November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
Een paar dagen niet geschreven en gelijk zo achter...

Hier gaat alles goed, eerste werkdag al weer gehad met klas inrichten e.d. Maandag voor het echhie. Dit weekend een boel drukte: verjaardag manlief en trouwdag ouders. 37 jaar getrouwd! Wel heel bijzonder.

Leon kletst me de oren van het hoofd de afgelopen weken en is reuze gezellig. Zijn vocabulaire zit nu wel zo'n beetje op 100 woorden denk ik. Soms nog niet helemaal duidelijk, maar het gaat prima. Nu ook 3 woordzinnetjes af en toe: papa auto kijken, au: pijn, aaien. Heel leuk!

Verder zit ik weer een paar dagen zonder pc. Schrijf zo snel mogelijk weer als dat ding terugkomt van de reparateur.
Lizzie, dubbel gefeliciteerd! En zo te horen heeft Leon echt weer een sprong gemaakt met praten. Leuk!
O, heb je al een geprakt (rijp) banaantje geprobeerd voor nelis? Is veel lekkerder dan een potje (vind ik), misschien lust hij dat wel.

Lastig wel. Helaas geen ervaring verder. Vaantje eet over het algemeen bijna alles wat we aanbieden, behalve pasta. Wel pasta uit een potje soms.

Net de eerste echte driftbui meegemaakt. Ze wilde niet slapen in haar bedje en ik moest haar eruit halen. Maar ik zei ' nee, vaantje gaat lekker slapen nu' werd ze toch een partij driftig.. ik heb haar nogmaals uitgelegd dat ze in bed moest blijven voor haar slaapje, en ben toen weggelopen.

Krijsen, krijsen, haha erg man. Maarja ik heb niet toegegeven en nu slaapt ze eindelijk.

Straks een etentje bij vrienden, dus ik wil dat ze wel een beetje uitgerust is.
Naar de peuters, dat is natuurlijk voor de horizontale groepen aan de orde. Hier dus niet. Vaantje 'speelt' al met de oudere kindjes.

Lizzie wat leuk dat Leon opeens zo praat. Ik vind het zo veel leuker worden nu. Dingetjes uitleggen, en ook zo leuk om te merken dat vaantje echt haar best doet iets goed na te zeggen.
Op de een of andere manier lukt het me niet om bijgelezen te raken...

Maar ik ga nog effe wat harder mijn best doen. Gaat het over scholen? Wij hebben nog geen knopen doorgehakt maar we neigen naar de Vrije School, vinden jullie vast niet verrassend. Die zit hier redelijk dichtbij en ik hoor er goede verhalen over. Die bij jou Vana is volgens mij wel heel hardcore

Lala, goed dat je een datum hebt. Jij kan nu dus echt gaan aftellen.

Chica, lastig he als ze alletwee aan het huilen zijn. En die regelmaat komt vanzelf wel.

Seppe zit sinds we hier wonen al in de peutergroep. Ze spelen iedere dag buiten, behalve als het regent. En er is een bolderkar waar alle kindjes ingaan zodat ze naar de kinderboerderij op het terrein kunnen wandelen. Echt heel fijn.

Verder gaat het wel lekker hier. Mila wordt nog steeds wel iedere nacht wakker, en ik sprong gelijk bij het eerste geluidje uit bed, maar nu blijkt dat ze na vijf minuten kletsen vaak gewoon weer in slaap valt, en dat scheelt qua nachtrust voor mij . Ze is nu vijf maanden en een week en het is echt zo'n lekker ding. Het ziekzijn heeft ze achter zich gelaten en ze is een ander kindje geworden. Ze is niet zo snel als Seppe met kruipen en rollen enzo, maar ze is enorm geinteresseerd in haar knuffels en Seppe is echt haar grote held. Ze moet om alles lachen.
Hé Ibbel, leuk weer iets van je te lezen. Zal inderdaad weer even wennen zijn. Enne en nieuwe baan kost heel veel energie. Leuk dat Mila het zo goed doet. Ook alweer bijna een half jaar, de tijd gaat echt hard....

En Vana, was vaantje goed uitgerust? Wat kunnen ze het zichzelf moeilijk maken hé?!

Hier ook in het weekend tijdens het ontbijt. Dan eten we uitgebreider en dan vaak een cracker of beschuitje. Dat weet hij inmiddels dondersgoed. Maar hij "moet" dan wel eerst zijn boterham opeten. Drama, maar nadat we het weer eens uitgelegd hebben, de tranen gedroogd zijn eet hij uiteindelijk wel zijn boterham op en daarna vol smaak een beschuitje toe.

Hier inderdaad ook geen PSZ. Ben door jullie wel op zoek gegaan naar scholen in de buurt. Valt niet zoveel te kiezen, openbaar, katholiek of dalton (en die is christelijk). Wat me wel opviel is dat nergens iets staat vermeld over de BSO.

Eigenlijk vind ik het nog veels te vroeg om hierover te moeten nadenken. Laten we hier eerst eens van genieten, maar goed mijn verstand zegt dat het wel beter is.

Maar morgen is weer een dag

Gisteren een superdag gehad. Heel simpel maar o zo leuk. Een stuk gefietst en we belanden toen op een stukje heide, met veel zand. Binkie genoot van al het zand en zijn papa en mama van de meegenomen koffie en lekkers. 's Avonds heerlijk bbq en waterbalet.

Binkie begint het praten nu ook door te krijgen. Zoals jullie maande geleden al vertelde gaat het met grote sprongen vooruit. En ik heb zelfs al een 2 woords zinnetje gespot; kijk nou (of telt die niet mee?) Voorlezen is tegenwoordig ook helemaal leuk.

Binkie zit vanaf het begin op een verticale groep. Geloof dat als hij op een babygroep zou zitten, hij het veel minder naar zijn zin zou hebben. Hij speelt erg graag met de grotere kindjes.

Vorige week waren we in een boekenwinkel en hij had een boekje in zijn handen. Hij rende er mee naar een wat ouder kindje, en wilde echt dat hij het ging voorlezen. Met een grote schaterlach liepen ze samen door de winkel. Gelukkig vond het winkelpersoneel het ook een grappig gezicht.

Lizzie sterkte met weer werken. Ging het goed en heb je leuke kinderen in de klas? Bevalt de baan van je man?
wil even zwaaien

wij gaan op vakantie!!!

Lizzie werk ze vandaag!!!
Fijne vakantie!
Lijnes; fijne vakantie, veel plezier!

PSZ; laten wij ook aan onze beurt voorbij gaan, 2 dagen kdv is voldoende vind ik. Suzy zit ook op een verticale groep, vind ik wel net zo leuk.

Schoonvader gaat nog steeds goed, ligt nu op zaal. Dus even aankijken of het nu stabiel blijft. Maar wat de prognoses nu precies zijn... de artsen weten het ook niet helemaal geloof ik. Ze hebben het al over een wonderbaarlijke genezing, ze hadden echt gedacht dat hij er nu niet meer zou zijn. Bizar iedee, vorige week waren we al bijna de begafenis aan het regelen en zaten we in zak en as, gelukkig kunnen we dat nog even uitstellen. Hopelijk voor een langere tijd, wie weet hoe lang zijn hart het nog volhoudt.

Het vergt allemaal wel veel energie. 2 Kinderen is al een energie slurper, dan schoonvader er nog bij en vriend is ook al uit zijn hum. Dat kon ik er nou net niet bij hebben. Baaldag dus vandaag, het kost me moeite om het gezellig te houden met de kinderen vandaag (vriend is werken gelukkig, dus daar even geen last van ). En ik ben mooooeeeee. Op zich doet Suzoon het best goed 's nachts, maarja, heeft nog wel meestal 2 keer voeding nodig, duurt dan weer even voordat hij in slaap is en voordat ik zelf dan weer slaap... Maar goed, deze fase overleven we ook wel weer, komt vanzelf goed. Even doorbijten, wat dat betreft waren we met Suzy ook wel erg verwend, die sliep al heel snel door.
Pf, wild weekend gehad. Zaterdag 40 jarig huwelijk van peetoom en -tante, was erg gezellig en Bintje was erbij als enig kindje, dus aan aandacht van de overige gasten (ongeveer 50 mensen) had ze niet te klagen. Feest was in een soort mini-openluchtmuseumpje, dus lekker buiten, compleet met speeltuintje en weitje met geitjes en kippen. Het was zo gezellig dat Bintje pas om 22.30 in bed lag (en tot die tijd liep ze echt nog zingend rond, gek kind)!!

Zondag BBQ bij vrienden met 3 dochters, waarvan de jongste 6 weken ouder is dan Bintje. Ook waren er vrienden met 2 kinderen (3,5 en 5 jaar) en een stel met een dochter van 7 maanden. Oja, en een stel dat geen kinderen heeft. Dat waren de helden van de dag, want zoveel kinderen in een rijtjeshuis met krappe tuin is best schrikken!! Wederom genieten voor Bintje, aan het eind van de dag was het echt genoeg geweest, helemaal total loss en vanochtend sliep ze uit tot 9.45! Toen moest ik haar echt wakker maken, want ik moest toch echt nog naar mijn werk....

Lowlands: ja, ik heb er zin in!! Lala: de sfeer op het veld is inderdaad erg relaxed, maar op mijn kantoortje is het meestal druk druk druk: ik zit achter een bureau met 2 laptops, 2 telefoons en 3 portofoons!! Maar toch hartstikke leuk...

Wij gaan informeren voor de PSZ in de buurt. Deels omdat Bintje 1 dag naar het KDV gaat, dus het kan er wel bij. Een extra dag KDV(halve dagen doen ze hier niet bij het KDV) erbij vind ik teveel, ik zou haar liefst 1 ochtend in de week naar de PSZ doen, op een van de dagen dat ik of Vriend thuis is. Dan hebben wij een ochtendje voor onszelf, Bintje kan lekker spelen en de rest van de dag hebben we dan samen. Sociaal gezien vind ik het voor Bintje ook wel belangrijk. Ze is en blijft enig kindje, en kan zo hopelijk wat kindjes uit de buurt van haar leeftijd leren kennen.

Maar goed, eerst eens informeren naar de dagen en dagdelen.

Peutergroep op KDV: Bintje draait ook al regelmatig een dagje mee bij de peuters. Ze is bijna de oudste op de babygroep en zeker op dagen dat er alleen hele kleintjes zijn is het voor haar veel leuker bij de grotere kindjes. Ze vind het superleuk. Voorlopig doen we het zo, waarschijnlijk gaat ze dan ergens in okt/nov helemaal over. Inderdaad ook vanwege de drukte in december, net als bij Tessje.

Lijnes: spannend, verhuizen. En zo snel al! Weet je al waar je heen wilt? En ga je koop of huur doen?

Chica, kan me voorstellen dat het even zoeken is naar de juiste vorm met twee kindjes die je aandacht willen. Ik heb me laten vertellen dat het went :-) en het na een poosje vanzelf op zijn plaats valt. Tot die tijd: succes!

Lala: fijn dat het hebben van een datum je rust geeft. Goed dat dat zo is afgesproken! Wij wachten heel geduldig af natuurlijk.....

O: lekker, dierentuin! Waar ga je? Wij zijn laatst in A'foort geweest, dat was helemaal super wat Bintje betreft. Met name de draaimolen (waarvoor je dan weer helemaal niet naar de dierentuin hoeft...)

Even posten en de volgende blz bekijken....
Lijnes, fijne vakantie!!!

Suzaa: fijn dat het "goed" gaat met schoonvader. Kan me voorstellen dat het erg zwaar is en een wissel trekt op je energie!! Sterkte!

Lizzie: lijkt me leuk, weer aan het werk met nieuwe kindjes en een nieuw schooljaar voor de boeg, werk ze!!

Bij ons zijn ze vandaag ook weer begonnen met school, de buurkinderen waren erg blij dat het weer begon (hun ouders ook trouwens... )
Binti, wat gezellig!!!!

Ibbel, heerlijk dat het zo goed gaat met mila en seppe.

Verder nog? O o mijn geheugen is een zeef vandaag.

O ja, suzaa, wat een achtbaan voor jullie zeg. En dan suzoon nog 2 kaar per nacht. Even doorzetten inderdaad, het pyjamapapje doet hier wonderen ventje slaapt van 1830 tot 630.

Dierentuin was helemaal geweldig. Vanmorgen werd mevrouw met een grote smile waakr: dierentuin weest. Ze liep gistern tussen de oma's in. Ze keek omhoog en ze begon toch te stralen!!! echt ze kan daar nog weken op teren. Het leukst vond ze de ijsbeer, houdt ze vol. Die was niet te zien
En ja hoor, Anniek haar ene oortje zit weer vol met vocht en er komt allemaal prut uit. Tevens doet het weer pijn want we mogen er niet aankomen. Ongelooflijk zeg. We zijn maar weer met de antibiotica druppels begonnen.

Lijnes: Fijne vakantie, heel veel plezier.

Ibbel: Ik mis je hier ook hoor, je moet vaker schrijven :-) Ik moet van jou en O toch de tips krijgen over twee kindjes.

Suzaa: jeetje das raar zeg met je schoonvader. Rollercoaster wbt emoties zeg. Kan me voorstellen dat je het af en toe helemaal gehad hebt. Even een knuffel voor jou.

Binti: Indien je hulp nodig hebt voor 1 laptop, 1 telefoon en 1 potofoon hou ik me aanbevolen

Novem: wat leuk dat Binkie zo gaat praten.

Lizzie: ook al een sprong qua praten, leuk hoor.

Vana: welkom bij de driftbuien club haha. Moeilijk is dat he? Om mee om te gaan.

Heeeee tellen 6 stappen los als "lopen". Ik vind van wel. Echt waar het gaat hard nu, ze loopt steeds meer los. Yeahhhhhh

Wel is er hier wat nieuws. Ik mag van haar niet naar boven of naar beneden op de trap. Want dan ziet ze me niet meer en begint keihard te krijsen. Echt niet normaal, net zo lang tot ik weer beneden kom. Herkennen jullie dit???? Heel vervelend als je nog een kind hebt.

Is dit weer een faaaaase of komt het door het feit dat ze een zusje heeft ofzo?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Poe, eerste dag was leuk en pittig tegelijk (was vanochtend ook best zenuwachtig!) Stel boeven hoor, die kids in groep 7.

Morgen gewoon bezig en weer helemaal in het gareel proberen te krijgen. Fluisteren en samen werken blijft moeilijk!

Chica, Leon gaat ook brullen als papa of mama weg gaat, dus ik denk dat het gewoon weer een faaaase is. Ik vind 6 stappen los trouwens echt wel lopen. Hierna gaat het snel!

Lijnes fijne vakantie meid! Zit je weer in het huisje in DL?

Origeel heerlijk dat ze zo geniet van de grootjes! Hier op verjaardag van man ook druk heen en weer lopen tussen de opa's en oma' s: "opaaaa, omaaaa."

Binti veel plezier in je crisiscentrum! Hoop dat je ook tijd hebt om iets van je favoriete artiesten mee te pikken. Jij dus toch ook PSZ? Volgens mij zijn wij de enigen.

Suzaa, we duimen verder voor een klein wondertje wat betreft je schoonvader!

Vana: gek hé dat het makkelijker kunnen communiceren met je kind zo'n verschil kan maken? Ik vind het nu ook superleuk.

Novem vindt Binkie het ook zo leuk om met water te spelen?

Hier zijn bootjes en zijn aquaplay helemaal favoriet bij buitenspelen.

Ibbel fijn dat alles zo lekker loopt. Houden zo!
Chica; pffff.. ja, wat moet ik nog zeggen, wat enorm k*t dat Anniek weer last heeft van haar oor. Maar wel goed dat ze losse stappen doet!!! Dat niet naar boven mogen heeft Suzy eigenlijk al een hele tijd. Staat ze echt bij de kamerdeur te brullen. Maar meestal duurt het niet lang en ik laat haar ook niet lang alleen in de kamer. Dan maar even brullen, jammer dan. Bij Suzy is het in elk geval een lange faaaaase .

Ik kan haast niet wachten totdat Suzoon net zo oud is als Suzy nu, vind dit zo'n leuke fase en ben zo benieuwd hoe hij er dan uit zal zien en zich ontwikkelt. Praten gaat nu echt in rap tempo (is van mijhijn; is op moment favoriet, maar ze wijst ook alles aan wat van mij of vriend is (is van papa, is van mama) en ze hoort alle geluidjes. Vliegtuigen die overvliegen, klokken die bungelen. Lekkere klessebes is het.

Sja, schoonvader, zijn hart is en blijft natuurlijk zwak, maar hij loopt daar al een tijdje mee rond, dus wie weet hoe lang hij het nog volhoudt. Blijft bizar zo van totale paniek tot nu weer rustiger vaarwater. Maar goed, hij is er nog en daar genieten we van.

Binti; bijzondere baan heb je hoor! Stress en plezier heel dicht bij elkaar. Maar wel voldoening als alles op rolletjes loopt. Veel plezier met Lowlands! Ik kan ook heel goed laptops bedienen hoor .

Lizzie; kan me voorstellen dat je zenuwachtig was voor een nieuwe groep kinderen! Maar zo te lezen gaat dat wel goedkomen.

O; kan niet wachten totdat de leeftijd voor het pyamapapje is aangebroken, haha. Maar is dat niet vreselijk zoet spul? Ik heb volgens mij een keer een monstertje ervan gehad. Maar goed, hopelijk nog even doorbijten, hopelijk snel naar 1 keer per nacht wakker, dat zou al schelen. Nu haalt hij meestal net de ochtend niet. En hij kan puffen, zuchten en piepen na de voeding, werkt ook niet echt slaapbevorderend. Suzy was ook weer eens wakker vannacht, dus dat helpt ook niet echt voor een gezonde nachtrust. Maar ik houd de moed erin, ooit kan ik ook weer een nachtje doorhalen .
Even nog een Testannetje

Chica; hoe heb jij de beentjes van Sara in je Beco? Ik zit daar een beetje mee te stoeien. Omwijd zodat ze buiten de Beco hangen voelt nog erg onnatuurlijk en dat wil Suzoon ook niet, dus ik probeer zijn beentjes nu in de kikkerhouding erin te frommelen. Gaat op zich wel, en Suzoon hoor ik ook niet mopperen, maar het voelt toch niet als je-van-het. Hopelijk kan binnenkort de babyinzet eruit en de beentjes buiten de Beco, volgens mij is het dan comfortabeler voor alle partijen .
Lijnes, alsnog een fijne vakantie!

Lizzie, Petje af hoor! Zou niets voor mij zijn, zoveel kinderen bij elkaar.

Water vind Binkie ook erg leuk inderdaad. Met mooi weer, hoef ik hem inderdaad niet te entertainen.

Suzaa, sterkte meid. Het is inderdaad allemaal niet niets. En dan ook nog een chagie vriend (wat natuurlijk logisch is, maar toch). Pff, het is nu eht doorbijten. Lukt het een beetje om overdag een beetje bij te slapen?

Binti, wat is Binit toch een heerlijk kind. Vind het grappig om te lezen dat je aan de ene kant heerl relaxed met haar bent, zoals het laat opblijven. En dat je aan de andere kant haar niet 2 dagen naar de opvang wil laten gaan. Niet negatief bedoeld hoor! Zo doet iedereen het weer op zijn eigen manier. Zelf zou ik Binkie niet zo lang op durven laten. Bang dat hij hier nog dagen last van heeft en ook dat hij thuis dan niet meer zou willen slapen. Daarin ben ik echt een trutje.

O, wat heerlijk dat Nelis zo goed slaapt. Lukt het jou ook om bij te tanken?

O, Chica wat ontzettend k*t van Anniek haar oren. Dat van het weglopen ken ik niet. Maar goed Binkie is ook echt een papa's kindje.

Tess, gaat alles goed?
Ik zal maar niet vertellen dan dat Qtie afgelopen weekend tot half één is opgebleven zeker? Om elf uur sliep ze bíj-na, maar toen maakte er opeens iemand herrie... en toen was de kans verkeken. Ik heb het daarna maar gewoon niet meer geprobeerd.

Zondag heeft ze vervolgens tot 12 uur (!) uitgeslapen. Helaas weinig van meegekregen, want ik was al vroeg de hort op, maar Qlief, die helaas ook al vroeg wakker was, heeft wel een heel rustige ochtend gehad. Na het uitslapen ging ze om twee uur in bed voor d'r middagdut (een uurtje later dan normaal) en om zeven uur was ze alweer moe genoeg om opnieuw op bed te leggen.

Ik zou het zeker niet voor elke week aanraden, maar het viel mij mee hoeveel last ze ervan had. Zeker omdat we op zondag maar gewoon het programma hebben laten vervallen (Qlief is alleen even met haar naar de speeltuin geweest 's middags), was het gewoon goed te doen.

Vandaag heb ik zowaar kennis gemaakt met een buurvrouw van hier om de hoek, die ook kinderen heeft. Langzaam maar zeker begin ik een beetje een netwerk op te bouwen hier in de buurt, met mede-moeders. Wel fijn, vind ik. Dit is niet echt een buurt waar je erg sociaal doet met je buren ofzo, maar intussen begin ik er wel mijn plek een beetje in te vinden. Zo'n grote stad is als je alle drukte er vanaf pelt uiteindelijk toch ook net een dorp hoor.

En verder ben ik nogal druk en uithuizig deze week, dus vandaar dat het wat stil is aan mijn kant van de lijn.

Morgen een dagje Qtie-zorg. Eens kijken of we om de slaapjes en de afspraken heen nog wat leuks kunnen plannen. Als het weer zo stralend wordt als ze voorspeld hebben, denk ik dat ik maar ergens op zoek moet gaan naar water.
Q-tie tot half een wakker....wow...wij vinden het al opblijven als ze tot half acht wakker is...hihi...fijn dat ze lekker tot 12 uur bleef slapen daarna en direct weer in haar ritme was, lekker om te weten als je een keer iets hebt waar ze mee naartoe moet ofzo 's avonds.

Lizzie; wat snel alweer dat je weer moet werken, ook al zijn het veel weken vakantie, toch vliegt het. Weer wennen aan je klasje, blijft altijd leuk al die nieuwe karaktertjes.

Ik hou het verder even kort, begin een beetje in mijn eigen wereldje te keren en heb even weinig behoeft aan info van buitenaf. Heel herkenbaar, had ik de laaste periode van de zwangerschap van Alissa ook. Voel me gelukkig best goed nu, gisterenavond zelfs met Alissa uit eten geweest, ze heeft zich 45 min lang keurig en gezellig gedragen in het restaurant (alleen hoofdgerechtje gedaan), dus ik ben helemaal trots!

Suzaa; kan me voorstellen dat je moe bent. Moet je veel dagen alleen voor beide zorgen?
Hee meiden,

Alleen even een korte meld. De grote vermoeidheid heeft hier toegeslagen, dus na mijn werk eet ik en dan ga ik naar bed. Op mijn werk is het op het moment ook mega druk, dus daar ook even geen tijd voor jullie.

In de gauwigheid zag ik dat Suzaa's schoonvader een heel stuk is opgeknapt! Wat een opluchting! En dat Anniekje los loopt! Knapperd!
Novem; haha, je bent geen trutje hoor. Ik merk het vaak wel als we Suzy uit haar ritme halen ze daar onrustig van wordt. Maar meestal is dat 1 nachtje en dan is het weer normaal, dus te overzien.

Hmm bijslapen overdag komt er vaak niet van. Suzoon ligt nu te slapen, maarja, even achter de pc met mijn handen vrij is dan ook wel weer lekker. En hij wordt denk ik toch zo weer wakker..... Op woensdag en vrijdag is Suzy naar het kdv, dus dan is het hier een oase van rust, heerlijk!! Maar op zich valt 2 kids ook best mee hoor, we hebben daar wel een ritme in gevonden. Alleen het wandelingetje gaat wel vervelen, ik heb de buurt hier nu wel even gezien. En met deze hitte een duowagen duwen..... Wel goed voor de kilootjes. Ik heb me nog niet gewogen, maar als ik mijn kleding bekijk zit ik weer bijna op mijn oude gewicht.

Lala; lekker afsluiten als dat goed voelt hoor! Wat gaat het toch snel, 38 weken nu? Als je je af en toe even ego-meldt is het ook goed, dan weten we in elk geval dat alles goed met je gaat!!

Tess; jij ook lekker je rust pakken! We zien je vanzelf wel weer vaker als je energie weer een beetje op peil is!

Straks Suzy ophalen bij het kdv, ik zie er nu al tegenop om naar buiten te gaan met deze warmte. Ik kan de auto pakken, maar de accu is een beetje gaar, dus ben een beetje bang dat als ik daar sta, hij niet meer start . Snel maar een nieuwe accu regelen, kan ik tenminste even afkoelen met airco in de auto.

Q; tot half één? Dat ze dat volhoudt zeg is op zich al knap (ik doe het haar niet na, haha). Maar inderdaad even een dagje uit het ritme en daarna alles weer lekker normaal, kinderen zijn eigenlijk best flexibel .
Heel kort, in de pauze van een heel heftige driedaagse training die nu bijna afgelopen is. Joepie!!

Pyjamapap is inderdaad vet met suiker. Omdat ventje overdag nog steeds slecht drinkt, kan het voor hem geen kwaad om 250 ml van dit goedje binnen te krijgen per dag.

Chica, voor anniek. En verlatingsangst: is hier net een beetje over, maar kan als fase zomaar weer komen

Verder heb ik gewoon heerlijk jullie dingen nagelezen. Wat een genot tussen alle managementprietpraat door.......
Een driedaagse training in deze pufhitte? Ik benijd je niet...

Hoe trekken de zwangeren en de pasbevallen/pasgeborenen de hitte? Trekken jullie het een beetje?

Ik trek het niet zo goed. Vannacht ook wakker gelegen met maagpijn, dus ook nog moe. Bleeegh. Gelukkig had ik een leuk uitje op het programma: kappersbezoek. Heerlijk verwend en nu weer frisgekapt.

Qtie had haar eerste "schoolreisje" vandaag, naar een dreumesconcert. Ze gaan niet zo vaak de deur uit met de babygroep (hoeft ook niet, want ze hebben een mooie binnentuin waar ze goed kunnen spelen), dus dit was wel leuk. Toevallig ook dat we net deze dag geruild hadden èn dat er nog plek was.

Ja, half één. Ik snapte ook niet hoe ze het volhield. We hadden geen bedje mee, maar ze zat wel al vanaf een uur of negen in de doek. Daar slaapt ze normaal ook wel in, zeker als ik even een stukje ga wandelen. Maar al het wandelen en zeker een half uur zachtjes slaapliedjes zingen (door de vakantieverhalen heen ) deden níets. Ja, behalve die mislukte poging om elf uur dus.

Ik probeer Qtie normaal ook wel strak in d'r ritme te houden hoor. Daar vind ik niks tuttigs aan. Die kleintjes zijn gewoon het meest gebaat bij regelmaat. Maar ja, als ze zelf anders beslist.... Ik kan haar ook niet dwíngen te gaan slapen ofzo. (Dat is meestal ook niet nodig trouwens, want ze wil normaal gesproken juist gráág slapen.)

Chica, hoe gaat het met Anniek d'r oortjes nu?

Verlatingsangst komt hier ook nog af en toe voorbij waaien, al is het gelukkig intussen wat minder heftig dan jij beschrijft. Maar goed, het kan zomaar dat de komst van een nieuw zusje de verlatingsangst aanwakkert of versterkt. Wat ik altijd gedaan heb (en bij tijd en wijle nog steeds doe dus), is roepen waar ik ben en dat ik zo weer terugkom. Ook al ging ze dan alsnog huilen, er komt een moment waarop het kwartje valt. En als ik weer bij haar in de kamer was, zeg ik in z'n geval dus ook blij "kijk eens, hier is mama alweer!" o.i.d.

Ook al is ze bijna twee, dat neemt niet weg dat ze nog steeds ernstig behoefte aan haar moeder kan hebben natuurlijk.
Oortjes, k*t

Hitte k*t

Zo dat was het wel.

Ok even meer. Oortjes waren goed en nu is er weer een oortje ontstoken. Weer KNO gebeld moeten weer AB druppelen voor 10 dagen. Als het niet goed gaat dan moet ze weer gezien worden en evt uitgezogen. Laatste wil ik echt niet. Weer onder narcose, nee hoor, niks ervan dus we druppelen als een gek. Volgens de KNO is het gewoon pure pech dat het zo vaak en achter elkaar komt.

Hitte: Ik weet niet of het door de hitte komt maar Sara slaapt erg erg erg slecht overdag. Drama want het is vnl huilen. Pffff kan me nog herinneren dat we dat met Anniek ook hadden. Heb ik dat nu dan weer? Hoe komt het dat ik 2 babies heb die zo slecht slapen. Vraag me dan altijd af of het niet aan mij ligt. Dat ik iets niet goed doe? Heb alweer van alles geprobeerd. Soms dan zie ik het even niet meer zitten.

Oh het noodweer is NU in Utrecht haha. Even ramen dicht doen.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica, ik herken het heel erg van die verlatingsangst. Seppe begint al te brullen als ik even naar de wc loop. Zelfs als J. gewoon ook in de kamer zit. En op het kdv is het nog steeds huilen met de pet op. Iedere ochtend dikke tranen en ik weet wel dat het over is zodra ik halverwege de gang ben, maar m'n hart breekt toch weer iedere keer.

Oh, en ik snap het heel goed dat je het soms even helemaal niet ziet zitten met twee moeilijk slapende kinderen.

Qtie tot halfeen opgebleven?? Wow, wat een nachtvlinder . Seppe niet hoor, die heb ik vanavond om halfzeven in ben gestopt en dat nadat hij vanochtend van kwart voor negen tot kwart voor twaalf heeft liggen tukken. Mila heeft trouwens de afgelopen twee nachten ook weer doorgeslapen. Ik leg haar om halfzeven erin en twaalf uur later wordt ze weer wakker. Of misschien wel eerder, maar aangezien ik de babyfoon niet meer mee naar boven neem omdat ik dan na ieder geluidje ineens als automatisch naast haar bed sta... Als het echt menens is hoor ik het ook wel door de muren heen.

Lala, dat in jezelf gekeerd zijn herken ik ook heel erg. Hoort bij het nestelen. Gek, dat je een en al buik bent en toch even helemaal niks met zwanger zijn te maken wil hebben.

Susa, dat je dat kan, je weegschaal vermijden. Ik ben nu twee kilo lichter dan voor Seppe, en toen was ik net afgevallen dmv Sonja Bakker.

Over ritme en regelmaat, ik vind regelmaat niet tuttig, maar ik plan niet héél mijn leven om de kinderen heen. Als we een keer de deur uit willen tegen de normale slaapjestijd doen we dat gewoon wel. Die slaap halen ze later wel een keer in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven