= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
He dames, even niet zo veel geweest hier. Alles is goed gelukkig. Heb nog niet bijgelezen en weet ook niet of ik dat nog ga redden. We gaan morgen op vakantie :-). ik heb 2 kids hier en moet nog inpakken en 2 keer naar de creche vandaag. Zoontje mag op de foto in de ochtend, en s middags nog feestje!

Dus als jullie tijdje niets van me horen, ben ik op vakantie!

Liefs
Ach, iedereen heeft toch wel eens zo'n advies? Maak je niet druk, maar het viel me gewoon even op en ik vond het ook niet zo sterk, vandaar mijn reactie.

Jaja, ik heb het echt getroffen blijkt maar weer! Ik word trouwens wel gewoon wakker indien nodig als ik een nachtje alleen ben, het is niet zo dat ik Miep niet hoor. Maar mijn vriend is gewoon sneller. Ideaal.

Vandaag of morgen komt onze babyfoon, die hadden we nog niet... Verder ben ik bezig met een foto album. Druk getwijfeld of ik er één via Apple zou maken (=erg professioneel) of old skool met een album, lijm, foto's en frutsels. Het is toch dat laatste geworden. Ik blader die van mij nu ook nog steeds door, het is toch een leuk document. Misschien laat ik ook nog wel zo'n Apple album maken, maar dan met grafisch de allermooiste foto's en weinig tekst erbij. Dan kan ik in het old skool foto album los gaan met gekleurde pennen en lappen tekst, haha.
Hier een gebroken nacht, wat logisch is van 23.30, 2,30 5.30. Tijdens de voeding van 2.30 krijg ik ruzie met man, omdat ik dus het licht aan doe! Hij is zelfs deze week nog vrij. Sorry hoor, maar het lukt mij gewoon niet om het kind in het donker aan te leggen... als hij daar al kwaad om wordt...pffffff. Hij houdt mij al maaaaaaanden wakker met zijn gesnurk...Grrrr wat ben ik weer boos!!! Helaas hebben wij hier geen extra kamer, want anders had hij van mij daar mogen gaan liggen.

Ring, inderdaad prijs je zeer gelukkig met je man. Zulke zijn goud waard. Vele kunnen daar nog wat van leren.
Ach ja mannen...

Watever, mijn tijden lagen ook ongeveer zo in de weken na de bevalling. Ik heb een tijdje gevoed op 23 uur, 3 uur en 6 uur. Ineens ging het eraf. En ik gebruikte ook een lampje hoor, je moet toch zien wat je doet?

Hoe lang zou een kindje maximaal mogen slapen qua voeding? Voor sommigen van jullie natuurlijk een ver-van-je-bed show en een enorm luxeprobleem. Maar toch vraag ik het me af. Miep heeft vannacht bijvoorbeeld geslapen van 23.30 uur tot en met 7.30 uur. Dat is dus 8 uur. Dat mag toch? Maar stel dat het een keer meer is, wat dan? Moet ik haar dan wakker maken? (Van de week heeft ze namelijk een keer 9 uur geslapen.)
Ring, dat slaapgedrag van Miep klinkt mij inderdaad als muziek in de oren. Ik heb geen idee. Zoon is vandaag 8 weken en sinds een week wordt hij weer om ong. 2.30 en 6.00 uur wakker. Jammer maar helaas!
Geen idee Ring hoe lang ze zouden mogen slapen, ik zou haar denk ik laten slapen. Zoon sliep ook altijd lang, weet alleen niet meer of hij ook nachten van 9 uur gemaakt heeft en die heb ik nooit wakker gemaakt (behalve dan als we weg moesten of zo).

Watever: ik doe ook een lamp aan hoor 's nachts. Je moet toch zien of je goed aanlegt? Kan me voorstellen dat je daar pissig om bent. . En die nachten van jou zijn ongeveer gelijk aan wat dochter de eerste weken ook deed, ze is nu 9 weken en komt 1 keer per nacht en dan pas tegen een uur of 9 weer, dat is al veel beter vol te houden. nog maar.

Missy: Fijne vakantie! Geniet er maar van en tot over een paar weken.
Dat is in iedergeval wel een geruststelling! En weet je wat het goede nieuws is? Ik heb hem alleen vanmorgen maar kv hoeven bijgeven. Ik baal niet eens zo van die tijden hoor en Jasper is een zegen! Alleen zou ik manlief nu graag bij het grofvuil neerzetten.

Nog even een ander puntje. Ik ben mijn zwangerschapskleding zo spuug zat, maar pas nog lang niet in mijn oude kleding. Was namelijk zoiets van 25 kilo aangekomen, waarvan er al ca15 af is. Zijn er meer van jullie die niet in de oude kleding nog passen? Hebben jullie nieuwe kleding gekocht?
Nou, Thijs zit op school. En brullen dat ie moest. De tranen schoten in mij ogen. Ben ook een beetje pissig op de juf. De klas heeft 2 juffen en de ene heb ik van de week al ontmoet bij de klasseavond, maar deze was nieuw voor ons. Ze was zo enorm passief. Niet even voorstellen of Thijs een beetje weg wijs maken. En niet dat ze nou zo druk was met andere kindjes, nee, ze stond maar een beetje te kijken. De stagaire die er bij stond ( een erg jong meisje) deed meer haar best. Denk toch dat ik er vanmiddag wat van ga zeggen. (of stel ik me aan? Zo ja, dan wil ik het graag weten )

Missy, fijne vakantie!!

En ja mannen.... Ik ben het niet helemaal met jullie eens ben ik bang. De man van Ring is niet om de hemel in te prijzen, zo hoort het toch gewoon? Kinderen krijgen doe je samen en tuurlijk hebben wij nu verlof maar toch...

Nou ja, dan ga ik die van mij ook maar eens de hemel in prijzen. ( al kan ik hem af en toe ook wel achter het behang plakken)

Watever, laat even weten wat voor kleur je wilt en waar ik het heen kan sturen. Ze zijn echt zo schattig!

Hoe gaat het met de luieruitslag?

Ik ga maar even boodschappen doen, dan is het vast snel 12 uur!
watever... die man van jou is niet te geloven hoor! heeft hij enig idee wat jij allemaaldoet? hoe zwaar het allemaal is?moet toch niet gekker worden...

vriendlief ook diepe slaper, maar gaat ook erg laat naar bed. eerste helft vd nacht doet hij dus eventuele calamiteiten en flesjes, tweede helft doe ik dat, ik word eerder wakker. werkt meestal prima zo.vannacht was drama... jongste zoon wel 10 keer wakker en hummel wilde ook fles (dat is soms wel en soms niet), misschien wel door de onrust van broer steeds.toen had afwasmachine het niet gedaan en moest ik eerst fles afwassen. zuvht..

beetje moe nu, maar ga zo gezellig lunchen met vriendin (voor het eerst oppas voor hummel dus), dus dat geeft wel energie.

weet niet meer wie dat zei over naar school brengen.. dat lukt hier allemaal prima, maar wel vooral als we met ons twee zijn. hoeft niet de hele tijd, maar we verdelen wel de flessen van jongste zoon en hummel en vriendlief maakt boterhamtrommeltjes enzo. als ik werk, blijf ik ook meestal helpen tot jongens zijn aangekleed enzo. in mijn eentje lukt het ook wel, maar dat is wel wat harder werken.

Probeer het dus wel een beetje samen te doen!

wat was er verder allemaal?

babymassage, heb ik gedaan bij de oudste. Die vond het helemaal niks (tot pappa het een keer deed en toen vond ie het heerlijk. had altijd al duidelijke voorkeur!), maar was toch leuk omdat ik er leuke vriendinnen aan overhield.. (allemaal eerste kindjes destijds)

babyzwemmen deed vriendlief, maar ook alleen bij oudste (schaam). daarna werd het allemaal veel lastiger te regelen en schoot het er dus gewoon bij in.. (net als bijhouden van bayboek en foto's enzo.. )

ok, ga even hummel wegleggen (die is op schoot in slaap gevallen, de schat) en dan even oppas instrueren zo. tot later!
O ja, dat wou ik nog zeggen. Zo'n oppas aan huis lijkt me wel ideaal MissBR! En lunch ze!

En ik ben het eens met Randy vwb mannen en de taakverdeling.

Ik vind het wel vreemd van de juf als ik jou zo hoor, lijkt me dat je zo'n kindje op de eerste dag even extra begeleid. En kan me voorstellen dat je hart breekt als je hem in tranen moet achterlaten. nog even volhouden, het is al kwart over 11!
willen jullie voor mij duimen vandaag....heb nl om 15.15h een sollicitatiegesprek. zie er tegenop omdat ik nog nie mezelf ben en minder goed kan multitasken en luisteren naar anderen. Ik drijf gewoon af met mijn gedachten.

Ik kwam net op de site goedgemerkt.nl

heeft iemad hier ervaring mee?

Verder gisteren een erg gezellige avond gehad met d ecursusgroep. Echt onwijs gelachen. Cursusleidster zei wel dat ze met de massage strenger moet zijn, want we lachen zoveel.

Echt geweldig was dat we dus een hele nuchtere groep hadden, die erg veel plastische grappen maakte. en wat bleek: iedereen keek terug op een "relaxte" bevalling. Niemand had drama's, maar bij doorvragen bleek overal wel iets raars gebeurt te zijn. Grappig dat dat relaxte, we zien wel hhoe het loot, bij iedereen heeft doorgewerkt.

Oja: weet niet meer voor wie, maar bij ons in de babymassagegroep is nog plaats. Het begint wel al volgende week (in veenendaal).

ok: nu echt aan de voorbereiding!
Even snel want baby is wakker en moet verschoond worden...

Ring: ik ga het vanmiddag op het cb vragen van die lange nachten want ik zit ook met die vraag.

Sanloes: goedgemerkt is leuk en handig. Ik heb voor het kdv labeltjes laten maken voor de flesjes van Lucia.
quote:randy schreef op 27 augustus 2009 @ 10:11:

Ze was zo enorm passief. Niet even voorstellen of Thijs een beetje weg wijs maken. En niet dat ze nou zo druk was met andere kindjes, nee, ze stond maar een beetje te kijken. Jee, wat raar! Ik ben zelf juf en vind het heel normaal dat je je even voorstelt en de kindjes even wegwijs maakt. Zeker op een eerste schooldag! En al helemaal als er een kindje moet huilen! Dan ga je juist naar dat kindje toe, lijkt mij. Ik vind niet dat je je aanstelt.
quote:MissBR schreef op 27 augustus 2009 @ 10:19:

watever... die man van jou is niet te geloven hoor! heeft hij enig idee wat jij allemaal doet? hoe zwaar het allemaal is?

Volgens mij heeft hij geen flauw benul. Hmm... ik zou toch echt weer een gesprek met hem aangaan, hoor! Kinderen krijg je samen en daar zorg je samen voor. En in de 1e paar weken hoor je als man zijnde toch wel extra lief voor je vrouw te zijn (vind ik).
Zo, en nu ga ik lekker heel hard duimen voor de sollicitatie van Sanloes! Zet 'm op, meid!
Succes Sanloes!
Succes Sanloes!

Randy, ergens ben ik het met je eens over dat het normaal is wat Rings man allemaal doet maar mijn ervaring is toch dat ik eigenlijk alles doe. En hij vrij weinig, qua verzorging etc van de kids dan bedoel ik. Maar ben allang blij dat ie niet zulk merkwaardig gedrag vertoont als Watevers man vannacht! Pfoe, het moet niet gekker worden...hopelijk bedenkt ie vandaag uit zichzelf dat dat wel een erg lompe actie was...

O en die juf vind ik ook raar...heb je haar er nog op aangesproken?

Ben net zelf op school geweest bij dochter, ze mocht tracteren omdat ze een broertje had gekregen. Leuk hoor, ze hadden een kadootje gemaakt met zijn allen, en een liedje gezongen, allemaal even aaien. Gelukkig was zoon op dat moment wel even rustig want die is de hele dag al wakker/onrustig/huilerig...ben er moe van...
Succes Sanloes! Erg dapper van je om nu te solliciteren, ik zou het nu niet kunnen!

Nou ik ben eindelijk weer terug van het consternatiebureau. Jemig wat zat daar een muts voor het meten en wegen. Ze was zo verschrikkelijk onzeker! Maar goed, volgens haar weegt onze baby nu 4860 gram (400 gram gegroeid sinds 4-8) en meet 58,5 centimeter. Volgens mij is ze langer maar het maakt me ook niet uit want ze zit net als haar grote zus netjes op de middellijn. Ik heb hele gemiddelde kinderen blijkbaar Het leek me wel eens heftig om eentje te hebben die bovenin de curve zit, net als al die lekkere dikkerdjes die ik op het cb om me heen zag. Maar dochterlief is gezond dus wat zeur ik nou.

Ze is nu zes weken en de arts vond dat wat te vroeg om in te enten. Ze krijgt haar eerste prikjes dus met 10 weken.

Ring: ik heb het gevraagd van de lange nachten. "Lekker zo laten, ze doet het prima zo" was het antwoord. Jouw Miep groeit ook prima dus ik denk dat jij je ook geen zorgen hoeft te maken.

Randy: aparte juf inderdaad hoor. Ik heb dan liever zo'n juf als Blog
Oh ja, ik wilde steeds nog vragen hoe vaak jullie oefenen met de buikligging en hoe lang? Ik wachtte steeds tot hummel haar hoofd oprichtte, maar volgens de arts van het cb hoeft dat nog helemaal niet en is het voldoende als ze met haar hoofdje opzij ligt...

Sinds een paar dagen brabbelt onze hummel ook een beetje als ik tegen haar praat, schitterend vind ik dat! En dan die brede smile erbij, echt super.
Succes Sanloes! Ik heb ook de labels van Goed Gemerkt. Ze zijn erg slijtvast (heb ik vooral gezien bij vrienden, je kan ze zelfs uitkoken als ze op een flesje zitten). Ik heb de tekst: 'dit ding is van Miep' erop staan, met het adres. En een lieveheersbeestjes plaatje. Echt gaaf! De labels werden trouwens binnen twee werkdagen geleverd, hele snelle service dus.

Wyfke, bedankt voor je vraag. En fijn dat je dochter goed is gegroeid! Gelukkig maakt het niet zoveel uit dus. (Behalve voor je borsten. Na het voeden van Miep haal ik er zo nog een voeding uit, haha.)

Randy, wat een suffe juf! Maak je het nog bespreekbaar?

Watever, je motto is verouderd... Kan je het niet aankaarten bij je man? En dan niet midden in de nacht, maar gewoon op een tijd dat hij goed aanspreekbaar is. Leg hem uit dat het ook zijn baby is, dat jij moet herstellen van de bevalling en dat het wel eens fijn is dat hij meehelpt.

Mijn vriend zegt sowieso altijd: jij hebt die zwangerschap en bevalling al moeten doen, daar weegt geen klusje van mij tegen op! En daarnaast geef ik natuurlijk borstvoeding, dus hij hoeft al zo weinig met Miep te doen... Daarom wil hij het graag. Goeie instelling, vind ik.

Ik hoop voor de anderen dat de mannen ook eens wat meer gaan doen. Het is inderdaad ook hun kind, en je bent samen ouders!
Wyfke, volgens het consternatiebureau hier moet je elke dag twee keer vijf minuten je baby op de buik leggen om de nekspieren te trainen. Dit doe ik echter niet, ik heb Miep vaak op mijn buik liggen of in de draagdoek en dan oefent ze ook al met haar nekje.
Grappig om te lezen dat de meeste mannen minder snel wakker worden van hun huilende baby. De mijne heeft onze uk vannacht niet eens gehoord terwijl ze toch echt behoorlijk lag te krijsen toen ze niet snel genoeg (naar haar zin) de borst kreeg (ik moet altijd eerst ff worstelen met een tepelhoedje en dat duurt haar al te lang, juffertje ongeduld). Ik doe ook altijd het licht aan bij het voeden, anders kan ik het echt niet hoor.

Ik heb ook getwijfeld over babymassage, maar mijn dochter wordt er al onrustig van als ik haar na een badje insmeer met babyolie, dat vindt ze echt 3 x niks, dus ik denk dat een massagecursus dan ook geen zin heeft of wel?

Babyzwemmen kan bij ons pas vanaf 4 maanden, dat wil ik absoluut wel gaan doen. Lijkt me erg leuk.

Buikligging oefenen raadde het cb ons al na de 1e week aan om bij iedere verschoonbeurt een keer te doen, maar ik doe het veel minder. Ik vind het ook niet zo nodig, omdat ze al een heel sterk nekje heeft.
Fijn dat alles goed was op het CB , Wyfke, en dat ze goed gegroeid was. Ze is dan wel nu al langer als dochter hier, wat grappig die was 56 cm en is ook al 2 maanden dus wat ouder.

Hier geven ze alleen aan dat je haar regelmatig op de buik moet leggen, maar niet hoe lang en tot wanneer. Ik doe het af en toe even na het verschonen of in de box, maar dochter vind het niet zo leuk en is wel redelijk sterk al in haar nek dus als ze echt geen zin heeft dan draai ik haar weer terug.
Carpe Diem: hoe is het nu met de luieruitslag van je dochter eigenlijk?
Watever: heb er nog overnagedacht en vind inderdaad dat je even met hem moet praten. het is echt niet goed als ie op die manier reageert. Het is net zo goed zijn zoon en er staat echt nergens dat vrouwen beter zouden zijn in verzorging ofzo. Is grote onzin. dus zo lang hij tijd heeft (en daarna maakt ie maar tijd!) moet ie ook gewoon zijn deel doen.

Vriendlief heeft hier eigenlijk altijd meer gedaan metd e kinderen dan ik. ik was meer weg (werken) en hij was meer thuis. jongens hebben dus allemaal een goed voorbeeld wat dat betreft. nu ook is hij meestal degene die de mannen in bad en bed stopt en vaak kookt. we verdelen het allemaal goed dus. gaat prima zo en ik dat ik het zo leuk vind met mijn kindertjes en dat het allemaal goed en tamelijk relaxed gaat, komt ook omdat ik het idee heb dat we dat gewoon samen doen.

lunch was erg gezellig trouwens, daarna nog even de stad in geweest en voor alle kindertjes iets nieuws gekocht.. (kon me niet inhouden). oppas was ook prima gegaan, hummel is ook bij haar zo makkelijk gelukkig.

heb nu jongste zoon maar weer in bed, die werd erg vervelend.. oudste heeft vriendje, middelste is bij vriendje.. lekkere dag zo.

ok, tot later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven