook dat ik mezelf moet dwingen om te eten, echt totaal geen eetlust dus morgen ga ik maar van die multivitamines voor zwangeren halen. Kan nooit kwaad.

Nu even de beentjes omhoog en er weer vroeg in denk ik...
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Lissymuppet, welkom hier.

Leuk idee om iedereen het met trouwen te vertellen.

Mar10a, ben blij voor je dat het bloedverlies gestopt is

maar het blijft idd erg spannend de eerste weken

Kan me voorstellen dat je je hoofd er niet bij kan houden

@ geanda1, Thanks. Dat vonden wij ook. We zijn ook al stiekem getrouwd, dus we houden van verrassingen zeg maar ;)

@ Mar10a, een vriendin van mij verliest al bloed vanaf het begin van der zwangerschap. Als ze het druk heeft wat meer, als ze het minder druk heeft minder. De VK zegt dat het niet helemaal normaal is, maar dat het wel vaker voorkomt. Het hoeft dus niet te betekenen dat er iets mis is. Er wordt wel geadviseerd geen seks te hebben als je (een klein beetje/ bruin)bloed verliest om het niet te verergeren. Ik ben geen expert maar geef alleen maar weer door wat ik gehoord heb van anderen met ervaring. Ben blij voor je dat het gestopt is en hoop dat dat zo blijft!
Ben net terug van de huisarts. Hij heeft een inwendig onderzoek gedaan. Yay Ik zou er zo langzamerhand toch wel aan gewend moeten zijn, maar ik blijf het onprettig vinden.

Maar goed, hij constateerde dat de baarmoedermond mooi gesloten was en het bloed dat ik verlies echt oud bloed is. Hij gaf wel aan dat het niet met 100% zekerheid te zeggen was, maar in principe hoef ik me niet heel veel zorgen te maken.

Nu nog een week nagelbijten en dan de echo. Spannend hoor!

@lissymuppet Wat een leuke gelegenheid idd om te vertellen dat je zwanger bent. Dubbel feest!
@Mar10a: gefeliciteerd, ik hoop dat deze uitslag je wat rust geeft. Erg fijn voor je. Ik kan mij goed voorstellen dat dit je erg onrustig en onzeker heeft gemaakt de laatste dagen!

@Grob: thanks! Ben maar gaan zoeken op het internet naar de vlk hier in mijn woonplaats. Alles staat er netjes bij: bellen met 6 weken voor eerste afspraak week 8, eerste afspraak bloedafnemen maar geen urineonderzoek (dat is alleen indien nodig). Verder ook tips en trucs voor wat betreft kraamzorg regelen, zwangerschapsverlof... Nja, gewoon heel handig.

Mijn moeder is nu op vakantie. Kreeg net een smsje dat ze met 40 graden in de provence zitten.. in hun net nieuwe caravan, maar dat die dingen haar allemaal niks doen: ze kan maar aan 1 ding denken: ze wordt oma

Lief

Mijn moeder zei ook meteen: niet te druk maken over dingen. Het internet zorgt ook voor een overkill aan informatie, je kan jezelf ook gek maken. In haar tijd, zo eind jaren 70... was er toch nauwelijks info... Kijk bijvoorbeeld naar al die dingen die je niet zou moeten eten. In die tijd wisten ze dat alleen van alcohol en rauwe kazen...

Mijn moeder is van mij maar 5 kilo aangekomen (wie wil dat niet). Zij had wel net een slankere bouw dan ik... Maar ze zei meteen: ik at niet voor 2. Ik at gewoon wat ik altijd at, mijn boterham als ontbijt en mijn 2/3 boterhammen voor de lunch. Zolang dat goed gaat kan je dat gewoon blijven doen. Ik word namelijk behoorlijk onrustig van die voorgeschreven hoeveelheden. Ik hou van eten hoor, dont get me wrong, maar 6/7 sneetjes.. zo veel aardappels en vlees...

Ik ben wel bewust gaan opletten en haal dus alles zo veel mogelijk volkoren. Ga vanavond de zalm eten

Vraag ook: hoe redden jullie het met de omega 3? Slikken jullie extra visolie capsules? Ik slik zo'n verzamel mama vitaminen pil, met van alles extra zoals vitamine D en foliumzuur.. maar omega 3 vind ik lastig.

Wat eten jullie zoal nu extra of nieuw?
een tabel zou hier idd trouwens wel leuk zijn. ik wil graag zien hoe ver jullie al zijn e.d.

is anissa zelf hier nog wel actief?
quote:lissymuppet schreef op 19 augustus 2009 @ 09:53:

@ Mar10a, een vriendin van mij verliest al bloed vanaf het begin van der zwangerschap. Als ze het druk heeft wat meer, als ze het minder druk heeft minder. De VK zegt dat het niet helemaal normaal is, maar dat het wel vaker voorkomt. Het hoeft dus niet te betekenen dat er iets mis is. Er wordt wel geadviseerd geen seks te hebben als je (een klein beetje/ bruin)bloed verliest om het niet te verergeren. Ik ben geen expert maar geef alleen maar weer door wat ik gehoord heb van anderen met ervaring. Ben blij voor je dat het gestopt is en hoop dat dat zo blijft!Wow! Dan zou ik toch denk ik helemaal gek worden!!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Mar10a! wat een goed nieuws zeg, kan me voorstellen dat de echo echt het uitsluitsel geeft waar je op hoopt maar dit is al een mooi begin toch?

Senna, ik eet gewoon wat ik normaal ook eet hoor, misschien zelfs nog wel minder. 's Morgens vind ik het erg moeilijk om iets te eten, niet misselijk maar moet mezelf er echt toe zetten om iets naar binnen te werken. En dan gewoon lunch en avondeten. Heb gewoon niet zo'n eetlust, is ook wel eens anders geweest dus ik ga ervan uit dat het verderop in de zwangerschap wel weer bij trekt .

Verder slik in zo'n mulitivitamine voor zwangeren of ik aan genoeg omega 3 kom weet ik niet, ga ervan uit dat het wel goed zit. Ook ben ik ervan overtuigd dat je lichaam het wel aangeeft als het iets nodig heeft.

Ik ging net even lekker in de zon liggen maar vind het toch een beetje eng zo met die zon op mijn gezicht, smeer natuurlijk wel maar straks krijg je een zwangerschapsmasker, zit ik ook weer niet echt op te wachten eigenlijk....

Verder so far so good!!

@ Anissa, Die tabel gaat dat lukken??
Ik zit weer aan mijn Omega 3 voor deze week, heb net een ons paling naar binnen zitten werken. Toch lekker die Simones om de hoek van je werk hahaha

Verder heb ik aanzienlijk meer honger. Voorheen overleefde ik op 's ochtends yoghert met crusli, beschuitje of als ik echt enthousiast ben een fruitshake & 's middag's 2 bammetjes en hooguit een kopje cup a soup en appel tussendoor, nu zit ik die paling (+ 2 broodjes shame shame) er schaamteloos achteraan te eten. Ongelofelijk.

Ik was met mijn mams net aan een lijnpoging begonnen (net 4 kilo kwijt) dus ben benieuwd hoe ik haar ga 'verantwoorden' dat dat er binnen no time weer aan zit... Maar over een paar weekjes krijgt ze het verlossende woord en dan snapt ze dat vast haha...

Hebben jullie het nog moeilijk met etentjes etc met mensen die het nog niet weten?

Ben trouwens nog niet aan de vitaminepillen, behalve foliumzuur slik ik niets. Ik eet bijna altijd drie stuks fruit en voldoende groente op een dag, altijd melk/ yoghert en gildekorn brood dus denk dat ik het nog wel even zonder red. Ben benieuwd wat de dokter daar vrijdag van zegt.

@ Grob, dat je het uit houdt in de zon, ging net in mijn pauze naar buiten en smolt zowat!

Enne, ik heb regelmatig de hik, hebben jullie dat ook?
Ik slik een zwangerschapsvitamine en verder ook niks, gewoon normaal eten en dan zal het allemaal wel goed komen!!

Ik loop bij een dietiste en was ook al afgevallen, maar ik eet nu wel wat meer dan eerst en ben dus ook alweer aangekomen, maarja dat komt dan na de bevalling wel weer!!!
Even proberen:

Kon het niet laten om er één te maken
Voor vanavond staat er gerookte zalm op het menu dus deze week zit ik wel goed!

Hier trouwens geen hik, wel jeuk! Vooral aan mijn benen, zo gek. En wat ik al vaker gelezen heb een beetje een 'metalige' smaak in mijn mond.
Hallo allemaal,

Leuk dat er weer nieuwe meiden bijgekomen zijn.

Het is bij dat ene bloedsliertje gebleven.

Dus afwachten. Was er wel zo onzeker van geworden dat ik gisteren nog maar een derde test heb gedaan (nu maar een hele dure gekocht).

Wederom twee streepjes, dus eigenlijk niks om je zorgen te maken.

Ik ga morgen naar de huisarts, volgens de kenners, was dat beter.Als zij zegt dat het echt is, dan geloof ik het denk ik pas echt.

Zijn jullie ook zo misselijk? Ik deed een spel op mijn werk waarbij ik moest rennen, dacht dat mij hele tussendoortje erweer uit zou komen. Komende tijd maar iets minder fanatiek meedoen met de gymles.

Ik heb op het moment gewoon geen hongergevoel. Ik eet omdat het moet maar echt trek heb ik niet,

Klinkt als jouw eetlust-verhaal Grob.

Ik drink bijna nooit dus daar gaat het bij mij niet aan opvallen. En ook drink ik nooit koffie. Wij gaan nu vaker ergens in de auto heen en dan rijd ik terug.

Ik slik ook foliumzuur. Zou morgen nog even vragen of er wat bij moet.

@mar10a wat een fijn bericht. Hoop dat het je ook wat zekerder stelt.

Fijne avond allemaal!
Hoiiii

Ik slik alleen vitamine D en foliumzuur.

Die multivitamines neem ik niet.

Heb last van een traag werkende schildklier en heb hier medicijnen voor.

In die multivitamine zit ook jodium (wat ik dus extra krijg met de medicijnen) en ben dan bang dat ik teveel krijg

Mar10a, hoop dat je nu wat gerustgesteld bent, maar kan me voorstellen dat je dat pas helemaal bent na de echo.

Ik ben eigenlijk helemaal niet misselijk alleen as ik een bepaalde geur ruik.

Was vanmiddag aan het eten in een zaak waar ze iets met knoflook aan het maken was, nou ging bijna over me nek.

Dit was al de 4de keer ofzo dus komt echt van de knoflookgeur, blehhhh

Morgen moet ik voor het eerst naar de verloskundige.

Vind het best wel spannend en hoop dat ze me iets meer kan vertellen over hoe het gaat met de baby.

Vooral omdat ik de eerste week een dag erge krampen heb gehad en wat bloedverlies heb gehad.

Hoop eigenlijk dat ze een echo gaat doen.

Afwachten dus
Zo...ik moest even flink wat bijlezen zeg!

Mar, fijn dat je dokter je heeft gerustgesteld!

Ik slik gewoon Gravitamon en probeer gezond te eten. Ontbijten lukt me op het moment iets minder goed. Ik duw een sneetje brood naar binnen (eerst gewoon makkelijk twee) en ben vervolgens de hele ochtend misselijk. Wel eet ik die ochtend tussendoor ook maar een stuk fruit. Ik spuug gelukkig niks uit... En na de lunch is het over! O ja, misselijk van geurtjes ben ik ook. Met name gehakt braden is niet meer mijn favoriet. Maar ook bepaalde zeepluchten, prullenbakluchten e.d. maken me misselijk.

Geanda, spannend hoor,morgen je eerste afspraak! Tjonge, ik moet nog tot 15 sept wachten...kan bijna niet wachten! Als het goed is ben ik vandaag 5 weken, dus het is nog pril...

Ik ga lekker met de beentjes omhoog en vroeg naar bed! Want moe, dat ben ik echt enorm!
Ik ben net gebeld door MvM, morgenochtend komt ze. Ben benieuwd, moet een plasje bewaren zodat ze een HCG test kunnen doen. Het komt wel eens voor dat je niet genoeg hebt en dan kun je dus niet mee doen.

Ik hoop dat ik het volhou, vind de geur van mijn eigen urine momenteel niet echt een aanrader....

Spannend joh Geanda! Jij bent volgens mij de eerste van ons groepje? Lastig zo zonder tabel om dat te zien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven