Lijf & Lijn alle pijlers

De 100+ dames (deel drie)

06-08-2009 08:22 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle meiden die meer dan 100 kilo wegen en daar graag verandering in willen brengen. Lekker kletsen over afvallen, bewegen, eten en alles wat ons verder bezig houdt.

Iedereen is van harte welkom om mee te schrijven!

Het eerste topic...

Het tweede topic...
quote:Iejoor schreef op 23 augustus 2009 @ 18:42:

Oh ja Q, super mooie foto's van je op de hyves.. Je ziet er echt super goed uit hoor....wat lief! dankjewel! (heeft een glimlach van oor tot oor)
Mijn vriendinnen zijn eigenlijk allemaal slank tot zeer slank. Denk dat de zwaarste 68-70 weegt en die is een stuk langer dan ik. Grappig genoeg heeft nog nooit een van mijn vriendinnen iets over mijn gewicht gezegd en dat waardeer ik in ze.

Toen ik ze leerde kennen was ik gewoon normaal , niet super slank, maar zeker niet dik. En nu ik dik ben heb ik ze daar werkelijk nog nooit over gehoor. Behalve als ik flink ben afgevallen. Dan zeggen ze dat en vinden het knap.
Das wel een nadeel Q. ZOuden ze ook moeten uitvinden..!Ik ga van de week even bij de VD kijken. Ik heb me voorgenomen de kantine te mijden, behalve voor koffie. Maar dan heb ik, zeker de eerste weken, wel even een goede voorbereiding van de dag nodig :-D Ik eh ga iets richting marketing en communicatie-achtigs doen..

Iejoor: Misschien helpt het om voor de vakantie met jezelf afspraken te maken over eten? Niet te streng natuurlijk, het moet wel leuk en haalbaar blijven, maar misschien kun je één of twee dingen kiezen die je niet gaat eten of drinken deze vakantie? Toetjes? Bier? En voor de rest wandel en slenter je denk ik best wat in Tsjechie..
1 voordeel heb ik al in de vakantie.. ik drink totaal geen alcohol... Ik denk dat voor mij de belangrijkste afspraak zal worden om tijdens de lunch gewoon iets van een broodje of salade ofzo te nemen.. Maar ja Manlief moet ook nog even meewerken... Kan me nog een vakantie in Istrie herinneren waar het in de middag een flink stuk vlees was en iedere avond pizza.. Overigens toen niet echt aangekomen geloof ik...

En geen tussendoortjes nemen... Mag mezelf best wel eens tracteren op een ijsje ofzo maar niet iedere dag.. Het scheelt overigens wel dat Manlief dan weer nooit een terrasje wil pakken ofzo.. Dus hoef ook niet echt in de verleiding te komen voor lekkere dingen.. Alleen het eten zal wat lastiger zijn.. Nou ja we zien het wel...

Trouwens op vakantie in Sicilie met manlief ook soms 2 keer per dag een pizza gegeten en toen was ik ook niet aangekomen.. Beweeg dan gewoon een stuk meer.. Veel wandelen dingen bezichtigen ed... Misschien dat het daardoor wel komt dat ik niet aankwam... Nou ja we zien het wel. Ik wil er in ieder geval wel bewuster mee omgaan ook op vakantie...

Q, graag gedaan hoor! Vond dat het wel even gezegd mocht worden....
Iejoor: Het komt vast wel goed in Tsjechië. Ga lekker wandelen of fietsen in de prachtige omgeving Ik zat ook in een hotel met halfpension en had dus geen idee wat ik elke dag te eten zou krijgen. Ik heb elke ochtend 3 of 4 broodjes ontbeten met koude melk. Geen kaas, maar wel vleesbeleg en jam (en roomboter). Een stevig ontbijt en niet elke dag gelunched (ik kon geen belegde broodjes of maaltijdsalades in Zwitserland vinden). Ook het fruit was schaars. We hebben af en toe een banaantje in de supermarkt gekocht, de nectarines waren keihard, de aardbeien duur en smaakten naar zeepsop. Daarentegen heb ik wel veel musli-repen gehad. Bijna elke avond heb ik gewoon meegedaan met voorgerecht, daarna VEEL salade, hoofdgerecht... toetje bijna elke avond laten staan (we kregen 2 keer een warme wafel, dat kon ik niet weigeren haha). Oh ja en ik dronk de ene dag fanta, de andere dag water. Geen alcohol.

In het attractiepark ben ik pas weer écht aan het zondigen geslagen: patatjes, cheeseburger, fruitella's in de wachtrij, chocolaatje, frisdrank.

Nou hierbij een aantal tips, zet hem op en geniet vooral van je vakantie! Daar leef je naar toe en heb je verdiend.

Quirijn, groot gelijk dat je de te grote kleren wegdoet. Zodra je dan weer een beetje aankomt, heb je geen kleren die lekker zitten en moet je dus weer afvallen om lekker in je kleding te zitten. En dan erbij: je wilt graag het 'dikke' hoofdstuk afsluiten.

Ik vind het echt goed dat je het weg hebt gedaan!
Hemera, Optimel dubbelvla is ook al zo lekker... of de vanille yoghurt.... hmmmmm

En wat goed trouwens dat je een nieuwe studie gaat doen. Echt respect.. Zet hem op!
quote:Iejoor schreef op 23 augustus 2009 @ 18:58:

1 voordeel heb ik al in de vakantie.. ik drink totaal geen alcohol... Ik denk dat voor mij de belangrijkste afspraak zal worden om tijdens de lunch gewoon iets van een broodje of salade ofzo te nemen.. Maar ja Manlief moet ook nog even meewerken... Kan me nog een vakantie in Istrie herinneren waar het in de middag een flink stuk vlees was en iedere avond pizza.. Overigens toen niet echt aangekomen geloof ik...

En geen tussendoortjes nemen... Mag mezelf best wel eens tracteren op een ijsje ofzo maar niet iedere dag.. Het scheelt overigens wel dat Manlief dan weer nooit een terrasje wil pakken ofzo.. Dus hoef ook niet echt in de verleiding te komen voor lekkere dingen.. Alleen het eten zal wat lastiger zijn.. Nou ja we zien het wel...

Trouwens op vakantie in Sicilie met manlief ook soms 2 keer per dag een pizza gegeten en toen was ik ook niet aangekomen.. Beweeg dan gewoon een stuk meer.. Veel wandelen dingen bezichtigen ed... Misschien dat het daardoor wel komt dat ik niet aankwam... Nou ja we zien het wel. Ik wil er in ieder geval wel bewuster mee omgaan ook op vakantie...

Q, graag gedaan hoor! Vond dat het wel even gezegd mocht worden....

Wel heel herkenbaar dus, dat van het middageten (ben blij dat je em vat! haha).. Als je 's middags al een stuk vlees eet met friet ofzo, dan eet je eigenlijk iedere dag twee keer warm/avondeten.. met de daarbij behorende calorieën. En weet je, een broodje bij de lunch of kleine salade is toch veel lekkerder.. zeker als het warm is!
quote:Iejoor schreef op 23 augustus 2009 @ 19:01:

Hemera, Optimel dubbelvla is ook al zo lekker... of de vanille yoghurt.... hmmmmm

En wat goed trouwens dat je een nieuwe studie gaat doen. Echt respect.. Zet hem op!Ik ben ook fan van de dubbelvla van optimel.. afgelopen week had ik een dag veel honger, en heb ik na het eten mijn (kleine, dat dan weer wel) bakje tot drie keer toe gevuld.. haha..
Joke, wij hebben geen halfpension dus kunnen ons avondeten ook zelf uitzoeken waar we het gaan eten en wat ik ervan begrijp kun je in Tsjechie ook een gewone maaltijd met aardappels en groente en vlees bestellen.. DUs we zullen zien... En genieten van de vakantie staat wel voorop hoor... Maar een beetje rekening houden mag ook wel....
Q, ik herken het idd heel erg goed.... Hoop wel dat ik de tsjechische menu kaarten een beetje kan begrijpen.. Staat geen engels onder he... Ach ja komt goed...

Ik gooi trouwens wel eens mijn andere yoghurt iets eerder weg (het pak) zodat ik aan mijn dubbelvla kan beginnen.. Misschien dan toch alleen maar dubbelvla kopen???? Ze hebben trouwens ook Caramel vla. Die is ook wel lekker maar na 4 dagen komt die zoetige smaak ook wel je neus uit... Dus heel af en toe als afwisseling...
Een les voor ons allemaal is denk ik om genieten niet gelijk te zetten aan vet/zoet/veel eten.
ja caramel is ook lekker, maar idd niet zo lang.. ik ben em altijd heel snel zat.. en dubbelvla ben ik op de een of andere manier nooit beu.. haha
De dubbelvla vind ik ook wel lekker, maar die chocolade vla compenseert in mijn hoofd bonbonbloc.. (Ik ben echt erg.) De caramel vond ik een beetje tegenvallen.. Maar ach!
hahaha bon bon bloc! nou, je moet het wel heel erg willen proeven hoor, die vergelijking.

Ik hou in principe niet enorm van chocola, maar de witte bon bon bloc.. man man man.. hmmmm
Ik heb een goede fantasie :-D

Van die witte bonbonbloc word ik een beetje misselijk. Na 4 stukjes ofzo. Hm. Zou dat een hint zijn geweest? Ik heb al een half jaar geen bonbonbloc op :-)
Q slim van dat weggooien! Bij mij staan er 3 bananendozen met te grote kleding in de schuur, ook voor Jan l*l want ik wil ze niet meer!

Ik ben afgekickt van de optimel vla, ben geen fan van de zoetstoffen. Ben nu verkikkerd aan m'n gebakje van Griekse yoghurt met vers fruit en honing.

Iejoor, wat Q zegt over vakantieeten daar ben ik het helemaal mee eens
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Mag ik mezelf aanbieden voor te groot geworden kleding? Ik vind het eigenlijk zonde om allemaal nieuwe dingen te kopen, en ik heb er het geld ook niet voor, omdat ik nog niet klaar ben met afvalleen. Maar de kleding die ik een half jaar geleden aanhad, is nu echt wel te groot.. Misschien kan ik wat te groot geworden kleding van je overnemen, HPL?
Dat gebakje dat ga ik van de week maken, Q-man (voor de hyvers trouwens ook te bewonderen! haha) las laatst mee toen je erover poste en wilde eigenlijk dat ik meteen naar de appie zou gaan om het voor hem te maken! haha..

Over die kleren.. precies! ik wilde ze ook zoooo erg niet meer.. vond ze zo stom!
Welke maat heb je? Ik heb voornamelijk maat 46 in de aanbieding.
Jij bent iets langer dan ik zie ik en je weeg t maar 3 kilo meer als ik toen ik begon. Wat mij betreft kom je langs en kijk je wat leuk vindt en neem je dat lekker mee
Ik heb maat 46/48.
O echt? Dat zou ik echt helemaal super vinden!
Mail ff op hpl69@live.nl
(deze week gaat ff niet lukken, Mr N gaat morgen onder het mes dus die wil de hele week geen mensen zien )
Wat goed Hemera, al een half jaar geen bonbonbloc.. Nu had ik daar nooit zo'n zin in... Gelukkig maar... En ik kan de chocola nu ook heel erg goed laten liggen maar de dubbelvla is dan idd wel een erg mooie vervanger.. Jummie, heb net mijn laatste restje vanille yoghurt in het pak gewoon weggegooid en een lekker grote bak dubbelvla op.. Had er gewoon trek in gekregen...

Q, je hebt het idd helemaal waar dat genieten los staat van vet/zoet ed... Moet ik even goed onthouden voor op vakantie.. en bij manlief erin prenten.....die wil dan namelijk altijd warm... of helemaal niets maar dan ga ik van mijn graatje.....Overigens is die warme maaltijd 's middags bij mij meestal niet omdat ik dat extra genieten vind ofzo.. Komt gewoon zo meestal omdat je in een restaurant toch gaat eten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven