!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
lompie? Wasda?

Haha ik dacht dat je verkouden was op de meeting
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
euh...trainen om langer te slapen...ik laat ze gewoon nog wat jengelen totdat ik er aan teo ben om op te staan ende oudste tot s'avonds een uur of 8 bij de buren op de trampoline springen. Nou ja...zo erg is het ook weer niet, maar als Fenna om 5.30 laat weten dat ze er wel aan toe is, laat ik haar rustig tot 6.30 een beetje doorjengelen. Ze huilt dan niet heel hard, tis meer van uh uh uh geluidjes, vaak valt ze dan wel ffies in slaap. Vandaga was buurjongentje jarig en hebben we MAyte om 20.00 van de trampoline geplukt (nadat ze zcih helemaal had volgstouwt met BBQ vlees en "lalade" in bad gedaan en op bed...compleet afgedraaid (en ze was vanmiddag ook al naar de psz geweest.....) ik verwacht dat zij morgen pas rond 8.00 wakker wordt.

pffft ik moet ook gaan slapen, het is steeds veel te laat dat ik naar boven ga......
Ppff, net bijgelezen, gezellig veel geschreven zeg. Ik moet weer weg, maar heb ff de tabel geupdate.

Tot vanavond, ik heb weer eens dienst, dus zal wel weer op een onchristelijk tijdstip hier verschijnen..
Bokito, tranen in je ogen bij de meeting?!? Nee, dat is me niet opgevallen. Ik vond je juist heel relaxed en zeker overkomen. Grappig hoe anders iemand zich kan voelen...

Frans, ik zou ook nog even uitstellen hoor. Als man terug is is er veel meer rust om even lekker aan je conditie te werken. Ga je ook hardlopen of doe je iets anders?

Laten huilen doe ik niet. In ieder geval niet alleen in zijn/haar bedje. Af en toe heeft Zoon een minuutje nodig om in slaap te vallen, maar echt niet langer. Als Zoon of Dochter even een huilbui nodig heeft om de boel te verwerken (voornamelijk Dochter) neem ik haar op schoot en mag ze daar even goed uithuilen (en vechten). Daarna wordt ze heel rustig en kan ze er weer helemaal tegenaan.
Ik vind het ook moeilijk hoor om zoon te laten huilen. Hij maakt zich dan zo overstuur en heb dan het gevoel dat je verder van huis bent. Hij snikt zich dan ook steeds wakker en dat vind ik zo zielig . Als ik dan even naar hem toe loop, zijn speentje in doe, op zijn zij leg en over zijn ruggetje en kontje aai dan zakt hij zo weg. Dat is voor mij ook een stuk prettiger want ik kan echt niet relaxen als hij zo moet huilen. Ben ook echt een softie in dat opzicht.

Zoon heeft gisteravond voor het eerst echt gespuugd en kwam vannacht 2 keer. Hij zal zich wel niet zo lekker hebben gevoeld. Moest wel aan je denken hoor Frans.

Ah, de ramen worden gewassen. Kijk daar kan ik heel blij van worden
Fijn dat je zo genoten hebt Floor! Wat kan dat toch heerlijk zijn, zo'n weekend als je oude zelf.

Hoe gaat het nu met Veerle Konela? Is er al meer bekend over haar evt. reactie? Arm schaapje.

Ik roep allemaal heel stoer dat ik met Kerst een paar dagen met vriend en zonder Guus naar New York wil, maar toen ik Guus gisteren aaleen 's ochtends een half uurtje had gezien, miste ik hem wel heel erg... Ben dus benieuwd of dat wel gaat lukken 4 dagen.

Gisteren was het afstudeerfeestje van mijn broertje en dat was echt heel leuk. Ik was zo trots op hem!

Guus' nieuwe ritme gaat nog niet zo soepel. Ik krijg het idee dat hj pap gewoon vies vind. Alleen zondag heeft hij een redelijk bordje op, de andere dagen was het krijsen. Vanochtend de pap in een fles gedaan en bij het zien van de fles was hij heel enthousiast, maar zodra hij de pap proefde keek hij heel beteuterd. Misschien toch maar weer mee stoppen?

Bagheera, ik heb het idee dat jij een georganiseerd typje bent, zelfs met 750 cd's naast je bed. In een volgend leven wil ik die eigenschap ook echt heel graag bestellen. Ik KAN dus gewoon echt geen administratie doen he...

Zo, nu even wandelen.
Bokito, zo te horen heb je alle ingredienten voor een leuke bruiloft, haha. Voel je je niet op je gemak met veel onbekende mensen of houd je gewoon niet van teveel mensen op een kluitje?

Mientje, gefeliciteerd met je broertjes afstuderen! R krijgt nog geen echte pap, dus ik kan je niet zo goed adviseren. Misschien andere pap? Ik weet eigenlijk niet of er andere pap is die je al geven kan.

Ik georganiseerd? Ja, op bepaalde punten heel erg. Ik word er ook om geplaagd door vrienden en familie. Al mijn kruiden staan netjes op alfabet, in mijn kasten zit alles netjes in dozen. Ieder onderwerp zijn eigen doos. Schoenen en laarzen staan in spanners. Mijn meer dan 100 paar oorbellen zitten per paar in een envelop waarop ik de oorbel getekend heb en deze enveloppen staan allemaal in een schoenendoos, ik loop er zo doorheen als ik een bepaald paar zoek. Mijn make-up zit per soort (oogpotloden/lippotloden/oogschaduw/lippenstiften) in bakjes in laden. Persoonlijke correspondentie wordt per persoon en chronologisch gebundeld en gaat met een nette strik erom in de kist. Mijn boeken staan per genre en dan op alfabet in de kast. CD's ook: per genre en dan op alfabet. Want die 750 CD's, dat zijn alleen nog maar mijn reggae-albums, we hebben er nog meer. De kraamverzorgster zei er nog wat over. Ik zocht iets, ik weet niet meer wat, laten we zeggen een trechter. Zegt ze tegen me: in dit huis ligt dat vast bij de T.

Mijn vriendinnen steken er overigens vaak de draak mee en ik kan er zelf eigenlijk ook wel om lachen.

Maar mèèèèn, je zou mijn zolder nu moeten zien! Daar ligt mijn administratie nog van voor de bevalling. Normaal ben ik daar echt wat sneller mee, maar door de verbouwing in 8e maand van de zwangerschap en omdat ik daarna niet veel meer mocht, is dat allemaal blijven liggen en het is er een enorme rotzooi.

Jij schreef een tijdje geleden dat je wel es een personal organizer zou willen hebben (toch?) en dat lijkt me echt ontzettend leuk werk. Daar hebben man en ik het wel eens over gehad. Mensen die ongeorganiseerd zijn, structuur in hun huishouden en administratie brengen. Ik ben ook nog (gediplomeerd) boekhouder, dus dat is ook geen belemmering. Als je tips wilt, dan hoor ik het wel.

(ik beken: ik stop wel eens best wel vaak een cd terug in het hoesje van de cd die ik daarna draai. . Dus eens in de zoveel tijd moet ik ALLE cd's nalopen of wel de juiste cd in het juiste hoesje zit)

Bluester, wij laten zoon ook niet huilen. Het gaat bij ons precies zoals bij jou. Ik kan er slecht tegen en uiteindelijk is iedereen wakker en/of chaggo. Hoe is het nu met zoon?

Lein, wat goed! Dat hardlopen! Hoe gaat het nu met je? Heb je baat bij de medicatie?

Sjaanie, hoe is het nu met jou? Weet je al meer? Je moest vandaag toch?

Enne: volgens mij is Lein uit de tabel en staan de gegevens van haar zoon bij de mijne.
Oh ja, ik ben weg!!!

Sjaan, je mag het ook gewoon zeggen hoor, als je me er niet meer bij wil... (smileys doen het niet, maar ik had hier de grijnzende geplakt)

Bagheera, ik ben net zo georganiseerd als jij.

Administratie in mappen en op alfabet, boeken op alfabet (niet op thema, wel per schrijver het eerst-geschreven boek eerst), kruiden had ik ook op alfabet, maar dat heeft mijn man me afgeleerd (kostte aardig wat moeite overigens).

Dat van die cd's, dat doet mijn man juist. Andere cd's in nieuwe hoesjes enzo. Hem maakt het niet uit, als hij een verkeerde cd treft of een leeg doosje, zoekt hij gewoon wat anders. Ik kan daar niet tegen, dus ik zit eens in de zoveel tijd alles uit te zoeken.

Bluester, hoe voelt je zoontje zich nu? Alweer wat opgeknapt?

Mientje, wij geven ook geen pap, dus heb geen zinnige tips.

Met mij gaat het heel langzaam steeds een klein beetje beter. Nog steeds op en af, maar we hebben een stijgende lijn. Ik geloof wel dat de medicijnen hun werk doen.

En sporten is altijd goed voor de psyche, dus wie weet is de combinatie helemaal top!!
Goed bericht Lein. Ik hoop echt voor je dat die stijgende lijn (Lein) nu even doorzet.

Bagheera: wat jij nu omschrijft is in mijn huis ondenkbaar. Maar ik zou het zo graag willen! Om je oorbellen moest ik wel even lachen stiekem. ALS je ooit prof organizer wordt huur ik je zeker in. Maar Dan heb ik er ook een onderhoudsplan bij nodig. Hihi
Oh Bagheera wat ben jij GOED!!! Mén ik wou dat ik zo was... Nou ja morgen met m'n nieuwe schoonmaakplan beginnen, wie weet komt het hier ook goed. Ooit.

Ik hou helemaal niet van grote groepen mensen, weet niet wat dat is. Ben ook heel blij met m'n jongens op een verjaardag, kan ik even de drukte ontspringen (ja zoon wil in de speeltuin spelen ;-p)

Nu lekker koken, vriend is laat thuis en daar baal ik dan zo van. Maar dan denk ik aan Floor en Frans en dan zeur ik niet meer :-) Ben dan al lang blij dat hij gewoon even thuis is!

Ohja zoon heeft een potje glitters open gemaakt die in de knutsella stond.. Hélemaal leeg! (en de la was uit z'n voegen gebarsten dus de hele vloer ligt ook onder)Nou ja het is hier iig een vrolijke bende!
haha: wat een troep kan je zoon daarmee maken he?!

Ik ben normaal best georganiseerd maar nu, na lowlnads erger ik me even heel erg aan alles wat nog gedaan moet worden. Ik noem een badkamer, wc en een paar vloeren die echt gedweild moeten worden. Dus breng ik vrijdag freek wel naar de oppas maar ik hoef pas later te beginnen dus maak ik eerst het huis schoon! Wat zal dat een fijn begin van mijn vakantie, die vrijdagavond ongeveer begint zijn!

Vond het eerst niet lief van me dat ik hem al om 10 uur weg zou brengen maar ik moet echt mijn handen even vrij hebben. Er ligt zoveel te wachten en het lukt alsmaar niet.

Ik moet hem wel laten huilen, als ik er naar toe ga lacht hij breeduit en begint weer overnieuw. Maar dan huilt hij wat harder. En zo gaat hij echt niet slapen. net ook weer, kwartier gehuild, speen gedaan, weer weg, 10 minuten gehuild en nu stil. Hij was echt doodmoe vandaag. Eerst naar mijn moeder en daarna naar mijn zus toe. Ze wonen dichtbij elkaar en het lijkt makkelijk maar freek kreeg duidelijk te weinig slaap.

Gelukkig bleef hij lang vrolijk en was mijn zus even helemaal blij: hij plaste op het potje terwijl ik op de massagetafel lag te slapen. Mijn zwager masseerde zo goed (is zijn werk) dat ik een deel van de film mistte.

Freek zit onder de rode vlekjes. Volgens schoonouders muggebulten maar nu zegt iedereen dat het de waterpokken zijn. Hij heeft ze alleen op het gezicht en hoofd en 1 op zijn vinger en 1 naast zijn anus. Mijn zus wilde er wel om wedden. Morgen maar eens vragen op het CB. Ik mag alweer. Moest ook eigenlijk met 7,5 maand maar nu met 6,5 maand dus alweer. Ze konden de afspraak niet op de juiste tijd krijgen.

Lein: ik duim ook mee. En ik vind nog steeds dat je je kranig houdt. En dat er een stijgende lijn in zit is geweldig goed nieuws!

Ik geef ook bambix rijstebloem. en friso nr 2.

aaah, ik ben vergeten wat ik wilde zeggen om te reageren
Waterpokken lijken we wat op muggebulten in het begin hoor. Begint meestal op de romp, maar bij Milena begon het op haar arm en in haar gezicht. Bij Bojan op zijn rug. Nou ja, je zal het snel weten, als het er meer worden, dan zijn het waterpokken. Het heerst wel dus zou goed kunnen.

Lein voor de stijgende Lein ()

Ai en georganiseerd, nee helaas. Niets op alfabet ofzo. Man had dat met boeken en cds, maar daar kan ik niet tegen, dus heb alles door elkaar gehusseld . Stop inderdaad tot grote ergernis van vent de cds in lege doosjes die voorhanden zijn. Haha of laat ze gewoon slingeren. Daarentegen ruim ik wel altijd alles op. De meeste dingen hebben we een redelijk vaste plek en anders stop ik ze ergens waar ze niet te zien zijn. Heb nl wel een hekel aan troep i huis. Heb dus veel mandjes/lades met ondefinieerbare rommel

Vandaag had ik een gezellige dag. Kindjes waren superlief, einde van de middag naar mijn ouders gegaan om daar te eten. Ze hadden Mileen nog niet gezien na de vakantie,dus dat was gezellig. Nog even bij mijn opa en oma langsgegaan. Haha de score voor Milena: een dekbedovertrek van my little pony en een nieuwe puzzel .

Milena is zo lief nu. Echt een meisje, dol op speldjes en de my little pony's, kleine poesjes en alles wat ze leuk vindt is haar lieverlings... (vul maar in)

Bojan is echt een beertje. Hij is dol op zijn grote zus, als zij lacht, lacht hij. Lief is dat! Morgen moeten we naar het cb, ben benieuwd!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Floor volgens mij beginnen waterpokken op de romp hoor!

Hier is het echt een pestbende maar ga heel erg verkouden worden dus ik denk dat ik de jongens dit weekend even wegbreng om hard aan de slag te gaan in huis.

Verder niet zoveel te melden dacht ik. Ohja wel... ik ben toen ik van de laatste tree stapte gestruikeld met zoontje in m'n armen. Ik knalde tegen de muur aan om niet voorover te vallen maar had zoontje niet bij z'n nekje vast en hij knalde heel hard met z'n hoofd achterover Kan dit nog kwaad? Hij is voor de rest niet anders dan de rest van de dag en beweegt ook nog goed.

Voortaan maar weer stevig vasthouden en heul goed uitkijken op de trap...
Floor, waarom zegt jullie cb dat brood niet mag? Raar dat al die voorschriften zo anders zijn. En arme Freek met z’n stipjes. Ben benieuwd wat het is.

Bokito, bah, balen dat jullie allemaal niet lekker zijn… Hahah, en van die vieze dikke oude mannetjes. Het is juist zo leuk als je een paar van die lekkere kerels rond hebt lopen op de sportschool, want dan heb je nét wat meer reden om jezelf extra uit te sloven!

Komt Desperate housewives trouwens weer op tv??? Die serie vind ik zo leuk!!

Fesa, wat kan je je gelukkig voelen als je kindje zo lief is he…

Skoempie, hoe is het bij jullie? Is zoon geopereerd en is het goed gegaan???

Bagheera, grappig fenomeen vind ik dat wat jij omschrijft > baby is strontvervelend en je hebt het helemaal gehad. Maar oooweeeee als partner dan durft te mopperen over baby!! Dat is hier ook altijd. Is vriend haar even beu, zeg ik “pffff, wat een etter soms”, nou dan moet je hem horen, hahaha.

Wat zonde trouwens dat je je wiegje wegdoet. Het is echt een prachtexemplaar. Maar ja, bewaren als je er geen ruimte voor hebt is ook zo wat. En nu maak je er misschien nog iemand heel blij mee.

En die glasbak!!! Is het bij jullie ook zo erg? Potje Olvarit, wijnfles, Olvarit, wijnfles, wijnfles, wijnfles, Olvarit, en ga zo maar door, hahaha. Ik stuur vriend altijd maar…

Oh nog 1 ding (ik moet altijd zo lachen om jouw posts); die oorbellen zijn echt een topper! Is dat serieus dat je ze natekent?? Was ik maar zo georganiseerd… Het enige wat hier echt georganiseerd gaat (en daar ben ik héél trots op) is het bestekbakje in onze vaatwasser. Wij doen altijd de messen in 1 bakje, de vorken in 1 bakje, etc. Dat ruimt zo lekker snel uit! En ook in de besteklade ligt het dinerbestek naar boven gericht en het ontbijtbestek naar beneden gericht. En de rest van de lades en kastjes zijn ingericht volgens het lawine-principe.

Lein, goed joh, dat sporten! Samen met iemand werkt volgens mij altijd beter dan alleen, want dan ben je gemotiveerder om echt te gaan.

Nog 7 nachtjes he, dan is het zover… Wat zijn nu precies de dingen die jullie te horen kunnen krijgen? En als alles goed is, is het dan nu klaar of volgt er dan nog een heel traject?

Frans, Rome, gaaf man! Hoe lang gaan jullie? Spannend lijkt me dat, de kleintjes achterlaten terwijl je zelf best ver bent. Maar wel helemaal top natuurlijk.

En dat sporten… zou het lekker uitstellen. Vind het al onwijs knap dat je het nu alleen doet, laat staan dat je er ook nog bij zou gaan sporten. Ach en die 2 weken zal het verschil ook niet maken.

Mientje, ik zie ook wel eens papjes met een smaakje staan, vanille volgens mij. Weet niet of je dat wil, want weet niet wat daar allemaal aan is toegevoegd, maar de smaak zal misschien wat beter zijn.

Hier is man ook niet jaloers. Soms vind ik dat wel eens jammer. Een béétje jaloers lijkt mij namelijk best eens leuk. En flirten…. Héérlijk! Een avondje met vriendinnen op stap betekent hier echt een avondje flirten. We hebben allemaal een relatie, gaan allemaal weer hartstikke braaf naar ons eigen huis, maar flirten, daar kunnen we alle 5 wat van. Heb ik soms ook echt even nodig hoor.

Laten huilen kan ik ook niet. Als ik zou merken dat ze het nodig heeft om in slaap te vallen zou ik haar ook wel laten huilen, maar dat is niet het geval. Meestal slaapt ze vrij snel, soms beetje jengelen en een paar keer terug voor de tut. Maar als het echt raak is heeft het geen zin haar te laten huilen. Ze raakt helemaal overstuur en zelf al valt ze in slaap dan is dat voor 30 sec want meteen daarna wordt ze wakker van haar eigen snik. En door die 30 sec slaap is ze weer voldoende “opgeladen” om weer even door te krijsen. Dus als ze zo huilt dan haal ik haar altijd uit bed, bij mij. Gelukkig komt het niet zo vaak voor (ja gisteren dan en vorige week dinsdag ook al).

V is vandaag trouwens zo lief geweest. Ze heeft volgens mij echt de dinsdag-blues. Waar zou het aan liggen > ze heeft 2x op maandag die zkh testen gehad. Maar ook mijn ouders die normaal altijd op dinsdag oppassen hebben vakantie, en zijn dus 2 weken niet geweest. Misschien mist ze ze? Ik ben 2x op maandag vrij geweest vanwege het zkh dus was veel dagen bij haar, misschien baalde ze gewoon dat ik weer ging werken. Ja, dat laatste zal denk ik de oorzaak zijn. Ze zal me gewoon vreselijk missen .

Maar goed, vandaag was ze weer zo lief, echt een leuke dag gehad. Ze drinkt trouwens sinds een paar dagen heel goed de fles. Zo ontspannen dat ze al 3 x op mijn arm in slaap is gevallen. Wat is dat fijn!!! Hier was het altijd alleen maar vechten tijdens de fles en nu is het genieten. Ik gaf trouw elke avond pap met een lepel, maar nu ze zo goed drinkt krijgt ze het lekker uit de fles. Ik vind het veel te fijn om haar zo tegen mij aan te hebben terwijl ze zo ontspannen de fles leeg drinkt.
Oei Bokito, wat schrikken... Geen idee of het kwaad kan. Nou ja, echt goed zal het niet zijn natuurlijk (flauw) maar als hij zich gedraagt zoals anders dan denk ik dat hij er weinig last van heeft... Maak je je druk?

(Wat schrijf ik toch altijd lange posts he, niet normaal, jullie denken vast dat ik niets anders te doen heb volgens mij...)
Bokito, als zoontje normaal zijn hoofd goed omhoog kan houden, dan denk ik met mijn GBV dat het niet zoveel kwaad kan. Ik denk dat hij hooguit dan wat spierpijn kan krijgen van de onverwachte ruk. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar kindjes kunnen heel veel hebben.

Konela, ik vind je lange posts altijd zo gezellig. En wat fijn dat je meisje zo lief was/is.

En ja: van die oorbellen is serieus en ook in onze vriendenkring een topper. Als vriendinnen de draak steken met mijn georganiseer, dan is de oorbellendoos de uitsmijter, haha. En ik vind het zelf nog redelijk briljant, echt gemijmerd hoe ik dit op de markt zou kunnen zetten.

Oh ja, Frans, Rome. Ik ben echt verliefd op deze stad. Wij zijn er twee jaar geleden geweest, we hadden een B&B naast het Vaticaan en we hebben een supertijd gehad. Als je nog reisgidsen en stadskaarten nodig hebt, geef je maar een gil. Ik stuur het zo op.

Lein, waarom de kruiden niet meer op volgorde? Ik zou niets meer kunnen vinden, denk ik.

Ik heb ooit een relatie gehad met iemand die obsessief jaloers was tot en met dreigen me te doden aan toe en ik heb daar zo mijn buik van vol gehad dat ik zo dankbaar ben dat man geen greintje jaloezie heeft. Hij is zeker van mij en onze relatie. Ik heb door die ex-vriend zo'n hekel aan jaloezie gekregen, het was echt onleefbaar, we konden niet eens meer uit want als een man al naar me keek, sprong hij al bijna boven op die man en had ik een week ruzie.

Floor, het kan heel lekker zijn om even je handen vrij te hebben om je huis te kunnen schoonmaken. Schiet je tenminste even lekker op! Ik hoop voor je dat het muggenbulten zijn bij Freek.

Volgens mij kunnen we niet veel meer posten. Ik weet niet hoe zo'n tabel werkt, anders had ik wel een nieuw topic kunnen openen.

Pfoe, zaterdag vier ik mijn verjaardag en iedereen komt altijd eten en doordat ik ziek was afgelopen weekend, heb ik nog niets gedaan. Ik verwacht zo'n 25 volwassenen en een stuk op 12 kinderen. Ik maak altijd een buffet met van alles en nog wat (natuurlijk hebben we ook een vegetarier en een praktiserend islamiet onder de vrienden, zucht) en dat kleed ik dan leuk aan met gelamineerde menukaartjes enzo. Maar ik heb dus nog niets gedaan. Morgen gaat R even naar mijn schoonmoeder zodat ik boodschappen kan doen.

En NU ga ik een boodschappenlijst maken.
Is het misschien niet handiger om van die doorzichtigezakjes voor je oorbellen te gerbuiken, hoef je ze niet meer na te tekenen, ze zijn kleiner, dus je kan meer zakjes kwijt (dus nog meer oorbellen kopen!!!!) en je ziet meteen welke oorbellen er in zitten!

Ik heb net als Frans een hekel aan troep in huis, maar ben wel een enorme sloddervos. Hier dus ook veel bakjes en mandjes waar veeeeeel troep in zit. Maar weet altijd overal te vinden. Als Lief weer eens 1 van ijn opruim manies heeft, ben ik echt alles wkijt en ben ik zo een dag bezig om alles weer in hun vertrouwde troepemandjes te gooien.
Haha Ringel vriend zeurt ook altijd dat het zo'n bende is in de laadjes en kasten. Maar ik kan 9 van de 10 keer alles vinden, snap niet waar hij zich zo druk om maakt

Wat vervelend Bagheera zo'n ex! Vriend is meer bezorgd dan jaloers, maar ik ga nooit uit (en ben gelukkig ;p) dus hij hoeft zich geen zorgen te maken hehe!

Ringel wat een goed idee van je! haha zou er bijna zelf gaatjes voor laten schieten, dan heb ik alvast een mooi opbergsysteem

Frans ik geniet echt van je stukje over je kinderen! Wat boffen we toch allemaal met die lieve schatten he!

Maar ik moest eigenlijk als een gek aan de slag hier. Zoon is naar de peuterspeelzaal en zwaaide me heel lief uit 'mama opjuimen' Ach schatje!
Zo, Y op bed, was in de wasmachine, een kop thee voor me neus en tijd om bij te lezen

Bokito: Jeetje wat schrikken! Ik denk net als Bagheera dat het niet heel veel kwaad kan. Zeker niet als hij gewoon vrolijk is en goed beweegt. Maar schrikken is het wel. Y. zat gisteren op de grond, kukelde om en viel zo met d'r hoofdje tegen de tafelpoot... Ze moest even heel hard huilen maar was gelukkig snel getroost. Ik zet d'r alleen niet meer op die plaats op de grond.

Konela: Leuk juist die lange posts! En genieten he die lieve meisjes, zou het in de lucht hangen?

Floor: Ik hoop en denk ook dat het muggenbulten zijn. Y. had er ook 3 en die zijn inmiddels helemaal weggetrokken.

Frans: Wauw lekker naar Rome! Staat ook bovenaan mijn lijstje van cities-to-see. Ik heb latijn gehad op de middelbare school en voelde me altijd erg aangetrokken tot het 'oude' Rome. Zou graag een keertje over de via nova en het forum romanum wandelen. Wat zijn jouw kindjes lief!

Lein: Super dat het stapje voor stapje beter gaat! En sporten is inderdaad erg goed voor de psyche.

Bagheera: Damn, ik dacht dat ik redelijk georganiseerd was...! Die oorbellen tip van Ringel is wel een goede! Ik heb in een sieradenwinkel gewerkt en daar borgen we de oorbellen etc ook zo op. Erg handig! En wat een verhaal van die ex zeg. Ik zou doodsbang zijn denk ik. Manlief is ook helemaal niet jaloers en ik zelf eigenlijk ook niet. Lekker rustig

Ik hou net als Ringel en Frans ook niet van troep dus ruim steeds alles op. Manlief kan er niet goed tegen als het vies is, dus als we samen het huis doorwerken heeft ieder zo z'n taak.

Hebben jullie kindjes ook ineens minder slaap nodig overdag? Ik heb Y. pas om 10.15 in bed gelegd terwijl ze voorheen altijd al voor 9.00 er in lag. De laatste dagen sliep ze dan maar een half uurtje dus nu heb ik gewacht tot ze duidelijk liet merken dat ze moe werd. Ben benieuwd hoe lang ze nu slaapt.

Ik heb ook geen idee hoe dat moet met de tabel... Sjaanie??
*** breekt even in met een vraagje voor bagheera***

Ik lees regelmatig met jullie mee (jullie schrijven super leuk, herkenbaar en zijn zo gezellig en lief voor elkaar!!), heb zelf ook een lekker februari-mannetje.... maar nu las ik dat Bagheera een wiegje te koop heeft. En laat ik nou op zoek zijn naar een wieg-exemplaar! Staat ie op MP en zou je dan de link even door willen geven? Alvast bedankt en geniet ze allemaal van jullie boefjes!

*** breekt weer uit.... ***
o ja mee lezers ...vergeet vaak dat dit een openbaar forum is.

@Lein veel succes met sporten en de steigende lijn (ga maar niet het welbekende woordgrapje maken hahahaha) goed om te horen dat het steeds een beetje beter ghaat.

@Bokito, ben laatst van de laatste tree van de trap gegleden met Fenna op de arm, gelukkig niet gevallen maar het is wel 1 van m'n grootste angsten. Alsje het niet vertrouwd gewoon naar de huisarts gaan hoor.

Heb Mayte nu op schoot, die wacht tot we eindelijk gaan tutteren en vond dat dit bericht ook op de bus moest (letters op een scherm staat gelijk aan een brief, heerlijk ouderwets nog hahahaha)
Bokito, heeft zoontje nog last van jouw val? Vast niet, toch?

Ringel, je suggestie van de doorzichtige zakjes klinkt goed, maar het mooie van de enveloppen is nu juist dat ze rechtop achter elkaar staan, je loopt er dus ahw doorheen en je hoeft niet te graven. Als ik 100 paar in plastic zakjes in een doos doe, moet ik nog zoeken en rommelen. En de flap van de envelop is naar binnen gevouwen, ik haal zo de oorbellen eruit, ik hoef ze niet meer te openen wat ik met plastic zakjes wel moet doen. Je ziet het: er is over nagedacht!

Ik was vanochtend megaveel boodschappen aan het doen voor mijn verjaardag en toen bedacht ik me dat ik op bepaalde punten wel heel georganiseerd ben, maar wat maak ik bende van mijn karretje. Of er een raket in is ontploft. En wat ik zo irritant vind, is dat bij de AH de groente aan het begin van de winkel ligt en dus als eerste in je karretje zit en dan daar later de zware spullen bovenop moeten..... grrrrrrr..

Hi Robien, ik wil wel een link sturen, maar ik weet niet hoe het moet . Ik heb wel een advertentienummer voor je: 271758538.

Fesa, Rome is ook zooooooo bijzonder. Wij zijn twee keer naar het Forum Romanum geweest, ik kon er geen genoeg van krijgen. De stad is 1 groot openluchtmuseum.

Bokito, het was ook geen doen die jaloezie, de relatie is erop stuk gelopen. Want het ging niet alleen om uitgaan, het ging ook om werk, sociaal leven, etc. Met een andere man dan familie in dezelfde ruimte verkeren was al genoeg aanleiding voor heibel.

Zo, ik ga weer wat doen. R is bij schoonmoeder, ik ga nu 2 ton aan boodschappen in mijn kast proppen (haha, die Konela: lawineprincipe).
Bokito, hoe is het met zoontje? Misschien een bult op zijn hoofd of valt het wel mee? Hoop het laatste.

Bagheera, wat gezellig! Wij zijn ook altijd van de buffetjes als we jarig zijn. Maar wat een werk he... En dan hebben wij nog niet eens dieetwensen in de familie. En ik hou me aanbevolen voor restjes hoor want volgens mij kan jij kei lekker koken!

Succes met de voorbereidingen.

Fesa, hier ook minder slaap. Eerst werden de slaapjes korter (zo'n 30 minuten per keer) en nu zijn ze langer, maar minder per dag. Kan zich gelukkig al wel wat langer zelf vermaken, maar we spelen ook veel op ons bed tegenwoordig. Dan is ze het alleen spelen in de box beu en dan neem ik haar mee op ons bed. Kan ik zelf strijken / was vouwen, noem maar op terwijl zij op ons bed ligt. Kan Y zichzelf goed vermaken?

Ziekenhuis belde, V heeft de 1e maandag koemelk gehad. Daar ben ik echt blij om want afgelopen maandag vond ik haar toch wat uit haar doen en ze had ineens rode stippen op haar tong. Volgens mij is de spruw terug (had nog een tube medicijn, dus ben weer begonnen). Gelukkig kan dat dus echt niet van de koemelk zijn. Nu mogen we dus weer gaan beginnen met "normale" voeding. Wel langzaam opbouwend. Ben blij met dit nieuws en ook heel benieuwd hoe het zal gaan...

Heb vannacht toch een nachtmerrie gehad. Droomde dat V in de kinderstoel in de tuin zat en ik was binnen. Zij begon te jengelen en ik vond dat irritant en dacht "je blijft maar zitten hoor". Toen kwam ik er achter dat het al een hele tijd regende en ging ik haar toch maar pakken. Maar ik had zo lang gewacht dat het blad van haar kinderstoel al helemaal vol met regenwater lag en V hing met haar hoofd voorover in die plas. Ze was helemaal slap en ik raakte helemaal in paniek. Ging haar schudden en mond op mond beademen en ineens ademde ze weer. Als ik er aan terug denk kan ik nog huilen zeg. Wat een vreselijke droom.

En laatst droomde ik dat vriend en ik uit elkaar gingen en dat hij V had meegenomen en dat ik haar niet meer mocht zien. Ik was zo overstuur dat ik zelfs nog moordneigingen richting hem had toen ik al wakker was (erg he). Geen idee waar die malle dromen vandaan komen maar het bevestigt voor mij weer hoe ontzettend kwetsbaar je ineens bent als je een kind hebt zeg.

Nou, nu ga ik die droom snel vergeten.

Oh ja, mijn opa belde net. Hij (93) en oma (86) zijn tijdens het autorijden (ja je leest het goed > zijn gestoorde huisarts heeft zijn rijbewijs verlengd terwijl opa inmiddels het reactie vermogen van een slak heeft) geramd door een andere auto. Hij snapt er niks van met al die verzekeringen, want hij wil toch naar een andere garage dan hij had opgegeven en weet nu niet of dat mag. Zelf hadden ze gelukkig niets, maar hun auto (zo'n heel oud golfje-2) is misschien wel total-loss. Dat zou toch wel zielig zijn want volgens mij verloopt zijn rijbewijs over een paar maanden en hij weigert om in zo'n 45 km kar te rijden "want dat is voor oude mensen". Zal zo eens gaan kijken.
Bokito, wat schrikken van je val. Hoe gaat het nu met zoontje?

Bagheera, is het nog gelukt met de boodschappen en de voorbereidingen voor zaterdag? Ben je zaterdag ook jarig? Heel veel plezier!!

Oh en de kruiden niet meer op alfabet... Man kon er niet aan wennen en liep steeds het hele rekje door om wat te zoeken. Hij heeft nu de kruiden die hij het meest gebruikt bovenaan en de rest eronder. En aangezien mijn man altijd kookt heb ik wat dat betreft weinig te eisen, zeg maar!

Fesa, Zoon heeft ook steeds minder slaap nodig. Nog wel drie keer per dag, maar minder lang.

Konela, wat heerlijk dat Veerle waarschijnlijk geen kma heeft! Wat een vreselijk goed nieuwtje!!

En wat een vreselijke droom, ik kreeg het er benauwd van!

Wat heb ik gelachen om je verhaal over je opa! Heel sneu dat ze een ongeluk hebben gehad zeg. Ze zullen wel geschrokken zijn. Maar wat kan jij grappig schrijven!

Robien, wat leuk dat je met ons meeleest, heb je nooit zin om ook mee te schrijven? Van wanneer is je zoontje?

Ennuh, Bagheera heeft een prachtig wiegje! Echt een snoesje.

Rome, prachtige stad! Ik ben met school geweest, honderd jaar geleden, maar zou errug graag nog eens gaan. We hebben toen ook Pompei gedaan, wat indrukwekkend!

Man en ik zijn beide absoluut niet jaloers. We laten elkaar wat dat betreft met een gerust hart op stap gaan. Maar hij mag ZEKER niet met iemand anders zoenen, laat staan meer. Dan krijgt hij per direct een schop onder zijn kont. Andersom geldt precies hetzelfde.
Met zoontje gaat alles gelukkig goed! Hij was wel mopperig vandaag maar ook hij is een beetje aan het klooien met z'n slaaptijden. Sliep hij met 5 maanden nog 20 uur per dag, nu slaapt hij nog maar 3 keer! En soms 4 als hij in de wandelwagen in slaapt valt.

Ik merk wel dat een 2de kindje heel anders is hoor! Hij moet slapen tussen de middag en als zoontje wat aan het mopperen is vraag ik of zoon even voor hem wil zingen, hahah handig he!

Konela wat een verschrikkelijke droom was dat zeg.. Maar het houdt je wel scherp. Mijn opa van 91 moest wel in zo'n 45km karretje. Echt belachelijk volgens hem maar ik ben doodsbenauwd als ik bij hem in dat ding zit

Lein het is nu echt aftellen he! Maar dochtertje moet toch nog wel een tijd in de spreidbroek als ze uit het gips is? Ik vind je stukjes heel erg positief klinken, ben blij voor je dat de medicijnen aanslaan en dat je zelf ok (een beetje) het gevoel hebt dat het beter gaat!

Ga nog even ruimen hier, morgen lekker vrij!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven