Kaetje en de prikbitches

05-08-2009 21:42 1221 berichten
Alle reacties Link kopieren
IEDEREEN DIE OOK EEN KLAP VAN DE MEDISCHE MOLEN HEEFT GEHAD EN MEE WIL SCHRIJVEN IS WELKOM

Superstoere meisjes:

* Kaetje: 31 jaar. na 8 IUI nu bezig met afvallen, daarna verder met IVF

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, 6e IUI gehad. Nu even pauze tot na de zomervakantie.

* Merel29: Korte rustpauze.. Eerst vakantie en dan op voor de laatste keer..Dat zal eind 2009 worden..

* Fleur: 3e IVF/ICSI poging aan het eind van het jaar.

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, Start IVF november.

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI mislukt + 2xIVF mislukt. Nu afwachten hoe we verder gaan.

*Watson: start april 2008, Onlangs kijkoperatie gehad met positieve uitslag. Deze cyclus beginnen met 1e IUI

*Dolfijntje: mei 2006 begonnen, 3 x IUI, endometriose weggelaserd in mei 2009, nu in afwachting van vervolgtraject

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, goede kijkoperatie maar verminderd vruchtbaar zaad, begonnen met IUI in maart 2009. zwanger na IUI nr.2 maar een miskraam in juni.

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Lynn80: begonnen in mei 2007, nu 8e (en laatste) IUI poging. Start IVF per september 2009

*Kanarie: #

3 jaar geleden begonnen met proberen; een jaar geleden een miskraam gehad; sinds twee maanden bezig met IUI

*MagiC:# 36 jaar, begin 2008 begonnen, 10 september 2009 laparoscopie gepland.

*Bankie 34 jaar, Dochter van 3 gekregen na 8 IUI, nu op voor de tweede, via IUI

*Heidss 28 start jan met eerste ICSI poging...

Zouden eerst deze maand al starten maar zijn net alle 2 begonnen bij een nieuwe baas, Daar eerst ff rust mee opbouwen en dan het nieuwe jaar nieuwe kansen

*Yamunamamma van yammini, in afwachting van kaakoperatie en begin 2010 . daarnaweer naar ZH voor een yammini-broertje/zusje.

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test, 24 november uitgerekend

* Sophy: 2 jr bezig, 3 keer ICSI in eigen cyclus, 3e keer raak! Positieve test op 3 mei. Echo op 19 mei

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI). Op 8 juni positieve test! spontane zwangerschap!!

*Zitah: IUI uitgerekend januari 2010

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: zwanger via IUI Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, 06-01-'09. Dochtertje!

* Nicks: Bevallen van een zoontje op 13 april 2009.

* Suzzel: ICSI,

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. zoon

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes op 20 mei een jongetje en een meisje!

* Debgirl1984: PCO 20 mei dochtertje.

* Nicky22: meisje geboren op 06-06-09

* Rebels: Kind 2 jr, Dochtertje geboren op 12 juni.

* Maria 52 (Pierel): Zoontje geboren op 3 juli 2009.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging.

* Blogbabe: IUI Op 10 juli mama geworden van een meisje.

* Carpe Diem: ICSI. Op 14 juli bevallen van een meisje.

* Tornapart: IVF /CRYO 20 augustus een zoon

* Peggysue2: IVF 14 okt bevallen van een tweeling

zoon en dochter. beide kindjes nog in het ziekenhuis.

hier is het oude topic
Soof: onze 20weken-echo duurde ook ongeveer 20-30 minuten. En bij ons zei ze ook niet veel, hoor! Ik zou me er niet te druk om maken. Bij ons zei ze bijvoorbeeld: hart, blaas, benen, hoofdje. En dan dacht ik: ja, wat hart? Is het goed? Zie je geen afwijkingen? Maar dat zei ze dus allemaal niet. Bij ons was het dus ook niet echt een groot feest ofzo. Alleen voor jou was dat nu juist zo leuk geweest, voor jou en voor je moeder. Maar onze 20weken-echo was qua sfeer ook duidelijk anders dan de pretecho. Wat jammer dat dat nare gevoel nu bij je blijft hangen. Sterkte!
Ik heb een vraagje voor Sophy. Wij hebben inmiddels 2x IUI gehad met een zaadscore van 225.000 goede, bewegende cellen. Veel te weinig dus voor IUI en ze hebben besloten dat ICSI voor ons beter is. Nu weet ik dat jij in het UMCG loopt (liep gelukkig) en ook de eigen cyclus behandeling hebt gehad toch? Wat zijn jou ervaringen hiermee? Ik hoor er veel negatiefs over zoals eisprong gemist, punctie mislukt, en je hebt natuurlijk minder kans op bevruchting omdat je maar 1 eicel hebt. Ook ontstaan er geen cryo's op deze manier toch? Jij bent er gelukkig wel zwanger door geworden dus ik kan me voorstellen dat jij er positief over bent dus ik hoop dat je me iets kunt vertellen over je ervaring. Weet je trouwens of je keuze hebt tussen eigen cyclus of regulier? Alvast bedankt voor je antwoorden. Liefs Watsons
Hey Watsons,

Wat vreselijk balen dat jullie toch aan de icsi moeten, bahbahbah. Je hebt in pincipe geen keuze in het UMCG. Als bij jou alles ok is, is het protocol automatisch eigen cyclus (ec).

Mij is het goed bevallen. Ik heb van te voren hevig getwijfeld of ik het wel moest doen en ivm punctie-angst wilde die gyn mij zelfs proberen wel door te schuiven naar de hyperstimulatie. Maar uiteindelijk na twee goede gesprekken met hem, heb ik toch voor ec gekozen (ik had dus min of meer wel een keus).

Van te voren is ons heel erg duidelijk verteld wat de kansen waren: van de gemiddeld 6x icsi, is 37% uiteindelijk zwanger. En van die 6 icsi, komen ze gemiddeld twee keer tot een terugplaatsing. Die andere 4 keer is er iets aan de hand waardoor er geen terugplaatising is: ei al gesprongen, geen eicel aanwezig, geen goede bevruchting. Soms ook doordat stellen voor de 6 keer op zijn, afhaken.

Deze statistieken stemden mij natuurlijk niet vrolijk, maar ik vond het heel belangrijk om het toch te weten: zo kon ik rekening houden met bijvoorbeeld de kans dat e geen eicel aangetroffen werd. Wij hebben heel veel geluk gehad: van de 3 icsi, 3x een tp en de derde keer dus zwanger.

De eerste twee keer heb ik als heel zwaar ervaren. De derde keer was vanaf de start eigenlijk meer ontspannen. Tussen de 2e en de 3e zat ook een paar maanden rust.

Ik heb nooit meer getwijfeld over hyperstimulatie of eigen cyclus. Ik vond het heel erg prettig dat ik weinig hormonen hoefde te gebruiken (ongeveer 4 dagen prikken). Ook de punctie was prettiger: slechts 1 eitje. Ook het idee dat er nog enige natuurlijke selectie plaatsvond, vond ik positief. Het traject duurt maar een maand ongeveer, je kan achter elkaar door, je kan ook pauzes nemen tussendoor. Bovendien is het ook veiliger dan hyperstimulatie. Minder kans op complicaties als overstimulatie.

Lichamelijk is het dus echt heel goed te doen.

Veel vrouwen ervaren het echter als psychisch zwaarder dan hyperstimulatie doordat je meer spannende momenten hebt dan bij hyperstimulatie. Dat heb ik wel zo ervaren: echo's, punctie, is de follikel er nog, is er een eicel, is er een bevruchting etc. En dan nog twee weken wachten na terugplaatsing....dat vond ik wel zwaar, helemaal de eerste twee keer.

Wel geruststellend vond ik de gedachte dat we 6 pogingen hadden. Ook al liggen de kansen procentueel gezien gelijk met die bij hyperstimulatie, het voelde alsof we meer kansen hadden.

Ik denk dat het heel belangrijk is dat je de 'risico's' realistisch voor ogen houdt. Als je weet dat de follikel al weg kan zijn bij de punctie, is het nog steeds heel erg kut als dat zo is, maar je weet dat het kan zeg maar....dat heeft mij heel erg geholpen (al ben ik een slecht voorbeeld, want bij mij ging het steeds goed).

Pff beetje onsamenhangend misschien, sorry Als je vragen hebt, laat het vooral weten. Laat je niet gekmaken door teveel negatieve verhalen (moeilijk, i know). Ik had overal rekening mee gehouden en bij mij ging het zomaar goed. Oftewel: het zegt allemaal niets over jou. Zorg dat je een intakegesprek krijgt en stel al je vragen. En ook aan mij, als je die nog hebt Ik baal echt voor je!

Blogbabe: tanx, dat stelt me al een beetje gerust. Het is ook niet dat ik er 24/7 mee bezig ben, maar ik las ergens iets en dacht ineens, hey, dat was bij ons niet.

Het hoefde ook allemaal niet een feest te zijn, maar dit was wel het andere uiterste
Hi Sophy, bedankt voor je heldere en uitgebreide antwoord. Jullie hebben zeker geluk gehad! Ik twijfel nog steeds hoor. Ik ben van mezelf nogal een zenuwpees dus als ik een half jaar lang voor iedere afspraak doodzenuwachtig ben dan weet ik niet hoe lang ik het vol ga houden en het lijkt me ook niet echt gunstig voor het daadwerkelijk zwanger worden. Psychisch is het denk ik echt veel zwaarder en lichamelijk minder zwaar dus tja was is erger? Ik denk dat ik inderdaad het intake gesprek maar afwacht en daarna een beslissing ga nemen. Ook zal ik dan de vraag stellen of ik überhaupt een keuze heb. In ieder geval heel erg bedankt voor het delen van jou ervaring en als ik nog vragen heb dan meld ik me. Fijn weekend! X
Watsons, balen man, ICSI... Sterkte alvast!!

Ff snel reageren op jullie vraagjes: vakantie was heerlijk relaxed. Beetje burgerlijk, maar wel lekker ;-)! Veel tijd aan de kindjes kunnen besteden en dat heeft ons allemaal goed gedaan, ze lullen de oren van ons kop, hebben genoten van zoveel aandacht! Dus wat ik al zei; hopelijk kan ik dan ontspannen gevoel vasthouden!

Foto's komen weer op hyves hoor! xx

Soph, de 20-weken echo duurde bij ons ook maar kort, hoor, 2x 20 minuten denk ik ja. Misschien een tip voor de pretecho; bij ons duurde die maar 30 minuten (grr, ik dacht een uur, dus dat was zo'n tegenvaller voor 100 euro...), maar de eerste 20 minuten heerlijk genoten van onze knapperds en toen ging ze allemaal meten enzo, oké dachten wij.... Maar toen ging ze dus berekenen hoe zwaar ze waren en hoe lang en of ze allemaal op schema lagen. Nou dat wilde wij helemaal niet weten nu, omdat dat al elke 2 weken in het zkh gedaan werd. Maar hop het gebeurde voordat wij snapte wat ze aan het doen was en onze tijd was voorbij.... Zónde van het geld die laatste 10 minuten. Dusse ik zou liever geen metingen hebben, maar alleen full time 3d beeld om te genieten. Weet niet of het overal zo gaat, maar misschien iets om mee te nemen.

xx
Trouwens grappig om bh's maken met wenkbrauwen epileren te vergelijken .
Watson, wat balen zeg, dat jullie met ICSI verder moeten en dat IUI geen optie meer is. Ik kon ook kiezen voor IVF in eigen cyclus maar moest daarvoor dan mijn streekziekenhuis verlaten en voor elke afspraak naar Groningen rijden. Ik woon niet in Groningen en om dan 's morgens in de spits te komen leek mij in combinatie met mijn werk niet fijn. Ik ben dan bang dat ik geen les kan geven of niet op tijd kom. En dat dan zes maanden lang. Voor mij was dat eigenlijk de enige reden om het niet te doen omdat ik me gewoon niet prettig voel als ik veel vrij moet hebben op mijn werk. Ik geef ook examenklassen les en ik zag het gewoon niet zitten, die extra lesuitval. En dan vooral de onvoorspelbaarheid ervan eigenlijk. En dat je niet weet of je het redt om op het volgende lesuur wel op tijd te zijn. Die spanning, daar had ik voor mijzelf geen zin in. Mijn gyn wilde me wel aanmelden maar wij hebben besloten dat we alleen de eigen cyclus wilden doen als we ook echt meer kans hadden op een zwangerschap. Dat bleek in ons geval niet zo te zijn dus hebben we besloten om het niet te doen. Nu kunnen we voor een groot deel in ons eigen ziekenhuis blijven, en daarvan weet ik hoe het samenloopt met mijn werk. Dat gaf mij een rustiger gevoel over alles. Maar dat is natuurlijk ook heel persoonlijk en hangt denk ik ook wel met je werk samen. Ik kan de verloren uurtjes niet 's avonds inhalen door thuis nog wat te doen bijvoorbeeld. Maar goed, dat wilde ik even zeggen. Ik had trouwens wel van mijn arts begrepen dat je, als je naar Groningen gaat en je bent geschikt voor de eigen cyclus behandeling (regelmatige eigen cyclus is 1 van de voorwaarden), dat je dan eigenlijk geen keus hebt en je het wel moet doen. Uitzonderingen daargelaten zoals Sophy ook al zegt. Als je doodsbang bent valt er vast een mouw aan te passen maar in principe doe je mee aan de eigen cyclus. Maar je kan ook gerust een gesprek aanvragen, dan leggen ze het allemaal uit aan de hand van je eigen situatie. Als je erg twijfelt is dat mischien een idee?
Watsons: het is idd heel heavy, maar ook dat went gek genoeg...als je met behandelingen bezig bent voelen die afspraken ook anders op 1 of andere manier... Maar laat je idd goed voorlichten en geef je bezorgdheid aan.... En wees niet bang dat zenuwen een zw-schap id weg staan...dat heb ik inmiddels wel ontzenuwt;)

Fre: ah goede tip idd! Van ons is drie kwartier geloof ik, maar de dag ervoor wordt er al gemeten dus dat hoeft idd niet....

Klinkt goed je vakantie babe!
Fre: hihihi ben bang dat die vergelijking vooral iets zegt over overeenkomstige persoonlijkheidstrekjes van merel en mij ;)

Watsons: er is laatst trouwens een persbericht uitgegaan over de ec methode van het UMCG ...kun je misschien googelen...
quote:Sophy schreef op 21 augustus 2009 @ 21:49:

Fre: hihihi ben bang dat die vergelijking vooral iets zegt over overeenkomstige persoonlijkheidstrekjes van merel en mij ;)

Kaetje, volgens mij heb ik nog niet eens op jouw gereageerd! Schandalig . Is er eigenlijk een oorzaak te vinden waarom het nou weer zo lang moet duren eer je ongesteld wordt?

Sophy hoe is het met jouw? En hoe is het met je moeder?

Watson sterkte met het maken van je keuze.. Het is allemaal niet makkelijk

Groetjes Merel
Merel: hier is het ok hoor. Het gaat, zeg maar. Sommige dagen en momenten beter dan andere, maar dat hoort erbij. Merk dat ik me een beetje afsluit van de mensen om me heen. Ik heb op dit moment genoeg aan mijn moeder, de baby en mezelf. Ik spreek natuurlijk wel eens vriendinnen, maar heb niet zoveel zin om gezellige dingen te doen, verjaardagsfeestjes zie ik al helemaal niet zitten, ik ben een beetje op mezelf zeg maar.

Weet niet of dat de goede methode is, maar het werkt voor nu wel even.

Met mijn moeder is het nu eventjes een beetje stabiel. De medicatie werkt nog steeds, dus ze is nog steeds pijnvrij. Maar ze is wel vaker beroerd en ze ziet er soms echt heel ziek uit. Ze is klein en mager, maar valt ook nog eens heel erg af. Gister heb ik haar naar de kapper gebracht. Ik vind het ontroerend dat ze dat nog steeds wil, zich nog steeds opmaakt, haar mooiste kleren aantrekt..... Ze geniet van hele kleine dingen....dan sleept ze me de tuin in om een opkomende passieflora te laten zien en zegt ze 'misschien zie ik deze nog wel in bloei'.

Op sommige dagen lijkt het allemaal heel onwerkelijk en dan ineens slaat het weer in als een bom. Pfff rare tijden gewoon, maar we doen het nog steeds

Hoe is het inmiddels met je lingerie Merel? En zie je op tegen die spatader ingreep?
Watsons: wat balen dat jullie met ICSI verder moeten gaan. Sterkte en succes.
**************inbreker*********

Hallo dames,

Ik heb een vraagje aan jullie als deskundigen

Ik ga van de week voor doorverwijzing naar gyn naar HA ivm niet lukken van zwanger worden(nu ruim 2jaar bezig)

Maar ik wil graag weten of 1 van jullie ervaringen heeft met 1 van deze 2 ZH nml Rijnland in Leiderdorp of LUMC.

En of jullie mij daarin tips kunnen geven.

Alvast bedankt en sorry voor inbreken....

*****sluipt weer weg*******
Met de lingerie gaat het inmiddels weer goed.. Ben gisteren bij mijn lerares van het "gewone naaien" geweest en we hebben samen het patroon aangepast. In weze zou het dan goed moeten gaan maar met mij weet je het nooit.

Ik zie niet echt op tegen mijn spatader ingreep. Wel heb ik het gevoel dat het heel veel pijn gaat doen, en dat maakt me wel wat angstig.. Maar verder heb ik er weinig last van..

Wat ik wel heel vervelend vind is dat ik momenteel alleen maar aan het dokteren ben. Ben ik bij de ene dokter (en vaak nog niet) klaar ga ik alweer naar de volgende.. Geestelijk gaat het goed, soms een dipje maar lichamelijk is het prut..

Goed te horen dat je moeder een beetje stabiel is, hopelijk blijft dat nog even zo en kan ze mee naar de pretecho..

En dat op jezelf zijn herken ik maar als te goed. Als het met mij iets minder gaat of zelfs slecht trek ik me ook terug, wil graag opmezelf zijn en ik laat zo weinig mogelijk aan anderen zien dat het niet goed met me gaat.

Doe vooral nu even alleen waar je zin in hebt, dat moet je omgeving maar accepteren en doen ze dat niet zijn het geen echte vrienden vind ik..

Groetjes Merel
quote:bettine29 schreef op 22 augustus 2009 @ 11:08:

Hallo dames,

Ik ga van de week voor doorverwijzing naar gyn naar HA ivm niet lukken van zwanger worden(nu ruim 2jaar bezig)

Maar ik wil graag weten of 1 van jullie ervaringen heeft met 1 van deze 2 ZH nml Rijnland in Leiderdorp of LUMC.

*****sluipt weer weg*******

Sorry daar kan ik je niet bij helpen, maar hebben beide ziekenhuizen geen website? Misschien dat je daar iets terug kan vinden? Misschien kun je even bellen of beide ziekenhuizen ook daadwerkelijk ivf en icsi doen? Ik hoop natuurlijk niet dat jullie zo ver hoeven gaan maar bij ons in het streekziekenhuis deden ze alleen maar iui. Als ze daar niet de conclusie ivf hadden getrokken maar iui hadden we daar iui "moeten" doen en vervolgens weer naar een ander ziekenhuis voor ivf/icsi. Zelf zou ik kiezen voor een ziekenhuis wat alles zelf doet als dat natuurlijk binnen de mogelijkheden behoord. Anders blijven ze onderzoeken.. Wij zijn namelijk in het streekziekenhuis geheel onderzocht en dat moest in het andere ziekenhuis weer omdat ze daar het graag zelf willen onderzoeken.

Succes,

Groetjes Merel
quote:bettine29 schreef op 22 augustus 2009 @ 11:08:

Hallo dames,

*****sluipt weer weg*******LUMC heb ik van gehoord dat dat op IVF gebied een heel goed ziekenhuis schijnt te zijn, en dat de VU bepaalde technieken ook ging doen omdat dat in Leiden zo goed scoorde. Dat is alles wat ik weet eigenlijk.
Bettine: wat vervelend voor je. Heb geen ervaring met de ziekenhuizen die jij noemt. Maar wil je wel veel succes wensen. Wil je hier ook meeschrijven? Is misschien wel handig. Kan je alles effe lekker van je af schrijven. Hoe dan ook: je bent welkom hier!
Heb vanmorgen weer negatief getest. Straks weer naar het ziekenhuis, maar ik heb eigenlijk geen zin meer.
quote:mariesophie schreef op 23 augustus 2009 @ 07:57:

Heb vanmorgen weer negatief getest. Straks weer naar het ziekenhuis, maar ik heb eigenlijk geen zin meer.

K*t K*t K*T.. Meer weet ik even niet te zeggen.. Sterkte

Groetjes Merel
MarieSophie, wat ontzettend kaa-uuu-tee ....
djiez MS.......k*tzooi
Tja, wat zal ik zeggen. Ben na 2,5 jaar wel gewend dat er geen 2de streepje op de test staat, maar ik word er wel een beetje chagrijnig van eerlijk gezegd. Heb ook echt keihard moeten janken vanmorgen, ondanks dat ik het al wel zag aankomen, maar ik had natuurlijk wel nog een piepsprankje hoop.
tuurlijk had je hoop ms.....en tuurlijk wordt je er chagrijnig van....bleghbleghblegh het is gewoon zo'n kutmoment en kutgevoel...dat went nooit denk ik, zo'n eenzaam streepje op zo'n testje.....ik wou dat ik iets kon doen of zeggen om je beter te laten voelen.......
MS, krijg helemaal kippenvel als ik dit weer lees. Wat oneerlijk allemaal. Wees maar ff heel lief voor jezelf, xx
Fre, het klinkt alsof je de goede beslissing genomen hebt, als je nu al merkt dat je je weer beter voelt. Ik vind het ook niet gek hoor, dat je moe werd van de borstvoeding met die 2 guppies van je. Ik heb dat soms al met 1. Ik vind het soms best irritant dat ik dat nu alleen moet doen (ik zou natuurlijk kunnen kolven, maar dat zie ik al helemaal niet zitten). Ik kijk dan ook nu al uit naar het moment dat ik ga overstappen op flesvoeding. Dat ga ik doen als ik weer aan het werk ga, dan heb ik 3 maanden borstvoeding gegeven en vind ik het goed geweest. Tot die tijd heb ik met mezelf afgesproken dat ik het volhoud :-) Een maand van tevoren wil ik beginnen met afbouwen.

Hoe doe je het trouwens met afbouwen? Hoe weet je nou hoeveel flesvoeding je moet geven naast de borstvoeding die je nog gedeeltelijk geeft?

Soof, wat naar dat je zo'n rotgevoel hebt overgehouden aan de 20 weken echo. Volgens mij, zijn de placenta, het vruchtwater en de blaas bij ons toen wel bekeken en benoemd. En ik meen dat onze echo 20-30 minuten geduurd heeft. En net als bij Blog, heerste er bij ons ook niet echt een feeststemming tijdens de echo. Het was een vrij standaard verhaal, leek het. Maar als je er zelf een rotgevoel aan hebt overgehouden, lijkt het me niet verkeerd dit bij je eerstvolgende afspraak te bespreken.

Watsons, balen dat jullie ook alleen nog in aanmerking komen voor ICSI. Dat is wel heftig nieuws he? Ik hoop dat je wat hebt aan de overwegingen van Soof en Kaetje voor de behandeling in eigen cyclus of hyperstimulatie. Ik zou zelf namelijk echt niet weten waar ik voor zou kiezen, als ik de keus had.

Merel, dat je ervan baalt dat je van de ene naar de andere dokter gaat, kan ik me voorstellen. Ik heb ook zo'n periode gekend. Ik vind het dan ook knap dat je er elke keer weer bovenop krabbelt. Grote klasse!

MS, wat ontzettend klote! Hebben ze in het ziekenhuis nog iets gezegd of gedaan? Kan het zijn dat je later misschien alsnog positief gaat testen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven