Gezondheid alle pijlers

Pukkels

25-08-2009 11:36 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het zijn geen muggebulten, maar kleiner, en ze zitten op mijn armen en benen en rond mijn middel en ze jeuken. Met name 's avonds; ik word er sjagerijnig van, krats, krats, krats.....mijn enkels, mijn bovenarmen vooral, en zelfs ónder mijn voetzolen...

Vlooien? Mijn katten worden alletwee elke maand met een tubetje behandeld, en ik heb ze er op nagekeken: ik heb geen vlo of zelfs maar een spoortje ervan (vlooienpoepjes) kunnen ontdekken, ook niet op de plekjes waar ze graag liggen.

Ik heb gisteren wel nog spray gekocht om toch maar het huis te behandelen, en wilde er vandaag mee aan de slag gaan, maar ik twijfel of mijn bultjes van vlooien komen.

Ten eerste ben ik van ons drieën hier thuis de enige die er last van heeft.

Nu stond ik vanochtend op, en zitten er 7 in mijn gezicht!

Eentje stuk op mijn linkerwang, daar heb ik in mijn slaap aan zitten krabben, vier vlak bij elkaar op mijn kin aan de linkerzijkant en nog twee aan de andere kant op mijn jukbeen.

(Ik zie er niet uit)

Ik twijfel dus (terecht?) aan een vlo omdat ik met mijn hoofd boven de dekens slaap, en ik dacht dat een vlo eerder onder de dekens zijn werk deed...

Ik heb wel altijd al een jeuk-gevoelige huid gehad, en met name met het plakkerige weer kan ik regelmatig geen kleding op mijn huid verdragen, omdat hele plekken dan jeuken, als ik dan ga krabben, wek ik juist pukkeltjes op, het is dan juist de kunst om eraf te blijven, anders lijkt het in no-time of ik in de brandnetels gevallen ben, zo ziet het eruit en zo voelt het dan ook.

Waterpokken zijn het niet, die hebben mijn kinderen al lang gehad en ik ook trouwens, en het zijn ook geen blaasjes.

Ik voel me vies en en ik voel me lelijk.

Ik moet denk even langs de huisarts, maar misschien is er iemand die dit herkent.
Het klinkt wel heel sterk als vlooien: je hebt alle checks in huis.

-katten

-warm weer

-kleine bultjes

-enorme jeuk

Zet her en der eens een paar bakjes warm water neer. Als je vlooien hebt, zullen ze er in springen.
misschien zijn het galbulten. die ontstaan door een allergische reactie. dat zijn kleine rode bulten die veel erger en groter worden als je eraan gaat zitten, en die jeuken heel erg.

ben je misschien ander wasmiddel gaan gebruiken? misschien dat je daar allergisch op reageert...

of iets van voedsel waar je op reageert?
Voor zover ik weet ben ik niet allergisch voor voedingsmiddelen.

Wel voor heel veel dingen die je op je huid gebruikt, met name douchegels hebben mij al vaak een branderige jeukende huid bezorgd.

Ik heb daarom mijn vaste producten, voor douchen en wassen, en ook niet iedere deo kan ik zonder problemen bruiken.

Verder gebruik ik al jaren dezelfde wasmiddelen en wasverzachter.

Ik ben nog even gaan googelen en stuitte daarbij op de bedwants, die weer in opmars is in Europa.

Nou, als ik daar over lees, hoop ik toch maar dat het vlooien zijn!

Bedwantsen is een plaag die heel moeilijk weg te krijgen is, en die je meeneemt vanaf je vakantieadres tussen je kleren. Ze kruipen weg voor het daglicht, en komen tevoorschijn in het donker uit alle randjes, plooien van beddegoed en achter plinten en kieren vandaan, jakkes!

Ik heb in elk geval gedáán alsof het vlooien zijn, en de bovenverdieping van mijn huis onder handen genomen.

Bedden afgehaald en verschoond, matrassen behandeld met spray.

Overal intensief gestofzuigd, echt álles opzij gehaald.

De vloerbedekking op de trap gesprayed en gestofzuigd.

Ondertussen nog gespeurd naar beestjes, maar geen vlo of wants gevonden.

De katten worden nu de eerste weken maar even van de bovenverdieping weggehouden, eentje is een fervente bedslaper, en dan hoop ik dat het snel over is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven