Werk & Studie alle pijlers

26..en weer terug naar school?

28-08-2009 18:28 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Althans...niet voltijd...

Ik ben 26, werk nu al zo'n 6 jaar fulltime in de luchtvaart. Begonnen als grondstewardess, daarna gevlogen, en nu al weer 3 jaar bij inlichtingen op Schiphol.

En ik ben het zat, zo zat....om altijd maar die poppenkast te moeten spelen, altijd maar klantvriendelijk te zijn, 300 x per dag dezelfde vragen te moeten beantwoorden, als voetenveeg gebruikt te worden etc.. etc...

Ik heb dus besloten dat het anders moet, als ik op deze manier doorga ben ik binnen een half jaar overspannen en zal ik absoluut niet meer met plezier naar m'n werk gaan.

Ik wil iets anders gaan doen, niet meer zoveel met mensen omgaan, weg uit de dienstverlening, iets meer met m'n hersenen gaan werken. En sowieso dichter bij huis gaan werken, en regelmatige tijden gaan werken. Een opleiding/beroep waar ik wat meer aan heb in de toekomst, een breder begrip dan alleen maar luchtvaart.

Ik heb inmiddels een infopakket aangevraagd voor de BBL opleiding administratief medewerker. 7 september wil ik naar de informatieavond toe. En ik ben op internet al aan het rondneuzen welke erkende leerbedrijven er bij mij in de regio zitten.

Wie herkent zich in mij? En heeft hetzelfde gedaan? Of heeft er tips voor mij? Doe ik hier wel goed aan?
Grappig, tis bij mij net andersom. Werk nu op kantoor als ondersteuner en wil juist een opleiding gaan volgen om mij om te scholen om meer met klanten/burgers te werken en ECHT mensen te helpen. Ik ben trouwens 27. Heb even gekeken naar geschikte HBO-opleidingen en die zijn duren allemaal 4 jaar. Pfff, ga er goed en diep over nadenken, 4 jaar lijkt zolang, maargoed als ik het niet doe krijg ik waarschijnlijk ook spijt.

Succes in ieder geval. En ik weet zeker dat als je er echt voor gaat het je ook gaat lukken!
Ik zou zeggen: doen!

Ik doe ook een deeltijdopleiding en vind het echt super. Een dag per week naar school, rest werken. Echt een verrijking!

Die 4 jaren gaan zo om, juist als je ernaast werkt. Ik ben serieus echt blij dat volgende week de eerste schooldag weer is! Deeltijd onderwijs is sowieso erg leuk: meer ouderen in je klas. Ik ben 27 en een van de jongsten. Meesten zijn rond de 30, maar er zitten ook mensen van 50 in mijn klas!

Ik doe SPH trouwens: wel met mensen werken.

Succes!
Ik denk er ook aan om weer een opleiding te gaan volgen. Ben al aan het rond snuffelen.

Ik lees dus mee..
k was net 25 toen ik ben begonnen aan een fulltime hbo opleiding...tsja...voor mij was de studie makkelijk te doen, vanwege eerdere werkervaring. Vond het contact met die 17jarigen wel lastig!! voel me best wel regelmatig 'buitengesloten' in de klas...klinkt raar misschien als inmiddels 28jarige maar zo voelt het wel....Zit in andere levensfase (koophuis, samenwonen met vriend, drink me niet zat en ga weinig uit) en voel daarom weinig aansluiting. Maar ik ga echt voor mijn diploma, niet om vrienden te maken....ondertussen ben ik aan het 4e jaar toe. Minor en afstuderen en dan ben ik klaar!!!
Ik heb denk ik geen zin om 3-4 jaar naar school te gaan, korter lijkt me prettiger. Maar ik ben bang dat ik een opleiding onder mijn niveau ga doen... Ik heb nu een erg goed betaalde full-time baan, en ik denk dat ik het erg moeilijk ga vinden om te accepteren dat ik de komende 2 jaar veel minder zal gaan verdienen dan dat ik nu doe...
Maar dat hoeft toch niet? Minder verdienen bedoel ik?

Ik werk naast mijn studie 32-36 uur. Pittig, dat wel. Maar financieel prima te doen!
quote:Holly26 schreef op 28 augustus 2009 @ 18:44:

Ik zou zeggen: doen!

Ik doe ook een deeltijdopleiding en vind het echt super. Een dag per week naar school, rest werken. Echt een verrijking!

Die 4 jaren gaan zo om, juist als je ernaast werkt. Ik ben serieus echt blij dat volgende week de eerste schooldag weer is! Deeltijd onderwijs is sowieso erg leuk: meer ouderen in je klas. Ik ben 27 en een van de jongsten. Meesten zijn rond de 30, maar er zitten ook mensen van 50 in mijn klas!

Ik doe SPH trouwens: wel met mensen werken.

Succes!Fijn om dit te lezen! Ik wil over 3 jaar (zie nu geen mogelijkheid) ook deeltijd SPH gaan doen en was bang dat ik dan bijna bejaard zou zijn met 31jaar
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Maeijken: Ik doe hem in Nijmegen, aan de HAN. Voor mij best veel reistijd (woon in Twente), maar heb er nog steeds geen spijt van! Super leuke mensen en docenten!
quote:Holly26 schreef op 28 augustus 2009 @ 18:59:

Maar dat hoeft toch niet? Minder verdienen bedoel ik?

Ik werk naast mijn studie 32-36 uur. Pittig, dat wel. Maar financieel prima te doen!Ik ben bang dat ik als student niet hetzelfde salaris zal krijgen als dat ik nu heb. Ik zit nu rond een 2000 netto in de maand. Ik denk dat een administratief medewerker in opleiding dat niet zal krijgen ;)
quote:Holly26 schreef op 28 augustus 2009 @ 19:01:

Maeijken: Ik doe hem in Nijmegen, aan de HAN. Voor mij best veel reistijd (woon in Twente), maar heb er nog steeds geen spijt van! Super leuke mensen en docenten!

Ik wil hem in Breda gaan doen. 15 minuten reistijd voor me.

Wou dat ik er nu al aan kon beginnen *zucht*. Ik heb er zo'n zin in!

Maar goed 3 jaar is ook zo voorbij ;)

Saroanda, dat is een keus die je zal moeten maken. Nieuwe carrière en dan een paar jaar iets minder verdienen of blijven waar je nu zit.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Ik ben 23 jaar en heb afgelopen 2 jaar gewerkt in de ouderenzorg als verzorgende IG.

Begin komende week ook met een andere opleiding.

Versnelde BBL opleiding tot apotheek assistente.

Daarbij ga ik 1 dag naar school en 3 dagen werk ik in de apotheek. (deze betaald ook mijn studie en ik krijg leerlingen loon wat ook niet onaardig is.)

Ik zou zeggen gewoon doen!!!

Succes met het kiezen wat er bij je past.

En hoop dat je in de toekomst gelukkiger bent in je werk.
Ga ervoor! Zelf ben ik vorig jaar op mijn 24ste begonnen met een Hbo-opleiding. Ik wilde niet tot mijn 65ste hetzelfde werk doen en ik wilde net zoals jou ook een beroep waarin je niet zoveel klantcontact hebt. Het belangrijkste is dat ik nu eindelijk iets doe wat ik echt leuk vind. Ik ga met heel veel plezier naar school en ik heb geen moeite met het contact van mijn 6 jaar jongere medestudenten. Wat dat betreft is het ook maar net hoe je er zelf instaat.
De knoop is aardig doorgehakt inmiddels...echter is er nog een klein probleempje...

Ik ben inmiddels 5 maanden gestopt met de pil i.v.m. kinderwens. Nu lijkt me dit niet echt een geweldige combinatie, een BBL opleiding doen en een kindje willen krijgen...
Ik had tijdens het fulltime werken voldoende geld verdiend om wat achter de hand te houden....en ja, zeker wennen dat je niet meer elke week nieuwe kleren kunt kopen etc. (ik had een baan in het buitenland met huis en al mijn verzekeringen betaald en ik hield nog 1200 euro 'zakgeld' over) naar een leven van nog geen 100 zakgeld per maand...tsja...ik ben er inmiddels aan gewend geraakt...4 jaar is lang...zou liegen als ik zou zeggen dat het niet zo is...maar aan de andere kant...ik ben bijna 29 als ik klaar ben...dus dan heb ik nog 35 jaar plezier van mijn papiertje (hoop ik) te lang om een baan te hebben die je niet aanstaat.
Ik ben 41 en heb komende dinsdag een gesprek om wellicht weer naar school te gaan.

Ik heb in 1992 een opleiding mbo-iw afgerond (nu MBO-3)

Daarnaast jarenlang ervaring in de Z-zorg. Nu wil ik graag voor het papiertje MBO-4 gaan.

Dinsdag dus een gsprek, en eens kijken of ik nog dispensatie voor onderdelen krijg, en wellicht wat korter naar school te moeten.

Doel: meer verantwoordelijkheden en andere taken uitoefenen binnen de zorg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven