Hondenuitlaatservice

25-08-2009 14:03 291 berichten
Wij willen erg graag een hond. Nu werken wij wel beide en het is natuurlijk niet echt hondvriendelijk om hem dan de hele dag alleen te laten zitten. Ik ben zelf altijd op donderdag thuis en ik denk dat mijn schoonmoeder ook wel 1 dag per week met hem uit wil tussen de middag. Maar dan houden we nog 3 dagen over. We kunnen geen hondenluik kwijt in de deur (tuindeuren met ramen tot bijna aan de grond). Nu bestaat er natuurlijk de hondenuitlaatserivice. Heeft iemand hier ervaring met zo'n service en wat ben je per dag/maand kwijt hieraan. Hoe gaat dat in z'n werk en eventueel mensen die een goede weten in de omgeving van Vianen? Als 2e optie dacht ik eraan (we willen een niet al te grote hond) om hem gewoon te leren dat ie op de bak moet poepen/plassen. Soort kattenbak dus voor de hond. Zijn er mensen die dit hebben voor hun hond en hoe werkt dat? Doet ie dan buiten nog wel z'n behoefte of niet? Graag dus wat info over mensen die een hond hebben en werken tegelijk en hoe die dit probleem hebben opgelost?
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn dus nog niet thuis,beestje piept en blaft nu dus al zeker 3 uur lang. 2 andere buren proberen nu met ladders over de schutting te komen. Het flitst in de lucht en je hoort duidelijk gerommel. Ik ga snel terug , misschien dat ik kan helpen.
Mijn god, arm beestje... Fijn dat je buren hebt die zich ook om het diertje bekommeren.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
We konden er dus niet bij komen , uiteindelijk is een buurjongetje via de ladder en dan via een andere ladder naar hun tuin gegaan.

Buurjongetje heeft in iedergeval pup in zijn armen genomen , maar ja krijg t bange spartelende diertje dan maar weer de ladder op en aan de andere kant. Lukte dus niet, plus dat buurjongentje echt moeite moest doen om hem vast te houden en de trap op te kunnen. Aldoor beloningssnoepjes& brokjes gegeven die ik had mee gebracht, water bakkie met water. Paraplu voor buurjongentje en hond. We hadden al afgesproken dan maar net zo lang te wachten tot dat ze thuis zouden komen. 21.00 gaan immers de winkels dicht.Dus we hadden hoop dat we dan hooguit een uurtje zo moesten gaan wachten.

20 over 8 komen ze thuis. Ik heb nog nooit zoveel gevloek gehoord van de beide buurmannen(+ nog wat omstanders, die al de politie wilden bellen) . Ik wilde wel hun de huid volschelden maar kon er niet tussen komen.

We baalden allemaal dat we de pup niet over de schutting konden krijgen , had hun kop wel willen zien als ze thuis kwamen en pup is weg uit de bench.

Ze hebben in iedergeval een flinke waarschuwing gekregen. Wanneer wij (buren ) dit weer opmerken zullen er stappen ondernomen worden.

Geloof dat ze wel behoorlijk waren geschrokken.

Hond in de bench wanneer je weggaat prima geen problemen mee. Maar zorg in iedergeval dat ie binnen staat. In iedergeval droog en windstil.
Moooi zo!! Ik hoop dat ze het voortaan uit hun hoofd halen!!
Haaasje : helaas hebben ze de pup weer in de bench gedaan vandaag en zijn zelf de hort op. Bench staat buiten , het regent af en toe een beetje en veel wind.

Dier zit nu al sinds 11uur in de bench , piept soms , soms is ie even stil. Hij heeft wel water en eten zo te zien, maar als ie dat heeft moet ie er ook uit. Hij piept echt zo op zo'n manier dat ie moet plassen of moet poepen.

Waarom t diertje in de bench buiten zetten ? Kan toch ook gewoon binnen in de bijkeuken o.d. ?

Prima dat t beestje in de bench zit , dat deed ik ook in het begin steeds ff oefenen met 2 uurtjes en s'nachts zat ie er de hele nacht in. Maar geen haar op mijn hoofd die het in mijn hoofd haalde om de bench maar buiten te zetten met zoveel wind en raar regenachtig weer.

Arme dier kan niet eens ff spelen in de bench, geen speeltje of kauwbot erin.
Zelf zit je niet buiten nu , oke af en toe komt t zonnetje erdoor , maar dan nog is er veel wind en kan het ook elk moment weer gaan regenen.

Waarom dan wel je hond buiten laten staan. Als t diertje nog vrij rond kon lopen vind ik het nog weer anders dan opgesloten zitten in de bench buiten.
Als ze een flinke waarschuwing hebben gekregen dan zou ik bij degene die de waarschuwing heeft gegeven als gezamelijke buren doorgeven dat het weer is gebeurd.quote:Zespri79 schreef op 28 augustus 2009 @ 21:38:

Ze hebben in iedergeval een flinke waarschuwing gekregen. Wanneer wij (buren ) dit weer opmerken zullen er stappen ondernomen worden.

Geloof dat ze wel behoorlijk waren geschrokken.

Hond in de bench wanneer je weggaat prima geen problemen mee. Maar zorg in iedergeval dat ie binnen staat. In iedergeval droog en windstil.
Ik zou foto's maken en bij de buren aangeven dat als het nog 1 keer gebeurt, dat je dan melding doet bij Dierenbescherming + politie. Politie zal niet veel kunnen doen maar wellicht schrikken ze als de buurtagent een keer een praatje maakt.
Ik vond net een briefje in mijn brievenbus of ik even contact op wilde nemen met 1 van de andere buren over de buren met de hond/puppy.

Ik was er vanavond zelf niet , ben erg benieuwd wat ze hebben ondernomen vanmiddag.
Ben benieuwd, Zespri...hou ons op de hoogte!! Wat een sukkels zeg!
Haasje. heb met de buurman gesproken. Hij heeft de dierenbescherming gebeld. Deze zouden langsgaan. Maar even afwachten dus. Geen idee of de DB al langs is geweest.
Ik hoop echt dat de db hier iets mee kan. Er stond toch laatst ook een topic over dit onderwerp??

Gingen de eigenaren een of ander kletsverhaal houden over de mate van verzorging. is de db onverrichter zake weer weggegaan. Flink wat getuigen aanroepen. Wellicht alle buren een a4tje laten schrijven met hun verklaring?? En die aan de db overhandigen?? Is dat een idee....
Bah Zespri79, dat mensen zo met hun pup kunnen omgaan!

Ik hanteer zelf de regel dat mijn hond niet langer dan 5 uur alleen is, mocht hij al alleen zijn.

Want die 5 uur komt maar heel sporadisch voor, meestal regel ik oppas als we beide weg zijn. Maar ik ben erg veel thuis dus ook dat is bijna nooit nodig. Als we ergens heen gaan, dan gaat hij of mee of blijft alleen thuis.

Ik kan het gewoon niet, 8 uur alleen laten, dat vind ik echt te zielig. Maar anderen mensen moeten dat natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik doe het niet.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-09-2011 01:38
Reden: spam
% gewijzigd
Wat een bijzondere discussie heeft zich hier ontsponnen.

Iedereen die (wel eens) 8 uur op een dag werkt zou geen hond mogen hebben? Dat is wel erg kort door de bocht allemaal.

Nou, ik heb er 2. Ik werk 24 uur, dus 3 dagen van 8 uur. Mijn honden gaan naar de dagopvang/hondencreche (hoe je het maar wilt noemen) en als ze daar niet terecht kunnen, heb ik een uitlaatservice.

Op de dagopvang hebben ze het enorm naar hun zin, als ik ze om half 5 ophaal zijn ze vaak erg moe en gaan dan lekker slapen. Ook mee met de hondenuitlaatster vinden ze fantastisch, ze gaan altijd in een roedel van maximaal 8 honden naar het bos en dan lekker een uur rennen en spelen. Ik heb een fantastische hondenuitlaatservice, ze maakt af en toe foto's van de spelende honden en mailt die dan even.

Mijn honden zijn dus 3 dagen per week niet bij mij maar elders of worden door iemand anders uitgelaten, en ze hebben een leuk leven, dat durf ik rustig te beweren. De dagen dat wij wel thuis zijn, wordt er veel gewandeld en gezwommen en gespeeld met ze, ze komen niks tekort.

Het feit dat je 8 uur per dag werkt en dan iets voor je honden regelt, betekent niet automatisch dat je niet goed voor je hond zorgt en egoistisch bent.

Ik ken genoeg mensen die niet werken/gepensioneerd zijn en die dus tijd genoeg hebben en waar de hond de hele dag in een flatje in zijn mandje ligt en 4 x per dag een kwartiertje wordt uitgelaten om te poepen en te plassen en dan snel weer naar huis. Dat noem ik pas een hondenleven.....
5 keer 8 uur ( plus eventueel pauze en reistijd) alleen vind ik erg veel. Zeker als het om een pup zou gaan. Uitlaten tussendoor is fijn, maar dan zit hij nog uren alleen. Honden die moeite met alleen zitten hebben, kan je zelfs beter 1 keer 8 uur alleen laten dan een uitlaat-onderbreking tussendoor. Dan worden ze namelijk WEER alleen gelaten na t uitlaten.

Zelf zou ik iig kiezen voor een iets oudere hond, waarvan je weet dat hij alleen kan blijven. Bij een pup is dat afwachten, of hij er tegen kan.

Verder iig een rustig ras met een laag energie-nivo. Geen Border Collie ofzo dus, die worden echt diep ongelukkig.

Vervelende is, naast alle andere dingen, wat als blijkt dat t hondje de hele dag zit te blaffen/ janken als je weg bent? Dan krijg je waarschijnlijk ook nog ellende met je buren...

Woont er geen werkeloos, gepensioneerd iemand in de buurt die de hond bij iig de middag in huis wil nemen? Betaal je die 10 euro per dag, iedereen blij. Je zou zelfs een advertentie in een lokaal krantje kunnen zetten....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven