Maart April 2010

20-08-2009 08:35 2529 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam: Leeftijd:Kindje:Uitgerekend:Geboren:Miesteph29225-03-2010Vrijdag 26 maart 3:30

Lennart Ralf Christian Michael 3145/50 Dimruniel29228-03-2010Donderdag 11 maart 21:29

Kai Tristan 3106/47 Suy30130-03-2010Vrijdag 26 maart 0:56

Milou 3000/50Jen7633131-03-2010Dinsdag 6 april 15:46

Elin 3930/52 Kiza2628302-04-2010Woensdag 31 maart 05:16

Nuka Henri 3330/51Geanda32304-04-2010Donderdag 18 maart 2010

Jesse 3355/46Summer0436104-04-2010Dinsdag 13 april 19:40

F.Poepchinees31110-04-2010Zaterdag 17 april 12:09

Lotte 3230Btdv27111-04-2010Woensdag 31 maart 14:36

Jelco 3055/50Joy4Britt31116-04-2010Donderdag 15 april 17:01

Ruben 2745/49Mar10a31117-04-2010Lokje33119-04-2010Chaootje29121-04-2010Maandag 19 april 11:43

Emma 3130/48Afolk26121-04-2010Rosie8029221-04-2010Woensdag 21 april 9:30

Thijn 4540/53Grob26123-04-2010Woensdag 14 april

Liese 3060/49Lissymuppet25126-04-2010 Zondag 11 April 12:40

Quinten 3060/47Koos8128127-04-2010Becky2630128-04-2010Zaterdag 17 april

N.Aapjeopeenstokje308-05-2010
@chaootje: ja ben af en toe ook misselijk, maar dat zijn van die vlagen en als ik dan idd een biscuitje ofzo eet, verdwijnt het weer.

Wel hele vervelend dat je je hondsberoerd voelt. Zou je niet eens wat rustiger aan doen? Je heb een drukke dag zo te lezen??
@Miesteph: we zijn dezelfde dag uitgerekend! Wat leuk!
pff hangt er wat in de lucht ofzo, ik ben ook al niet lekker vandaag

Hele dag al moe, ben vanavond maar thuis gebleven van een verjaardag.

Kids zijn ook niet fit dus dat vergt ook wel enige energie.

Kleinste huilt de hele tijd al en heeft 38.2.

Schiet niet op zo pff ( sorry dat ik ff klaag)

Maandag moet ik weer werken, heb nu 3 weken vakantie gehad.

Zal mij benieuwen hoe het gaat met de moeheid.

Ben eigenlijk wel benieuwd waar jullie vandaan komen?

Ik kom uit warnsveld, dat ligt bij zutphen.
Hallo dames,

Het was inderdaad een (te) drukke dag. De misselijkheid kwam ook deels door het autorijden, bedenk ik me nu.

Normaal slik ik van die pillen voor wagenziekte maar die mogen nu even niet.

Vanavond ging het al veel beter. Na het werken even 30 min geslapen, was erg fijn!!

Weten jullie dat? Mag je nu wel of niet gerookte zalm eten tijdens de zwangerschap??

De huisarts zei er niks over maar op internet lees ik hele andere dingen. Ik heb morgen een high tea waar zeker zalm bij is en dat vind ik altijd erg lekker. Wie weet het antwoord?

@geanda Ik kom uit Drenthe een dorp in de omgeving van Assen.

Slaap lekker allemaal!
Volgens mij mag zalm alleen als hij gebakken is (dus niet rauw meer is). En anders gewoon 1 stukje kan echt geen kwaad.
quote:Chaootje2 schreef op 22 augustus 2009 @ 22:22:

Hallo dames,

Het was inderdaad een (te) drukke dag. De misselijkheid kwam ook deels door het autorijden, bedenk ik me nu.

Normaal slik ik van die pillen voor wagenziekte maar die mogen nu even niet.

Vanavond ging het al veel beter. Na het werken even 30 min geslapen, was erg fijn!!

Weten jullie dat? Mag je nu wel of niet gerookte zalm eten tijdens de zwangerschap??

De huisarts zei er niks over maar op internet lees ik hele andere dingen. Ik heb morgen een high tea waar zeker zalm bij is en dat vind ik altijd erg lekker. Wie weet het antwoord?

@geanda Ik kom uit Drenthe een dorp in de omgeving van Assen.

Slaap lekker allemaal! Het gaat niet om het feit dat ie gerookt is, maar om het feit dat ie vacuum verpakt is. Alles wat vacuum verpakt is aan vis mag niet ivm de listeria bacterie.
He goedemorgen,

@chaootje: Ja lekker even een dutje tussen de bedrijven door is heerlijk hoor. Als het kan hier, doe ik het ook. Al heb ik gisterenmiddag te lang geslapen merkte ik en dan ben ik echt een half uur aan het bijkomen.

@geanda: Jammer he dat de vakantie weer voorbij is! Begint het echte leventje weer! Jullie waren toch een weekje naar Renesse? Ben ik in mei ook geweest, erg leuk plaatsje. Wel heel druk, het leeft van de toeristen.

Ik woon trouwens in de buurt van Amsterdam.
@Joy: kon jij niet slapen ofzo dat je om 04.33u (!) zat te forummen?
Goedemorgen!

Idd Joy, wat was jij aan het doen?? Bewaar dat voor het eind van de zwangerschap;)

Ik weet niet of het door het vacuum verpakte komt...zou kunnen. Ik weet dat je in ieder geval geen gerookte vis mag. Het zou best een logische verklaring kunnen zijn. En lekker, want ik kan nu al kwijlen bij een heerlijke verse gerookte paling Hahahaha...en ik heb net mn ontbijt niet eens weggekregen...

@geanda, veel succes op je werk! Ik kan me voorstellen dat je het vermoeiend zal vinden. Kop op!

Mijn kleine meis had vannacht 39,6! Was ook niet zo gezellig. Ik vermoed misschien een 6e ziekte en verwacht vanaf morgen vlekjes...we zullen zien. Dit lijkt me iets teveel koorts voor tandjes krijgen...

Ik ga vandaag lekker genieten van het mooie weer. Zwembadje in de tuin, boekje erbij, vanavond bbq..lekker!

Jullie ook een mooie dag gewenst. Ik kom trouwens uit de buurt van Utrecht.
Ik moet alle reacties nog maar eens rustig doorlezen, heb het op het ogenblik erg druk en ben zo moe......bezig met eigen zaak, verhuizen naar ander land, een 3-jarig zoontje die oren van hoofd kletst (maar gelukkig nachten draait van 13 uur!!!) en een vriend die zowat op zijn kop staat van alles :-)

Gelukkig heb ik geen zwangerschapskwaaltjes, behalve in de middag rond een uur of 3, dan moet ik zitten en even 10 minuten slapen (liefst 10 uur, maar die tijd ontbreekt :-)), gevoelige tepels en lastige ontlasting.

Mijn eerste zwangerschap heb ik ook nergens last van gehad, op de laatste dag zelfs nog boodschapen gedaan oor de visite en ben zelfs zelf naar het ziekenhuis gereden toen de weeen begonnen. Dus ik hoop zo dat ik deze keer weer zo gelukkig ben!

Spuug niet in een drankje, maar mis het nu absoluut niet, filet americain, voorverpakte zalm, rauwe kazen, medium biefstuk, tsja allemaal geen probleem om dat even aan de kant te zetten, maar wat ik mis en niet verwacht had zo'n moeite mee te hebben is het opzij zetten van mijn werk en liefste hobby: duiken.Heb huilend mijn duikspullen opgeslagen en loop af en toe naar de zolder om aan mijn neopreenpak te ruiken Nou ja, iedereen heeft zo zijn eigenaardigheden...

Mijn etensgewoontes en reuk hebben zich ook niet veranderd; ben nog net zo dol op koffie als voorheen (al drink ik nu max. 2 koppen per dag) en sporten (boven water) doe ik ook nog trouw.

Aangekomen ben ik (nog) niet, al zitten mijn broeken al wat strakker (maar zal eerder komen door darmen dan door Stippkes (is de naam die Duitse vriend aan kindje heeft gegeven, in het Nederlands hadden we rijstkorrel ofzo gezegd) die nog maar een paar cm. is.

Opa's en oma's zijn totaal lyrisch en eerste spullen voor de baby liggen al klaar :-)

Natuurlijk ben ik bang dat er alsnog wat mis gaat, maar laat me daar niet door leiden en krijg einde maart een geweldige wolk van een baby (m/v, dat moeten we nog uitvinden)

Nou ja, zit op het ogenblik in Duitsland en gaan zo met zijn drieen naar het zwembad, dus ga maar vast wat broodjes smeren!

Schrijf gauw weer enne iedereen succes, gefeliciteerd en veel plezier met zwanger zijn!
@ chaootje: ik had vorig weekend ook een high tea en heb toen dat ene stukje zalm gewoon opgegeten hoor, als je nou gelijk een hele vis eet, maar zo'n klein stukje op een stukje brood kon ik me niet druk om maken, ik vond het gewoon te lekker om te laten liggen!!!

Ik woon trouwens in Leeuwarden.
@chaootje, ik eet ook gewoon af en toe een stukje gerookte zalm hoor. Moet bekennen dat ik het al eens gegeten had voordat ik er uberhaubt iets over hoorde dat het niet zou mogen maar zou het dus een tweede keer gewoon weer doen!

Ik ben zo blij om te lezen dat jullie ook moe zijn, ik kan echt de hele dag wel slapen. Nou hebben we ook wel een heel erg druk weekend met vrijdag, zaterdag en zometeen ook nog twee, verjaardagen dus dat is gewoonlijk al erg vermoeiend maar nu hou ik het gewoon echt niet vol! En daar word ik dan weer niet een veel leuker mens van.

Ik vat alles persoonlijk op en voel me continu aangevallen. En het ergste is nog dat ik 10sec. later alweer weet dat het heel onrealistisch van me is.

Een wervelwind van emoties dus.

Ik schrijf in mijn dagboek ook in de ik-vorm. Hoop mijn vriend ook zo gek te krijgen dat hij af en toe wat schrijft maar als hij dat al gaat doen is het denk ik pas na de eerste echo. Hij vindt het allemaal maar een ver van zijn bed show geloof ik.

Nou, ik ga nog even liggen voordat ik me weer in het verjaardagsgeweld moet storten.

Fijne dag allemaal!
My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Oh ja, ik woon boven in Noord Holland!

My heart says chocolate and wine. But my jeans say, for the love of god woman, eat a salad!
Ik was vannacht nog op omdat ik een enorme adrenaline kick had gehad eerder die nacht. Ik was bij het feest op Hoek van Holland en stond letterlijk naast de politie in burger die hun wapens getrokken hadden. Het duurde even voordat we beseften dat het politie was, dus even dachten we dat ons laatste uur geslagen had. Daarna een grote chaos daar, dus ik was blij dat we met de auto waren. Mensen die met de trein waren, konden niet wegkomen gewoon.
Verse gerookte vis kan natuurlijk ook. Dus zelf roken!

Verder moet je het ook niet overdrijven vind ik, alles wat je wel en niet mag eten. Wees eerlijk wij zijn er ook allemaal gekomen en toen wisten onze moeders veel minder.
pff joy heb het gelezen en er filmpjes van gezien.

triest dat zo'n leuk feest zo moest eindigen

heb je verder wel een leuke avond gehad?
quote:Joy4britt schreef op 23 augustus 2009 @ 13:24:

Verse gerookte vis kan natuurlijk ook. Dus zelf roken!

Verder moet je het ook niet overdrijven vind ik, alles wat je wel en niet mag eten. Wees eerlijk wij zijn er ook allemaal gekomen en toen wisten onze moeders veel minder.Vroeger waren het aantal miskramen en dergelijk wel enorm hoger natuurlijk!. ik bedoel de adviezen zijn er niet voor niets, net zoals roken en drinken tijdens de zwangerschap (ja deden ze vroeger ook en wij zijn er toch ook allemaal gekomen ). Maar zolang je het bij 1 stukje houdt en dat niet elke dag gedurende je zwangerschap dan kan het allemaal best.
quote:Pinkeltje81 schreef op 23 augustus 2009 @ 09:15:

Ik weet niet of het door het vacuum verpakte komt...zou kunnen. Ik weet dat je in ieder geval geen gerookte vis mag. Het zou best een logische verklaring kunnen zijn. En lekker, want ik kan nu al kwijlen bij een heerlijke verse gerookte paling Hahahaha...en ik heb net mn ontbijt niet eens weggekregen...

Gerookte paling mag hoor! Haal jij maar lekker een broodje paling bij de visboer!
quote:Miesteph schreef op 23 augustus 2009 @ 10:11:

Ik moet alle reacties nog maar eens rustig doorlezen, heb het op het ogenblik erg druk en ben zo moe......bezig met eigen zaak, verhuizen naar ander land, een 3-jarig zoontje die oren van hoofd kletst (maar gelukkig nachten draait van 13 uur!!!) en een vriend die zowat op zijn kop staat van alles :-)

Gelukkig heb ik geen zwangerschapskwaaltjes, behalve in de middag rond een uur of 3, dan moet ik zitten en even 10 minuten slapen (liefst 10 uur, maar die tijd ontbreekt :-)), gevoelige tepels en lastige ontlasting.

Mijn eerste zwangerschap heb ik ook nergens last van gehad, op de laatste dag zelfs nog boodschapen gedaan oor de visite en ben zelfs zelf naar het ziekenhuis gereden toen de weeen begonnen. Dus ik hoop zo dat ik deze keer weer zo gelukkig ben!

Spuug niet in een drankje, maar mis het nu absoluut niet, filet americain, voorverpakte zalm, rauwe kazen, medium biefstuk, tsja allemaal geen probleem om dat even aan de kant te zetten, maar wat ik mis en niet verwacht had zo'n moeite mee te hebben is het opzij zetten van mijn werk en liefste hobby: duiken.Heb huilend mijn duikspullen opgeslagen en loop af en toe naar de zolder om aan mijn neopreenpak te ruiken Nou ja, iedereen heeft zo zijn eigenaardigheden...

Mijn etensgewoontes en reuk hebben zich ook niet veranderd; ben nog net zo dol op koffie als voorheen (al drink ik nu max. 2 koppen per dag) en sporten (boven water) doe ik ook nog trouw.

Aangekomen ben ik (nog) niet, al zitten mijn broeken al wat strakker (maar zal eerder komen door darmen dan door Stippkes (is de naam die Duitse vriend aan kindje heeft gegeven, in het Nederlands hadden we rijstkorrel ofzo gezegd) die nog maar een paar cm. is.

Opa's en oma's zijn totaal lyrisch en eerste spullen voor de baby liggen al klaar :-)

Natuurlijk ben ik bang dat er alsnog wat mis gaat, maar laat me daar niet door leiden en krijg einde maart een geweldige wolk van een baby (m/v, dat moeten we nog uitvinden)

Nou ja, zit op het ogenblik in Duitsland en gaan zo met zijn drieen naar het zwembad, dus ga maar vast wat broodjes smeren!

Schrijf gauw weer enne iedereen succes, gefeliciteerd en veel plezier met zwanger zijn!Wat een leuk stukje
quote:Joy4britt schreef op 23 augustus 2009 @ 13:22:

Ik was vannacht nog op omdat ik een enorme adrenaline kick had gehad eerder die nacht. Ik was bij het feest op Hoek van Holland en stond letterlijk naast de politie in burger die hun wapens getrokken hadden. Het duurde even voordat we beseften dat het politie was, dus even dachten we dat ons laatste uur geslagen had. Daarna een grote chaos daar, dus ik was blij dat we met de auto waren. Mensen die met de trein waren, konden niet wegkomen gewoon.Jeetje, wat moet jij bang geweest zijn!!!
quote:gizz schreef op 23 augustus 2009 @ 14:22:

[...]

Vroeger waren het aantal miskramen en dergelijk wel enorm hoger natuurlijk!. ik bedoel de adviezen zijn er niet voor niets, net zoals roken en drinken tijdens de zwangerschap (ja deden ze vroeger ook en wij zijn er toch ook allemaal gekomen ). Maar zolang je het bij 1 stukje houdt en dat niet elke dag gedurende je zwangerschap dan kan het allemaal best.

Hier ben ik het mee eens....

@all: eten jullie trouwens nog gewoon ontbijtkoek, stroopwafels, appeltaart etc?

Ik had ergens gelezen dat kaneel (een ingredient van bovenstaande producten) ook gevaarlijk kan zijn de eerste drie maanden.

Ik eet het even niet meer. Had vorige week wel heel erg veel zin in een plakje ontbijtkoek, dus heb een klein stukje gegeten.
Heey dames,

mag ik nog meedoen?

Ben op vakantie geweest en heb nog niet eerder tijd gevonden om te reageren.. Ik zag dat jullie een nieuw topic hebben geopend?

Ik weet niet of de gegevens nog toegevoegd kunnen worden,maar hier zijn ze:

Ik ben 26

Het is ons 1ste kindje

Ik ben 8 april uitgerekend

& 4 sept mag ik naar de vk.

Ik las her en der al dat mensen last hebben van misselijkheid. Vervelend he? ik heb er zelf erg veel last van en het duurt soms de hele dag :-S Het is voor een goed doel denk ik dan maar..

Ik heb nog geen positiebroeken nodig, maar 'savonds wordt mijn buik al wel dikker..
Maris ook met kaneel houd ik me aan de regel 1 keer kan best. Het zit niet in heel veel dingen die ik dagelijks langs zie komen, dus dat stukje appeltaart neem ik dan ook gewoon. Wederom als je de hele dag in alles wat je eet kaneel hebt zitten, dan kan het gevaarlijk zijn. Een stukje appeltaart, e.d kan echt geen kwaad
Goedenavond ladies,

Fijn weekend gehad allemaal?

Wat heerlijk om de ervaringen van iedereen te lezen. Niet dat ik geniet van jullie misselijkheid of bizarre strandfeestje (ben blij dat het goed is afgelopen) maar gewoon vanwege de herkenning, bevestiging en tips & trucs. Zeker nu niemand het nog weet is het lekker om er toch al mee bezig te kunnen zijn!.

Ik was dit weekend ook de Bob, terwijl mijn vriendinnetje allemaal rosebiertjes voor me had gekocht bij het etentje dat ze gaf... dat begrijpt ze over een paar weken wel!

Enne volgende week hebben we weer een luxe diner (op uitnodiging van vrienden nog ter gelegenheid van ons trouwen) dus maar me nu alweer zorgen om eventuele drank en eet issues... Maar we lullen ons er wel weer uit.

Zo, dit weekend heftige stress. De lokatie waar we ons (trouw)feest 18 september geven (en dus de komst van ons ukkie wereldkentelijk maken) durfde te beweren dat we niet gereserveerd hadden!!! Dan heb je 150 man uitgenodigd, een gesprek gehad, de offerte bevestigd etc. Nou geloof me, mijn bloeddruk steeg (die was gelukkig al goedgekeurd vrijdag dus die hypotheek komt er ;)).

Uiteindelijk kon niemand ons feest bevestigen, we worden nu morgen teruggebeld maar voel me hier toch behoorlijk gestresst onder. Gelukkig zet de aanstaande papa zijn overtuigingskracht in, en weet ik nu al zeker dat we niet de gehele rekening zullen betalen. Pff.... ik kan niet wachten op de bevestiging dat alles gewoon akkoord is...

Ik ben trouwens ook nog in onzekerheid over werk, heb een project tot 1 oktober, ben druk aan het solliciteren en aan het informeren naar meldingsplicht. De 28ste eerste gesprek dus ga mijn best doen en jullie horen het wel.

Voor degene die morgen moeten werken, heel veel succes!
Goedemorgen!

Jeetje, Lissymuppet, wat een gedoe met die lokatie! Ik zou ook echt helemaal uit mn vel springen! Ik ben in mei 2008 getrouwd en 2 dagen ervoor zei mn kappertje af...gelukkig had ik een lieve buurvrouw die op dat moment wel iemand voor me wist en ben ik toch geholpen! Maar dat was ook stress...

Over die kaneel: ik geloof dat je echt bergen kaneel binnen moet krijgen wil het schadelijk zijn. Dara zou ik me dus echt geen zorgen om maken.

Ik ga morgen bij de visboer lekker een broodje paling scoren

Hier gaat het alweer beter. Mn kleine meid is koortsvrij, maar eet nog niet zo goed. Ze zal ook wel een zere mond hebben...

Ik voel me verder ok, op de moeheid na.

Ik ga nog even lekker genieten van mn vrije tijd. Zoonlief is naar de peuterspeelzaal en mn dochter ligt heerlijk te slapen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven