LLJ08M

03-06-2008 23:03 1829 berichten
Alle reacties Link kopieren

tieger wijzigde dit bericht op 02-01-2010 23:22
Reden: Tabel opgeschoond
% gewijzigd
Kunnen wij het topic makkelijker vinden om er wat te schrijven mango

Hier is het warm, blegh. Hopelijk brengt de regen inderdaad wat verkoeling, zou wel fijn zijn. Op zolder is het inmiddels 32 graden :( Kinderen zitten nu lekker in het badje, is wel leuk om te zien zo.

Roze Wolk, gefeliciteerd!

Ga nu nog even aan de slag met een rolgordijntje, de laatste van Daan zijn kamer die opgehangen moet worden. Wat een takkeklus zeg, niet normaal. Of ik kan gewoon niet goed meten ... :-s
Hallo!

Hoe is het weer bij jullie? Hier is het enorm drukkend, maar het begint te waaien. Ik hoop dat het zo gaat regenen, dan koelt het tenminste af.

Pips: Sporten...... kun je dat eten???? Dat uit pure ontevredenheid eten ken ik zo. Ik ben gister eindelijk es naar de huisarts geweest om onder begeleiding af te gaan vallen. En die afspraak had ik dus echt voor me uit geschoven, plus daarbij enorm aan het vreten (nu kon het nog...:-$ ). Tja, nie goed, maar daar wordt nu dus aan gewerkt!

Hezter: Hoe zijn de eerste schooldagen gegaan? Lijkt me echt zo'n mijlpaal!

Mango: Esmee kent echt al veel woordjes! Guido vindt de wc ook machtig interessant, maar ook hier nog geen potjes.

Gister een lekker dagje met Guido gehad. We zijn even bij de gastouder geweest voor een evaluatie (stelde echt niets voor..), tussenstop bij de Gamma (eindelijk een zandbak gekocht) en daarna een broodje eten bij een oom & tante van vriendlief. Die zijn helemaal gek van Guido, dus echt leuk om te zien. 's Middags hebben we lekker in de tuin omgekeuteld, idd met een zwembadje in de buurt. Een lekkere dag dus!

Gister ook mijn eerste les van de EHBO cursus. Echt grappig! Het voelt goed om ermee bezig te zijn en te weten wat je moet doen wanneer er iets gebeurd.
Hi meiden.. ben ik ook een keer.. Sorry hoor zijn zo druk elke keer.

Oh Ongeduld dat lijkt mij ook idd wel handig zo`n EHBO cursus.

Bleeg vies he het weer, ik hou van zon maardan ook wel zon en niet dat broeierige.. krijg ik altijd zo`n koppijn van. De wind kwam en mijn hoofdpijn zakte weg.

Natuurlijk ook door een slapeloze nacht door geen wind door de kamers..

En Kaj die nog geen nacht doorslaapt omdat hij echt nog om eten komt. En geloof mij hij eet als een beer overdag...

Eens is hij groot en dan hoeft het niet meer

Heerlijk volg.wk zondag op vakantie. Hebben er zin in, met mijn broers, schoonzus, alle kids en opa en oma natuurlijk want daar gaat het om. Gezellig
hoi dames!

Ben ik ook weer eens....

Ik ben 5 wk zwanger van de 3de!!!!!

Helemaal geweldig en hartstikke spannend natuurlijk. Als alles goed gaat ben ik 22 april uitgerekend.

Ik voel me nu nog goed maar ik weet nog van de vorige 2 keren dat ik na 6 wk kotsmisselijk werd dus ik wacht rustig af....

verder alles goed hier, sharon gaat als een speer, het is al zo'n grote wijze meid, ongelofelijk. In juni kon ze lopen en had ze mt 21, nu heeft ze mt 23! Gisteren zwom ze voor het eerst 'los' met bandjes, haar broer van net 3 kon dat deze vakantie pas! Echt bizar, en een lol dat ze had, dat ze had ontdekt dat ze kon dobberen op het water.

Ga echt weer bijlezen binnenkort en meer reageren, kom er nu niet meer zo aan toe, samuel slaapt niet meer iedere middag en s'avonds ben ik nu zo lekker aan het rommelen en zo, het is zo lang licht nog!
Oh RW wat geweldig zeg... gefeliciteerd !!!
Wat mooi nieuws, Roze wolk! Gefeliciteerd!
RW; Gefeliciteerd!!!

Hm ja sporten...... ben nog wel lid vd sportschool, maar ga er niet meer naar toe.... geen zin/puf/tijd etc... K kan via mn werk goedkoper sporten en dat hele jaarbedrag gaat er begin t jaar er al af, dus heb nu niet door dat er elke maand (onnodig) abbonnementsgeld wordt afgesschreven, anders zou het wel heel erg zonde zijn.... Heb al wel besloten komend jaar niet meer te gaan :S Loop/fiets wel vaak, dus dat is iig iets..

De eerste schoolweek zit er hier ook al weer op, heerlijk dat ritme. Alleen de dagen lijken wel veel sneller om te gaan.

Wesley heeft de hele week al diarree :S Het begon zondagavond, dacht eerst dat het van de zenuwen was voor school, maar het duurt nu wel erg lang. Heb vandaag maar es pilletjes gehaald, hopelijk werkt dat, anders maandag maar ha bellen. (verder is er niets met em aan de hand, speelt/eet/drinkt wel gewoon)

Verona kletst ook heel wat af in haar eigen taaltje, ze begint nu wel ietsje te papagaaien, dus het praten komt ws ook wel gauw.

Het is ook zo grappig om te zien hoeveel ze begrijpt, en dat ze gaat meehelpen met opruimen. Of zelfs iets weet te liggen (bv haar schoen/beker)
RW gefeliciteerd!
Wat ontzettend leuk RW!! Van harte gefeliciteerd!!
Rw gefeliciteerd!!! Leuk!

M is ook motorisch sneller dan de oudste. De oudste was weer sneller met woordjes. Sinds een paar dagen komen er trouwens wat woordjes. Nou ja woordjes. We waren boodschappen aan het doen en opeens is het: woh, woh. Worst dus (had ik toen net ik de kar gedaan en ze is gek op worst). En ze zegt nu boe (boek) en nog wat woordjes. Maar dus van die halve woordjes. Ach ja waarom zou je jezelf vermoeien als mama alles uit de kast haalt om je te begrijpen, haha.

Ongeduld, zo'n ehbocursus lijkt mij ook wel iets. Ga mss ook eens informeren in de buurt. Las van de week nog een heftig stuk in 'groter groeien'.

Brabbel lekker nog op vakantie. Waar gaan jullie heen?

De eerste schoolweek voor de oudste zit er weer op! Het ging wel goed. Denk ik. Als ik vraag hoe was het zegt ie: leuk, als ik zeg wat heb je gedaan zegt hij een paar woorden: kring, fruit, buiten, kring. Niet al te scheutig met informatie dus! Ik wil zo graag precies weten wat hij allemaal doet, haha. Maar ik hoorde al van andere moeders dat dat in het begin vaker voorkomt.
Hetzer; Wesley is ook nooit echt scheutig met info wat ie op school heeft gedaan... zo heeft zelfs een keer een hele week 'gegymd'.... of hij "weet het niet meer". Ach ja en als ik hem dan vraag welke hoek hij heeft uitgekozen dan krijg ik vaak wel wat meer info los.. .maar dat is soms wel met wat moeite.

hm, vanmiddag werd er aan me gevraagd of we weer een kindje kregen.....k had Verona op de arm, die drukte zo mn buik wel iets naar beneden, en ok, ik heb idd nog wel een buikje.........

Had me al voorgenomen om weer vaker op de fiets naar mn werk te gaan, maar nu weet ik het zeker!! haha.. (hoezo, lichtelijk gefrustreerd?)
We gaan lekker naar Kos Hezter, met de hele familie.. 4 koters ppffff vermoeiend hahah maar erg leuk en gezellig !
Hallo!

Zo, kinderen die al aangeven dat ze willen of hebben geplast/poept....Pips, je kunt de echte wc toch vervangen voor haar eigen speciale potje (dat overal kan staan)?

En praten. Hier een volop kletsende Victor, niet dat ik hem versta, maar toch. Woorden als vlachtwchglle (vrachtwagen), bis (bus), blumllll (brommer), auto, ift (lift) en nog heel wat andere woorden, begrijp ik wel, maar zijn nog niet verstaanbaar voor anderen. Als ik thuis kom en lief is thuis, laat ik Victor roepen: paaaaappaaaa en ook als we hem vanuit de flat op straat zien lopen. Echt té leuk.

En relatieperikelen...lastig. Hier 2 ukkies op een rij, waarvan Victor pas een half jaar doorslaapt, maar elke ochtend om 6 uur weer het mannetje is en nu met Isaac erbij is de slaap ver te zoeken. Ik kan niet zeggen dat er problemen zijn, maar dat het tropenjaren zijn en je niet aan elkaar toekomt, zeer herkenbaar. En altijd aardig blijven bij oververmoeidheid....mmmm...lukt niet altijd. Je kunt gewoon niet snel met z'n 2-en even weg. Wij kijken uit naar onze vakantie in Drente, eind sep. Al realiseren we ons dat het slaapritme dan echt niet even anders is, hahahaha.

Verder lijkt er een ritme te komen, op sommige dagen en gaat het verder goed met de jongens.

Mango: fijn te lezen dat jullie een handvat hebben gekregen van het cb. Dan zit je in ieder geval op 1 lijn. En hopen dat Esmee heel snel doorslaapt (al is het tot 6 uur....).

Tieger, wat klinkt jullie nieuwe huis heerlijk. Ik kijk ook zo uit naar meerdere kamers en een tuin. Jammer van die reistijd naar creche. Is het wachten op een creche in de buurt bij jullie?

Liefs, Parelhoen
Klinkt heel stom maar raak een beetje gewend aan het 1 a 2x wakker worden per nacht. Soms slaapt Kaj bij opa & oma en dan slaap ik door maar dan wordt ik gewoon brak en met koppijn wakker.. Gelukkig hier geen rare perikelen ed.

In het weekend gaan wij er om de dag eruit. Kaj is `s ochtends ook rond 6 uur wakker en de ene dag ga ik er vroeg uit en de andere dag manlief. Heerlijk hoor en dan roept Kaj rond een uurtje of 9 heel hard ,mmmmaaaaammmmaaaaaaaaaaa hhahaha zo schattig. Hij herkent onze auto`s ook dus als 1 van ons komt aanrijden dan roept hij ook al p-paaaapppppaaaa of mammaaammmmaaaaa erg lief. En voor de rest lult hij de oren van je kop met ook onverstaanbare woordjes hihi
o dames die nachtvoedingen.... heb ik met samuel ook 1,5 jaar gehad en toen was het ineens over. Sharon sliep binnen 4 maanden door en is altijd een hele goede slaper geweest. Voor samuel moeten we er meestal nog wel een keer uit s'nachts. Maar inderdaad, je raakt eraan gewend, toen samuel doorsliep werd ik altijd tond 4 uur wakker haha stom he. Heeft echt een tijdje geduurd

tropenjaren zijn het zeker! (daarom wilden we ook al zo snel een 3de, het is nu toch al druk haha)

brabbel fijne vakantie op kos! Ik ben er ooit ook een keer geweest met een vriendin, daar heel veel cocktails gedronken. sindsdien noemen we het eiland kots.... lol

sharon kan al best wat woordjes, en kan sinds een paar dagen ook samuel zeggen, echt zoooo schattig!!!
hallo iedereen

RW gefeliciteerd!!!

wij zijn net terug van 2 weken griekenland, was errug vermoeiend, maar ook heerlijk, moet donderdag weer werken en zie er als een berg tegenop, kortere dagen, winterseizoen voor de deur, alweer tig sociale dingen in het weekend en ik zal manon erg missen.

ze is nu zo gewend om ons allebei in de buurt te hebben....

hier is de relatie ook weleens beter geweest, we doen wel veel alleen en samen, maar dat zijn dan vaak verplichte dingen waar ook anderen bij zijn (feestjes en etentjes van werk, club of vrienden enz) waardoor de tijd echt samen erg beperkt is.

ook het-wel-of-geen-tweede-dilemma doet er niet altijd goed aan.

gelukkig tijdens de avonden op het balkon weer even tot elkaar gekomen, denk dat we teveel elkaars sluitpost zijn...

manon gaat nog steeds super, heeft veel woorden die we allemaal snappen, een paar die alleen wij snappen en een heleboel waar ik met de beste wil van de wereld niets uit kan afleiden, maar het is wel heel schattig.

af en toe al twee woordjes achter elkaar, bijvoorbeeld 'is papa' als iets van papa is en 'is op' en 'deu opuh' als de deur open moet.

ook heeft ze ineens een groeispurt gehad en lijkt ze al een echte grote meid.

ze is nu geobsedeerd door springen, oefende op vakantie al veel in het zwembad en nu op het droge. ze komt steeds maar met één voet los, maar blijft stug dooroefenen.

voor de vakantie 2x op 1 dag op het potje geweest gepoept en geplast, maar op vakantie niet verder geoefend, vanavond ging ze met luier aan op het potje zitten en pssshhht (van plas) zeggen en plassen, dus morgen maar weer eens aanmoedigen en kijken wat er gebeurt.

ga nu nog even lekker douchen en slapen en genieten van de laatste echte vrije avond...

ps leuk dat er weer veel geschreven wordt.

liefs murpeltje
Brabbel, veel plezier op Kos!

San, niet leuk zo'n opmerking! Ik heb zelf ook een klein buikje (ben wel weer op gewicht maar dat buikje is dus niet weg) en vooral 's avonds ziet het er wel eens uit alsof ik zwanger ben. Ik ben helaas geen sporter...dus zal ermee moeten leven, haha.

Parelhoen fijn dat alles goed gaat! Schattig van Victor.

'Fijn' te lezen dat er meer zijn met relatieperikelen. Zou dat vroeger nu ook zo zijn geweest? Mijn moeder is gestopt met werken toen ik geboren werd en deed alles alleen met de kinderen. Mijn vader heeft nog b.v. nooit een luier verschoond en hoefde er 's nachts niet uit. Terwijl ik toch wel wat meer van manlief verwacht. Bij hem thuis was het vroeger precies hetzelfde, zijn vader deed ook niks. Hij zegt dan ook weleens, ik doe al meer dan mijn vader vroeger. Maar ja dat vind ik dus geen vergelijking. Lastig soms.

Hier ook steeds meer woordjes. Maar alleen nog van die halve, boe (boek), lol (lolly) etc. Ze zegt geen woordje voluit. Gisteren zei de juf van de oudste trouwens dat zoon verbaal erg sterk is. Zoonlief praatte ook al erg vroeg. En nog steeds praat hij de hele dag door. En zo schattig, nu het steeds zo warm is, gaat hij 's ochtends (alleen) onder de douche en dan is hij altijd aan het zingen.

Murpel, succes morgen met werken!
Hahah murpeltje, dat springen, dat doet Esmee ook steeds! Sinds een week heeft ze het door. Het is zo'n grappig gezicht. En dat psssst zegt zij ook. Ook als ze op het potje zit (met luier aan) Man heeft het potje ook tevoorschijn gehaald. Maandag liep ze de hele middag naakt rond en deed ze overal plasjes, maar geen een op de pot!

Laat me raden.... Jij wilt wel graag een tweede, maar man niet? Zo gaat het hier ook wat en dat doet de stemming ook niet goed. We hebben afgesproken dat we het er een half jaar niet over hebben.

Brabbel: veel plezier op vakantie!!

Parelhoen: Wat schattig dat jullie je man zo begroeten!

Ik denk dat er vroeger minder over relatieproblemen gepraat werd. Of je had het maar te accepteren. Misschien zijn we met z'n allen wel veeleisender geworden. Het moet allemaal maar fantastisch gaan. We moeten gelukkig en succesvol zijn.
haha mango, den spijker op z'n kop :-)

en toevallig, ook wij hebben gekozen voor het-er-pas-op-zijn-vroegst-in-januari-weer-over-beginnen....

maar dat is in de praktijk toch wat moeilijker dan het lijkt...

(bijvoorbeeld: bij het zwembad, ik zie gezin met twee grote meiden (2,5 en 5) en zwijmel over hoe leuk ze samen spelen en hij ziet hetzelfde gezin en denkt: volgend jaar is het allemaal alweer een stuk makkelijker en kan manon ook al veel meer en kunnen wij meer met haar; dus: het wordt steeds makkelijker met alleen manon)

ik denk ook dat ik te veeleisend ben voor wat vriend aankan, vriend is traditioneel opgevoed, moeder thuis, vader werkt, betaalt en bepaalt.

nu werken we allebei 4 dagen, wil ik ook de afstandsbediening, moet ie ook de helft van het huishouden doen, moet ie ook nog romantisch mee uit, meepraten en toch mannelijk blijven, nog een kind maken en ook nog aantrekkelijk zien te blijven...

(en ik ben ook wel zo geëmancipeerd dat hij de 'mannendingen' als repareren en tuin en auto er ook nog bij mag doen

maar ja, ik wil ook uit mijn leven halen wat erin zit en dat is nou eenmaal meer dan alleen vadertje en moedertje spelen en werken, eten en slapen.

maar ook wij zijn in oktober al 13 jaar samen en zullen ook dit wel weer doorkomen

alleen is dat moederinstinct zo heftig

want hij heeft wel een punt: waarom kan ik niet gewoon tevreden zijn met hoe het nu is? waarom moet het altijd meer?

en het is al best druk zo....

ach ja, eerst maar weer eens gaan werken en dan zien we weer wel.

gr allemaal
Zo, Murpeltje, wat beschrijf je dat goed! Zo gaat het hier ook! Vooral die verdeling. Enige wat bij ons verschilt, is dat vriendlief een grotere tweede wens heeft dan ik.

Net de tweede les van EHBO gehad. Erg leerzaam, maar moet er eigenlijk niet aan denken dat ik het ooit echt nodig heb....

Vrijdag is een schoolvriendinnetje bevallen, vanavond een forumvriendinnetje en mijn schoonzusje is inmiddels 12 dagen overtijd! Over een mini babyboom gesproken!
Murpeltje: Bij ons is het precies hetzelfde! Ik was vandaag bij een vriendin die zwanger is van de tweede. Zie dan haar enorm zwangere buik, die nieuwe babykamer en de iniminie luiertjes en rompertjes. Ik heb op de terugweg even zitten janken.....

Ik wil ook wel tevreden zijn met wat we nu hebben, met het prachtige meisje wat nu bij me op schoot zit en me met haar mooiste lach en ogen aan kijkt. Maar wat je zegt: het instinct zit zo diep.

En ik ben ook heel erg tevreden met dit meisje, maar zou er zo graag nog een kindje bij willen. En dat komt vast ook wel , maar het kan nog wel een hele tijd duren.

Jullie zijn dus ook al zo lang bij elkaar. Dat is ontzettend fijn, maar soms ook ontzettend moeilijk. Je kent elkaar zo ontzettend goed, bent al zo lang deel van elkaar.

Ik ga onze kleine puk eens op bed proberen te krijgen. Ze heeft net de hele terugreis geslapen.....
Oh, wat herkenbaar hier... en ik dacht ook al dat ik de enige was Alleen kriebelt het hier niet voor een tweede, maar een derde. En dat heeft voor mijn (en vooral dat van man) gevoel nog wat meer voeten in de aarde. Want hoe zitten we dan met opvang, school, huis (oke, dat past qua ruimte), financieel, auto, noem maar op. Man wil nu even wat rust omdat we ook allebei nog een tijdelijk contract hebben, net zijn verhuisd, en hij nu een keer al zijn aandacht bij een zwangerschap hebben (vorige keren was hij allebei nog aan de studie) en die niet er even bij doen. En ik wil niks liever dan er nu voor gaan, tegen de tijd dat de kleine er is kan Tessel hopelijk praten, zit Daan op school en ik zou een niet al te groot leeftijdsverschil willen. Tussen Daan en Tessel zit nu net geen 2 jaar, tussen Tessel en een derde zit nu dus al bijna 2,5 jaar. En meer dan 3, 3,5 jaar vind ik dan weer zo veel...En in het kader van de praktsiche zaken (hoewel ik weet dat er niets te plannen valt): als we volgend jaar nog geen bso voor Daan hebben, hebben we ook geen recht op vakantie-opvang, en dan is verlof in de zomer wel handig. En een verjaardagsfeest in de tuin lijkt me ook wel leuk...

Maar dat is weer lekker op de zaken vooruit lopen. Vooralsnog zien we wel hoe het gaat, en genieten we van allebei en het huis waar we nu zitten. En moeten we zeker ook voldoende tijd voor elkaar gaan nemen, want dat schiet er nu nog wel eens bij in. Maar goed, de avonden zijn ook weer korter, helemaal als we uiteindelijk om half 9 eens rustig op de bank kunnen gaan zitten. Inmiddels ben ik ook met een vriendinnetje aan de wandel, en ben ik afgelopen maandag weer begonnen met trainen. Dus ook nog eens 3 avonden van huis, dat schiet ook niet op natuurlijk...

Ga nu in ieder geval even aan het eten beginnen, wil indisch maken. Dus dat vast opzetten, is het al voor het grootste deel klaar als man thuis is.

Later!
hoh, wat is ons topic toch therapeutisch......haha......

ongeduld: ik ga ook eens voor ehbo kijken, had me vorig jaar al opgegeven, maar toen kwam er iets tussen.

eerste dag ging goed, nog 1 en dan is het weer weekend :-)
Haha, het topic is idd therapeutisch.

Mango: Ook hier al een eeuwigheid bij elkaar. En idd, soms heerlijk, maar soms ook best lastig.

Murpeltje: EHBO is echt goed! Als je het via een vereniging doet, kost het niet echt veel en vaak kun je een groot gedeelte ook nog terugkrijgen van je zorgverzekering! Niet echt de juiste motivatie om eraan te beginnen, maar het is wel mooi meegenomen!

Pfff, ben uitgeblust! Heb ik eigenlijk al tijden, maar ik ben nu pas aan het zoeken naar symptomen van dat B12 tekort. Dom eigenlijk, niet luisteren naar je lichaam en alles afschuiven op drukte, klein peutertje in huis....

Morgen na het werk met een vriendin foto's maken op de kermis en daarna borrelen met een andere vriendin en een oud-collega. Super gezellig! Wie klaagde er ook alweer over vermoeidheid????
Wij willen ook heel graag een 2de en dan meer ik dan manlief, gelukkig geen discussie punt. A is de vraag of de 2de lukt en B ben echt bang voor de gezondheid. De geneticus heeft dan wel gezegd dat ze de kans heel klein acht maarja er is dus een kans en zo`n 2de keer trekken wij echt niet meer. Met in het achterhoofd dat Kaj een grote operatie zal hebben rond zijn 8ste jaar. Maar we blijven er over nadenken.. moeilijk punt en in ons opzicht met de gezondheids punt anders denk ik dat ik al zwanger ( als het gelukt was ) zou zijn van de 2de.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven