Het Gouden Ei

18-07-2009 10:23 2957 berichten
Alle reacties Link kopieren
hier verder, zonder hubs, beebs, klusserij of wat dan ook!

1 oktober mega-tribune

Naam Sinds DatumBijz.Zwarte lotto

Mexx25Okt.0830/07/09L.M.

Ik30Dec.0813/09/09Ze is er!!

Duvel26Nov.0814/09/09Verse Baby!!!

Maya23Sept.0816/09/09oh boy, a baby boy!party, yaya, beck, rain en speecLeonor34Sept.08

17/09/09husk en momo strijken de eer op.

Charlotte24Nov.0816/10/09aftellen naar 37 wkn3:j - 6:m

Justdeb25Okt.0819/10/0925/9 VK + groei echo5:j - 4:m Murron31Aug.0822/10/09oud nieuws!

Fanatic28Nov.0816/11/098/10 VK8:j - 1:m

Husky28Dec.0814/11/0929/9 VK 8:j - 1:m

party29Jul.0724/11/092/10 VKgeslacht al bekend!

Riz26Okt.0815/12/09flow-echo was goed!!zusje voor lois!

Thee26Sep.0812/01/108/10 vkmakkelijk gokken

Yaya28Dec.0802/02/10

well done char, hus, GW, beck, speec, duuv, marriss!

GW32Jan.0916/02/1028/9 controle, 5/10 20 wk echochar, hus en speec winnen de pot!

Becky30Dec.0828/04/1016/10 nekplooi, 26/10 VK

2:j - 7:m

Mariss27Nov.081 okt

Momo31Sept.081 okt

Rainbow30Nov.081 okt 9 okt gyn

Erine25Dec.08

Mulan33Nov.08

Kath32Jan.091 okt

Specu30Nov.084 okt Annika29Jan.0910 okt

Poll31Nov.0814 okt28/9 uitslag onderzoek

Jompel colour scheme copyrighted by DJ Momo. Patent pending.

Stukje geschiedenis:

Deel 1

Deel 2

Deel 3
36.4 (momo, blijf jij nu op 36.6 zitten? Je "mag" toch niet dalen als je zwanger bent?")

marriss, welkom terug! Ik duim voor je dat je positief mag testen. En momo ook! En ikzelf ook! En iedereen die nog niet zwanger is (en dat wel wil zijn ook!)

Ik, fijn dat het goed gaat en ik kan me voorstellen dat je nu wel erg benieuwd bent naar je dochter! Kop op voor de laatste loodjes!

Verder even geen tijd om et reageren, want druk. Komt dit weekend wel weer.

Nog even een voor Poll en Riz en iedereen die dit nodig heeft.
Oh, toch nog klein vraagje: Marriss, wat voor boxspring hebben jullie en bevalt die?

Wij zitten te denken om een nieuw bed aan te schaffen, maar er is zoveel keus.... (en zoveel prijsverschil). Ben wel benieuwd naar wat ervaringen van mensen.
speec, vanmorgen 36.7. en hij daalt pas weer scherp de dag (voor?) je ongesteld wordt. ik ben benieuwd!!

(ohja, fertility friend vond dat ik goed mijn best had gedaan, intercourse timing score was 'high' )
Fertility friend? Who's that?

Speec, wij hebben de boxspring Rome, 180x210 cm, antraciet. Als ik je een tip mag geven, kies in ieder geval voor pocketvering matrassen. Waar ik verder helemaal weg van ben is ons donzen dekbed (240x240cm) zooo heerlijk! Lekker groot, maar ook zo lekker licht, ik vind het veel fijner dan een wollen dekbed (hadden we hiervoor).
www.fertilityfriend.com das een tip van GW geweest, voor het bijhouden van temperatuur. je vult elke dag je temp in, en dan maakt ie een mooi grafiekje, en analyseert ie er op los. zat gisteren even te kijken wat voor analyses er allemaal uitkwamen, nou, dus oa de intercourse timing score hahahaha
Oooh zo. Ik dacht dat je daar kon zien of je genoeg gen**kt had
Als het deze maand weer niet raak is, ga ik eerst nog maar eens aan de ovutesten. Heb er nog een aantal liggen. Mocht het dan na een aantal maanden nog niet raak zijn, dan ga ik ook tempen. Vriend staat er trouwens geheel open voor om zn kwakje te laten onderzoeken. Geen probleem voor hem. Das wel fijn dat ie daar niet moeilijk over doet! Hoop alleen dat het niet nodig is.
@specu, je temp. mag als je zwanger bent tijdens tempen na de verhoging inderdaad niet gaan dalen. Daling in de temp geeft naderende ongesteldheid aan. Ik had voor de zwangerschap ook getempt en ingevuld op fertilityfriend en werkte erg goed. Heel overzichtelijk grafiekje.

Ik heb trouwens eindelijk de foto's op hyves gezet.
Ben in mijn hoofd alvast een lijstje aan het maken van dingen die ik straks weer mag doen als ik niet meer zwanger ben en die ik nu dus zo mis:

- sushi eten (mag nu geen rauwe vis, tenzij zeker weten vers, alsof ik de vis zelf ga vangen!)

- naar de sauna (kan nu niet tegen de warmte)

- sporten (heb nu al moeite met kleine stukjes lopen en fietsen)

- fietstochten maken (kan alleen kleine stukjes fietsen. )

- shoppen voor kleding voor mezelf (tsja, zelfs mijn zwangerschapskleding is nu voor het grootste deel te klein)
even forum checken voor we gaan...

ik, leuke foto's heb je op hyves gezet!!

wat betreft eten vind ik het niet zo erg wat nu niet mag, maar ik zag inderdaad laatst wel in de stad een hele leuke broek, maar ja ik dacht dan kan ik die wel op de gok gaan kopen voor volgend jaar, maar da's ook niet wat...

marriss welcome back! lekker geslapen in je eigen bed vannacht?

momo, nou als die fertilityfriend het zegt dan zal het zo zijn toch! en anders timmeren we 'm in mekaar

eens met theemuts, mijn rug was 6 jaar geleden al hopeloos, ging juist allemaal weer de goede kant op. vandaar dat het mij ook niet verbaast dit.

vandaag krijg je de meubeltjes dus, leuk!!

ik werd gisteren trouwens gebeld door iemand van de kraamzorg, die wilde een afspraak maken voor de intake, dat staat nu voor 11 september. laatst las ik iets over wanneer dat zou zijn, nou in mijn geval dus 2 maanden van tevoren!

fijn weekend allemaal en tot zondagavond
haaaai, ik moet echt bijbeppen maar nu vriend nog hele dagen thuis is en ik ook vind ik het zo ongezellig voor hem.

Heb vanochtend een belronde gedaan, ik vond het wel erg vroeg, maar wel handig dit te doen nu ik nog vrij ben.

Afspraken gemaakt:

Termijnecho: 17 september

Eerste controle VK: 21 september

MvM komt 26 augustus.

Nu boodschappen doen, vanmiddag naar zusje, kleine weer bekijken. doeiiii
momo, bij mij gaf de fertilityfriend toen geloof ik niet eens goed aan, daarvoor hadden we het te weinig gedaan. Dus bij jou moet het dan nu wel zeker goed gaan komen!

husky, 2 maanden van te voren vind ik wel erg vroeg, nou ja, heb ik hier toch geen last van.

Ik ga de eerste week van september bij 2 ziekenhuizen langs voor een rondleiding door de verloskamers etc. Ben wel benieuwd, als ik dan een keuze gemaakt heb ga ik ook kijken of ik via het ziekenhuis een 'nazorg' verloskundige kan krijgen.

Die komt dan de week na de geboorte elke dag even langs om te kijken hoe het gaat, vind ik wel een geruststellend idee.

Ik, ik verheug me er ook al op dat ik nu tenminste weer naar de sauna kan/mag. Ga als ik terug ben van vakantie denk ik gauw weer eens een dagje! Desnoods wat korter in de sauna zelf als ik dat niet zo goed uithou.
quote:germanwings schreef op 21 augustus 2009 @ 13:44:

momo, bij mij gaf de fertilityfriend toen geloof ik niet eens goed aan, daarvoor hadden we het te weinig gedaan. Dus bij jou moet het dan nu wel zeker goed gaan komen!

waar kan ik die garantie krijgen

Jij freakin bijna naar ijsland! vet lekker joh! lekker 's avonds in een hotpotje zitten heeeerrrrrlijk!!!
hihi, ik verheug me ook al heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg op die hotpots. Jammer dat ik er geen glaasje wijn bij kan drinken, maar vooruit, met alleen een hotpot stel ik me ook al tevreden!

En tja, voor wat betreft die garantie.... ik geloof dat dat de kleine lettertjes op de site zijn....
zo meiden, ik ben op kantoor aan het afronden. ga zo via de makro naar huis, dan naar mijn broer, laatste dingetjes in huis doen, en morgen vertrekken we!

iedereen die komende week / komend weekend ook weg is, onwijs veel plezier. iedereen die komende week spannende dagen heeft of controles of wat ook, veel succes!! ik lees het over een weekje wel weer. ik geloof dat er wifi is, dus wie weet kom ik af en toe nog langs. als er écht iets belangrijks is, dan hoor ik het wel op de sms (marriss/husk! alvast mega dank).

dikke kus voor iedereen, en extra knuffels voor riz en poll!
Fijne vakantie Mooms !!!

Als ik bevallen ben ga ik volgens mij een halve leverworst op eten, daar begin ik echt naar te snakken gewoon !!

Of gerookte zalm, of carpaccio... jummie. Verder mis ik helemaal niets eigenlijk.

Morgenavond ga ik lekker uit eten met mijn vriend en 2 vrienden van ons, daarna gaan we een spelletje buzz spelen.

Verder nog geen plannen.

Kreeg net een krabbeltje van mijn buurvrouw, het kraampakket is gearriveerd. Ze heeft hem maar even in ontvangst genomen. Had niet verwacht dat ding nu al te krijgen !!!

Verder geen nieuws.. heb een beetje trek hahaha
Veel plezier Moom, geniet er lekker van! Je wordt uiteraard op de hoogte gehouden van het grootste nieuws.
Veel plezier, Moom! (maar dit lees je toch pas als je al weer terug bent...)
Oh, ik had wel iets andere bewoordingen kunnen kiezen dan een exacte kopie van Marriss...
Momo, tour ze met de cabrio! Ik hoop op mooi weer voor je! (En op een terugkomst met zijn 3-tjes!)

Hier ook de laatste werkdag voor de vakantie gehad! Morgen kat naar mijn ouders brengen en zondag vliegen we!

Ik heb net nog even snel nieuwe bh's gekocht bij de hunkemöller (5 euro per stuk!), ik zit nu al op 75E, ben dus al 2 cupmaten gegroeid, hoop niet dat het in dit tempo door blijft gaan. Gelukkig waren deze tenminste in de aanbieding en hoefde ik geen fortuin uit te geven voor bh's die ik na 2 maanden weer weg kan smijten.

Fanatic, wat is buzz?

Poll, hoe gaat het met je? Ik weet dat je er misschien niets aan hebt, maar er wordt hier nog vaak aan je gedacht!

Riz, volgende week je flow-echo, hou je de spanning nog een beetje vol?
Ok dan snap ik het Fanatic. Waarom je niet meer aan zou mogen komen!

Waarom wil je stuiter liever niet in 3d zien Gw? Goed om te horen dat alles goed gaat.

Riz je bent zeker wel blij dat het vandaag niet zo warm is?

Vervelend Thee hopelijk ga je baat krijgen bij de fysio!

Fijn weekend Husky!

Goed gedaan Moom! En een hele fijne vakantie voor jullie! Dikke kussss…

Ook een hele fijne vakantie voor jullie Gw, dikke kuss…

Hé Marriss….

Dikke voor Ik, Riz en Poll….

*Gaat gauw foto’s kijken en luieren*.
pfff, ik geloof dat er hier nog geshopt moet gaan worden morgen....

ik loop de hele week al in flodderige linnenbroeken (die dus lekker uitlubberen). Nu pas ik net even mijn spijkerbroeken voor IJsland, ik krijg ze maar net dicht, maar ben bang dat ik ze aan het einde van de vakantie niet meer dicht krijg. (ik trek hierbij mijn gezeur in over dat mijn buik nog niet dik was). De enige zwangerschapsbroek die ik al vast gekocht had zit lekker dus die gaat mee, maar ik denk dat een broek een beetje weinig is voor de hele vakantie. Dus ik moet morgen nog maar even naar de prenatal als ik bij mijn ouders ben.

Erine, ik zag nooit zo de meerwaarde van die 3d echo's, niet om een bepaalde reden, maar meer gevoel dat ik dat liever nog een verrassing wilde laten hoe het kindje er precies uit ziet. Maar nu vond ik het er toch best leuk uitzien, was al echt een kindje!

Zo, ik ga weer verder met pakken
zo, ik ben trots op mezelf, heb voor de vakantie nog even snel mijn administratie weggewerkt. Zo man wakker maken en dan gaan we zo richting mijn ouders, nog mooi op tijd om vanmiddag nog even te kunnen shoppen!

Ik hoop op veel nieuwe zwangeren bij terugkomst!

Nu nog even laatste dingen inpakken en morgenavond lig ik al lekker met mijn pokkel in de blue lagoon!
Nou eindelijk effies tijd om lekker bij te schrijven en zo. Vriendlief ligt nog lekker op bed en ik heb eindelijk even tijd voor mezelf. Vind het heel leuk hoor, samen nog een week vrij maar in de tijd dat je de samen thuis bent zit je elkaar maar een beetje aan te staren. Ha ha niet erg maar ik denk dat het goed is dat we weer lekker aan het werk gaan.

Lieve lieve Riz, ik lees je oude topic ook mee en ik vind je ook zo’n sterke vrouw. Wat je allemaal mee moet maken is niet niks. De spanning zal denk ik ook niet zomaar minder worden. Het is logisch dat je er 24/7 aan denkt. Hoelang moet je nog tot je opgenomen mag worden? Met week 36 toch? En heb je al een wekelijkse controle? Ik denk wel dat Lois ergens met je meekijkt en over jullie waakt. De vriendin van mijn neefje heeft hetzelfde meegemaakt een half jaar terug en daar gaat het niet goed mee, en het nadeel is dat iedereen het vergeet. Fysiek gezien dan, want ik denk iedere dag aan ze, maar dat weten ze niet. En wat moet je dan doen, een kaartje sturen? Ze heeft haar hyves al verwijderd dus een berichtje daarop achter laten kan niet meer. Ik vind het als buitenstaander ook moeilijk om daar mee om te gaan, wat kun je doen?

Lieve lieve polleke, hopelijk ben je heerlijk aan het genieten op Lowlands nu en kun je het even allemaal achter je laten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal ben bijgelezen maar wanneer had je uitslag van het chromosomenonderzoek?

Fanatic, toch leuk van je schoonmoeder, wel schattig van de ene kant hoor, nog effe in de laatste vier weken willen gaan winkelen haha. Ach ze bedoeld het goed dus.

Specu, dat ik wil oohooook gevoel ken ik heel goed, met een hoogzwanger en nu bevallen zusje had ik het afgelopen maanden af en toe wel een beetje gehad met zwanger worden. Maar geduld is een schoone zaak blijkbaar. Maar knap hoor, dat temperaturen, waarschijnlijk raak je er snel aan gewend.

Leonor, al helemaal verhuisd en gesetteld? Gedoe altijd he, dat verhuizen (hoewel ik het ook wel wat vind hebben). Maar hoe is het nou om als hoogzwangere vrouw te verhuizen? Mijn/ons huis staat natuurlijk te koop, geen idee wanneer het verkocht wordt, maar verven in ons nieuwe huis zit er niet meer in denk ik zo.

GW, heb je de uitslag van de combinatietest al? Trouwens echt heel raar dat er op je werk geen zwangerschapskleding is te vinden. Hoe moet je dat in hemelsnaam gaan oplossen? En ik moet nu na mijn zwangerschap een nieuw uitstrijkje laten maken. We gaan natuurlijk een keer verhuizen dus dat zal bij een nieuwe huisarts worden. Leuk zeg dat je een 3d echo hebt laten maken, lijkt me heel gaaf. Ze konden nog niet zeggen wat het gaat worden? Enne, veel plezier in Ijsland! Nog ff shoppen dus, hoeveel weken ben je nu eigenlijk?

Duvel, jij gaat ook al bijna met verlof! Wat gaat het hard zeg.

Momo, mijn moeder was eigenlijk ook van het eerst trouwen en dan kindjes. Toen ik net met vriendlief was heb ik gezegd dat ze dat op haar buik kon schrijven. Ik en hij ook wilde heel graag kinderen en daarvoor hoef ik onze liefde voor elkaar niet met een ring en een handtekening bezegeld te hebben. Naast het feit dat ik nooit niet zwanger wil trouwen (sorry voor degene die dat wel hebben gedaan). Ik hou van een feestje en feestjes geven en wil zelf ook lekker uit mijn dak kunnen gaan op de band en lekker champagne kunnen drinken. Dus ik hoop in het voorjaar 2011 of zo te trouwen. Kan die kleine net lopen Ben trouwens trots op je temperaturen! Net als je fertility friend. Zit ik een heel stuk te schrijven ben je gewoon weer op vakantie! haha

Murron, ik ben ook wel een beetje bang voor die stinkflessen van MvM maar we zien het wel. Geloof niet dat vriendlief er erg blij mee is, maar het is mijn keus zegt ie. Met jou en je kleine gaat alles ok?

Yaya, las net nog even je epistel over je zwangere collega, moet er weer om lachen. Hoeveel diensten nog? Nog steeds drie. Vind het wel raar dat haar wensen wel worden ingewilligd. Wat nou als jij op je strepen gaat staan?

Theemuts, goed je weer te lezen. Balen zeg van je rug en bekken? Ben je al halve dagen aan het werk? Lijkt mij best vervelend, zowel de pijn als het minder werken.

Marriss, welkom back! Goede vakantie gehad? Vast wel! Hopelijk zijn jullie ook met een mini teruggekomen. En hoe ik me voel, tja, het is wel heel gek hoor. Het besef is er zeker wel, maar behalve pijn in mijn rug voel ik vrij weinig. Sinds gister wel spontaan zeer gevoelige tepels, de rechter meer dan de linker. Vaag toch? Woensdag komt MvM, ben dan zo bang dat er geen tweede streepje meer te zien is, maar ja, dan moet ik wel ongesteld worden en dat gebeurt niet meer haha. Ik kijk wel uit naar het synchroompissen van jullie trouwens! En fijn he, je eigen bed, wij hebben ook drie weken op een luchtbed geslapen, dramatisch dus. Veel te klein, als ik omdraaide vloog vriend een halve meten in de lucht.

Ik, je ziet er echt mooi uit hoor, als hoogzwangere! Maar kan me ook voorstellen dat je het ook wel eens zat bent. Maar dat jij ook getemperatuur hebt, je was toch in ronde 1 zwanger? En ik moet zeggen dat ik het raar vind dat ik niet meer voor mezelf mag shoppen behalve zwangerschapskleding straks. Ben gelukkig nog wel helemaal uit mijn dak gegaan in Brussel maar nu is het gewoon sparen geblazen en zo. Ga trouwens denk ik wel echt balen van het feit dat ik geen rauwe vis en rauw vlees meer mag eten. De alcohol is geen probleem, hoewel onze aankopen van deze zomer nog zo’n 14 maanden in de kast moeten blijven staan.

Dit effe plakken hoor.
Zeg zwangeren, wanneer begon bij jullie die zwangerschapsdementie? Ben gister gewoon twee keer mijn jas vergeten, 1 keer bij zusje en 1 keer bij schoonzusje.

Vind het trouwens heel leuk om iedereen om de tuin te leiden wat betreft zwangerschap. Mijn zusje weet het niet en denk dat wij daar nog helemaal niet mee bezig zijn, eerst carriere en een nieuw huis. Schoonzusje weet het wel, maar wij hebben aangegeven dat de uitslag van het uitstrijkje geen invloed heeft op zwanger worden dus we gaan gewoon door met oefenen.

Het weekend van de 12e september gaan we een rondje NL doen en onze directe familie op de hoogte stellen. Ben zo benieuwd naar de reacties. Nog drie hele weken wachten, ben benieuwd hoe lang ik het vol hou ten opzichte van vrienden. We hebben niet veel feestjes gepland staan maar ja, mijn beste vrienden zie ik zo ongeveer wekelijks met het sporten of andere gezellige dingen en dat moet ik iets op de lange baan schuiven allemaal. Nou ja we zien wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven