Weeralarm!!

20-08-2009 11:43 1007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel nieuwsgierig of het vanmiddag echt helemaal los zal gaan met het weer, of dat het nogal overtrokken wordt...

tis hier nu iig nog wel prima! 25 graden en lekker windje...

quote:misschicken schreef op 21 augustus 2009 @ 07:17:

[...]

Ventilatieroostertje? Wij noemen het ook dauerluftung lol maar ik ben ook Limburgs dus ik tel niet mee zeker?
quote:AriMa schreef op 21 augustus 2009 @ 11:24:

[...]

Wij noemen het ook dauerluftung lol maar ik ben ook Limburgs dus ik tel niet mee zeker? Nee dus....
quote:HoiPippiLangkous schreef op 21 augustus 2009 @ 09:41:

De ANWB heeft toch ook weleens een loos weeralarm afgegeven?KNMI is van het weer en de ANWB van het verkeer..
De ANWB heeft eens een loos file-alarm gegeven, omdat er een berg sneeuw zou vallen wat achteraf ook meeviel. Er gingen wel hele drommen mensen opeens met het openbaar vervoer herinner ik me.
Ach, in 1 ding had het KNMI wel gelijk!!

tis afgekoeld!
quote:Zoebie schreef op 21 augustus 2009 @ 09:44:

Oh gisteravond opeens een hele harde donder echt een helse knal. De ramen rammelden en het huis trilde. Ik sprong een meter van mijn stoel. en ik ben niet bang voor onweer dus dat zegt wat. Hond gaf ook een blaf en die is ook niet bang voor onweer (gelukkig nu nog steeds niet) . En even later sirenes en toen bleek het hierachter zo'n 300 meter achter ons huis te zijn ingeslagen in een stal. Overbuurman heeft het paard gered maar de stal is helemaal afgebrand. Veel schade maar geen gewonden mensen of dieren. Ik ben niet gaan kijken maar het hele durp stond buiten voor het huus. (En ik zat op het Vivaforum en had verder niks in de gaten ) Maar overbuurvrouw kwekte zo hard en zo verontrustend dat ik maar naar buiten ben gegaan. Dus ik hoorde alle details van de kijkers.

Maar het stinkt hier in huis nog steeds naar rook en ik heb een droge keel. Getver. Alles staat nu open.

En dan te bedenken dat ik net van tevoren buiten stond om foto's te maken van de bliksem. Maar ik moest naar binnen van manlief.

Jammer dat ik die inslag dus niet heb gezien.

Ah!

(En ondertussen zie ik het ook hélemaal voor me, in de dorpsbakker. "Hubse 't al gehuurtj - Jan van Sjraar van Doolesman, zieën scheur?")
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
quote:Zoebie schreef op 21 augustus 2009 @ 11:50:

[...]

Nee dus.... Stelletje reserve-Duitsers
quote:Zoebie schreef op 21 augustus 2009 @ 12:52:

De ANWB heeft eens een loos file-alarm gegeven, omdat er een berg sneeuw zou vallen wat achteraf ook meeviel. Er gingen wel hele drommen mensen opeens met het openbaar vervoer herinner ik me.Ja maar dat was dus een verkeer-alarm en geen weer-alarm.
quote:Daffodil schreef op 21 augustus 2009 @ 13:31:

[...]

Ah!

(En ondertussen zie ik het ook hélemaal voor me, in de dorpsbakker. "Hubse 't al gehuurtj - Jan van Sjraar van Doolesman, zieën scheur?")

Ja precies zo zal het gaan. Heerlijk zo'n lekkere dorpsroddel.
quote:misschicken schreef op 21 augustus 2009 @ 13:45:

[...]

Ja maar dat was dus een verkeer-alarm en geen weer-alarm.Dat klopt ook maar de ANWB gaf het alarm uit na van de KNMI het weer gehoord te hebben. Dus het een valt samen met het ander.
quote:misschicken schreef op 21 augustus 2009 @ 13:45:

[...]

Stelletje reserve-Duitsers Meer reserve Belgen dan wel.
dauerluftung is toch echt Deutsch
Tsja hoe noemen ze dat eigenlijk in het Hollands? 'k Ben toch meer verlimburglijkt ehhhh dan ik denk.

Het woord Dauerluftung komt anders wel voor in de dikke van Dale.
Ventilatierooster zag ik voorbij komen.

Haha heb je het ook nog echt opgezocht?

Heb je nog iets gehoord over dat asbest?
quote:AriMa schreef op 21 augustus 2009 @ 18:33:

Ventilatierooster zag ik voorbij komen.

Haha heb je het ook nog echt opgezocht?

Heb je nog iets gehoord over dat asbest?Nee niks gehoord, dus het zal wel meegevallen zijn. Ben eigenlijk ook nog niet eens wezen kijken. Ik heb het huis wel lekker door laten waaien, het stonk hier de hele dag naar de rook en zo af en toe rook ik het later buiten ook nog.
Ik hoorde vandaag dat het hier in het dorp op vijf plaatsen was ingeslagen. En dat alleen van die hele harde klap. En dat een straat nog steeds zonder internet zit.

Oei we hebben geluk gehad.
Jeetje zeg dat is ook heavy! 5x is wel veel hoor!

Dan heb je nog geluk gehad dat je net in de goede hoek woont

*ff offtopic*

Wat doet het weer in Limburg? Ben nu in Polen waar het stikheet is, vroeg me af of het thuis ook zo lekker is*
Het is hier droog, maar het waait erg hard. Is wel goed voor de was.

Ik hoorde dat het in Midden Nederland giet en dat het heeft gehageld. Hier nog niet. Gelukkig. Stuur een beetje warmte en zon hierheen.
Hagel, onweer, regen!!!!! Wow! Het gaat snoeihard hier (omgeving Leiden).
Hier ook omgeving Leiden, wat een weer gisteravond! Had nu wel een weeralarm verwacht
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ja Pips maar dan een plaatselijk weeralarm, want het heeft hier vannacht alleen maar geregend. Verder niets.
Bij dat vorige weeralarm was er hier niks aan de hand
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Even up!

Het KNMI geeft code oranje voor een paar provincies.

Vertel, is het echt zo erg? Ik woon in het oosten dus het gaat nog wel even duren.

Buienradar ziet er wel indrukwekkend uit.
paniekzaaierij zeg ik! er is overigens al een topic hierover
In Limburg is het nog héérlijk, wel benauwd. Vooralsnog geen vuiltje aan de lucht. Half uurtje geleden nog lekker in de zon gezeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven