LGZW Deel IV

05-08-2009 20:52 3865 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens even kijken of we hier verder kunnen....

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281 14 september Chiekmeisje geboren!!! Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271Laalbaby geboren 3 aug!!! Nemovisje2611 Nov? 18-10 Heeft een ei!! Sjipperdepip311JAAAA! 16 maart 2010 Kloppend hartje gezien 29 okt 20 weken echo DoubleDutch311 14 oktober Kimberley geboren Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Helemaal heel met een hartje!!!

Elevmeisje is 3 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! Alles goed.

1 november pretecho Sproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231 Miniemeisje geboren 3 sept Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Een kloppend

Alles goed! Luaska311 Luusbaby geboren!!! 4 aug

Hier vind je deel 3
Goedemorgen wat een vroege vogels hier.

Ik wil juist zoooo graag nog lekker blijven liggen. *zucht* Maar goed het wordt vast weer een mooie dag.

Bengie laat het toch los meis. Straks maak je het nog erger door daar weer over te stressen. Het is echt echt beter zo. Ga maar lekker afleiding zoeken in de zin van handwerken enzo. Maar doe alsjeblieft rustig aan. Een bal in je buik klinkt ook al niet bijster goed.

Mientje jij die hard, naar college gaan vandaag. Wel goede afleiding misschien. En wat vervelend dat je dan van die stress hebt. Kan me dat zo goed voorstellen. En je moet maar zo denken bij Mayls was het in een heel ander stadium. Jullie meisje zit gewoon lekker te chillen in je buik. Maar hopelijk komt ze lekker snel en als je echt stresst gewoon even de vk bellen. Had een vriendinnetje van mij ook en die belde gewoon als ze de baby niet meer voelde.

Oh jullie zullen zelf dit topic vol moeten kletsen vandaag want ik ben er vanavond niet. Word uit winkelen genomen.
Ik heb me al voorgenomen dat ik navelbandjes ga breien ! Heb nl. niet zo heel veel geduld voor breiwerkjes. Maar de naaimachine zal er idd aan moeten geloven en verder denk ik maar sieraden maken ofzo. Een mens moet wat. Hoewel ik van die prielkraaltjes ook hoofdpijn krijg en langer dan 15 minuten achter de naaimachine trek ik ook niet. Da's de pest he, als ik iets langer kon volhouden dan kon ik ook wel werken....

Veel wandelen met de hond en voorkomen dat ik de hele dag op de bank ga zitten vreten van frustratie is het strijdplan tot op heden...
Bengetje, niet stressen! Je hebt voor jezelf en je kindje gekozen, dus laat dat werk maar even lekker voor wat het is! Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan, maar stressen is gewoon niet fijn... :(

Mien, tegen het eind voelde ik mijn beide mini;s ook minder bewegen en heb met allebei verschillende keren aan het CTG gelezen voor de check. En het was steeds dik in orde, maar de paniek die eraan vooraf ging... Pfff. Kan me heel goed voorstellen dat je wil dat ze gewoon komt nu, hoewel je dan waarschijnlijk weer even een periode hebt (tenminste, dat had ik ) dat je s'nachts een aantal keer checkt of alles het nog wel doet...

Hier een drukke dag. Vanavond lekker uiteten met vriendinnetje (Jippiieeeeee!!!) en straks ander vriendinnetje op visite. Ik had met mini speciaal koekjes gebakken gisteravond, maar daar kun je nu iemands hersens mee ingooien, zo keihard. Mini heeft er toch 1 tje opgegeten, die-hard die ze is en bleef maar zeggen "Best lekka mamma" We hebben weer helemaal de rust hier in huis, geniet weer volop van mijn puberpeutertje, ookal is ze soms heel ondeugend Maar als ik haar dan met babyV. zie dan smelt ik gewoon, een echt klein moedertje.

Ik ga even douchen en mini uit bedje halen (die ligt nu lekker met papa te knuffelen zo te horen "papaaaa, jij bent zo lief" ) en daarna babyV. in bad.

Bye
Zo ben ik ook weer even!

Allereerst even een dikke knuffel voor iedereen, want zo te lezen kan iedereen die wel gebruiken.

Sorry het is hier echt onwijs druk op het werk en thuis nog steeds een puinhoop, maar het einde is wel in zicht. Dit weekend nog even flink doorwerken en de slaapkamer is dan zo goed als af.

Deze week bij de vk geweest, alles gaat goed. Hartje gehoord en mijn baarmoeder piept zelfs al boven het schaambeen uit.

Verklaart mijn buikje ook gelijk. Volgende week combitest en dan ben ik ook 12 weken. Gaat prima, voel me goed, nog wel wat moe, maar dat lijkt wel minder.

Ik heb ook al hier en daar even gereageerd op de groep.

Pien zou jij in het schema 16 maart als uitgerekende datum willen zetten?? Thanx!
Nog eentje voor het schema: 30 september 20 weken echo.
Morning,

Beng kan me voorstellen dat je vannacht hebt liggen piekeren. Ik zou het ook niet leuk vinden als ik niet meer zou kunnen werken. Goed, het is helaas niet anders...dus nu verzinnen wat je allemaal kunt gaan doen.

Mien, komt goed meid! Alle zwangere meiden waren het zat aan het einde van de zwangerschap...helemaal logisch ook! 4,5 week is erg lang als je moet wachten, maar het is te overzien en ook jij gaat dat redden! Als je het redt en je wilt je zinnen verzetten, dan ga je toch gewoon lekker naar college? Als je het niet meer trekt, dan lekker naar huis!

Oeh Pien, ik wil ook wel uit winkelen genomen worden Veel plezier!

Duft fijne dag vandaag!

Sjip...jeetje bijna twaalf weken alweer...wat gaat dat goed! Fijn dat het zo lekker verloopt allemaal!

Pfff meisjes ik ben nog zo moe... en dan komt niet zozeer door Laalbaby hoor, maar volgens mij echt nog door dat ijzertekort. Ik heb er zo de balen van, tranen staan erg hoog vandaag. Wanneer wordt het wat minder? Ik zit mezelf een beetje depressief te lullen op de bank hier met gedachten als "wat als het nooooooooooooiiiiiiiiiit meer overgaat"

Zo'n vaart zal het allemaal wel niet lopen hoor, dat weet ik ook wel...maar wat is het weer frustrerend.

Oh, mijn mooi mannetje wordt weer wakker, ga even lekker knuffelen en eten geven.
Haaaaaaai!

Minie, het is niet gek dat je de kleine wat minder voelt zo tegen het eind, ze heeft gewoon minder plek. Maar het is wel stressen ja. Misschien moet je gewoon als je wakker wordt, eerst even je buik heen en weer schudden en haar reactie afwachten. Zodra ze reageert kun jij met een gerust hart opstaan en je dag tegemoet gaan.

Sjippie! Wat leuk, dus er komt al een klein buikje?? Binnenkort een foto dan van plaatsen op de groep!

Oh onze 1e keus kdv, om de hoek bij ons, heeft geen plek per oktober...pprrrrprrprprp. Erg shit. In ieder geval wél per 1 mei. Maarja daar heb ik niks aan. Ik was er al bang voor, maar gelukkig hebben we luusbaby ook bij een ander kdv ingeschreven, waarvan we zeker wisten dat ie plek had (nl een nieuw kdv), dus daar gaat luusbaby dan zolang naar toe. Is wel een flink stuk duurder helaas. Maar beter iets dan niets. Zodra onze keuze 1 plek heeft, gaat luusbaby daar naartoe.

Hij ligt weer lekker te slapen. Ben zo blij dat ie 's nachts iig altijd direct gaat slapen en niet huilt. Overdag wil hij nog wel eens een uur lang (óf langer) huilen.

Ik heb van 22.30 tot 23.45 geslapen en toen weer van 01.00 tot 05.00 en van 07.00 tot 8.30. Toch nog 6,75 uur geslapen. Dat is geloof ik het meest van de afgelopen weken!

Jeezus Laal! Waar komt al die melk bij jou vandaan??? Halleluja! Ik wil wel wat van jou melk-capaciteiten! Ik krijg er dus met moeite, in totaal van beide borsten in 20 minuten 60-70 cc uit. En dan gebruik ik nog warme kompressen vantevoren, kietel en streel ik mijn borsten en tepels om het toeschietreflex op te roepen, heb ik foto's van luusbaby naast me liggen om oxytocine (en dus toeschietreflex) aan te maken (tip van de LD) en heb ik een gedragen truitje van hem bij me waar ik aan kan ruiken. En nóg komt de melk zo moeilijk.
Laal, heb je trouwens al navraag gedaan over de extra foliumzuur tabletten? Ik slik die (5mg) dus samen met mijn ijzertabletten, omdat het ijzer dan beter wordt opgenomen. Gewoon vragen anders.

Daarnaast neem ik die ijzertabletten ook in met jus d'orange of een multifruitdrank. Samen met vitamine C wordt het ook nog eens beter opgenomen. En melk drink ik dan midden op de dag, zo ver mogelijk van de ijzermedicatie af, zodat de melk het ijzer niet kan afbreken.
Tjee meen je dat Luus, ik hoef er helemaal niets voor te doen. Het loopt er gewoon uit als ik de kolf aanzet...het lukt zelfs als Laalman zo'n suffe actiefilm aan het kijken is

Sinds je dat gisterenavond schreef, heb ik er een beetje op gelet. Maar ik kolf minimaal 110 cc per keer (10 minuten kolven), maar meestal wat meer.

Nee, heb niet meer gebeld voor die foliumzuur. Ik zal na het weekend eens bellen, want dan moet ik toch een afspraak maken voor de nacontrole. Zal ik het gelijk vragen! Met melk drinken ben ik ook al zo voorzichtig...

Plaats weer eens een nieuwe foto van Luusbaby...ben benieuwd hoe hij er nu uitziet
Haha, ik heb geen recente foto's van hem. Hij zit onder de puistjes, dus echt happig met foto's maken nu ben ik niet.

Heb wel wat foto's op mijn hyves gezet, zijn van ongeveer 10 dagen oud. Geloof dat je geen hyves hebt? Zal eens wat op de groep plaatsen, als luusbaby nog even doorslaapt.

Als luusbaby een beetje een ritme heeft, komt ie rond 12 uur weer voor voeding. Zit dus te wachten...
Oké, nieuwe foto's van luusbaby op de groep!
Laalbaby heeft ook wel wat pukkeltjes hoor...maar je ziet ze niet heel erg op de foto. Gisteren vroeg schoonpa "komt dat van z'n nageltjes" Euh nee...dat is van de borstvoeding..."Oh???"

Ik heb idd geen hyves...

Ohhhhh zie nu je laatste berichtje *spurt naar de groep*
VK komt zo langs, ik krijg Miniemeisje weer niet wakker.
Ooh wat een stress Mien. Straks hoor je vast gewoon het hartje, komt goed meis!
Mien wat een schrik! Hopelijk hoor je snel het hartje van Minimien.

Vandaag een enorme K-dag. Knallende koppijn en spuugmisselijk al de hele dag. Heb wel geslapen vanmiddag, dwars door de decoupeerzaag, bovenfrees en tacker heen Slaapkop he.

Wel mailcontact gehad met het werk en een directe collega heeft even gebeld vanmorgen. Even lekker gekletst en mijn frustraties geuit.

Keuken gaat redelijk, ligt behoorlijk achter op schema. Er zat van alles tegen vandaag. Gelukkig is het aangenomen werk en het moet morgen gewoon af. Niet mijn probleem, dat scheelt. Moet wel enorm wennen aan alle kasten in de kamer. Het is wel heel veel keuken en het is natuurlijk 2 weken helemaal leeg geweest. Even schakelen, maar het wordt straks vast enorm mooi als alles op zijn plek staat en weer lekker schoon is.
Gaan nu naar het ziekenhuis voor echo en CTG. Maar hartje deed het wel goed!
Oh Mien wat schrikken Fijn dat je in ieder geval direct het hartje hebt gehoord...goed van je dat je de VK hebt gebeld. Waarschijnlijk ben je nu dan onderweg naar het ziekenhuis...sterkte lieffie! Maar je komst vast weer terug met goed nieuws...Denk aan je.

Hmm Beng, dan heb je je slaap wel nodig gehad

En natuurlijk wordt het mooi, ben benieuwd
Mien, je bent nu vast in het ziekenhuis, sterkte!! Het komt vast helemaal goed, het lijkt me al een kleine opluchting dat je het hartje hebt gehoord en de echo en CTG zijn vast ook goed!

Beng, ik hoop dat je snel je schone en mooie keuken hebt, verbouwingen zijn altijd zo'n gedoe. Er zit altijd wel iets tegen, ik krijg daar altijd zo de kriebels van.

Decoupeerzaag etc is vast heel rustgevend
Zo, daar zijn we weer! Meteen maar even ergens wat gaan eten na de echo en CTG, we hadden namelijk niets in huis omdat ik vanavond eigenlijk alleen zou zijn. Minieman zou bij zijn ouders eten en dan gaan squashen, maar ja, dochter had andere plannen.

Alles was wel helemaal goed, voldoende vruchtwater, placenta deed het nog en zag er goed uit, CTG was helemaal in orde en ze zwaaide nog even toen we de echo hadden. Bloed is geprikt en alles, pfff, nog een heel gedoe. Maar beter 10x te veel dan 1x te weinig!

En het stomme is dus, ze lag de hele dag blijkbaar in coma en zodra ze dat ding om mijn buik hadden gedaan begint mevrouw toch een eind te trappen! Zal je altijd zien, maar ik was al blij zat dat ze het weer deed. Ik had trouwens maar 1 harde buik in 20 minuten (en die voelde ik niet eens, ik zag het alleen maar) dus de dokter dacht dat het nog wel even zou duren...
Fijn Minie! Dat is lekker om te horen! Volgens mijn VK gaan best veel vrouwen op het eind voor dit soort controles naar het ziekenhuis. Ik was met 32 weken in het ziekenhuis voor een 'minder leven' consult, dus echo en ctg. De hele dag en de dag ervoor was luusbaby stil geweest, maar toen ik eenmaal aan de ctg lag: hoppa, schoppen joh! Dat scheen ook vaker voor te komen, vertelden ze.

Beng moppie, lekker dat je even met je collega's hebt gesproken. Heb je verhaal op de groep ook gelezen. Pittig hoor, maar komt vast helemaal goed. Het is wel een lange tijd om thuis te zitten, maar dan kom je gewoon met regelmaat hier ff kleppen!
Wat goed Mien! Pfoooeeee wat een opluchting en idd beter 1 x te veel dan te weinig. Wat zul jij lekker slapen vannacht!

En ik ook hopelijk ook zo meteen...nog even kolven en dan ga ik onder de wol. Laalman verzorgt laatste flesje, omdat ik moe ben...de schat

Trusten mopjes
Poehee Mien wat een schrik. Gelukkig kon je snel terecht en is alles goed met je ienieminie meisje. Die dus voorlopig nog wel even blijft zitten. Ik vind het zo goed dat jouw signalen dan meteen serieus genomen worden. Fijne vk dus.

Verder is er niet zoveel geschreven (dat was niet de afspraak meiden ). Heb de tabel aangepast.

Oh en ik ben gister echt reteverwend. Allemaal mooie kleren!!! Zo leuk!!! En dames, het is bijna weekend!!!! Fijne dag voor iedereen.
Goedemorgen!

Kwam er gisteravond achter dat ik gisterochtend gewoon alleen de groep had bijgelezen.

Zit hier nu op de bank een beetje uit te stellen dat ik moet gaan kolven. Mijn kolf is gisteren binnen gekomen (heb er dus zelf een gekocht) en ik moet de spullen zo uitkoken en dan gaat het beginnen. Geeft toch wat meer vrijheid voor nu, en als ik straks weer ga werken wil ik wel dat mardmeisje gewend is aan de fles en daar moet je dan mee starten voordat ze zes weken is. Dus zodra ik een hele voeding bij elkaar gespaard heb krijgt ze de fles 1x per dag.

Luus wat fijn dat de spruw beter lijkt te gaan. Ik heb een foldertje hier over spruw (op het cb dachten ze ook dat mardmeisje het had, maar bleek bij de huisarts niet zo te zijn, ook geen plekjes in haar mondje of op mijn tepels en geen pijn oid met drinken/voeden, ze had alleen een schimmelachtige luieruitslag) en daarin staat ook dat je door moet/mag blijven voeden alleen alles goed schoonhouden/uitkoken na iedere voeding. Dus volgens mij doe je het prima.

Pientje, heb even gemist waar je gisteren naartoe was. En betreft het positiekleren of gewonen

Laal wat kolf jij supersnel en veel zeg, ik ben benieuwd voor straks...

Hoe is het met de rest van de dames? voor iedereen!
Mien vergeet ik helemaal te reageren op jou, wat een schrik gisteren. Wat fijn dat alles goed was. Wat zal je in de rats hebben gezeten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven