Politiewerk.

vrijdag 21 augustus 2009 om 15:02

quote:Gravinnetje schreef op 21 augustus 2009 @ 14:51:
De 1 heeft 3 strepen en de ander 4. De 1 krijgt iets minder salaris dan de ander. De 1 mag een stagiaire begeleiden en de ander niet.
Ik dacht altijd dat een aspirant geen strepen had, een agent 1 streep en een hoofdagent twee strepen.
Afgezien daarvan zal salaris, verantwoordelijkheden, begeleiding etc. vast verschillen. Wachten tot er hier een agent reageert dus (al dan niet met hoofd )
                    De 1 heeft 3 strepen en de ander 4. De 1 krijgt iets minder salaris dan de ander. De 1 mag een stagiaire begeleiden en de ander niet.
Ik dacht altijd dat een aspirant geen strepen had, een agent 1 streep en een hoofdagent twee strepen.
Afgezien daarvan zal salaris, verantwoordelijkheden, begeleiding etc. vast verschillen. Wachten tot er hier een agent reageert dus (al dan niet met hoofd )
                                    Dat zeg ik....

vrijdag 21 augustus 2009 om 15:08

vrijdag 21 augustus 2009 om 15:09

vrijdag 21 augustus 2009 om 16:56

Idd weinig verschil. Hoogdagent heeft 4 strepen, agent 3. 
Hoofdagent heeft hoger salaris.
Volgens mij moet je als agent eerst hoofdagent worden wil je daarna weer hogerop komen.
Pas na zoveel jaar agent kan je hoofdagent worden.
Verder is alles zo´n beetje hetzelfde.
Oh ja, als hoofdagent kijken ze wat meer tegen je op
T klinkt wat stoerder

Hoofdagent heeft hoger salaris.
Volgens mij moet je als agent eerst hoofdagent worden wil je daarna weer hogerop komen.
Pas na zoveel jaar agent kan je hoofdagent worden.
Verder is alles zo´n beetje hetzelfde.
Oh ja, als hoofdagent kijken ze wat meer tegen je op
T klinkt wat stoerder

vrijdag 21 augustus 2009 om 17:43

vrijdag 21 augustus 2009 om 18:56

"Vroeger" werd je bij de politie inderdaad bevordert naarmate je meer dienstjaren had. Tegenwoordig is dat minder vanzelfsprekend en worden er meer eisen gesteld aan met name opleidingen. 
Als je bij de politie wilt werken en je wilt ook carriere maken, dan is het doen van zoveel en zo hoog mogelijke opleiding dus wel een echte aanrader. Als je geen ambitie hebt, dan hoeft dat niet perse.
Maar houdt er wel rekening mee dat het beroep van "agent" een houdbaarheidsdatum heeft. Je moet goed gezond zijn om de straat op te mogen en als daar iets onverhoopt iets in verandert dan kan dat betekenen dat je niet meer op straat mag werken. En als dat gebeurt, dan is het handig om toch zoveel mogelijk papiertjes op zak te hebben, want dan kun je makkelijker doorstromen in de administratieve of leidinggevende functies.
                    Als je bij de politie wilt werken en je wilt ook carriere maken, dan is het doen van zoveel en zo hoog mogelijke opleiding dus wel een echte aanrader. Als je geen ambitie hebt, dan hoeft dat niet perse.
Maar houdt er wel rekening mee dat het beroep van "agent" een houdbaarheidsdatum heeft. Je moet goed gezond zijn om de straat op te mogen en als daar iets onverhoopt iets in verandert dan kan dat betekenen dat je niet meer op straat mag werken. En als dat gebeurt, dan is het handig om toch zoveel mogelijk papiertjes op zak te hebben, want dan kun je makkelijker doorstromen in de administratieve of leidinggevende functies.

zaterdag 22 augustus 2009 om 18:55

quote:Quirijn schreef op 21 augustus 2009 @ 17:43:
[...]
Vind jij dat ook al zo hot.. (helaas kleed Q-man zich nooit thuis om.. het meest sexy vind ik trouwens nog de ME outfit.. haha)De Graag kleedt zich ook nooit om thuis maar altijd op het werk. Hij vind het uiterlijk machtsvertoon om in zijn vrije tijd (lees van de auto naar de voordeur lopen of een pak melk halen) het uniform te dragen. Wel weer lovenswaardig denk ik, zou fijn zijn als er meer agenten zo zouden denken en zich wat meer bescheiden zouden opstellen. Maar dat is totaal off topic. Excuus.
                    [...]
Vind jij dat ook al zo hot.. (helaas kleed Q-man zich nooit thuis om.. het meest sexy vind ik trouwens nog de ME outfit.. haha)De Graag kleedt zich ook nooit om thuis maar altijd op het werk. Hij vind het uiterlijk machtsvertoon om in zijn vrije tijd (lees van de auto naar de voordeur lopen of een pak melk halen) het uniform te dragen. Wel weer lovenswaardig denk ik, zou fijn zijn als er meer agenten zo zouden denken en zich wat meer bescheiden zouden opstellen. Maar dat is totaal off topic. Excuus.

maandag 24 augustus 2009 om 21:24

Miereman loopt ook in zo'n pakkie, maar heeft altijd een gewone jas of vest erover aan. dan valt het niet zo op.
Maar hij zit binnen, op de MK/ mobi.
Ze hebben daar niet echt ruimte om de spullen op te bergen
                    Maar hij zit binnen, op de MK/ mobi.
Ze hebben daar niet echt ruimte om de spullen op te bergen
                                    Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat