Hoeveel is 10 ml???
zaterdag 22 augustus 2009 om 23:22
zaterdag 22 augustus 2009 om 23:24

zaterdag 22 augustus 2009 om 23:28
Met dank aan Google kwam ik een rekenprogramma tegen.
Daar wordt gezegd dat een theelepel zo'n 3 ml is, een eetlepel 15 ml.
Of dat ook werkelijk zo is, kan ik je niet vertellen (mijn maatbeker meet pas vanaf 1 dl, dat zijn wel héél veel theelepels ), maar ik gok dat 't wel zo ongeveer klopt.
Daar wordt gezegd dat een theelepel zo'n 3 ml is, een eetlepel 15 ml.
Of dat ook werkelijk zo is, kan ik je niet vertellen (mijn maatbeker meet pas vanaf 1 dl, dat zijn wel héél veel theelepels ), maar ik gok dat 't wel zo ongeveer klopt.
Met je gezicht naar de zon, valt de schaduw altijd achter je

zaterdag 22 augustus 2009 om 23:35
zaterdag 22 augustus 2009 om 23:36
Bedankt voor het snelle antwoord,jullie zijn schatten!
Ga het zo direct innemen, moet straks nog aan het werk.
Werk namelijk in een bar waar je flink moet schreeuwen om je verstaanbaar te maken, dus hoestdrankje is nu wel nodig
P.s heb ook keelpijnpastilles, maar heb hoestdrankje ook nodig omdat ik vanwege die keelpijn dus weer gigantisch moet hoesten
Morgen maar even een maaltijdje met lekker veel knoflook bereiden
Nogmaals bedankt!!
Ga het zo direct innemen, moet straks nog aan het werk.
Werk namelijk in een bar waar je flink moet schreeuwen om je verstaanbaar te maken, dus hoestdrankje is nu wel nodig
P.s heb ook keelpijnpastilles, maar heb hoestdrankje ook nodig omdat ik vanwege die keelpijn dus weer gigantisch moet hoesten
Morgen maar even een maaltijdje met lekker veel knoflook bereiden
Nogmaals bedankt!!
zaterdag 22 augustus 2009 om 23:38
quote:zusenzo schreef op 22 augustus 2009 @ 23:35:
Weet je wat goed helpt:
verse gember raspen en daardoor heen honing en neem daar 1 eetlepel van, ben je zo van je keelpijn af, echt waar.
Maar waar je nu gember vandaan tovert??Zal eens kijken of ze misschien op het werk een bolletje gember hebben liggen
Weet je wat goed helpt:
verse gember raspen en daardoor heen honing en neem daar 1 eetlepel van, ben je zo van je keelpijn af, echt waar.
Maar waar je nu gember vandaan tovert??Zal eens kijken of ze misschien op het werk een bolletje gember hebben liggen
zaterdag 22 augustus 2009 om 23:59
quote:Ikkuzzz schreef op 22 augustus 2009 @ 23:29:
[...]
Je moet eigenlijk gorgelen ( smakelijk ) met superol, maar dat bestaat volgens mij niet meer ( wel de zuigtabletten, maar die doen niet zo veel)Superol bestaat nog gewoon hoor maar is (volgens mij) voor ontstoken tandvlees. Bedoel je niet Trachitol (van die smerig smakende tabletjes tegen keelpijn)???
[...]
Je moet eigenlijk gorgelen ( smakelijk ) met superol, maar dat bestaat volgens mij niet meer ( wel de zuigtabletten, maar die doen niet zo veel)Superol bestaat nog gewoon hoor maar is (volgens mij) voor ontstoken tandvlees. Bedoel je niet Trachitol (van die smerig smakende tabletjes tegen keelpijn)???
zondag 23 augustus 2009 om 00:03
quote:mamalelie schreef op 22 augustus 2009 @ 23:57:
Zo'n baan, en dan keelpijn... lijkt mij een heel slechte combinatie...
Helemaal mee eens Mamalelie,is/was een vakantiebaantje. Gelukkig is vannacht de laatste nacht, maandag weer studeren
@Thee; ja precies,die slik ik trachitol.
Ontzettend smerig inderdaad :puke:
Zo'n baan, en dan keelpijn... lijkt mij een heel slechte combinatie...
Helemaal mee eens Mamalelie,is/was een vakantiebaantje. Gelukkig is vannacht de laatste nacht, maandag weer studeren
@Thee; ja precies,die slik ik trachitol.
Ontzettend smerig inderdaad :puke:

zondag 23 augustus 2009 om 08:36
quote:Vaseline schreef op 22 augustus 2009 @ 23:38:
[...]
Zal eens kijken of ze misschien op het werk een bolletje gember hebben liggen
je moet verse gember nemen en dat met honing door de thee doen
en in hongkong kreeg ik verse gember in warme cola met citroen, dat werkte enorm goed tegen het hoesten
en van je hoestdrankje neem je gewoon 'n slok uit de fles, zo nauw let dat niet
[...]
Zal eens kijken of ze misschien op het werk een bolletje gember hebben liggen
je moet verse gember nemen en dat met honing door de thee doen
en in hongkong kreeg ik verse gember in warme cola met citroen, dat werkte enorm goed tegen het hoesten
en van je hoestdrankje neem je gewoon 'n slok uit de fles, zo nauw let dat niet
zondag 23 augustus 2009 om 10:09
quote:thee schreef op 22 augustus 2009 @ 23:59:
[...]
Superol bestaat nog gewoon hoor maar is (volgens mij) voor ontstoken tandvlees. Bedoel je niet Trachitol (van die smerig smakende tabletjes tegen keelpijn)???
Nee, die kleine tabletjes superol die je op moest lossen in water en dan gorgelen, heel smerig, maar hielp wel. Volgens mij kon je dat ook voor ontstoken tandvlees en brandwondjes gebruiken ( dan niet gorgelen natuurlijk maar er op smeren ) dat kun je niet meer kopen, wel de zuigtabletten.
Met gember ga ik de volgende keer eens proberen!
[...]
Superol bestaat nog gewoon hoor maar is (volgens mij) voor ontstoken tandvlees. Bedoel je niet Trachitol (van die smerig smakende tabletjes tegen keelpijn)???
Nee, die kleine tabletjes superol die je op moest lossen in water en dan gorgelen, heel smerig, maar hielp wel. Volgens mij kon je dat ook voor ontstoken tandvlees en brandwondjes gebruiken ( dan niet gorgelen natuurlijk maar er op smeren ) dat kun je niet meer kopen, wel de zuigtabletten.
Met gember ga ik de volgende keer eens proberen!
zondag 23 augustus 2009 om 10:53
quote:Ikkuzzz schreef op 23 augustus 2009 @ 10:09:
[...]
Ik heb toch echt de kleine oplostabletjes (geel). Onlangs de laatste gebruikt, dus binnenkort dan maar eens kijken of het nog wel/niet meer te koop is.
TO, kan je naam even niet teruglezen vanuit quote-reactie, maar hoop dat het wat beter gaat en je ook nog redelijk je werk hebt kunnen doen!!
[...]
Ik heb toch echt de kleine oplostabletjes (geel). Onlangs de laatste gebruikt, dus binnenkort dan maar eens kijken of het nog wel/niet meer te koop is.
TO, kan je naam even niet teruglezen vanuit quote-reactie, maar hoop dat het wat beter gaat en je ook nog redelijk je werk hebt kunnen doen!!