= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Het "opbieden" wordt pas vreselijk als mensen raar of verbaasd gaan doen over jouw kind (kàn ie dat nog niet???) en dat doet niemand hier gelukkig. Overigens krijg ik heel erg braakneigingen van zulke mensen. Helaas heeft mijn vent zo'n collega met een kind dat alles een half jaar kon voordat onze oudste dat kon (lopen met 9 maanden. etc.). Omdat we er zo schoon genoeg van hebben en het niet helpt om er wat van te zeggen, beginnen wij nu op te scheppen over het snelle doorslapen van onze jongste en onze vliegensvlugge en probleemloze thuisbevallingen. Waar je mee omgaat word je mee besmet blijkbaar...

Pada: het was me al opgevallen dat jouw dochter lekker dik is en dat bedoel ik positief! Die van mij is veel ranker en dan word ik weer een beetje onzeker over de bv, is de kwaliteit wel goed genoeg en krijgt ze wel genoeg zonder nachtvoeding. Maar misschien is het ook wel genetisch bepaald want de oudste wordt volgende maand 2 jaar en weegt slechts 11 kilo.

Sanloes: sterkte! En als je het echt niet meer trekt, zou je dan niet eens kunnen experimenteren met een flesje kv voor het slapen gaan? Bv en kv combineren mag toch? Kan me voorstellen dat het slopend is, maar deze verwende mama met 7 tot 8 uur ononderbroken slaap per nacht is ook moe overdag hoor!

Ik moet morgen naar het cb en de kleine is dan 6 weken, terwijl je volgens het boekje van het cb met 4 weken voor het eerst komt. Ik hoop niet dat ze dan al prikjes krijgt. En ik ben ontzettend benieuwd wat ze nu weegt en of dat gemiddeld of bovengemiddeld is.
Sanloes: je mag een kwart van je werkdag besteden aan het kolven en dat moet je doen op de momenten dat je anders live zou voeden. Volgens mij heeft je werkgever daar niet zoveel over te zeggen. Ik vind het tenminste wat raar dat ze deze voorwaarden stellen.
[quote]Wyfke schreef op 26 augustus 2009 @ 14:42:

Pada: het was me al opgevallen dat jouw dochter lekker dik is en dat bedoel ik positief! Die van mij is veel ranker en dan word ik weer een beetje onzeker over de bv, is de kwaliteit wel goed genoeg en krijgt ze wel genoeg zonder nachtvoeding. Maar misschien is het ook wel genetisch bepaald want de oudste wordt volgende maand 2 jaar en weegt slechts 11 kilo.

[quote]

Wyfke: niet ongerust over maken, mijn zoontje was ook zo'n dun ventje en die kreeg ook BV op dezelfde manier als waarop ik het nu doe. Het ene kind is nu eenmaal het andere niet,ik heb twee kindjes waarvan de eerste altijd onder gemiddeld geweest is en nu nog en de ander blijkbaar maar doorgroeit zonder dat ze iets anders krijgen.

Ik zal straks nog even een foto plaatsen van ons speklappie onder de douche, het is een en al vetrol wat je ziet. En nee, niet mijn vetrol

Sanloes: fijn dat de kolfruimte zo goed geregeld is. Ik kolfde in het begin ook 3 keer op een werkdag, maar was geen half uur per keer nodig. Is toch een beetje afwachten hoe dat straks gaat. In principe is het de bedoeling dat je kolft ongeveer op de tijd dat je baby normaal zou drinken. Het is per persoon verschillend hoe snel je kolft enz. Kun je niet met je werkgever nu bijv. 3 keer per dag afspreken op tijden die jou handig lijken endan afspreken dat je het aanpast als dat nodig mocht zijn.
Ook mijn dochter is geen doorslaper (meer). Ze heeft op een gegeven moment 3 nachten achter elkaar doorgeslapen (7 a 8 uur), maar de laatste week slaapt ze steeds langer door na de 4e voeding van de dag. Dan komt ze tegen een uur of 2200/2300 uur voor de 5e voeding en heeft ze s 'nachts dus ook nog een voeding nodig. Erg jammer, want ik merk dat ik nu behoorlijk aan het einde van mijn latijn begin te raken. Ik ben echt heel moe nu. S'middags slapen kan ik niet, want dan voel ik me nog beroerder. Ik baal hier goed van, want ik merk dat ik nu ook minder geduld met haar heb als ze huilt.
quote:sanloes schreef op 26 augustus 2009 @ 14:33:

Merken jullie ook dat je als mama veel eerder en beter wakker wordt van kreetjes dan je lief. Hier wordt gewoon overal doorheen geslapen Ja, hier exact hetzelfde. Manlief wordt 's nachts gewoon niet wakker. Dus wie staat er standaard op? Juist! Blogbabe herself! Zelfs als ik Blogbaby terug leg in haar wiegje en dus de lamp aandoe, slaapt ie nog door! (of is het een truc om niet op te hoeven staan?!?! )
quote:blogbabe schreef op 26 augustus 2009 @ 15:48:

[...]

Ja, hier exact hetzelfde. Manlief wordt 's nachts gewoon niet wakker. Dus wie staat er standaard op? Juist! Blogbabe herself! Zelfs als ik Blogbaby terug leg in haar wiegje en dus de lamp aandoe, slaapt ie nog door! (of is het een truc om niet op te hoeven staan?!?! )En hier ook precies hetzelfde. Ik word al wakker als ze net een kik geeft, manlief niet eens als ze hardcore huilt. Soms heeft hij helemaal niet gemerkt dat ik haar heb gevoed s'nachts naast hem op bed.
quote:sanloes schreef op 26 augustus 2009 @ 14:33:

Merken jullie ook dat je als mama veel eerder en beter wakker wordt van kreetjes dan je lief.

Nee, hier is het juist andersom. Het gebeurt maar al te vaak dat mijn vriend haar verschoond en al naast mij neerlegt, en dan zachtjes fluistert: 'geef mama maar een kusje, dan wordt ze ook wakker!' Ik smelt ervan! Mijn vriend slaapt daarna gelijk weer verder, terwijl ik dan ga voeden. Ideale regeling zo.

Sanloes, ik zou aangeven op je werk dat je recht hebt op een kwart van de werktijd indien nodig en dat je eerst zal moeten kijken hoe het kolven bij jou gaat. Misschien heb je minder nodig. Misschien ook niet. Je zou wel de mogelijke tijden alvast aan kunnen geven, als je die weet. Maar die voorwaarden die zij nu proberen te stellen zijn in mijn ogen niet terecht want je weet nog niet hoe het gaat!

Wyfke, het zou zeker niet mijn keus zijn te gaan experimenteren met kunstvoeding als de borstvoeding verder goed gaat. Want de combinatie van twee soorten voeding kan weer krampjes opleveren. Plus de kans op allergieën wordt vergroot. Dus waarom dan gaan experimenteren, alleen voor de slaap? Zonde, toch? (Vind ik dan. Anderen mogen daar anders over denken!)

Maar misschien kan Sanloes wel kolven zodat haar vriend/man de laatste fles kan geven en zij alvast gaat slapen? Is dat geen idee, Sanloes?
Onbegrijpelijk. Zou dat dan 'echt mannelijk' zijn ofzo? Hij heeft weleens aangeboden om 's nachts het flesje te geven. Maar dan word ik dus wakker van het gehuil en moet ik eerst Blogman wakker maken, die dan langzaam maar zeker zijn bed uitkomt. Nou, dan kan ik het net zo goed zelf doen.... (verder is ie hééél lief hoor!)
Nee dus, niet elke man is zo. (Zie mijn verhaal!)
O nee, het is niet 'echt mannelijk'. Want ik lees net dat het bij Ring dus wel kan. Dan verdient ie dus gewoon een schop onder z'n kont! Haha!!!
Ja... Of ik, omdat ik zo'n diepe slaper ben!
quote:blogbabe schreef op 26 augustus 2009 @ 16:05:

Onbegrijpelijk. Zou dat dan 'echt mannelijk' zijn ofzo? Hij heeft weleens aangeboden om 's nachts het flesje te geven. Maar dan word ik dus wakker van het gehuil en moet ik eerst Blogman wakker maken, die dan langzaam maar zeker zijn bed uitkomt. Nou, dan kan ik het net zo goed zelf doen.... (verder is ie hééél lief hoor!)

jaaaaahhh zo herkenbaar!

ik doe het dan ook vaak zelf, want ik wordt wakkerder van het wakker maken dan van het voeden.

Zelfs de wekker moet minimaal 10min afgaan voor dat het land der wakkeren weer wordt bereikt! en ik wordt altijd heel snel wakker en schrik me echt en ongeluk van het volume. en dat om 5.45h.

Misschien toch maar eens een tweede slaapkamer overwegen (geintje..)

Grappig dat jullie ervaren dat er eisen worden gesteld, ik zag het meer als overleg. Ik kenmijn rechten en plichten en ben van plan dar gebruik van te maken. Dus bij 1 uur kolven kan ik 1 uur eerder naar huis om te voeden. En eigenlijk ben ik gewoon niet op korte termijn van plan om antwoord te geven. Zij moeten voor een ruimte zorgen zodra ik weer ga werken en dat is 30 september (al!!)

chips....het eten...

ach heb toch meer zin in patat en frikandellen, slecht he.

(moet nu direct aan die stomme reclame denken, gelukkig snapt pruttel niets van dit slechte voorbeeld)
Over dat doorslapen Sanloes: ik denk dat je hier met name de 'succesverhalen' leest van de mazzalkonten wiens baby super snel doorslaapt. De meeste baby's gaan volgens mij toch pas na enkele maanden doorslapen (en ja, er zijn baby's die na een jaar nog een voeding willen 's nachts! Dochterlief sliep na 6 weken door maar na 9 maanden wilde ze opeens weer maandenlang een voeding 's nachts....) Alleen die moeders met baby's die nog niet doorslapen, de meesten dus, die hoor/lees je daar niet echt over denk ik (die schikken zich afwachtend in hun lot). Je meisje zal het waarschijnlijk gewoon nog nodig hebben, die nachtvoeding. Maar ik kan me idd voorstellen dat je er wel soms moedeloos van wordt hoor, heel herkenbaar! Het werd hier al genoemd: probeer 's avonds de laatste voeding (afgekolfd) door je partner te laten geven zodat je er zelf optijd in kan, of zorg dat er een flesje afgekolfde melk in de koelkast staat zodat hij een van de nachtvoedingen van je kan overnemen. Dan slaap je in ieder geval 6 uur achter elkaar ipv 3 uur, dat scheelt vast al een hoop.

Tja, dat wakker worden 's nachts van je baby. Hier nog zo'n vent die echt in coma is zodra hij slaapt (of hij doet alsof ) en die dus eigenlijk nooit een van de kinderen hoort, helaas. Dus 's nachts ben ik eigenlijk altijd de pineut. Nu wordt ik gelukkig makkelijk wakker en sta dan ook in een mum naast m'n bed hoor. Ik vind dat ook wel een mooie soort gave van moeder natuur eigenlijk, dat je zo lekker kan slapen, maar toch direct wakker wordt als je je kindje hoort. (niet beledigend bedoeld hoor Ring, als een van de twee ouders die gave maar heeft toch?!) En dat je dan ook meteen weer verder kunt pitten als je weer terug in je bed ligt.

Ik zie het als volgt (en manlief weet dat hoor!): ik doe nu het grootste deel van de nachten (die dus best meevallen sinds kort!) en manlief is over een paar jaar de l*l, om op zaterdagochtend om half 9, langs het voetbal/hockey veld te staan met de kids. Dan ben ik aan de beurt om uit te slapen haha.
quote:sanloes schreef op 26 augustus 2009 @ 17:08:

[...]

ach heb toch meer zin in patat en frikandellen, slecht he.

(moet nu direct aan die stomme reclame denken, gelukkig snapt pruttel niets van dit slechte voorbeeld)Haha dat dénk je!!! Wie weet proeft ze het wel via de borstvoeding en krijgt ze nu al een voorkeur voor ongezond eten!? Nee hoor ik zit je maar te sarren, eet smakelijk straks!!!
ohh wat en goede deal jojon...die ga ik ook invoeren! of een lekker dagje sauna terwijl lief langs de kant moet staan of moet autorijden met gillende kids!

overnemen van de nachtvoeding is hier dus niet echt een optie (zie eerder). daarbij vind ik dat het mijn "taak"is zolang ik verlof heb, ik kan nl ook tot 9h blijven liggen. Daarna moeten we deze afspraak maar nog eens bekijken. Dan moet degene die vrij is er 's nachts maar uit en de andere nachten om de beurt oid.
ik moet wel ongezond eten jojon, anders val ik dadelijk nog af.

Ik zit al op -6kg ten opzicht van voor de zwangerschap. (niet dat ik die kilo's niet kan missen hoor..doe mij er nog maar 10 minder, maar heb geenzin om er iets voor te laten staan)

zo meteen de laatste keer bij elkaar komen van de zwangerschapscursus. ben benieuwd naar alle kleintjes.

de meeste zie ik trouwens volgende week al weer, want dat start de babymassage waar bijan iedereen aan mee doet.

heeft iemand daar al ervaring mee? pruttel vindt het afdrogen na een bad nl helemaal niet fijn, dus ik hoop maar dat ze neit de hele cursus alles bij elkaar krijst.
Sanloes; ik snap dat jij vindt dat jij de nachtvoedingen moet doen, dat is ook één vd redenen dat ik er niet moeilijk over doe hoor. (hoewel er hier natuurlijk ook nog een peutertje rondloopt). Maar in je eerste post lees en begrijp ik dat het je best wel zwaar valt, elke 3 uur voeden, ook 's nachts. Als je partner nu eens een nacht per week, in het weekend bijvoorbeeld, helpt in de nachten, dan trek jij het waarschijnlijk de rest van de week ook veel beter! Probeer het maar eens, een nachtje bijslapen doet écht wonderen!!!
Babymassage: heb ik destijds met dochter ook gedaan. Scheelde aanzienlijk met krampjes en makkelijker inslapen. Ze was 2,5 maand toen we begonnen met de cursus. Ze vond het heerlijk, en ik ook. Alleen de massage van haar armpjes vond ze minder, dan ging ze echt protersteren. Madameke vind het nu overigens ook nog heerlijk om gemasseerd te worden met bodylotion of babyolie, gaat er dan ook echt voor liggen om te genieten, zo schattig om te zien. Babyboy krijgt ook regelmatig een babymassage, ik heb de eerste keren het lesboek er gewoon weer even bijgepakt en heb de grepen intussen weer onder de knie. Heerlijk zo'n momentje voor jezelf en de baby, geniet ervan!!!
Hier ook eentje die babymassage gedaan heeft. Was inderdaad leuk, maar merkte wel dat Anniek helemaal kapot was na zon les. Sterker nog aan het einde van elke les was ze al zo moe dat het huilen was. Gaf niks, gaf gewoon de borst en de lessen keek ik verder. Thuis nog vaak gedaan en nu net als Jojon het boek (nou ja, syllabus) erbij gepakt en dan kun je het zo weer.

Ik heb het ook gedaan tegen het huilen en krampjes en volgens mij werd ze er wel lekker relaxt van, dus dat is wel goed. Tevens is het natuurlijk heerlijk om een uur lang lekker met je baby te tuttelen en ook echt huid op huid contact te maken op die manier. Aan te raden dus.

Ik wil nu gaan babyzwemmen, heeft iemand daar ervaring mee? Hier mag het pas met 8 weken, ik dacht eigenlijk met 6. Hoe is dat bij jullie????
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Oh over de nachtvoeding. Ik ben eerder wakker maar vriend wordt ook wakker. Wij verdelen het eerlijk. Degene die de laatste avond voeding heeft, hoeft geen nachtvoeding maar moet wel op om 06:30 met Anniek (en naar beneden) zodat degene die nachtvoeding geeft nog even een paar uur extra kan slapen.

Maar hier slaapt ze soms door en soms niet. Paar keer van 23:00 tot 05:00 en 1x tot 06:00. Maar vannacht weer om 01:00 en 04:00 dus tja het is ook hier wisselend. Anniek sliep pas door na 6 mnd toen ze naast de BV, bijvoeding kreeg. En ook dat is nog steeds normaal dus je weet het gewoon nooit.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ring, die vent van jou is zijn gewicht in goud waard als ik dat zo hoor/lees! Wat een luxe zeg, verschoond en wel bij je gebracht worden, wauw...

Hier ook zo'n comaslaper helaas...

Sanloes, slim aangepakt om die kolfruimte van te voren te bespreken. Die tijden daar kom je tzt vast wel uit met elkaar!

Babyzwemmen doen ze hier vanaf 3 maanden pas, maar ik weet wel dat er andere plaatsen zijn waar het vanaf 6 weken al kan. is per zwembad verschillend blijkbaar. Ik ga het ook zeker weer doen, ben met dochter elke week geweest totdat ze 4 werd en naar school moest.

Babymassage wil ik ook wel weer gaan doen maar moet even zien of dat haalbaar is, zag dat het nog wel even duurt voor er weer een cursus begint en dan moet ik alweer gaan werken...
quote:jojon schreef op 26 augustus 2009 @ 17:15:

Ik zie het als volgt (en manlief weet dat hoor!): ik doe nu het grootste deel van de nachten (die dus best meevallen sinds kort!) en manlief is over een paar jaar de l*l, om op zaterdagochtend om half 9, langs het voetbal/hockey veld te staan met de kids. Dan ben ik aan de beurt om uit te slapen haha.Goed plan! Hopelijk weet hij deze afspraak over een paar jaar nog...
Chica, heb jij babymassage bij Zwangere Zaak gedaan? Dat ga ik volgende week namelijk doen. En babyzwemmen wil ik ook gaan doen, kom ik je misschien nog tegen. Ik wil het liefste op donderdag omdat dat mijn vrije dag straks is, maar dan kan het volgens mij nergens in onze stad.
quote:Chica34 schreef op 26 augustus 2009 @ 20:10:

Ik wil nu gaan babyzwemmen, heeft iemand daar ervaring mee? Hier mag het pas met 8 weken, ik dacht eigenlijk met 6. Hoe is dat bij jullie????Hier mag je geloof ik pas babyzwemmen als je kindje de eerste inentingen heeft gehad. Ik wil het misschien ook gaan doen (of Blogman).
Ik ben ook voor speciale huldiging van Ringman Wat voor prijs zullen we voor hem verzinnen? Ring knijp in je handjes met zo'n vent!!!

Ring: ik had m'n bericht hier vanmiddag geplaatst en zat er later nog eens over na te denken: dit was niet m'n beste advies ooit. In geval van nood zou je kv incidenteel met bv kunnen combineren maar in dit geval is dat natuurlijk een slecht idee.

Trouwens: wie heeft "krijg nou tieten" van Claudia de Breij gelezen? Als je haar reactie leest op de 10 voordelen van bv, zou je toch acuut overstappen op kv! Het leek mij althans ineens heel verleidelijk, erg he. Het is trouwens een superleuk boekje, lekker nuchter en grappig. Bij tijden lag ik helemaal in een breuk ha ha. Aanrader dus!

Sanloes: wat een idee om ipv te kolven een uur eerder naar huis te gaan! Dat vind ik echt een supertip. Volgens mij zat ik de vorige keer twee keer een half uur te kolven en daar had m'n dochter genoeg aan voor één dag op het kdv.

En dan nog even over dat rondlopende peutertje van ons...ik word helemaal radeloos en moedeloos van die jank- en schreeuwbuien van haar. Vriend wordt boos terwijl het volgens mij juist het beste is om haar te negeren (deed ik vandaag ook en op een gegeven moment kwam ze heel verbaasd kijken zo van: "reageer je niet mama?"). Het zal heus een fase zijn maar hoe lang duurt die fase????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven