Gezondheid alle pijlers

Nog even over koortslippen en remedie.

26-08-2009 20:53 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
(ik zie veel topics hier, maar kan nergens een actuele vinden...)

Ik heb weer eens een koortslip en ik ben me eens gaan verdiepen in andere geneesmiddelen.

Al jaren gebruik ik nl Zovirax. En net als een boel anderen (waarover ik me nu verbaas) heb ik altijd gezegd:

"Ja, Zovirax... dat werkt goed hoor! Als het begint te tintelen, smeer ik het op m'n lip en de volgende dag heb ik dan alsnog een koortslip. Ik blijf 5 dagen trouw 15 keer per dag smeren en na 5 dagen moet ik dan nog even 2 extra dagen met een lip vol vellen over straat".

...

Ehm.

Dan kunnen we nu wel concluderen dat Zovirax niet werkt, he? Of zijn er nog steeds mensen bij wie de koortslip gewoon niet doorkomt op het moment dat ze beginnen te smeren met Z? Want dan ben ik misschien resistent geworden?

Afijn. Op zoek naar een nieuw geneesmiddel. Want ik vind dit eigenlijk geen hulp bij het genezen. Volgens mij, als ik er niets op smeer, geneest het net zo langzaam.

Ik ga dat Prevner maar eens proberen...
Die L Lysine pillen helpen! Er is een stuk vurigheid voorbij, en ik zit al in de zonder-korstjes-herstel-fase, en dat na 2,5 dag

Heb er ook maar extra multivitamine bijgeslikt. En inderdaad 5000 mg verspreid over 1 dag.

Blij!
1 x per jaar? Ik heb het eerder 1 x per maand :(

Zovirax werkt ook bij mij niet (meer?). En laatst heb ik een nieuwe gel gekocht genaamd Zinolium. Tot nu toe is het in ieder geval fijner dan Zovirax (omdat het een doorzichtige gel is en geen witte smeurie wat eruit ziet als schimmel op je lip) en ik heb wel gemerkt dat het je blaasjes beter uitdroogt.

Akolip en Zinolium vind ik beide wel fijne gels om te gebruiken, maar het 'geneest' niet.

Ik prik trouwens altijd de blaasjes (steriel!) door met een naald en watten. Dit versnelt het proces van blaasjes hebben.. Ik heb liever een korst dan blaasjes.
Enige dat bij mij hielp is l-lysine slikken.
Computer says nooooo
ik ben wel nieuwsgierig naar dat blaasjesvocht inspuiten. Wie weet hier iets meer van?

Op internet/hyves stond het ook, maar nergens werd het onderbouwd.
quote:fladder schreef op 27 augustus 2009 @ 10:28:

Even een treurig bericht. Door al dit geklets over koortslippen heb ik er een gekregen!!!! Al heel lang niet gehad en vannacht voelde ik het ineens kriebelen! Het is maar een klein blaasje, meteen een pleister op gedaan, ik baal enorm!

Hé,getver! jammer fladder...

ik kan me indenken dat je baalt...

toch maar blijven plakken hoor!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven