LLJ08M

03-06-2008 23:03 1829 berichten
Alle reacties Link kopieren

tieger wijzigde dit bericht op 02-01-2010 23:22
Reden: Tabel opgeschoond
% gewijzigd
HIer dezelfde dilemma's (yeah ). Ik wil, zal en moet een derde. Papsie moet er niet aan denken. Daarnaast zijn we dan allebei over de 40, dus of het echt verstandig is qua gezondheid is ook nog maar de vraag. Zelf zou ik heel graag adopteren ( ik hoefde niet perse eigen kinderen) maar daar hebben we nu het geld niet voor.

De babyspullen gaan hier nu ook weg. MOcht er nog een derde komen dan verzamelen we de spullen weer op nieuw (alles was hier al tweedehands, dus om daar nog een keer mee te doen dan wordt het wel erg krakkemikkerig).

Enzo enzo...

Wat ik wel erg fijn vind is dat onze oudste nu niet meer uit bed komt s avonds. Jemig wat win je daar een energie en extra tijd mee :-). Ik hoop niet dat Popsie zo wordt maar verwacht het niet. (Pipsie begon er vorig jaar uit het niets mee).

We zijn nu ook weer een avondje uit geweest en er staat binnenkort nog een op de planning. We konden het een baby sit echt niet aandoen om op Pipsie te passen daarom waren we altijd thuis.

Brabbel, gezondheidsrisico's hebben hier in het verleden ook altijd keuzes bemoeilijkt. Ik hoop dat jullie er uit komen.
Brabbel, bij ons was de gezondheid juist géén twijfelpunt. Wat dat betreft was het redelijk duidelijk: een kans van 0% kunnen ze niet geven, dus is het altijd 1%. Bij Daan was er sowieso sprake van veel pech, geen erfelijk iets (dat is bij jullie wel anders). Maar dan nog was onze insteek dat we het allemaal al een keer meegemaakt hadden, en we nu wel weten wat we bij een volgende zouden kunnen verwachten (als die precies hetzelfde zou hebben). Gelukkig hebben we daarvoor bij Tessel ook extra echo's gekregen, en zijn er (vooralsnog) geen problemen.

Plus dat het natuurlijk nog zo'n 6 jaar duurt voordat Kaj 8 is. Stel dat het ineens raak zou zijn, dan zou nr. 2 altijd nog een jaar of 5 zijn voordat Kaj geopereerd moet worden. Dat is altijd nog weer wat makkelijker dan wanneer ze nog kleiner zijn.

Maar goed, da's mijn mening...

Hier gisteren twee ongelukjes... Eerst Daan die het hekje in de supermarkt wilde gebruiken als rekstok, en vervolgens flink op zijn mond viel. Gelukkig alleen maar op zijn wang gebeten, maar wel flink wat bloed overal. En aan het einde van de middag is Tessel flink gevallen, bovenop haar kin, en daar kon ik dus even mee naar de huisartsenpost. Uiteindelijk is het geplakt, en heeft ze echt gewoon geen kik gegeven. Waarschijnlijk omdat ze stijf van de spanning op de behandeltafel lag

Maar goed, als prestatie heeft ze gisteravond wél flink gepoept op het potje, en ze stond zelf in haar handjes te klappen toen wij aan het juichen waren. En onwijs te glimmen toen zij haar sticker op mocht plakken.
Maar goed, nu weer even aan de slag...
Meiden, wat hebben jullie veel geschreven!

En over volgende kinderen, yeah, leuk nieuws.

RW: van harte gefeliciteerd zeg!

Hier hebben we het ook al over een volgende, vorige week besproken met gyn (ivm 2 x keizersnede of een 3e mogelijk is, is iets meer risico maar geen probleem, wordt gedaan). Niet dat we nu meteen doorgaan, moet er even niet aan denken, maar het zou nog een x kunnen. Ook met Philip hadden we wellicht 4 kids gewild. Maar goed, we gaan eerst eens kijken hoe alles nu loopt, maar net als bij Pips moeten we niet al te lang denken/twijfelen, ik ben nu 38. Maar goed, even dromen en of het gaat gebeuren is een tweede.

Succes voor alle twijfelaars.

Ik ga nu voeden, tot later.

Parelhoen
Jeetje Parelhoen je bent net bevallen hahaha !!

Tieger Kaj heeft 2 maanden in het ziekenhuis gelegen op dag 2 na de operatie moesten we bijna afscheid nemen, ik kan en mijn man ook niet dat weer aan bij de 2de hoor. Als de kans er is dat de 2de het kan krijgen dan speel ik toch met haar of zijn leven, dan heb ik 2 kinderen die nog geopereerd moeten worden aan hun hart. Als ik n nog naar zijn geboorteboekje kijk of verhalen lees dan breek ik alweer. Sorry hoor maar ik ben het daar niet met je eens. gelukkig maar we hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn.

Wij zouden dan ook onder strenge controles blijven en dan ??? Krijg je te horen dat je 2de kind ook de afwijking heeft en dan? Wat wil je gaan doen dan geen haar aan mijn hoofd om het weg te laten halen maar je wereld stort in omdat je het allemaal weer moet meemaken, weer in de nacht worden opgebeld het gaat niet goed... Nee die risico nemen wij niet meer..NA DNA onderzoek en dergelijke en goed uitleg van artsen misschien wel, 100% uitsluiten kan nooit dat weet ik.

Sjees ff hoor breekt hier ff ontzettende noodweer door, harde onweersbuien en regenbuien.

Nou ik ga onze kleren ff uitzoeken en morgen alles inpakken en dan kunnen we.. meiden tot 9-9..
hier speelt ook een gezondheidsrisico, heb nl een zus gehad, die maar drie weken geleefd heeft, maar is meer pech dan puur erfelijk.

is wel ook weer een factor voor vriend.

brabbel, kan het me levendig voorstellen xx en fijne vakantie.

we gaan iets actiefs doen op de fiets, weet alleen nog niet wat, misschien speeltuintje in de buurt proberen....

gr!
Hmm, dat het zo heftig geweest is, dat heb ik dan niet goed meegekregen. Het is bij Daan nooit zo erg geweest dat we bang zijn geweest dat hij het niet zou redden, dat scheelt ongetwijfeld.

Hier gister een gezellig dagje gehad, zwager en schoonzusje kwamen gezellig langs. 's Middags nog met z'n allen naar de jaarmarkt geweest, en uiteindelijk ook nog wat nuttige dingen gedaan (lijstjes ophangen enzo). Vandaag ook nog een nuttig klusdagje gepland, dus zo maar eens aan de slag.

Eerst maar even douchen, en dan lekker bezig gaan.
wat word hier weer veel geschreven! Gezellig!

Brabbel ik snap heel goed dat jullie twijfelen, jullie hebben een verschrikkelijke tijd doorgemaakt.

Een fijne vakantie!

haha parelhoen die alweer over een 3de nadenkt. Had ik trouwens ook heel snel hoor. Ik krijg ook sowieso weer een ks, de gyn heeft al gezegd als ik 20 keer zeg dat ik me wil laten sterriliseren tijdens de ks dan kan dat (schijnt dan heel makkelijk te zijn) maar ik weet nu al dat ik dat niet wil, sluit de kans voor een 4de niet uit, mag ook nog 1 keer een ks hierna. Maargoed, eerst deze maar eens gezond op de wereld zetten.

de 15de eerste afspraak gyn en een echo, ben benieuwd! Als alles goed is ga ik op mijn roze wolk zitten!!!

tieger wat een pechdag met de kinderen zeg. Kun je er een beetje tegen, bloed enzo? Ik niet zo goed moet ik bekennen. Pas stootte ik mijn teen, hele diepe snee erin, overal bloed, moest toen 10 keer tegen mezelf zeggen dat ik echt niet van mijn stokje moest gaan want de kinderen waren erbij...

wij zijn gisteren samen naar beatstad geweest, vriendje van mijn zusje had kaartjes over. Kids uit logeren. Was best leuk (ailan clarck is een lekker ding hihi) en vanmorgen heerlijk uitgeslapen!!!

ook hebben we gisteren een elektrische babboe bakfiets gekocht. Hij is gaaf!!!! En hij fietst echt zo licht. Binnen 4 wk word hij geleverd. ik zie het al helemaal voor me, met 2 kindjes erin en de maxicosi. smelt smelt
Even uppen, verder eigenlijk geen nieuws. Pipsie, popsie and me zijn allemaal grieperig, gezellie ;).
Nou, net was ik nog super blij omdat ik op sollicitatiegesprek mag, nu hoor ik net dat er 4 (!) interne kandidaten zijn. En laten interne kadidaten nu net voorrang hebben......

Maar goed, wie weet..... Het is voor een functie in het speciaal onderwijs. Leek me hardstikke leuk....

En een vriendin belde om te vertellen dat ze zwanger is. Hardstikke leuk vooor haar, want de eerste kwam niet echt vanzelf. Ik ben ook echt heel erg blij, maar ook een beetje sip.

Na mijn laaste post hebben man en ik het er nog wel over gehad. Hij staat nu wel meer open voor nr 2.

Pips: Beterschap

Ik ga weer ff verder balen.
hé Pips, beterschap!

Mango: succes, een vriendin van mij werkt in het speciaal onderwijs en vindt dat helemaal geweldig! hoop dat je wordt aangenomen (die interne kandidaten hebben vast veel te hoge eisen...). Leuk voor je dat man er nu anders in staat!

hier rust het onderwerp, conform afspraak :-)

gisteren wel een rel om schoonouders. zij wilden met dochter op pad en kregen het stoeltje niet uit onze auto, zegt schoonvader: "dan nemen we haar zo maar mee"

ik helemaal geflipt,het idee alleen al!!!

helemaal opgefokt zitten werken, ook mobieltje nog eens vergeten, zegt ie 's avonds doodleuk dat het eigenlijk wel logisch is om dat niet te doen en dat hij dat een ander vroeger met vriend en zijn zusje ook niet zou hebben toegestaan.........

nu gelukkig weekend, alleen vriend moet werken, manon slaapt nog steeds (al vanaf kwart over één) en morgen een verplichte borrel, gelukkig wel mooi weer!

fijn weekend allemaal!

gr Murpeltje
Hi, meld me ook maar weer eens even. Dr is weer meer geschreven dan ik verwacht had!Gezellig hoor!

Hier (gelukkig) geen discussies over wel een 3e, vinden het prima zo. Alhoewel ik heel soms wel stiekem het zwangerzijn nog wel een keer zou willen meemaken, maar dat komt meer omdat ik het met de oudste niet erg bewust heb meegemaakt, of in iig niet heel erg van heb kunnen genieten, omdat toen het schaamtegevoel de boventoon voerde....

Verder gaat het hier prima, ben zelf wel erg moe.. maar heb dan ook wel drukke weekenden achter de rug, en heb of neem dan geen tijd om even smiddags een tukkie te gaan doen....

gr San
ff kort, moet zo weg op schoolreis naar Ameland.

Gesprek ging goed. Maari k heb er geen goed gevoel bij. Ik denk dat zij denken dat ik geen goed beeld heb van wat het werk inhoudt. (wat trouwens wel waar is ) Vanmiddag hoor ik of ik door ben naar de volgende ronde.

Bij thuiskomt had ik een brief in de bus. Ik mag maandag weer op gesprek. Zelfde school, andere groep en minder dagen. Daar gaat mijn voorkeur wel naar uit. (deze van vamiddag was fulltime)

Tot later!
Daar zijn we weer terug in NL.. Kos is erg goed bevallen en het resort is ook prachtig zeg !! Was druk met 4 kids. maar gezellig met elkaar.

Nu heb ik wel gezien dat op vakantie gaan met 2 kids erg druk is.. maar ach de liefde die je krijgt.. Heerlijk hoeveel je van je kind kan houden !

ga ff mp-en op zoek naar een huisje voor in de tuin voor Kaj
haha, brabbel, my point exactly!

leuk dat je een goeie vakantie had

mango succes morgen!

hier was mevrouw vanochtend om kwart over vijf wakker, grrrrr,

zo krijg ik die tweede er nooit door :-)
murpeltje! Dat denk ik ook altijd als Esmeetje vervelend of zo is!

Brabbel: Fijn dat jullie vakantie wel lekker was (ondanks die vier kids )

Schoolreis was pittig. Wil dus sowieso geen 75 kinderen Maar al met al wel heel erg gezellig! Het zijn echt schatjes.

Hoef pas volgende week maandag weer op gesprek. Duurt nog ff.
Mango, je kunt bij 9 kids ook ophouden, das slechts een fractie van de door jouw gewenste 75

nB

Ik heb hier nog wel 3 dozen babyspul staan dat deze week allemaal weggaat. Grijnz, wil het voor jou dan wel bewaren .
Zwaai! Kom ook weer even langswaaien. Eerst even rustig wakker worden op mijn werk, en dan flink er tegenaan!

Werk gaat goed trouwens, contract wordt omgezet naar onbepaalde tijd, dus daar zijn we wel blij mee. Collega's blijven ook leuk, en het reizen is zelfs met de kinderen nog wel te doen.

Huis bevalt echt onwijs goed, het geeft bijna een permanent vakantiegevoel. Mindere is wel dat e rnog wat dingen gedaan moeten worden (schilderen buiten vooral), waar we eigenlijk gewoon niet aan toe komen, ook door alle sociale dingen om ons heen en mensen die (bij voorkeur op zaterdag) langs willen komen. Niet handig, en eigenlijk ook wel heel vervelend. Maar goed, hopelijk vinden we nog ergens een plekje in de agenda...

Man is vandaag thuis om wat grote klussen te doen, en omdat ik morgen het land in moet en de kinderen dus niet naar de creche kan brengen (die zitten nog steeds in onze oude plaats dus), slapen die een paar nachtjes bij oma. Ik mag ze donderdag weer ophalen, en ik mis ze nu al :(

Mango, fijn dat je weer op gesprek mag! En apart, twee keer bij dezelfde organisatie op gesprek voor praktisch dezelfde functie! Maar wel leuk, is er nog werk bij jullie in de regio in het onderwijs? En hoest verder met toneel?

Roze wolk, hoe gaat het met de zwangerschap?

Pips, toch geen 3e dus? Hier blijft het kriebelen (lees: rammelen) dus voorlopig gaat er hier nog niks de deur uit.

Brabbel, klinkt goed, je vakantie. Ga ook maar eens rondkijken, kunnen we tenminste nog lang twijfelen over de bestemming voor volgend jaar Hebben we lang voorpret

Ongeduld, al een poosje niet gezien? Hoe gaa thet bij jou op je werk, dat liep toch ook niet helemaal soepel?

Ga nu even aan de slag, kom later misschien nog wel even langs. Groetjes!
wow tieger, een permanent vakantiegevoel, dan wil ik jouw huis wel...ik heb ook reistijd (bijna uur heen en uur terug) en ben eraan gewend, maar hou wel mijn ogen open voor werk dichterbij huis.

manon kan haar neus snuiten en doet dat ook steeds - bij voorkeur zonder zakdoekje.

vanochtend werd ik wakker gemaakt door de woorden vies en bah en dat was het ook.

het gaat dus allemaal lekker.

vorig jaar kon ik niets leuks bedenken om te geven, nu zie ik alleen maar leuke dingen, poppenhuis, blokken, loopauto, nijntje viltschilderij, leuke boekjes enz. wil al zoveel kopen, maar ga (proberen te) wachten tot sinterklaas en de verjaardag en moet natuurlijk ook nog wat voor de opa's en oma's overhouden....

jullie nog leuke ideeën?

ben beetje koopziek, heb ook net nieuwe laarzen gekocht en ga morgen op kleren- en schoenenjacht voor Manon

gr murpeltje
Oh Murpeltje, genoeg! En helemaal met zoon en dochter, kan ik helemaal los Want ook al wil ik mijn dochter ook met auto's laten spelen en mijn zoon met poppen, de rollen zijn hier prima verdeeld hoor. Maar dan wel traditioneel.

Maar leuk spul... ik kwam laatst een nieuw soort constructiespeelgoed tegen, dat heet Zoub en Daan is daar helemaal weg van. Is ook nog redelijk qua prijs. Verder ben (en blijf) ik fan van Lego/Duplo, de houten treinbaan van Ikea, en de diertjes van Schleich. In sommige gevallen wat prijzig, maar wel ook uit te breiden naar heel veel wat het dan soms ook wel leuker maakt. En het is minder vervelend als er dingen dubbel zijn (zelfs met de duplo niet vind ik)

Hier zal het wel een uitbreiding op de houten trein worden, wat Schleich diertjes, en poppenkleertjes. Verder eventueel nog wat buitenspeelgoed en nog wat praktsiche dingen, zoals kleding, een tas met naam (voor gymspullen of zo) en regenlaarsjes. En boeken uiteraard. Overigens krijgen ze niet alles van ons hoor, er kmt ook veel op het verlanglijstje te staan straks voor zowel 5/12 als de verjaardagen.

Hmm, nu nog even lekker in bad, en dan straks lekker slapen. Morgen vroeg op
we hebben vandaag een kloppend hartje gezien! Hoera, het was weer superspannend, maakt wat dat betreft echt niet uit of het de 1ste of de 3de is.

Ben nu 8 wk en 1 dag. Ben 26 april uitgerekend.
gefeliciteerd RW!
Joehoe rw! Van harte gefeliciteerd! Nu is het helemaal 'echt'!
Hallo!

RW: Gefeliciteerd! Echt mooi! Ik kan me goed voorstellen dat het spannend blijft! Voel je je goed??

Mango: Balen van die ene baan, maar we duimen door voor de volgende!

Murpeltje: Wat een verhaal van je schoonvader! Niet te geloven toch! Al moet ik bekennen dat schoonmoeder hier van hetzelfde type is.... Gelukkig kent ze me en weet ze dat ze het niet hoeft te proberen.

Ik moet trouwens ook oppassen dat ik me niet teveel laat verleiden met al het moois dat te koop is. We gaan dit weekend wel een kindertafeltje incl stoeltjes kopen. Guido vindt het zo leuk om aan tafel te tekenen, dus denk dat ie er wel blij mee is.

Brabbel: Lekker joh, jullie vakantie!

Tieger: Gefeliciteerd met je contract voor onbepaalde tijd! Hier blijft werk een issue. Ben uiteraard wel om me heen aan het kijken, maar het schiet nog niet echt op... Ik hoop snel goed nieuws te kunnen melden!

Effe een vraagje voor de fietsers onder ons. Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe fiets, maar hoe maak je nou die keuze???? Kies je voor een gewone fiets of een moederfiets? Wat hebben jullie en welke tips kunnen jullie me geven?

Dan wat anders. Wordt net gebeld door onze gastouder. Ze heeft haar schouder gebroken! Gelukkig kan Guido altijd bij oma terecht. Nou geeft de gastouder aan dat ze vanaf volgende week wel weer gewoon op kan passen, haar buurvrouw wil dan wel helpen met luiers verschonen of op bed leggen. Ben ik nou een boon of is dit echt van de zotte?? Ik wil Guido echt nog niet heen brengen, hij is in zo'n leeftijd dat je hem op de meest onverwachte momenten moet grijpen. Ik vertrouw dat dus echt niet. We hebben al besloten dat Guido niet heen gaat, maar ik vind het wel lastig richting de gastouder....
Ongeduld, ik heb voor met de kinderen een omafiets gekocht. Genoeg ruimte voor voor het stoeltje, en achter ook. Hij stuurt wel wat gek, maar da's meer omdat ie sowieso een afwijking heeft Maar verder fietst het prima, mandje voorop voor de tas, en rijden maar

Waar je vooral nu op moet letten is (als je een stoeltje voor heb) of je dan nog genoeg ruimte hebt om op te stappen, en goed kan sturen. En dan dus ook een ritje maken met Guido voorop in een stoeltje, om te voelen hoe dat fietst. En op zich is een dubbele standaard dan ook wel handig, maar die kan de fietsenmaker er ook zo opzetten.

Verder hebben wij nu gekozen voor een extra fiets die ik heb kunnen regelen via iemand van mijn werk die ze opknapt. Dus voor relatief weinig geld gekocht, we vonden het zonde om voor een relatief korte periode een dure fiets te kopen, en hij is bij ons echt extra, man en ik hebben allebei onze eigen fiets ook nog.

En gastouder: groot gelijk! Ik zou Tessel ook nog niet willen brengen, Daan ook niet trouwens.

Nu lekker naar bed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven