Weeralarm!!

20-08-2009 11:43 1007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel nieuwsgierig of het vanmiddag echt helemaal los zal gaan met het weer, of dat het nogal overtrokken wordt...

tis hier nu iig nog wel prima! 25 graden en lekker windje...

Hee Compli, anders kom je even langs ofzo

RIj je via Twente-Groningen, zo weer terug naar de Alpen, kleine omweg, maar wat doet dat?

Vet of topic, maar boeiend; Xaloy zou ergens in okt toch even op de koffie komen. Vraag us ff of ze me wil meelen?

Thnx

Voor wat betreft het weer: Het heeft hier niet echt gewaaid, wel gehageld en geonweerd en geregend, maar ik vond een weeralarm hiervoor wel zwaar overdreven. Het is wel even behoorlijk te keer gegaan. Maar met de nadruk op 'even' .

Het was iig niet dat wat ik me ervan voor heb gesteld.

Gelukkig maar ook trouwens.

Oef!
quote:Zoebie schreef op 20 augustus 2009 @ 22:59:

Ze zijn blijkbaar nog steeds aan het blussen. Krijg gewoon keelpijn van de rooklucht. 't Is erg hierbinnen. Brr.

Oh eeeh dauerluftung staat natuurlijk ook open. Vergeten. Lekker slim.Ventilatieroostertje?
quote:complicated schreef op 20 augustus 2009 @ 22:49:

Twente, daar is Compli morgen ook eindelijk weer eens! Laat dat onweder maar lekker razen, morgen is het er lekker fris.

Vanmiddag knapt het op.

Zie je vanavond, met patat en fricandellen!
Geen bijzonderheden
Vandaag ziet het er dreigender uit dan gisteren hahahah!
Gisteren wel geteld twee minuten geregend.......
.
Hier in Terborg viel het ook tegen; een klein buitje regen en aardig wat geflits en gedonder ;

Het was bij lange na geen noodweer!!!
Hierin de stad zijn zelfs de winkels om 13.00 dicht gegaan op last van de gemeente ivm het weeralarm.

De stranden van Kijkduin zijn pier voor pier ontruimd van alle badgasten om 14.30 ivm met het weeralarm.

Gut, wat zullen de ondernemers blij zijn geweest met het knmi.
Prachtige luchten gezien gisteren in Ede, van knaloranje naar zachtroze, mooie sterke flitsen...prachtig onweer.

Jammer dat ik niet thuis was, ik kan wel genieten van een goeie pot onweer.
Zo de storm had er geen zin an gisteren, die dacht ga lekker een grap uithalen en dan niet komen

Nu in Schiedam prachtig weer op een paar witte wolken na in de blauwe lucht.
Ik snap wel dat iedereen moppert dat het KNMI het verkeerd heeft gedaan, maar de omstandigheden waren er wel naar voor flink noodweer (vanwege die 34 graden) als ze geen alarm hadden afgegeven en er was veel schade geweest was ook iedereen kwaad.
Stressed is just desserts spelled backwards
Hier (Deventer) ook geen noodweer. Wel mooie bliksemflitsen in idd ook mooie luchten. En lekker veel regen. De plantjes kunnen er weer even tegenaan!

Daarbij was het vanochtend een heerlijke 17 graden. Bijna (!) te koud om zonder jas te fietsen. Lekker hoor.

Oh, en ook wel leuk gisteren om dit topic te volgen. Gebeurd ook niet vaak dat een topic zó snel gaat
quote:Maleficent schreef op 21 augustus 2009 @ 09:04:

Ik snap wel dat iedereen moppert dat het KNMI het verkeerd heeft gedaan, maar de omstandigheden waren er wel naar voor flink noodweer (vanwege die 34 graden) als ze geen alarm hadden afgegeven en er was veel schade geweest was ook iedereen kwaad.Het is wel de zoveelste keer dat het fout gaat met een weeralarm, dat zorgt natuurlijk ook voor ergernis.
Straks krijg je dat KNMI een weeralarm afgeeft en iedereen denkt: yeaaaaaah right, het KNMI zegt het dus het zal wel weer meevallen........

En dan komt er ineens een orkaan....!
De ANWB vind ook dat het geloofwaardigheidsgehalte keldert.
.
De ANWB heeft toch ook weleens een loos weeralarm afgegeven?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Wat heeft de ANWB met het weer te maken?
Gisteravond ging het toch echt wel tekeer in mijn woonplaats. Keiharde regen, bliksem, onweer. Wel mooie lucht gezien!
quote:Daffodil schreef op 21 augustus 2009 @ 05:09:

Zoebie, details graag! Wie, wat, waar, hoe? Paardenstal? Ik mis alle dorpse roddels nu ineens!

Oh gisteravond opeens een hele harde donder echt een helse knal. De ramen rammelden en het huis trilde. Ik sprong een meter van mijn stoel. en ik ben niet bang voor onweer dus dat zegt wat. Hond gaf ook een blaf en die is ook niet bang voor onweer (gelukkig nu nog steeds niet) . En even later sirenes en toen bleek het hierachter zo'n 300 meter achter ons huis te zijn ingeslagen in een stal. Overbuurman heeft het paard gered maar de stal is helemaal afgebrand. Veel schade maar geen gewonden mensen of dieren. Ik ben niet gaan kijken maar het hele durp stond buiten voor het huus. (En ik zat op het Vivaforum en had verder niks in de gaten ) Maar overbuurvrouw kwekte zo hard en zo verontrustend dat ik maar naar buiten ben gegaan. Dus ik hoorde alle details van de kijkers.

Maar het stinkt hier in huis nog steeds naar rook en ik heb een droge keel. Getver. Alles staat nu open.

En dan te bedenken dat ik net van tevoren buiten stond om foto's te maken van de bliksem. Maar ik moest naar binnen van manlief.

Jammer dat ik die inslag dus niet heb gezien.
quote:Maleficent schreef op 21 augustus 2009 @ 09:04:

Ik snap wel dat iedereen moppert dat het KNMI het verkeerd heeft gedaan, maar de omstandigheden waren er wel naar voor flink noodweer (vanwege die 34 graden) als ze geen alarm hadden afgegeven en er was veel schade geweest was ook iedereen kwaad.

Waarom zou iedereen kwaad zijn?

DeKNMI is toch niet de baas over het weer?

Het weer is juist de baas over het KNMI.

Van mij hoeft dat hele alarm gezeik niet. Een beetje naar buiten kijken of er een wollekie hangt mogen mensen heus nog wel zelf doen.

~Vraagt zich af waarom mensen zeuren of betutteling, terwijl ze lui achterover leunen maar al de graag de meest bizar simpele zaken aan instanties overlaten~
Nou ja Kjong iedereen had zich verheugd op een ouderwetse onweersbui inclusief grote hagelstenen, plensbuien en windstoten van 150 km per uur en nu was het een gewoon onweersbuitje. Je moet toch begrijpen dat iedereen gewoon bitter teleurgesteld is in de KNMI.
loosALARM
Heel blij met het loos alarm!

Gisteren gevlogen, klein beetje turbulentie en belangrijker; geen vertraging!

Wel mooie luchten hier gisteravond
het weeralarm stelde weinig voor maar goed.. het zekere voor het onzekere. Wat als er wel een grote storm was gekomen... en men was niet gewaarschuwd.

Dan krijg je ook commentaar van de mensen.

Misschien moeten ze de voorwaarden voor het afgeven van een weeralarm een beetje veranderen.

We wonen namelijk nog altijd in NEDERLAND :p:p:p

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven