Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Klopt, mag ook nog geen nieuwe kaart versturen, jammer.....

Zag wel dat die kaart uit Japan er 33 dagen over gedaan heeft.

Mijn verstuurde kaarten zijn ook al respectievelijk 20(Rusland), 14(Taiwan), 11(USA), 10(China) en 8(Finland) dagen onderweg. Mijn geduld wordt akelig op de proef gesteld!....
quote:steph schreef op 21 augustus 2009 @ 22:46:

[...]

Oké, wel leuk dat je de rest in het ijslands hebt geschreven. Lijkt dat op het Noors ofzo?

Van dat vodje heb ik een melding gemaakt en inmiddels een mailtje terug gekregen. De dame in kwestie kreeg de laatste waarschuwing en zou ze het ooit nog eens doen dan werd ze verwijderd van postcrossing.

IJslands is een soort oud noors (niet met z'n tijd meegegaan zeg maar )

Það var erfitt að læra íslensku en ég náði því. Gaman að geta talað tungumál sem einungis 350.000 einstaklingar á jörðinni tala.

Of te wel:

Het was moeilijk om ijslands te leren maar dat is me gelukt. Leuk om een taal te spreken die door slechts 350.000 mensen op aarde gesproken wordt.
Snjókorn falla, á allt og alla
Mag ik hier ook mee komen schrijven?

Sinds gisteren heb ik mij aangemeld bij postcrossing en mag mijn eerste kaartje naar Finland versturen. Straks even een postzegel erop en versturen maar.

Lees hier allemaal over hurrays? Zijn dat kaarten die snel zijn aangekomen? Of zit ik nu helemaal in de verkeerde hoek te denken...haha

Ben benieuwd naar al jullie verhalen, ervaringen met postcrossing!
quote:nietjuuh schreef op 22 augustus 2009 @ 12:32:

Mag ik hier ook mee komen schrijven?

Sinds gisteren heb ik mij aangemeld bij postcrossing en mag mijn eerste kaartje naar Finland versturen. Straks even een postzegel erop en versturen maar.

Lees hier allemaal over hurrays? Zijn dat kaarten die snel zijn aangekomen? Of zit ik nu helemaal in de verkeerde hoek te denken...haha

Ben benieuwd naar al jullie verhalen, ervaringen met postcrossing!

Hoi Nietjuuh,

Welkom (bij deze gezondeverslaving) en natuurlijk mag je meeschrijven.

Een hurray is een kaart van jouw die is aangekomen en is geregistreerd.

Ik heb twee kaarten gekregen, één uit Zwitserland met verschillende foto's erop wel heel mooi.

En een uit Nederland met een geborduurd beertje, echt giga-kleine kruissteek. Aan het handschrift te zien van een klein kind maar aan de foto op haar profiel te zien was ze een jaar of 12. Nu weet ik niet hoe een handschrift er dan uitziet.
Hallo allemaal,

Ik ben weer terug van vakantie. Lekker anderhalve week in Zwitserland doorgebracht (zonnig, veel bergen gezien/beklommen!) en nog 3 dagen in Duitsland geweest, waarvan 2 in attractiepark Europapark. Was gewoon geweldig allemaal

Nu lekker bijgelezen op het forum en goed om te horen dat jullie leuke hurrays en kaarten hebben gehad

Voor mijn vakantie had ik 6 kaarten verstuurd en nog geen enkele ontvangen, MAAR:

Ik had bij thuiskomst vanacht 5 kaarten op de deurmat liggen :D

- 2 uit de VS: Hollywood Beach en Pennsylvania.

- 1 heel mooie uit China van een jongen uit Bejing die op vakantie gaat naar Wulingyuan.

- 1 uit Helsinki met een superleuk verhaaltje van een studente.

- 1 uit Portugal, die ik persoonlijk iets minder leuk vindt en er stond alleen iets van 'all the best' op, geen afzender of naam.

Straks even de kaartjes inscannen en nieuwe adressen aanvragen!

Ik zag dat 2 van de 6 kaarten die ik verzonden heb, ingescant zijn door de ontvangers... dat is echt leuk!

Hoe gaat het verder met jullie?
Er zijn vijf nieuwe kaarten verstuurd:

- naar Nederland

- naar USA

- Finland

- Taiwan

- China

Heb er weer zin in!
Ik had trouwens 5 leuke hurrays van de 6 kaarten die ik in totaal heb verstuurd.
Jokejacket: wat een gave vakantie, jammer dat die van mij hoogtevrees heeft zodat we niet gaan klimmen.

En dan ook nog eens 5 kaarten bij thuiskomst + 5 hurray's en gelijk weer versturen.........wat erg die verslaving.

Naar welke provincie in Nederland *ben niet nieuwsgierig*?
Vandaag lag er een tag in mijn brievenbus!

Het is aardig rustig, na juist zo'n hele goede start aan het begin van de week.

Ik heb ook nog geen nieuwe hurray's. Een paar dagen geleden al naar twee een berichtje gestuurd, omdat de kaarten al 21 dagen onderweg waren. Ik zou ze een bericht sturen met het ID nummer als de kaarten meer dan 25 dagen onderweg zouden zijn, zodat ze in ieder geval konden registreren. Geen reactie op gehad..... Even afwachten nog maar !!

Ik baal dan wel altijd van die kaarten, als ze zo lang onderweg zijn....
@ Steph: Wat jammer dat jullie niet naar de bergen op vakantie kunnen vanwege hoogtevrees. De bergen zijn zo mooi en machtig om te zien!

De verslaving is inderdaad wel erg, maar mn postzegels (en geld) zijn nu op, dus voorlopig ff wachten tot ik weer een beetje bestedingsruimte heb haha.

De provincie is Utrecht........ En en en? (nu ben ik ook nieuwsgierig of jij daar woont)
Ik niet iig.

Sweetcandy: neem dit niet verkeerd op maar stuur je een berichtje als iemand na 21 dagen nog niet de kaart heeft/geregistreerd? Dat doe ik bij 40 dagen, dus nu bij drie mensen waarbij er al eerder Nederlandse kaarten en dit niet normaal is. Van alle drie niets vernomen.

@Jokejacket: hij durft wel naar de bergen maar klimmen niet. Zou wel vreemd zijn als hij net als ik van Noorwegen houdt.
Ik ga de twee kaarten overigens opsturen naar USA en Tsjechië. De laatste persoon vroeg, bij haar nette wensenlijst, om een Moonminkaart. Echt veel Finnen hebben haar een kaart gestuurd en geen Moonmin. Nu heb ik er dus krijgt ze er eentje van mij.
Steph, dat zal een leuke verrassing voor haar zijn, een Moonminkaart uit niet-Finland!

Gisteravond twee tags gevonden op de deurmat, erg leuk. Verder is t even rustig .
Hm.. Het zal wel door de zomer komen... Maar ik vind het zo zonde als straks mijn kaarten expired zijn en ik zooooooo lang moet wachten tot ik zelf ook weer eens mag gaan versturen :(
Hier Frankrijk 54 dagen.....Is al een maand niet meer online.

China 44 dagen, wel gewoon online.

Finland 44 dagen, ook een maand niet meer online....Die heeft 1 kaart verstuurd en 5 ontvangen..........Bizar.

En dan nog 7 die travellen die nog niet kunnen aankomen.
Hier USA 60 dagen meer dan een maand niet meer online.

Slovenie 41 dagen, maar 4 dagen geleden online geweest.

De rest onder de 20 dagen. dus ach dat kan allemaal nog...

Heb diegene in USA al mail gestuurd maar reageert daar ook niet op... dus die is morgen expired.
Na 60 dagen raken de niet aangekomen of geregistreerde kaarten expired?
Vind het zo zonde als kaarten expired worden... Geloof dat ik er in totaal iets van 4 of 5 heb :(

Kreeg een hurray uit Duitsland, alleen een 'thank you'. Mag ook weer een kaart sturen naar iemand uit Duitsland
Wel raar eigenlijk dat de expired termijn niet verschilt per afstand / landencombinatie. Maar ja, dat is misschien een beetje moeilijk te realiseren.

Heb een kaart die nu ongeveer 35 dagen onderweg is naar de USA, gewoon stedelijk gebied. Ondertussen heeft de ontvanger al wel andere kaarten uit NL ontvangen die er 8 dagen over deden. Weinig vertrouwen dus dat mijn kaartje nog aan komt. Maar nu is wachten op die 60 dagen wel lang.

Welkom @ nietjuuh.
quote:Jokejacket schreef op 23 augustus 2009 @ 13:21:

Na 60 dagen raken de niet aangekomen of geregistreerde kaarten expired?Ja, en op de 61ste dag mag je een adres aanvragen. Dan gaat de persoon zijn/haar adres en jouw adres weer in de 'pot'.
Een hurray binnen uit Amerika zónder bedankje. Nou leuk zeg. Morgen maar weer eens een nieuw adres aanvragen.
quote:snjokorn schreef op 23 augustus 2009 @ 19:12:

Een hurray binnen uit Amerika zónder bedankje. Nou leuk zeg. Morgen maar weer eens een nieuw adres aanvragen.Ja, dat doen sommigen helaas.
Snjokorn, wat jammer dat je geen bedankje krijgt, beetje flauw hoor.

Dochterlief mag een kaart sturen naar een 92 jarige Amerikaanse, ze vraagt om kaarten met roze bloemen.

We hebben flink gezocht vanmiddag (koopzondag) en de allermooiste uiteindelijk gekocht.

Lief verhaaltje erop met vertaling, en gelijk maar naar de brievenbus gebracht.
Leuk voor je dochter Nannie. Gezellig eerst shoppen om vervolgens iemand anders een plezier te doen.
quote:justme80 schreef op 20 augustus 2009 @ 22:20:

Ga er morgen een naar Friesland sturenWaarheen in Friesland?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven