Kaetje en de prikbitches

05-08-2009 21:42 1221 berichten
Alle reacties Link kopieren
IEDEREEN DIE OOK EEN KLAP VAN DE MEDISCHE MOLEN HEEFT GEHAD EN MEE WIL SCHRIJVEN IS WELKOM

Superstoere meisjes:

* Kaetje: 31 jaar. na 8 IUI nu bezig met afvallen, daarna verder met IVF

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, 6e IUI gehad. Nu even pauze tot na de zomervakantie.

* Merel29: Korte rustpauze.. Eerst vakantie en dan op voor de laatste keer..Dat zal eind 2009 worden..

* Fleur: 3e IVF/ICSI poging aan het eind van het jaar.

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, Start IVF november.

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI mislukt + 2xIVF mislukt. Nu afwachten hoe we verder gaan.

*Watson: start april 2008, Onlangs kijkoperatie gehad met positieve uitslag. Deze cyclus beginnen met 1e IUI

*Dolfijntje: mei 2006 begonnen, 3 x IUI, endometriose weggelaserd in mei 2009, nu in afwachting van vervolgtraject

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, goede kijkoperatie maar verminderd vruchtbaar zaad, begonnen met IUI in maart 2009. zwanger na IUI nr.2 maar een miskraam in juni.

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Lynn80: begonnen in mei 2007, nu 8e (en laatste) IUI poging. Start IVF per september 2009

*Kanarie: #

3 jaar geleden begonnen met proberen; een jaar geleden een miskraam gehad; sinds twee maanden bezig met IUI

*MagiC:# 36 jaar, begin 2008 begonnen, 10 september 2009 laparoscopie gepland.

*Bankie 34 jaar, Dochter van 3 gekregen na 8 IUI, nu op voor de tweede, via IUI

*Heidss 28 start jan met eerste ICSI poging...

Zouden eerst deze maand al starten maar zijn net alle 2 begonnen bij een nieuwe baas, Daar eerst ff rust mee opbouwen en dan het nieuwe jaar nieuwe kansen

*Yamunamamma van yammini, in afwachting van kaakoperatie en begin 2010 . daarnaweer naar ZH voor een yammini-broertje/zusje.

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test, 24 november uitgerekend

* Sophy: 2 jr bezig, 3 keer ICSI in eigen cyclus, 3e keer raak! Positieve test op 3 mei. Echo op 19 mei

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI). Op 8 juni positieve test! spontane zwangerschap!!

*Zitah: IUI uitgerekend januari 2010

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: zwanger via IUI Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, 06-01-'09. Dochtertje!

* Nicks: Bevallen van een zoontje op 13 april 2009.

* Suzzel: ICSI,

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. zoon

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes op 20 mei een jongetje en een meisje!

* Debgirl1984: PCO 20 mei dochtertje.

* Nicky22: meisje geboren op 06-06-09

* Rebels: Kind 2 jr, Dochtertje geboren op 12 juni.

* Maria 52 (Pierel): Zoontje geboren op 3 juli 2009.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging.

* Blogbabe: IUI Op 10 juli mama geworden van een meisje.

* Carpe Diem: ICSI. Op 14 juli bevallen van een meisje.

* Tornapart: IVF /CRYO 20 augustus een zoon

* Peggysue2: IVF 14 okt bevallen van een tweeling

zoon en dochter. beide kindjes nog in het ziekenhuis.

hier is het oude topic
quote:Carpe Diem schreef op 24 augustus 2009 @ 16:45:

Fre, het is me compleet duidelijk hoe je dat gedaan hebt met de flesvoeding :-) Thanx! Daar kan ik wel wat mee. Wat geinig dat je met flesvoeding naar minder voedingen per dag kunt dag kunt gaan en dat ze er ook meer van slapen. Misschien moet ik toch maar eerder overstappen dan :-)

Nou, dat dacht ik ook precies... Nou ja, al 8 weken volgehouden, vind ik al best knap van mezelf Maar nog steeds regelmatig op 8 voedingen per dag...
quote:peggysue2 schreef op 24 augustus 2009 @ 18:02:

Erg is dat hé, dat je zoveel aandacht krijgt als je zwanger bent? Het klinkt erg ondankbaar maar ik schaam me er soms wel voor, het gaat zo vaak over mij nu! En vooral bij zo'n condoleance, dat wil ik helemaal niet!

Wat een ontzettend wrede dood zo zeg. Gecondoleerd!

Ik herken het wel; tijdens mijn zwangerschap ook drie sterfgevallen dichtbij gehad. Mensen vinden zo'n zwangerschap een prettige afleiding om over te praten. Dat was bij alledrie het geval! Ze willen nog niet aan het rouwen. Hoef jij je natuurlijk niet schuldig over te voelen.
Jeetje Soof, wat gaat dat ontzettend hard met je moeder. Ik heb er echt geen woorden voor.

MS, voor jou ook een dikke knuffel. Niet te filmen hoe dat in het ziekenhuis is gegaan. Hou je taai

En nu weer een typeverbod voor mezelf Ik had geen last en nu dus wel. Lekker slim ben ik
MS:

Soof: fijn dat ze jullie opmerkingen over de echo-mevrouw serieus namen. Soof, ik vind het allemaal zo naar voor je. Er is altijd te weinig tijd... Natuurlijk wil je nog zoveel met haar delen en hopelijk kan ze de DVD straks nog zien. Maak je geen zorgen over die scriptie enzo, hè! Je moeder heeft vast veel liever dat je bij haar bent dan dat je aan een scriptie gaat werken.
quote:maria52 schreef op 24 augustus 2009 @ 22:38:

En nu weer een typeverbod voor mezelf Ik had geen last en nu dus wel. Lekker slim ben ik Wegwezen jij!!!!
quote:maria52 schreef op 24 augustus 2009 @ 22:25:

[...]

Ik had het tijdens zwangerschap niet echt opgemerkt, pas last gekregen doordat ik zoon telkens moet tillen waardoor ik o.a. pijnlijke polsen krijg. Waar heb je die braces gekocht? Ik heb als ik wakker word telkens idee dat ik met dubbelgeklapte polsen heb geslapen.

weet je zeker dat het carpaal tunnelsyndroom is ?

ik heb laatste twee maanden van mn zwangerschap carpaal tunnelsyndroom gehad, en herken dit gevoel niet zoals jij het omschrijft. ik had slapende handen en geen gevoel meer in mn vingers.

Is het niet De Quervain? artikel De Quervain en simpel testje
Soof, wat vreselijk voor je. Maak je niet 'druk' om je scriptie, dat is nu niet belangrijk. Heel veel sterkte.

Goed van je dat nog over die echomevrouw bent begonnen in het ziekenhuis!
Sophy; lijkt me zo ontzettend moeilijk voor jullie!

MS; klote voor je dat het weer niet gelukt is. Heel herkenbaar het gevoel dat je er toch vanuit gaat dat er geen 2e streepje komt, maar toch even goed een heel klein beetje hoop hebt.

Peg; wat erg voor dat gezin. Ik heb het inderdaad ook op het nieuws gezien.

Kaetje; Wat vervelend voor je dat je menstruatie weg is gebleven. Met provera werd ik altijd rond de 10e dag ongesteld.

Wanneer beginnen jullie met IVF?

Met mij gaat het op dit moment echt met ups en downs. Ik kan het moeilijk bevatten dat we nu nog maar 1 poging hebben. Er zijn alleen maar zwangeren om me heen. 3 meiden zijn aan het wachten tot het begint, 1 is 14 weken zwanger en een andere vriendin is ook net zwanger. Ik vraag me dan steeds af waarom ik niet????

Wij weten nog niet wanneer we gaan beginnen. Eerst een paar weken rust. We hebben wel een afspraak gemaakt in het ziekenhuis in Gent. Zij zijn de nr. 1 van de wereld. We kunnen er alleen pas laatst nov. terecht voor een gesprek.
Fleur, ik zit ook wel eens over Gent na te denken hoor. Aan de ene kant heb ik zoiets van ik stop er straks mee, maar ik zal dan denk ik toch altijd zo'n gevoel blijven houden van had ik maar.

Hier ook alleen maar zwangeren om me heen. Meeste waren super snel zwanger en ik hoor ook wel IVF verhalen, maar die waren ook allemaal in 1 keer raak. Dan denk ik ook steeds van wat is er nou met me aan de hand?
quote:Yamuna schreef op 25 augustus 2009 @ 05:30:

[...]

weet je zeker dat het carpaal tunnelsyndroom is ?

ik heb laatste twee maanden van mn zwangerschap carpaal tunnelsyndroom gehad, en herken dit gevoel niet zoals jij het omschrijft. ik had slapende handen en geen gevoel meer in mn vingers.

Is het niet De Quervain? artikel De Quervain en simpel testje Ik heb als ik wakker word ook slapende handen en in één vingertop constant geen gevoel en in andere vingers soms niet. Volgens huisarts is het dit syndroom, maar heb verwijzing naar neuroloog.
Sjees Soof, wat gaat het hard.......................bah, wat een klote tijd zeg! Maar ff een vraagje: heb je het echo bureau gebeld en je situatie uitgelegd? Er zijn namelijk mobiele echo-apparaten! Kun je thuis (of bij je moeder thuis een echo laten maken) Het is een vraag waard..................

Sterkte voor jou en je moeder!

Fleur; wat rot voor je zeg! Kan me voorstellen dat je net als Marie een soort hete adem in je nek voelt!
quote:Sophy schreef op 24 augustus 2009 @ 21:58:

Mama is nu wel pijnvrij, maar 2 nachten heel beroerd geweest. En ze eet al zo weinig, die kleine beetjes houdt ze nu niet binnen. Ze is zo vermagerd, alleen haar buik is heel dik van de tumor.

Lieve Sophy, ik moet even reageren...Misschien is drinkvoeding (nutridrink, nutrilon etc) wat voor je moeder? Kun ja halen bij de apotheek (laat ff voorschrijven door een arts, want het is prijzig). Zit wel alles in en is makkelijker verteerbaar...misschien dat ze daar nog wat energie van krijgt. Verder klinkt haar situatie idd zorgelijk...en dat vind ik vreselijk. Vreselijk voor je moeder, vreselijk voor jou. Wat een tsunami van emoties moet jij voelen.

Heeft ze ook medicatie tegen de misselijkheid? Ik heb goede ervaringen met zofran...

Een paar praktische tips waar je misschien wel wat mee kan.

Ik wens je heel veel sterkte met alles, meer kan ik niet zeggen. Als je nog meer praktische vragen hebt, shoot. Hoop dat het morgenochtend onvergetelijk wordt.
Lieve Soof, dikke hug voor jou! Wat ben je toch dapper in je berichtjes. Wat een emotionele rollercoaster is dit toch.
CD en Maria, nog even een hart onder de riem voor jullie: ik geef nu bijna 11 weken bv en dat gaat ook met ups en downs en soms ben ik het ook spuugbeu. MAAR... ik schrijf met de junimoeders en daar sliep een bv-kindje met 8 weken al 10 uur per nacht en een kv-kindje slaapt het slechts van allemaal. Het zegt dus echt niet alles en wat Fre zegt, is waar: het wil niet zeggen dat de twins het in een eerder stadium ook zo goed hadden gedaan. Mijn meisje gaat nu, met bijna 11 weken, op bv naar 6 voedingen per dag en slaapt vaak door 's nachts. Het wordt dus echt makkelijker en beter. Ik ben niet van de bv-maffia (heb afgelopen zaterdag beetje kv gegeven, om te kijken hoe het valt, zodat ik als ik weer werk niet de stress heb dat ik altijd genoeg MOET kolven), maar zou het toch zonde vinden als jullie om redenen stoppen die dan wellicht niet uitkomen. En hoewel ik ook vreselijk mijn vrijheid mis, ben ik ook heel trots dat ze zo goed groeit op MIJN voeding. En vind ik het ook wel heel makkelijk dat ik het altijd bij de hand heb.

Jullie mogen dus supertrots op jezelf zijn dat je het toch maar mooi doet voor jullie baby's!!!

Dat wilde ik even kwijt...
MS, ik sluit me helemaal bij Soof aan. Je hebt al zolang geen goed gevoel bij hoe het eraan toegaat en hebt al zo vaak door laten schemeren dat je het gevoel hebt dat er iets aan de hand is met je lichaam. Ga alsjeblieft op je strepen staan, want het is eeuwig zonde om die pogingen te "vergooien". Zij zijn misschien de experts, maar jij kent je lijf al 36 jaar...

You go, girl!
Fleur, ook voor jou een dikke
ms; misschien kan je toch een afspraak maken in Gent. Ze hebben echt wachtlijsten. Kijk maar naar ons. 1,5 week geleden gebeld en we kunnen pas laatst nov. terecht.

Wij weten ook nog helemaal niet zeker of daar een behandeling gaan doen. Ik heb dat ook gezegd aan de telefoon, maar dat vinden ze helemaal niet erg. Ik vond ze nu al heel erg vriendelijk en meelevend.
trouwens net gehoord dat de 1e van de 5 meiden die zwanger zijn bevallen is van een dochter. Het doet toch pijn als je het zelf ook al 2,5 jaar wilt.
Soof: Jij bent echt een supersterk wijffie!!!!!!

Marie: Misschien idd toch maar een afspraak in gent maken.

Fleur: ik snap heel goed dat dat pijn doet. Pff... en dan straks ook nog ' vrolijk' op kraamvisite. Dat zal vast niet meevallen. Heeft je vriendin wel begrip voor jou?
Draaimolen, gefeliciteerd met de goede echo! Maar ik kan me voorstellen dat je moe bent, schijnt inderdaad nog erger te zijn met de 2e.

Peg, wat balen dat je nog steeds zo slecht slaapt. Lukt het je overdag wel dan, dat je dan kunt bijtanken?

Fre, ik wil inderdaad ook het maximale uit de borstvoeding halen, maar ben bang dat het als ik ga werken ten koste van mezelf gaat. Vandaar dat ik die 3 maanden vol wil houden. Maar hoe prop je je zoon in een 5 voedingenschema dan? De mijne wordt wakker omdat ze wil eten en echt niet dat ze het pikt als ik dat nog wil uitstellen :-) Of moest jij je zoon vaak wakker maken voor een voeding?

Jemig Soof, wat erg dat het nu weer zo snel achteruit gaat met je moeder. En wat jammer dat ze niet meer mee kan naar de echo. Wie weet kan dat, wat Peg zei. Wel superlief van de vk om je een extra echo aan te bieden en dat ze zoveel begrip toonde over de 20 weken-echo.

MS, als je de moed nog kunt opbrengen zou ik zeker doorgaan en misschien is Gent inderdaad een goede optie. Ik denk dat als ik een beetje kan inschatten hoe je in elkaar zit, dat je anders altijd zult denken, wat nu als....Maar goed, je moet er natuurlijk ook niet aan kapot gaan.

Fleur, wat vreselijk moeilijk voor je allemaal. En helemaal als je zoveel zwangeren om je heen hebt.

Maria, volgens mij ben je weer veel te veel aan het typen :-)

Rebels, ik ga niet stoppen met de bv, vanwege eventuele betere nachtrust hoor, dat was maar een geintje Als ik iets in mijn hoofd haal (zeker 3 maanden bv geven) dan doe ik er ook alles aan om dat te halen. Zo ben ik ook wel weer :-). Ik wil toch het beste voor mijn kleine meid. Eigenlijk voel ik me al schuldig dat ik, als ik aan het werk ga, wil stoppen met de bv.
soof, meis wat een achtbaan....en wat gaat het ineens hard....
Even een kort berichtje, ik ben weer aan het werk en na een druk weekend was ik gisteren helemaal gebroken! En vandaag nog erger dus ik ga zo naar bed om half 8, haha.

Even voor MS en Sophy een dikke

MS, wat verdrietig dat het toch weer niet gelukt is. Je slechte gevoel over je ziekenhuis speelt nu toch al best een tijd dus ik kan me voorstellen dat je toch graag ergens anders heen wilt. Ik ben benieuwd hoe je evaluatiegesprek gaat verlopen.

Sophy, wat erg dat het al weer zo snel achteruit gaat met je moeder. Ik hoop dat je ook uit je directe omgeving veel steun krijgt om hier doorheen te komen. Ik hoop dat je een prachtige dvd krijgt van je echo en dat je moeder al een beetje kan zien hoe ze er later uit zal zien, die kleine meid. Heel veel kracht toegewenst in deze zware tijd.

voor iedereen!
sophy, ik kwam even bijlezen om te kijken of je moeder mee zou kunnen naar de echo vanavond, maar wat is het hard gegaan zeg, de afgelopen tijd. Wat een drama voor jullie. Desondanks hoop ik wel dat je van de echo vanavond een beetje kan genieten en dat er een mooie dvd van gemaakt kan worden waar je moeder van kan genieten. Hoe dubbel en hoe pijnlijk allemaal. Sterkte
Soof, dikke knuffel voor jou. Sterkte!!!

MS, Gent schijnt goed te zijn en flexibel: je kunt er s'avonds voor een echo. Plus: IVF los van verloskunde. Wel zo fijn in de wachtkamer. Misschien toch het proberen waard?
*edit*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven