= = = = Juli 2009 = = = =
vrijdag 28 augustus 2009 om 14:40
Leuk topic, over wel of geen pijnbestrijding. Op viva.nl maken de voor- en tegenstanders voor pijnbestrijding en borstvoeding elkaar binnen de kortste keren voor rotte vis uit, prachtig en zó voorspelbaar! Ik heb m'n verhaal ook even gedaan.
Maarreh Chica, ik vind het niet zo leuk dat je mij kennelijk als Middeleeuws beschouwt Eigenlijk vind ik mezelf wel stoer met m'n thuisbevallingen en met de bv er nog bij beschouwen veel mensen mij als een soort wereldwonder. Het lijkt tegenwoordig abnormaal als de bv gewoon lukt en er wordt me nu al gevraagd wanneer ik van plan ben de bv te gaan combineren met fv. Waarom bemoeit iedereen zich toch zo met elkaar? Net als Pippa krijg ik ook braakneigingen van mensen die elkaar hun mening op willen leggen, blegh.
Mijn baby huilt dus ik ga even bij haar kijken!
Maarreh Chica, ik vind het niet zo leuk dat je mij kennelijk als Middeleeuws beschouwt Eigenlijk vind ik mezelf wel stoer met m'n thuisbevallingen en met de bv er nog bij beschouwen veel mensen mij als een soort wereldwonder. Het lijkt tegenwoordig abnormaal als de bv gewoon lukt en er wordt me nu al gevraagd wanneer ik van plan ben de bv te gaan combineren met fv. Waarom bemoeit iedereen zich toch zo met elkaar? Net als Pippa krijg ik ook braakneigingen van mensen die elkaar hun mening op willen leggen, blegh.
Mijn baby huilt dus ik ga even bij haar kijken!
vrijdag 28 augustus 2009 om 14:49
Ojee, gaan we rellen? Nee toch?
Wyfke, ik vind jou ook heel stoer. Maar ik vind mezelf niet minder stoer, omdat ik in het ziekenhuis ben bevallen met een ruggenprik. Zelfs dat vond ik nog een hele prestatie op zich.
Eigenlijk is elke vrouw die is bevallen stoer, want het is toch een heel spannend en groots proces waar je doorheen bent gegaan. Dat valt niet te onderschatten.
Wyfke, ik vind jou ook heel stoer. Maar ik vind mezelf niet minder stoer, omdat ik in het ziekenhuis ben bevallen met een ruggenprik. Zelfs dat vond ik nog een hele prestatie op zich.
Eigenlijk is elke vrouw die is bevallen stoer, want het is toch een heel spannend en groots proces waar je doorheen bent gegaan. Dat valt niet te onderschatten.
vrijdag 28 augustus 2009 om 14:59
Nadeel aan zo'n grote tuin is dat het ook allemaal bijgehouden moet worden. De totale kavel is ongeveer 7800 m2, ik schat dat ca. 6000 daarvan weiland en stallen enz. zijn.
En helemaal eens met Pippa, heb de discussie even snel gescand maar denk niet echt dat ze topicopenster ermee helpen om haar te vertellen dat bevallen allemaal best meevalt.
En helemaal eens met Pippa, heb de discussie even snel gescand maar denk niet echt dat ze topicopenster ermee helpen om haar te vertellen dat bevallen allemaal best meevalt.
vrijdag 28 augustus 2009 om 15:04
O nee Blog, niet gaan rellen!! Voor je het weet heb je een ban aan de broek
O ja, jou zou ik ook wel als juf willen, je likt me echt een hele lieve!
Moet ook maar eens gaan kijken op dat topic.
Pippa, leuk je weer te zien! En bijlezen moet je niet eens willen!
Sanloes, dat er kritische vragen werden gesteld wil nog niet zeggen dat je het niet wordt. Houd de moed erin!
En idd wat MissBR zegt, zo'n vraag hadden ze nooit aan een man gesteld. Belachelijk!
Ben weer helemaal keurig geknipt! Helemaal blij
O ja, jou zou ik ook wel als juf willen, je likt me echt een hele lieve!
Moet ook maar eens gaan kijken op dat topic.
Pippa, leuk je weer te zien! En bijlezen moet je niet eens willen!
Sanloes, dat er kritische vragen werden gesteld wil nog niet zeggen dat je het niet wordt. Houd de moed erin!
En idd wat MissBR zegt, zo'n vraag hadden ze nooit aan een man gesteld. Belachelijk!
Ben weer helemaal keurig geknipt! Helemaal blij
vrijdag 28 augustus 2009 om 15:09
Nee dat denk ik ook niet. Bevallen valt niet mee, vind ik. Sterker nog, ik durf nu iedereen is bevallen best te zeggen dat ik het middelste deel van de bevalling echt gruwelijk vond. Wat een ontzettende, allesoverheersende pijn gaven die weeën op een gegeven moment. Ik raakte ervan in paniek, en vond het zo oneerlijk dat ik ze 'moest' doorstaan en die verpleegkundige maar bleef zeggen: 'je kan nu toch nog niet aan de pijnbestrijding? Je bent pas net begonnen!' Wat was ik toen blij dat de gynaecoloog daar anders over dacht! (En dat ik niet net begonnen was bleek vlak na de ruggenprik, toen ik al volledige ontsluiting had.)
Daarom jeuken mijn vinger als ik lees: 'het is een positieve pijn, het hoort erbij.' Wat nou positieve pijn? Vond ik niet!
En dan het argument over 'ik slik anders ook nooit medicijnen dus pijnstilling is ook not done voor mij...' Ik slik ook nooit wat. Maar mèn, wat was die ruggenprik gewenst bij mij.
Daarom jeuken mijn vinger als ik lees: 'het is een positieve pijn, het hoort erbij.' Wat nou positieve pijn? Vond ik niet!
En dan het argument over 'ik slik anders ook nooit medicijnen dus pijnstilling is ook not done voor mij...' Ik slik ook nooit wat. Maar mèn, wat was die ruggenprik gewenst bij mij.
vrijdag 28 augustus 2009 om 15:21
randy; denk dat als je om de hoek zou wonen bij Pada, dat je dan zelf ook zo'n enorme tuin had..
is hier ook een droom, vooral van vriendlief.. ik ben zelf opgegroeid op 4000m.. was toen heel gewoon en nu ben ik mijn ouders aan het bewegen om te ruilen met ons rijtjeshuis! wat zou dat geweldig zijn.. (gek genoeg willen ze er nog niet echt van weten)
nouja, niet teveel over nadenken.. we zijn hier ookheel gelukkig!
ben nog boos over die idiote vragen voor Sanloes. ik zou er gewoon nog (achteraf) iets van zeggen hoor. dat je op dat moment te verbijsterd was om de juiste reactie geven, maar dat je het eigenlijk niet vindt kunnen.. dat ze weten dat ze helemala fout zaten
nou, ga even mijn meissie wakker maken voor een fles. slaapkopje ligt al vanaf de fles van 11 uur te maffen
is hier ook een droom, vooral van vriendlief.. ik ben zelf opgegroeid op 4000m.. was toen heel gewoon en nu ben ik mijn ouders aan het bewegen om te ruilen met ons rijtjeshuis! wat zou dat geweldig zijn.. (gek genoeg willen ze er nog niet echt van weten)
nouja, niet teveel over nadenken.. we zijn hier ookheel gelukkig!
ben nog boos over die idiote vragen voor Sanloes. ik zou er gewoon nog (achteraf) iets van zeggen hoor. dat je op dat moment te verbijsterd was om de juiste reactie geven, maar dat je het eigenlijk niet vindt kunnen.. dat ze weten dat ze helemala fout zaten
nou, ga even mijn meissie wakker maken voor een fles. slaapkopje ligt al vanaf de fles van 11 uur te maffen
vrijdag 28 augustus 2009 om 15:49
Ja Randy, verhuizen naar de andere kant van het land dus Maar goed, dan nog hebben we mazzel gehad met dit huis. We waren wel op zoek naar iets met veel ruimte voor de paarden maar ook hier is dat zoeken naar iets betaalbaars en toen kwam een makelaar met dit huis waar de mensen snel vanaf wouden. De prijs was dus heel gunstig maar we moesten wel direct beslissen en waren ons eigen huis nog niet kwijt. We hebben het er toen maar op gegokt en gelukkig ons huis na een dik half jaar toch verkocht.
vrijdag 28 augustus 2009 om 17:48
Ja Pada en dat is dan ook het probleem. Zit hier in de randstad wel op m'n plek geloof ik. Ik woon heerlijk in de stad en geniet ervan om even een bakkie koffie te doen op de hoek bij de Coffee Company. Op m'n fietsje in 5 min. in de binnenstad en 5 min. lopen naar het treinstation.
Gelukkig is paardrijden op het strand en in de duinen ook geweldig!
Goed gedaan Bog! Ik ben trots op je
Gelukkig is paardrijden op het strand en in de duinen ook geweldig!
Goed gedaan Bog! Ik ben trots op je

vrijdag 28 augustus 2009 om 18:25
Pff bevallen, niks romantisch aan!! Welk topic is dat dan?
Wat een helse narigheid zeg!! Ik kreeg gewoon op een gegeven moment te horen, sorry maar voor de ruggenprik zijn we nu al te ver.......wat the f .ck? Hoezo te ver? Ik ga die pijn echt nooit meer vergeten.
Toch lukt het mij niet om pijn nu opeens te relativeren. Ik heb bijvoorbeeld ontzettende pijn in mijn borsten nu (borstvoeding komt echt ontzettend op gang nu) Ik ben bijna bang dat hij wakker wordt en dus wil drinken......erg he???
Verder zijn we al lekker op stap geweest, zowel gisteren als vandaag en daar geniet ik enorm van. Morgen een verjaardag, heel leuk.
Meis ik wil ook afvallen hoor. Was natuurlijk veels te veel aangekomen. Merk nu wel dat het er af gaat, maar mag nu natuurlijk nog niet lijnen of sporten.......
Wat een helse narigheid zeg!! Ik kreeg gewoon op een gegeven moment te horen, sorry maar voor de ruggenprik zijn we nu al te ver.......wat the f .ck? Hoezo te ver? Ik ga die pijn echt nooit meer vergeten.
Toch lukt het mij niet om pijn nu opeens te relativeren. Ik heb bijvoorbeeld ontzettende pijn in mijn borsten nu (borstvoeding komt echt ontzettend op gang nu) Ik ben bijna bang dat hij wakker wordt en dus wil drinken......erg he???
Verder zijn we al lekker op stap geweest, zowel gisteren als vandaag en daar geniet ik enorm van. Morgen een verjaardag, heel leuk.
Meis ik wil ook afvallen hoor. Was natuurlijk veels te veel aangekomen. Merk nu wel dat het er af gaat, maar mag nu natuurlijk nog niet lijnen of sporten.......
vrijdag 28 augustus 2009 om 19:34
quote:padababa schreef op 27 augustus 2009 @ 16:16:
Carpe Diem: hoe is het nu met de luieruitslag van je dochter eigenlijk?Slecht. Het gaat maar niet weg. De plek wordt wel iets kleiner, maar het is echt gewoon kapot. Ik smeer er nu op aanraden van de dokterassistent zinkzalf op. Ik weet ook niet meer wat ik verder nog kan doen. Ik ga maandag de dokter weer bellen.
Carpe Diem: hoe is het nu met de luieruitslag van je dochter eigenlijk?Slecht. Het gaat maar niet weg. De plek wordt wel iets kleiner, maar het is echt gewoon kapot. Ik smeer er nu op aanraden van de dokterassistent zinkzalf op. Ik weet ook niet meer wat ik verder nog kan doen. Ik ga maandag de dokter weer bellen.
vrijdag 28 augustus 2009 om 19:36
quote:meis73xx schreef op 27 augustus 2009 @ 20:42:
AAAARGGGHH heb net even geprobeerd of ik nog iets van mijn oude broeken aan kan: resultaat 0! Ik moet er z.s.m. minstens 5 kilo af hebben, en daarna nog 5...
Ik heb helemaal geen geld om een heel nieuwe garderobe te kopen en dat wil ik ook helemaal niet in deze maat!!!Ik begrijp wat je bedoelt, Meis. Ik ben wel bijna alle kilo's kwijt, maar mijn buik is nog wel aardig wat dikker, daardoor pas ik ook nog lang niet alles. Wel kan ik de meeste rokken weer aan. Misschien lukt jou dat ook?
AAAARGGGHH heb net even geprobeerd of ik nog iets van mijn oude broeken aan kan: resultaat 0! Ik moet er z.s.m. minstens 5 kilo af hebben, en daarna nog 5...
Ik heb helemaal geen geld om een heel nieuwe garderobe te kopen en dat wil ik ook helemaal niet in deze maat!!!Ik begrijp wat je bedoelt, Meis. Ik ben wel bijna alle kilo's kwijt, maar mijn buik is nog wel aardig wat dikker, daardoor pas ik ook nog lang niet alles. Wel kan ik de meeste rokken weer aan. Misschien lukt jou dat ook?

vrijdag 28 augustus 2009 om 19:37
Zo, "even" alles bijgelezen. Ik wil alleen even laten weten dat alles hier prima is. Ik mis Jane wel, ik hoop dat alles ok is met haar.
Die bevalling en pijnbestrijding, laat iedereen toch in z'n waarde!!!! Alsof je minder trots mag zijn als je pijnstilling hebt gehad. Of minder trots als je geholpen bent (met knip, pomp, tang, etc.) Wat een onzin! Je hebt een kind gebaard en daarmee klaar toch? Ik vind jullie stuk voor stuk bikkels, inclusief mezelf.
Verder ben ik jaloers op de tuin van Padababa.......
Die bevalling en pijnbestrijding, laat iedereen toch in z'n waarde!!!! Alsof je minder trots mag zijn als je pijnstilling hebt gehad. Of minder trots als je geholpen bent (met knip, pomp, tang, etc.) Wat een onzin! Je hebt een kind gebaard en daarmee klaar toch? Ik vind jullie stuk voor stuk bikkels, inclusief mezelf.
Verder ben ik jaloers op de tuin van Padababa.......

vrijdag 28 augustus 2009 om 19:39
Oh ja, mijn kleding van voor de zwangerschap, die ligt nog achterin de kast. Daar pas ik echt niet in. Mijn buik is nog zo dik, alles zit te strak (nu was die echt plat, al zeg ik het zelf. Mijn vet zit lager.... ). Ik draag nu mijn zwangerschapsbroeken, daarboven toch lang spul, dus je ziet er niks van. Ik ga niks nieuws kopen, hoop over een weekje of wat toch weer wel in wat oude (wijde) kleding te passen. Er moet hier nog 10 kilo af. (ja echt)
vrijdag 28 augustus 2009 om 19:43
vrijdag 28 augustus 2009 om 20:49
Carpe: is niet leuk als ze zo huilen. Hier is dochter vanaf vanmiddag ook huilerig en onrustig zonder duidelijke reden. Ik bedenk me dan maar dat ze blijkbaar een mindere dag heeft net als wij wel eens hebben en ze kan nu eenmaal niet veel anders dan huilen. Morgen gaat het vast weer beter.
En heb je voor de luieruitslag al Bepanthen geprobeerd? Dat helpt bij mijn zoon beter dan alle andere zafjes.
Watever: vervelend van die zere borsten, maar wel een teken dat de BV goed gaat lopen! Ik kan pijn ook niet relativeren hoor en ben die vreselijke pijn van de bevalling echt nog niet vergeten, van beide keren niet en ik had supersnelle bevallingen dus maar relatief kort die vreselijke pijn.
En heb je voor de luieruitslag al Bepanthen geprobeerd? Dat helpt bij mijn zoon beter dan alle andere zafjes.
Watever: vervelend van die zere borsten, maar wel een teken dat de BV goed gaat lopen! Ik kan pijn ook niet relativeren hoor en ben die vreselijke pijn van de bevalling echt nog niet vergeten, van beide keren niet en ik had supersnelle bevallingen dus maar relatief kort die vreselijke pijn.
vrijdag 28 augustus 2009 om 21:04
CD: hou die uitslag maar goed in de gaten. Onze oudste had uitslag in haar hals die steeds maar niet verdween, wat we er ook op smeerden. Uiteindelijk was er een heldere ha die in één oogopslag zag dat het een schimmeltje was. We hebben het vlekje na de zalfkuur nooit weer gezien!
Onze beeb is vandaag een beetje onrustig. Ik heb haar zo'n beetje iedere 2 uur aangelegd maar dan drinkt ze niet echt enthousiast en laat ook steeds los. Pfff, als ik de oudste aanlegde, liet die niet weer los voor ze uitgedronken was. Maar de baby neemt de borst opnieuw en opnieuw en opnieuw.
Ik ga ook nog even kijken op dat "pijnbestrijdingstopic"...eens zien of er ook iemand witheet gereageerd heeft op mij, ha ha ha
Onze beeb is vandaag een beetje onrustig. Ik heb haar zo'n beetje iedere 2 uur aangelegd maar dan drinkt ze niet echt enthousiast en laat ook steeds los. Pfff, als ik de oudste aanlegde, liet die niet weer los voor ze uitgedronken was. Maar de baby neemt de borst opnieuw en opnieuw en opnieuw.
Ik ga ook nog even kijken op dat "pijnbestrijdingstopic"...eens zien of er ook iemand witheet gereageerd heeft op mij, ha ha ha