Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe ver de kaarten moeten worden verstuurd en hoe lang het kaartje erover doet voordat iemand het registreerd.... Soms gaat dat snel, soms tergend langzaam

Jouw kaartje was ook zeker leuk steph! Bedankt!

Ik heb nu 7 kaarten onderweg... twee daarvan moet ik nog versturen morgen.
Bij mij werd er een kaartje, naar Italië, na twee dagen geregistreerd en kreeg ik drie dagen erna mijn eerste kaartje. Toevallig ook uit Italië.
@Steph - gefeliciteerd! Dat zijn er nogal wat, als je er over na denkt, hè Heb je er dan ook echt 10 onderweg, trouwens? Wordt een dure hobby, zo!

Ik ga vandaag fietsen (20km heen en 20km terug), dus misschien ga ik wel foto's maken om kaartjes van te laten drukken. Vind het een leuk idee dat ik mijn kaartjes helemaal zelf gemaakt zou hebben Hopelijk kom ik wat leuke sights tegen!

Vanochtend trouwens 2 hurrays, 1 uit Finland en 1 uit Brazilië. Laatste meisje was erg aardig en enthousiast - heel leuk!

Heb 1 kaart die 'al' 31 dagen onderweg is naar de USA. Ze heeft vorige week nog een kaartje ontvangen vanuit NL, die er slechts 8 dagen over deed. Dus ik denk dat mijn kaartje een expired wordt... Vreemd alleen dat die mevrouw ook niet op mijn berichtjes reageert. Ze is namelijk wel online geweest.

Wat gebeurt er al een kaart expiret? Moet je dan een nieuwe daarvoor in de plaats sturen?
Ja haar adres wordt opnieuw vrijgegeven en jij krijgt een ander adres.

Ben bang dat die van mij naar de USA ( dirtysanchez, met excuses voor zijn naam het is een geintje, staat in zijn profiel) ook expired, nu 56 dagen onderweg, en hij is al meer dan een maand niet online geweest. Jammer is dat hoor...
Ik heb er nu idd 10 onderweg, kaarten zijn al gekocht en de postzegels ook.

Vandaag gaan de kaarten naar Taiwan, Spanje en Hong Kong.

Nu nog wachten op de post.
Taiwan zal wel weer even duren. Is diegene daar naar wie je een kaart moet sturen wel nog online geweest?
De dame uit Taiwan is 5dagen geleden nog online geweest en het kan duren tussen de 17 en 30 dagen zag ik.
Hoi,

Hier 6 kaarten in de bus, drie officiele waarvan twee supermooi en één votje. Alle drie geregistreerd maar wat nu met dat vodje te doen, postcrossing laten weten ofzo?

De andere drie waren swaps en een tag.
Wat bedoel je met een vodje Steph?

Ik heb van het begin af aan steeds het maximale aantal kaarten onderweg gehad. Het aantal zal vast te maken hebben met de snelheid van registreren. Ik heb er nu ook een paar onderweg die ik wel in die brievenbus kan kijken op afstand!

China 43 dagen, Amerika 42 dagen, Taiwan 13 dagen, Finland 8 dagen.

Die eerste is op vakantie, heeft gemeld dat als je haar de ID stuurt, ze de kaart alvast zal registreren maar er gebeurt niets.....De tweede reageert niet op mail, is wel online, ook vreemd!

Nou ja, geduld........postcrossing-geduld!

Dochterlief heeft vanmiddag op haar gemakje alle kaarten zitten te bekijken, in haar map en in mijn map.

Beetje tijdverdrijf gezocht want ze mag niet lopen de komende 2 dagen. Ze heeft een wond onder haar voet die gisteravond gehecht is....arme meisje........
Druk, druk, druk dus met versturen:)

Ik had vandaag geen kaart in de brievenbus, wel twee Hurray's. En nu mag ik 7 kaarten onderweg hebben!:)

Ik heb net een adres aangevraagd, met een in mijn ogen geen leuk profiel. Maar nou zou ik graag jullie mening daarover horen, want ik vraag me wel eens af, ligt dit nou aan mij?!?

Hij begint met dat hij graag een beschreven kaart wil, in een envelop, want hij spaart postzegels, Als je geen envelop hebt, dan moest ik maar een papiertje gebruiken om de kaart in te versturen.

Dan komt een stukje over de wensen wat betreft te ontvangen kaarten: een uitleg van zijn lijstje en of je even kunt kijken op zijn website of hij een bepaalde kaart al heeft, want hij krijgt veel dubbelen.

Advertentiekaarten zijn alleen welkom als ze bij een van zijn wensen horen.

Foto's (al dan niet zelf gemaakt) zijn niet welkom, want het idee van postcrossing is dat je kaarten moet versturen.

Geen zelfgemaakte kaarten, want die waardeert hij niet genoeg.

Dan 35 regels, met wensen voor kaarten die hij krijgt. Met 1 soort kaart die zonder envelop mag.

Dan de mededeling dat hij al bijna elke plaats uit NL en DE heeft dus of die iets anders willen sturen.

Nou en zo gaat het dus nog even door. Overdrijf ik nu of heeft hij zelf het idee van postcrossing niet helemaal begrepen?!?

(Misschien begrijpen jullie dat ik mijn lelijkste kaart heb gepakt (die nog enigszins aansluit bij zijn wensen) en dat ik die zonder envelop ga versturen. Ik heb geen eens zin om moeite te doen..)

Ik ga nog maar een adres aanvragen. Misschien is die wel leuk:)
Dat zou ik ook gedaan hebben. En ook niet m'n best doen om een leuk verhaaltje te schrijven. Die envelop kan hij ook vergeten. Ik geef je groot gelijk.

Vandaag een kaartje uit NL gehad die geheel in het engels was (in mijn profiel heb ik toch echt geschreven dat ik nederlandse ben). Heb dus voor de gein een bedankje in het nederlands geschreven.
Snjókorn falla, á allt og alla
Met een votje bedoel ik gewoon een papiertje met happy postcrossing erop en mijn adres verder NIETS.

Gavia: wat een moeilijke man zeg en jij hebt helemaal gelijk.
Steph; een papiertje?? geen kaartje? Melden (of niet registreren en gewoon weggooien).
Snjókorn falla, á allt og alla
Oh zonde zeg, zo'n votje.... snap niet waarom die mensen uberhaupt wat sturen, want zo te merken vinden ze het alleen de moeite om iets te ontvangen en niet wat leuks te sturen :(

Vandaag lag er 1 tag in de bus en had ik 1 hurray uit Finland. Het nieuwe aangevraagde adres: Finland :D
Oh gelukkig, ik ben dus niet de enige die dit niet leuk vindt.

En Steph krijgt dan dat vodje, dat is toch zonde. Volgens mij hebben die mensen (zoals ik al eerder schreef) niet begrepen waar het om gaat.

Maar goed, ik had nog even vergeten te vertellen dat ik wel twee hele leuke bedankjes had bij de Hurray's vandaag. Dat was dan wel weer leuk:)
quote:snjokorn schreef op 19 augustus 2009 @ 18:41:

Steph; een papiertje?? geen kaartje? Melden (of niet registreren en gewoon weggooien).Ik heb het wel geregistreerd, dit omdat het moet voordat je er een melding van kunt maken. Dat heb ik dan ook gedaan en ze mailen me terug.
Nah ja Steph, ik ben benieuwd of je er nog iets van hoort.

Gavia, ik zou ook weinig moeite doen voor zo iemand hoor, ik wordt er een beetje opstandig van als ik zulke profielen lees. Ik krijg dan ook de neiging om een flauwe kaart te sturen met : "De groeten" en meer niet!
Gavia, ik doe ook geen moeite voor mensen met zulke eisenlijsten in hun profiel. Dan krijg je gewoon mijn sufste "groeten uit" kaartje en nog een stomme postzegel erop ook! Ik bedoel, het moet wel leuk blijven.

Steph, wat jammer dat je een stukje papier kreeg opgestuurd! Dat is zeker ook niet het idee van postcrossen zeg, alleen maar leuke kaarten ontvangen en niks leuks sturen.

Ik kreeg gisteren twee Hurrays binnen, met een leuk bedankje erbij. NIeuwe kaarten zijn onderweg naar Estland en Portugal.
Bah wat een verhalen weer, zou er ook melding van maken Steph, maar dat doe jij dus ook ;)

Mensen lezen ook niet goed he, maar wel een goeie actie dat je een bedankje in het nederlands terug geschreven hebt!

Ik zou wel moeite gaan doen Gavia, maar dan om juist een geheeeeeel andere kaart naar diegene te sturen, zonder envelop natuurlijk!!

Vandaag een hurray, mijn kaart naar China is binnen... Heel lief bedankje.

Mag er weer een sturen naar Finland, hij wil graag een voetbal kaart, of watmet voetbal te maken heeft, ook in een envelop, hij spaart zegels. Nu ga ik dus wel een voetbal kaart sturen, maar die envelop mag hij vergeten.... Daar begin ik niet aan.
Ik heb het idee dat een envelope juist ook langer duurt.
Wat kunnen sommige mensen toch a-sociaal en egoïstisch zijn, hè. Ik had de meneer even mede gedeeld dat ik het niet heel vreemd vond dat hij zo veel niet-leuke kaartjes krijgt, omdat hij zo negatief is.

Ik heb wel een paar kaarten met bijhorende enveloppe, omdat die zo leuk waren. Dubbele kaart met oud hollandse prenten en typisch nederlandse recepten erin. Deze wil ik dan ook vertalen op een los papiertje, waardoor de enveloppe weer erg handig is
Ik heb ook kaarten met enveloppe. Bij mij op de markkt staat een man die goedkoop kaarten verkoopt, maar alleen in enveloppe. Ik stuur deze naar mensen die postzegels sparen en naar mensen bij wie de kaart aan de wensen van die persoon voldoet.
Één hurray, één oficial uit Duitsland en een Unescotag uit Wit-Rusland. Verder 8 kaarten van een swap.
Hier niks vandaag. Maar wel mijn gratis kaarten van idrukker!

Mooie stevige kaarten en altijd handig zo'n voorraadje..!
Vandaag een Hurray uit Polen en 3 (!!!) kaarten op de mat! Ze kwamen uit Tsjechie, China en Finland. En leuke kaarten ook, werd er helemaal blij van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven