Ik word oma!

woensdag 18 februari 2009 om 11:06
Mijn grijze poes is zwanger!
Ik denk een week of drie, vier, 21 of 28 dagen dus en dan moet ze tussen de 59ste en 70ste dag bevallen las ik.
Hoewel ik 40 ben en al mijn hele leven katten heb, is er nog nooit een nest poezen in mijn nabijheid geboren en al helemaal niet bij mij in huis. Ik vind het dus ontzettend spannend.
Wat kan ik doen voor mijn zwangere lieve dier? Waar moet ik op letten? Do's en dont's, voeding, voorbereidingen en omgang met de andere 4 katten.
Kunnen jullie met me meedenken?
Ik denk een week of drie, vier, 21 of 28 dagen dus en dan moet ze tussen de 59ste en 70ste dag bevallen las ik.
Hoewel ik 40 ben en al mijn hele leven katten heb, is er nog nooit een nest poezen in mijn nabijheid geboren en al helemaal niet bij mij in huis. Ik vind het dus ontzettend spannend.
Wat kan ik doen voor mijn zwangere lieve dier? Waar moet ik op letten? Do's en dont's, voeding, voorbereidingen en omgang met de andere 4 katten.
Kunnen jullie met me meedenken?

donderdag 20 augustus 2009 om 13:56
donderdag 20 augustus 2009 om 14:01
Spannend om te zien, hoe dat gaat he, Mal. Toen hier een tweede kat erbij kwam was het een dag grommen en blazen. Daarna zochten ze op een gegeven moment wel wat toenadering, dat heb ik gestimuleerd door te gaan spelen met ze, beetje met aluminiumpropjes enzo. Op den duur kwamen ze zo vanzelf dichtbij elkaar. En nu kunnen ze niet meer zonder elkaar!
Everytime you make a typo, the errorists win.
donderdag 20 augustus 2009 om 14:03
donderdag 20 augustus 2009 om 14:22
donderdag 20 augustus 2009 om 14:35
En dit is Oidi, nu ca. anderhalf jaar. We hebben haar toen ze ca. 6 of 7 maanden was uit het asiel gehaald:
Dit is Mandu, nu ongeveer 9 maanden:
En dat ze elkaar 'lief' vinden zie je hier wel, beetje wassen en stoeien enzo (hier waren ze nog wat jonger, paar maanden terug):
http://www.youtube.com/watch?v=YtaslueIBLk
http://www.youtube.com/watch?v=TEE6UwxhOEQ
http://www.youtube.com/watch?v=O4NRcuCAJQs (hier probeert die kleine bij Oidi te drinken)
Dit is Mandu, nu ongeveer 9 maanden:
En dat ze elkaar 'lief' vinden zie je hier wel, beetje wassen en stoeien enzo (hier waren ze nog wat jonger, paar maanden terug):
http://www.youtube.com/watch?v=YtaslueIBLk
http://www.youtube.com/watch?v=TEE6UwxhOEQ
http://www.youtube.com/watch?v=O4NRcuCAJQs (hier probeert die kleine bij Oidi te drinken)
donderdag 20 augustus 2009 om 14:40
Achgos, die filmpjes Infojunk, wat herkenbaar! Mooie beesten ook. Hier gaat het ongeveer hetzelfde: de jongste kat (ruim 1 jaar oud nu) gaat bij de oudste kat zitten. De jongste kat begint de andere te likken. Dan wordt het omgedraaid, de oudste kat likt liever de jongste. De jongste kijkt triomfantelijk om zich heen alsof ze zeggen wil: kijk hierrrr was het me allemaal om te doen. Hoe ontspannen ze er ook uitzien, dit loopt altijd uit de hand. Oudste trekt dat gedoe niet en al blazend verlaat ze haar plekje.
donderdag 20 augustus 2009 om 14:54
quote:Ann Liv schreef op 20 augustus 2009 @ 14:35:
Wat aandoenlijk Maleficent!
Infojunk, ik wil ook altijd bijten in dingen die ik hééél lief vindt. Mijn vriend vindt dat een erg nare eigenschap geloof ik. Ik vroeg me ook af of ik het zou opschrijven. Mn moeder en zus hebben het ook. Wij willen ook altijd pasgeboren lammertjes tegen de muren gooien, zo lief vinden we ze. Ja, beetje raar misschien. We doen het nooit echt hoor. Maar die neiging he...
Wat aandoenlijk Maleficent!
Infojunk, ik wil ook altijd bijten in dingen die ik hééél lief vindt. Mijn vriend vindt dat een erg nare eigenschap geloof ik. Ik vroeg me ook af of ik het zou opschrijven. Mn moeder en zus hebben het ook. Wij willen ook altijd pasgeboren lammertjes tegen de muren gooien, zo lief vinden we ze. Ja, beetje raar misschien. We doen het nooit echt hoor. Maar die neiging he...
donderdag 20 augustus 2009 om 15:27
quote:infojunk schreef op 20 augustus 2009 @ 14:54:
[...]
Wij willen ook altijd pasgeboren lammertjes tegen de muren gooien, zo lief vinden we ze.
Jij hebt kinderen toch? Bijt je die ook weleens stiekem? Ik zie het al voor als ik ooit een kind krijg. Dat ik dan voor het eerst met het babietje alleen ben geweest, vriend thuiskomt en dat ik alleen beschaamd kan zeggen: oeps, hij/zij mist een knuistje.
[...]
Wij willen ook altijd pasgeboren lammertjes tegen de muren gooien, zo lief vinden we ze.
Jij hebt kinderen toch? Bijt je die ook weleens stiekem? Ik zie het al voor als ik ooit een kind krijg. Dat ik dan voor het eerst met het babietje alleen ben geweest, vriend thuiskomt en dat ik alleen beschaamd kan zeggen: oeps, hij/zij mist een knuistje.
donderdag 20 augustus 2009 om 19:54
Infojunk, mooie beesten! En iets zo lief vinden dat je er hardhandig van wordt, zeeeeeeeeeeeeer herkenbaar! Ik dacht dat ik de enige was met die tic. Als ik mijn jongste zoon erg schattig vind, dan knijp ik mijn man keihard in zijn been, want ik ben bang dat ik Zoon anders pijn doe.
Overigens heb ik inmiddels een goed tehuis gevonden voor de 2 teruggebrachte kittens: een kennis van ons wil ze dolgraag hebben nu zijn oude kat overleden is. Even me Leo overlegd ivm haar vriendin die twijfelde, maar de 2 katjes gaan naar de kennis.
AnnLiv: speciaal voor jou heb ik gisteren een fotosessie van een uur gedaan om de ogen van Freule Loezewies van de Pies goed op de foto te krijgen en het is gelukt. Even de kaartlezer zoeken en dan post ik de foto's hier.
Male: wat een mooi beest, joh. Maar ik vind zijn kleine baasje nog mooierderder!
Overigens heb ik inmiddels een goed tehuis gevonden voor de 2 teruggebrachte kittens: een kennis van ons wil ze dolgraag hebben nu zijn oude kat overleden is. Even me Leo overlegd ivm haar vriendin die twijfelde, maar de 2 katjes gaan naar de kennis.
AnnLiv: speciaal voor jou heb ik gisteren een fotosessie van een uur gedaan om de ogen van Freule Loezewies van de Pies goed op de foto te krijgen en het is gelukt. Even de kaartlezer zoeken en dan post ik de foto's hier.
Male: wat een mooi beest, joh. Maar ik vind zijn kleine baasje nog mooierderder!
.
donderdag 20 augustus 2009 om 20:24
Oh Leo, om maar meteen in het gat te springen, een goede vriendin van mij (Hertje1981, ze post ook hier en daar op het VF) heeft ook net een nestje met cuties. Mocht je vriendin toch graag een beestje willen, dan is dat misschien wel een goede match. Ik zal haar even naar dit topic dirigeren.
Ik kan niet wachten op de foto's Mariannanas. Wat een fijn idee dat hier meer van die freaks knijpers en bijters zitten. Bij je zoon zou je soms bijna dus... ? Ik kan het me voorstellen.
Ik kan niet wachten op de foto's Mariannanas. Wat een fijn idee dat hier meer van die freaks knijpers en bijters zitten. Bij je zoon zou je soms bijna dus... ? Ik kan het me voorstellen.
donderdag 20 augustus 2009 om 21:29
Ben ik al! Hier drie kittens in de aanbieding, een katertje en twee poesjes, ze zijn echt überschattig. Mogen ongeveer 1 oktober weg van moederpoes. Ik heb nog steeds geen idee hoe ik foto's moet posten hier, maar als ik ze mail naar Ann Liv dan komt dat vast goed.
Oja en btw; ik bijt mijn peuter al sinds hij een baby is. (wel zachtjes uiteraard, voordat jullie meteen het AMK bellen) "Mag mama even in jouw beentje bijten?", vraag ik dan. "ja hoor mama", zegt peuter dan.
Oja en btw; ik bijt mijn peuter al sinds hij een baby is. (wel zachtjes uiteraard, voordat jullie meteen het AMK bellen) "Mag mama even in jouw beentje bijten?", vraag ik dan. "ja hoor mama", zegt peuter dan.

zaterdag 22 augustus 2009 om 12:40