gastouderburo of kinderdagverblijf

18-08-2009 16:45 15 berichten
Waar maak je gebruik van; van een gastouderburo of kinderdagverblijf?

Ben benieuwd naar de verschillende ervaringen.

Sal
Alle reacties Link kopieren
Ik maak gebruik van een gastouder.

er zijn nooit invallers, zieken, leidsters op vakantie, kinderen die kwijt raken, kinderen die vergeten worden om uit bed te halen...

je weet wie de gastouder is, deze ken je goed en je hebt dus altijd met een iemand te maken met wie het klikt (je hebt de gastouder immers zelf met zorg geselecteerd...)

De ophaal en breng tijden zijn flexibeler

Mijn zoon slaapt in een kamer en niet op een slaapzaal

Euhm.. dit is wat in me opkomt, wat wil je verder weten?
quote:sosofie schreef op 18 augustus 2009 @ 17:16:

er zijn nooit invallers, zieken, leidsters op vakantie, kinderen die kwijt raken, kinderen die vergeten worden om uit bed te halen...

Ik maak gebruik van een KDV, daar zijn ze nog nooit mijn kinderen kwijt geraakt of vergeten uit bed te halen. De leidsters zijn erg lief, en niet vaker ziek dan een gastouder denk ik zo. Als er eens een keer een leidster op vakantie is, dan wordt dit meestal ingevuld door een van de andere leidsters, die mijn kinderen dus ook goed kennen. M.a.w. ik ben erg tevreden over mijn KDV.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
[quote]sosofie schreef op 18 augustus 2009 @ 17:16:

[quote]

Dus jouw gastouder gaat nooit op vakantie? Is nooit ziek?

Ik maak gebruik van een kdv. Daar vergeten ze ook nooit kinderen uit bed te halen en ze zijn er ook nog nooit een kwijt geraakt.

Het bevalt ons heel goed. De kinderen vinden het heel leuk en zijn daar ook altijd vrolijk.

Ruime openingstijden en ze zijn erg flexibel.
kinderen kwijt op het kdv?
Ik vind overigens het nadeel van een gastouder juist dat als deze een keer ziek is of op vakantie, je vaak zelf een andere oplossing moet verzinnen, terwijl er bij het KDV voor vervanging wordt gezorgd.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
quote:tanja32 schreef op 18 augustus 2009 @ 17:25:

[quote]sosofie schreef op 18 augustus 2009 @ 17:16:

[quote]

Dus jouw gastouder gaat nooit op vakantie? Is nooit ziek?

die van mij niet. is welgeteld 1x ziek geweest in de 2 jaar..en toen heeft dr man het overgenomen door een dagje vrij te nemen
quote:mizuki schreef op 18 augustus 2009 @ 17:29:

Ik vind overigens het nadeel van een gastouder juist dat als deze een keer ziek is of op vakantie, je vaak zelf een andere oplossing moet verzinnen, terwijl er bij het KDV voor vervanging wordt gezorgd.nee hoor, het gastouder buro waarbij je ingeschreven staat zorgt voor vervanging!
ik heb dus een gastouder.

ik vind de flex tijden ideaal..ik werk in de zorg en vind maar es een kdv waar je geen superlange wachttijden hebt en je je kind om 7 uur of eerder kan brengen.

verder vind ik de huiselijke situatie fijner dan een kdv.

een kind kwijtraken op een kdv vind ik ver gezocht.....
Weet iemand hoe het straks zit met de verandering wbt gastouders?
ze moeten aangemeld zijn bij eea register, en daarvoor wordt strenger gekeken naar een aantal punten.

Vergoeding gaat omlaag naar 5 euro totaal uurprijs, daar zit dus ook bemiddelingskosten in.

Hier vanaf volgende week zowel kdv als gastouder voor dochter op 1 dag. Kdv kan die dag niet bieden en we gaan het zo proberen.
Begrijp ik het goed dat de vergoeding dus 1 euro minder is dan nu...dan is het straks niet meer te betalen voor mensen je eigen bijdrage wordt dan een stuk hoger.

De Bso is mijn dochters tot 2 x toe vergeten uit school te halen, gelukkig waren er oplettende moeders bij school die wisten dat mijn meiden opgehaald moesten worden!
Hier kinderdagverblijf. Uitstekende ervaringen mee, kundige en betrokken leidsters die liefdevol met de kinderen omgaan. Onze dochter had het heel erg naar haar zin en wij hadden goed contact met de juffen. We zijn tevredener over het kdv dan over school.

Ze vergaten haar nooit uit bed te halen en ze is nog nooit zoekgeraakt, dat laatste heb ik nog nooit van gehoord trouwens, kind kwijt op het kdv. Als er zieken waren was er een vaste invalpool. Nooit last gehad van die wisselingen van de wacht, dochterlief ook niet, ze was er binnen no-time aan gewend.

Tegenwoordig bso, want ze gaat naar school. Eerste indruk: wat een chaos. Niets was minder waar bleek later, weer kundige en betrokken leidsters, leuke activiteiten en een prettige sfeer. De chaos bleek veel gestructureerder dan we dachten.
quote:wolletje schreef op 18 augustus 2009 @ 17:35:

ik heb dus een gastouder.

ik vind de flex tijden ideaal..ik werk in de zorg en vind maar es een kdv waar je geen superlange wachttijden hebt en je je kind om 7 uur of eerder kan brengen.

verder vind ik de huiselijke situatie fijner dan een kdv.

een kind kwijtraken op een kdv vind ik ver gezocht.....Er zijn hier in Almere heel veel kdv`s waar ze flexibele openingstijden hebben. Er is er zelfs een waar je je kind desgewenst om 5 uur al kunt brengen, of als dat makkelijker is 24 uurs opvang bied.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Mijn kinderen gaan naar een gastouder en ik heb zelf op een kinderdagverblijf gewerkt. Ik vind een kdv niet beter of slechter dan een gastouder, het is gewoon ieders eigen keus en gevoel. Op een kdv heb je ook gewoon lieve leidsters etc. en kan je kind met veel andere kinderen spelen.

Ik heb gekozen voor een gastouder vanwege de kleinschalige opvang (wel met eis dat er andere kinderen zijn, mijn gastouder heeft er 3 van zichzelf en vangt daarnaast in een week nog 11 kids op). Verder vind ik het voordeel dat je per uur betaalt en het flexibeler is met ophalen en brengen van kinderen. Ook kan ik mijn kind naar de opvang brengen als het ziek is. Natuurlijk ben ik thuis als het echt ziek is en haal ik hem/haar op als het echt niet gaat. Ik ben niet zo slecht dat ik een kind kotsend en met 39 graden koorts naar de gastouder breng...

Het nadeel is idd de vakanties. Hoewel je er bij sommige bureaus voor kunt kiezen om een achtervanggezin te hebben. Maar ik persoonlijk voel me daar niet prettig bij. Ik ga mn kind niet bij een gezin brengen die het niet kent.

Ik vind het nadeel van de vakanties en ziektevervanging nog niet zo groot dat ik zal switchen. Ik ben blij met de opvang in een gezinssituatie en zal de naschoolse opvang straks ook door haar laten doen. Top dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven