Recht op een opzegtermijn bij een reorganisatie??
dinsdag 18 augustus 2009 om 09:45
Mijn man werkt meer als 5 jaar bij een bedrijf en een reorganisatie zit er aan te komen...helaas. We gaan ervan uit dat hij er ook uit zal moeten (dan kan het alleen nog maar meevallen... )
Heeft hij dan ook wel recht op een opzegtermijn van 2 maanden?? of in ieder geval loondoorbetaling van 2 maanden?
Ik twijfel hierover, aangezien het bedrijf het financieel niet breed meer heeft. Iemand enig idee???
Bedankt alvast!
Heeft hij dan ook wel recht op een opzegtermijn van 2 maanden?? of in ieder geval loondoorbetaling van 2 maanden?
Ik twijfel hierover, aangezien het bedrijf het financieel niet breed meer heeft. Iemand enig idee???
Bedankt alvast!
dinsdag 18 augustus 2009 om 09:55
Bij een vast contract is de wettelijke opzegtermijn bij meer dan 5 jaar gewerkt gewoon 2 maanden, reorganisatie of niet. Of je man moet op staande voet ontslagen worden, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
In het ergste geval krijg je dit:
Ook bij het faillissement of surseance van betaling van de werkgever geldt een andere regeling met betrekking tot de opzegtermijn. De werknemers en de curator van de werkgever kunnen de arbeidsovereenkomst opzeggen met de wettelijke termijn of de termijn die in de arbeidsovereenkomst is opgenomen. De arbeidsovereenkomst kan in ieder geval beeindigd worden door een opzegging met een termijn van 6 weken (artikel 40 van de faillissementswet).
Ik hoop voor je dat het in ieder geval niet zó ver komt!
In het ergste geval krijg je dit:
Ook bij het faillissement of surseance van betaling van de werkgever geldt een andere regeling met betrekking tot de opzegtermijn. De werknemers en de curator van de werkgever kunnen de arbeidsovereenkomst opzeggen met de wettelijke termijn of de termijn die in de arbeidsovereenkomst is opgenomen. De arbeidsovereenkomst kan in ieder geval beeindigd worden door een opzegging met een termijn van 6 weken (artikel 40 van de faillissementswet).
Ik hoop voor je dat het in ieder geval niet zó ver komt!
dinsdag 18 augustus 2009 om 16:40