wat moet ik doen?

26-08-2009 09:11 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo.

ik ben een man van 29.

heb nu 5 jaar een relatie met een meid van 23.

we wonen samen en willen graag kinderen dus het complete plaatje.

nu ben ik er sinds een halfjaar achter gekomen dat ze 2 keer een afspraak heeft gehad met een jongen die ze al jaren via msn kende.

ze zij dat ze dat spanning niet kon weerstaan en hem moest opzoeken.

ik heb haar gevraagd dat niet meer te doen en heb haar vergeven.

maar diep in me hart weet ik dat ze gewoon mij wil maar hem gewoon als een leuke vriend ziet waar ze af en toe eens na toe wil.

niet eens voor de sex of andere intieme dingen maar puur als vriend.

mijn vraag is moet ik het toelaten?

ik weet heel zeker dat wij 2 samen oud worden.

maar mischien is het helemaal niet zo verstanding van mijn kant dat haar te verbieden.zo maak je het volgens mij aleen nog maar spannender als je het verbied.

maar wat is jullie mening?

vg
quote:EvyBlissy schreef op 26 augustus 2009 @ 09:54:

[...]

Nee, is niet waar. TO geeft zelf aan dat hij niet denkt dat zijn vriendin hem belazert met deze man. Maar toch verbiedt hij haar dingen.

Nee, inderdaad. Als mijn vriend gewoon een platonische vriendschap heeft met een vrouw, dan ga ik hem dat toch niet verbieden? Ik vind het juist prettig als een man ook vriendinnen heeft.

Raar dat ie je meteen zou bedonderen.
quote:Sarah Scott schreef op 26 augustus 2009 @ 09:51:

[...]

Bijzonder zeg, dat jij weet hoe anderen zouden reageren Mijn reacties zouden hetzelfde zijn.

Ach kom op Sarah, bijna elke vraag over relatie op dit forum waarin msn of sms met een ander voorkomt wordt beantwoord op de manier die ik beschreef.

quote:EvyBlissy schreef op 26 augustus 2009 @ 09:54:

[...]

Nee, is niet waar. TO geeft zelf aan dat hij niet denkt dat zijn vriendin hem belazert met deze man. Maar toch verbiedt hij haar dingen.

Dat is ook wat ik bedoel.. andersom zou het advies zijn: Open je ogen, je spreekt niet met iemand af, verzwijgt het, noemt het spanning, om over de voetbal of het weer te gaan zitten praten.

TO ik denk echt dat je duidelijker moet maken dat je het vervelend vind. Tuurlijk moet ze de vrijheid kunnen hebben om te praten met wie ze wil maar omdat je zegt dat je er na een halfjaar achter kwam vind ik het wel verdacht.
Maakt mij niet uit of ze wel of niet eerlijk is, hierin. Ik zou m'n man nooit wat verbieden en hij mij niet. Als hij het ergens niet mee eens is dan praten we erover. Mijn man gaat trouwens wel met z'n oud collega eten, is een vrouw. Ik met mijn oud collega, inderdaad een man. Als dit vertrouwen er niet is, dan liever geen relatie, eerlijk gezegd.

Bottom line: hij schrijft mij niets voor! Ben z'n hondje niet!
Later is nu
Je hoort je vriendin natuurlijk niks te verbieden.

Maar.... Ik kan me heel goed voorstellen dat je dit niet leuk vindt!! Als ik het omdraai naar mijn eigen situatie... mijn vriend gaat met iemand msn-en die hij niet kent, daarna wil hij afspreken, omdat ie de spanning niet kan weerstaan en ik weet ook nog dat dat meisje verliefd is op hem...

Ik weet niet of ik er zo blij mee zou zijn hoor! Ik zou hem zeker zeggen dat ik dat liever niet wil. Wat ie daarmee doet, dat is een tweede.... Je kunt je partner niks verbieden.... Maar ik kan weldegelijk zeggen, dat ik dat niet wil.
En dan heb ik 't niet over echte, gewone, vriendschappen..... Daarin moet je elkaar voor 100% vertrouwen
Ga zo door en je weet zeker dat je niet samen oud wordt.

Niet netjes van haar om het stiekem te doen en niet netjes van jou om het haar te verbieden, waardoor je weinig ruimte liet voor haar. Hier moet je samen uitkomen. Zij door niet meer te liegen en stiekem te doen maar gewoon eerlijk te zeggen dat jij niet zo belachelijk moet reageren en jij door niet meer te controleren en er inderdaad op te vertrouwen dat ze het liefst bij jou is.

En wat betreft mannelijke vrienden, kan ze die niet bij julie thuis uitnodigen of jou een keer meenenemen? Als ze jou iets meer betrekt in die vriendschappen kun je met eigen ogen zien dat het een gewone vriend betreft en kun je haar de volgende keer makkelijker laten gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven