Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Ik kom alleen even melden dat ik geen nieuws heb ;)
Wauw China Teigera.

Ik had nog een hurray en een leuk bedankje, ze komt een keertje naar Limburg om die vlaai (die stond op de kaart) te eten.
Ik had een leuk kaartje uit Polen in de bus.
Snjókorn falla, á allt og alla
Toch maar weer 2 adressen aan gevraagd. Eentje naar Finland en de andere naar Utrecht.
Ga er morgen een naar Friesland sturen
Heb er gisteren een naar Engeland mogen sturen. Leek me een leuke vrouw; veel gereisd (paar jaar in Canada en een paar jaar in Frankrijk gewoond) en sociaal type. Heb haar een kaart met het recept voor speculaasbrokken gestuurd
Gisteren eentje naar Japan gestuurd.
Het is rustig hier met de post en hurray's.......
Hier twee officiele kaarten uit Finland en beide erg mooi. Ook veel op geschreven.
Dat zijn de leukste, Steph
quote:Linndaatje schreef op 21 augustus 2009 @ 15:45:

Dat zijn de leukste, Steph Ja, dat vind ik ook
quote:steph schreef op 21 augustus 2009 @ 11:20:

Gisteren eentje naar Japan gestuurd.

En ik heb vandaag een kaart uit Japan gekregen!

Heel leuk, de voorkant is een heel traditioneel met een tempel en de achterkant zit vol met Pokemon/manga stickers....

Heb de kaart alleen nog niet geregistreerd na de verhalen die ik hier las met betrekking op de nieuwe adresaanvragen.... Doe ik later vanavond!
Ik heb een kaartje uit Rusland ontvangen met een berichtje op z'n russisch met de mededeling Try to translate en good luck :o).

Mijn russisch is niet van hoogdravend niveau en ik heb al gegoogled naar vertaalsites maar het blijft lastig.
quote:snjokorn schreef op 21 augustus 2009 @ 18:45:

Ik heb een kaartje uit Rusland ontvangen met een berichtje op z'n russisch met de mededeling Try to translate en good luck :o).

Haha, dat is wel grappig

Ik heb een kaartje gekregen uit Slovenië, van een man die dezelfde naam heeft als mijn vriend. Vriendlief heeft een naam die je hier bijna nooit hoort, dus ik vind het heel grappig
Vandaag ook een kaartje uit Rusland gekregen.
C-estelle: een leuke kaart en dan vol met die stickers? Stond er nog wel iets op geschreven?

Snojkorn: succes met vertalen, moet eerlijk bekennen dat het wel niet zo leuk is van die persoon.

Justme: moest je ook vertalen *LOL*?

Hier nog een leuke hurray uit Spanje. Mag nog twee kaarten versturen maar wacht alle hurray's in het weekend af, de bus wordt zondag pas geleegd.
Nee was netjes in het engels ;) gelukkig wel... pfff.. anders zou ik er een NL bedank berichtje naar toe sturen. hahaha
Steph; ik kan dat soort humor wel waarderen hoor. Zou het misschien zelf niet zo snel doen maar.... In het bedankje heb ik de woorden geschreven die ik gevonden had en de rest heb ik uiteraard op z'n ijslands geschreven...
Hoi hoi, een nieuw topic alweer!

Lang geleden dat ik hier schreef, maar ik ben ook nog aan het Postcrossen ;) vandaag een kaartje uit Duitsland en vandaag 4 op de post gedaan (NL, Oostenrijk, Brazilie en Finland), ben benieuwd hoe lang ze erover doen. Ik heb er 6 onderweg. Vind het nog steeds een leuke hobbie! Vandaag kaartjes gevonden voor maar 1 kroon (ongeveer 10 eurocent) en nog leuke ook. Dat drukt de verzendkosten weer een beetje zullen we maar zeggen ;) (het kost hier 1,10 euro voor alles buiten Zweden).

Snojkorn, ik heb ooit ook iets Russisch moeten vertalen en heb Skype gebruikt. Gewoon wat Russen aangeschreven met de vraag of ze iets wilden vertalen.. en er was er eentje die dat deed. Handig!

Gavia, ik zou ook geen moeite doen voor mensen met zo'n eisenlijst, dan heb je het idee van Postcrossen volgens mij niet helemaal begrepen.

Steph, wat een domper zo'n vodje. Kan je zoiets melden trouwens?

Sweetcandy, wat en heerlijke volle brievenbus had jij zeg, ben helemaal zjallours ;)
Ik kreeg gisteren een kaart uit Brazilie met een Nederlandse zin er op. Natuurlijk een uitgebreid bedankje, met een complimentje over zijn Nederlands. Krijg ik een mailtje terug met de tekst: "Ik ben gewoon goed".... en weer een stukje engels met uitleg dat hij talen erg leuk vind, en vanalles opzoekt op internet.

Vandaag kreeg ik een Hurray uit Frankrijk met een heel uitgebreid bedankje in het Frans. Ik heb enorm mijn best gedaan op een stukje Franse tekst, en dat werd enorm gewaardeerd. Er moest wel een woordenboek aan te pas komen om het te vertalen.
anoniem_54520 wijzigde dit bericht op 21-08-2009 22:37
Reden: ik kreeg een kaart uit Brazilie, geen Hurray!
% gewijzigd
quote:snjokorn schreef op 21 augustus 2009 @ 21:55:

Steph; ik kan dat soort humor wel waarderen hoor. Zou het misschien zelf niet zo snel doen maar.... In het bedankje heb ik de woorden geschreven die ik gevonden had en de rest heb ik uiteraard op z'n ijslands geschreven...

Oké, wel leuk dat je de rest in het ijslands hebt geschreven. Lijkt dat op het Noors ofzo?

Van dat vodje heb ik een melding gemaakt en inmiddels een mailtje terug gekregen. De dame in kwestie kreeg de laatste waarschuwing en zou ze het ooit nog eens doen dan werd ze verwijderd van postcrossing.
Svea: kun je de provincie zeggen waar de kaart is heengestuurd?
Steph, Drenthe! Enne goed dat je het hebt gemeld, het was dus niet de eerste keer dat ze dit deed?

Nannie, knap hoor dat je in het Frans aan de slag bent gegaan.
quote:steph schreef op 21 augustus 2009 @ 21:21:

C-estelle: een leuke kaart en dan vol met die stickers? Stond er nog wel iets op geschreven?

Ja Steph, er stond nog wel een klein verhaaltje op. Het waren trouwens hele kleine stickertjes die ze na het schrijven op de lege plekjes had geplakt.

Ik ga 'm zo maar registreren. Mag ik dan eigenlijk gelijk weer een nieuwe kaart aanvragen als ik mijn limiet van 5 kaarten al heb?

quote:c_estelle schreef op 21 augustus 2009 @ 23:01:

[...]

Ja Steph, er stond nog wel een klein verhaaltje op. Het waren trouwens hele kleine stickertjes die ze na het schrijven op de lege plekjes had geplakt.

Ik ga 'm zo maar registreren. Mag ik dan eigenlijk gelijk weer een nieuwe kaart aanvragen als ik mijn limiet van 5 kaarten al heb?

Nee, dat geeft postcrossing ook aan dat je aan de limiet zit als je evt een adres aanvraagt.

Gelukkig stond er wel een verhaal bij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven