Jaaa...Eind aug/begin sept 2009

07-08-2009 14:09 3030 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 34 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Mmomo 32 Zeun (geb. datum)

BOBBIE (26-08-09)

Rebbel 27 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 23 SABA 05-09-09

Dierewier 27 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 31 MIMA (09-09-09)

Star 29 Ceetje (geb. datum)

EETJE (12-09-09)

Lala1979 30 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 31 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 33 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 28 ESSIE (14-09-09)

Aapje 30 MINI-MONKEY (31-08-09) Inad 34 Chica (15-08-05)

MIER (19-09-09)

En Aapje, idd helemaal met Dier eens...man moet ijs gaan halen bij de snackbar en jij lekker met de pootjes omhoog op de bank met een leuke film!
Aruba denk je dat je er zo makkelijk vanaf komt? Je meld je over een uur gewoon weer, je gaat voorlopig nergens heen zonder je te melden

Fijn om te horen Nala dat je dat niet zo ervaart! De eerste keer was voor mij echt een weeenstorm en de kans is groot dat ik ook eerder wordt ingeleidt en zie daar als een berg tegenop. Je reactie komt als geroepen!

Hoe is het verder? Goede nacht gehad?

Rebbel was vandaag uitgerekend geweest, ook wel gek zeker of niet?

Hoe gaat het met alle moeders?

Star nog lekker geslapen?
Zit voor het eerst via mobiel te internetten. Kijken of het lukt. . .
Duitsers geen humor? Toevallig heb ik gisteren You Tube filmpjes van Nina Hagen zitten kijken... Wat een mens als je haar zo bezig ziet op de bühne! Met flinke dosis humor ook, anders kun je zo veel idioots niet bedenken .

Hier ook wakker gelegen door fixe kramp in mijn onderbuik. Het is nog steeds niet over. Maar goed, ik heb de laatste weken al zo vaak kramp gehad dat ik er niet meer uit durf te concluderen dat de bevalling snel gaat beginnen . Man was wel wat bezorgd en werkt thuis vandaag, lief he? Gisteravond zijn we wezen pubben en vanavond gaan we lekker uit eten als ik me goed voel. We nemen het er lekker nog even van . Denk dat ouders morgen wel weer zullen komen.
Nala; wat vervelend van die boktorren. Ik kan me voorstellen dat jullie blij zijn dat je de tuin nog niet op orde hadden.

Ijsjes , ik had een groot verlangen naar milkshakes en ijkoffie..

Moest ze toch echt zelf gaan halen... Hoop dat Diereman harder zijn best doet.

Vis ; herkenbaar die krampjes. Ik wist op een gegeven moment ook niet meer of het krampjes of weeen waren, heb tot 22.50 uur lopen twijfelen en om 00.10 was Moppie er..

Aruba, Vis en Star , jullie zijn nu toch echt wel aan de beurt.

Kan me voorstell dat jullie het wel een beetje zat zijn.. of genieten jullie nog van je bolle buik?

Hier alles ok. Ben lekker alleen thuis met Moppie. De andere twee zijn naar school en vanmiddag naar de BSO.

Vanochtend twee collega''s toch nog op kraamvisite gehad. Dat was wel even gezellig.

Moppie's navelstreng is er eindelijk af! Ze heeft vannacht 6 uur achter elkaar geslapen, wat een superkind.

Morgen naar de Kaag.. Man moet zeilen met de Westlander en de kinderen hebben een wedstrijdje met de klompenbootjes..Ik hoop dat het weer een beetje meewerkt.
quote:Lala1979 schreef op 28 augustus 2009 @ 10:55:

Aruba; dat klinkt als goed nieuws...hopelijk zet het door! Jammer dat je niet meer uit eten bent geweest..ga je nu vandaag??

Iemand schreef trouwens gisteren dat inleiden extra pijnlijk/heftig of whatever is; ik deel je mening daar niet in. Ik ben nu 2x ingeleid en idd je slaat een paar fases over in de heftigheid van de weeen (die weeen om de 10 minuten ofzo waarvoor je nog geen vk mag bellen) maar verder vond ik het geen drama.

Voor de dames die bv gaan geven misschien een tip om venkelthee in huis te halen. Mocht je kindje buikkrampjes krijgen (en volgens mij krijgen veel kindjes dat) dan kun je venkel thee drinken (is nog lekker ook) tegen de krampjes voor het kindje. Manlief werd hier de eerste dagen van hot naar her gestuurd, best jammer. Als ik het geweten had, dan had ik het van tevoren zelf allemaal in huis gehaalt.

Ik schreef dat het extra heftig KON zijn inleiden. Je hebt meer kans op een weeenstorm dankzij infuus.

Venkelthee kan je ook op een theelepeltje direct aan je baby geven mocht je geen bv geven
Nina Hagen vind ik een nep-Duitse, da's gewoon een geadopteerde Nederlandse
Ik besloot gisteren in de supermarkt geen koekjes, snoep, chocola, chips meer mee te nemen, omdat ik nu geen excuus meer heb - geen zwangere buik meer, maar nog wel dik - maar baal nu van mijn besluit, want heb zin in chocolaaaa!

Rebbelman is er niet, dus die kan ik er niet op uit sturen en kan zelf ook niet weg, want beide kindjes liggen zoet te dromen. GRrmbl...

Nog even over inleiden, hoor, en dan zal ik erover ophouden en de rest bewaren voor het bevallingstopic op hyves (eigenlijk moet Ely daar spits afbijten). Ik vond de weeën zelf niet heftiger dan eerste 'gewone' bevalling, maar de periode met heftige weeën - de ontsluiting - duurde bij mij langer dan eerste keer. Zat steeds te wachten op moment tot ik mocht persen en dat had ik bij de eerste niet. Toen was het moment daar opeens. Maar goed, al met al ging het nog steeds snel, want vanaf 13u begonnen de vervelende weeën en om 16u was ie er.

Das meestal wel met inleiden, dat het snel gaat, dus das een voordeel!

Grappig trouwens, dacht na bevalling, nu snap ik waarom mensen roepen: voorlopig geen tweede! Dat had ik de eerste keer helemaal niet, toen riep ik schijnbaar na 10 min. al: Als dat alles is, doe er zo nog één! Deze keer dus niet zo euforisch na 10 min, maar denk nu alweer dat ik een derde bevalling best aan zou kunnen. Dus, als ik nog eentje over moet nemen....?

Over krampjes bij baby's, ik dacht dat die pas met een paar weken echt serieus werden? Hier heeft zoon er in ieder geval nog helemaal geen last van. Venkelthee is al wel in huis, want vind ik gewoon lekker.

Straks schoenen kopen met dochter, of in ieder geval, poging doen. Krijg vandaag korting met de mama, dus maar even van profiteren. Maar vorige keer was een waar drama, dus hou m'n hart vast. Heb haar al vast voorbereid en ze wist zich nog te herinneren dat daar een tv stond, dus das een pré, want die staat hier niet in huis.

Maandag wordt meisje 2! Dit keer geen feestje met genodigden, want er komen al zoveel mensen langs laatste tijd en er komt nog een heleboel meer. Wel feestje met papa en mama en broertje natuurlijk, en taart!
Lala fijn dat jij inleiding vond meevallen. Mijn moeder is ook ingeleid bij een bevalling en vond het ook meevallen. (zij vond hem fijner dan degene waarbij ze niet werd ingeleid omdat daar weeen kwamen en weer verdwenen) . Maar zal voor iedereen wel weer anders en persoonlijk zijn. Ingeleid of niet, we moeten denk ik maar afwachten hoe het bij ons gaat.

Vis, naar dat je steeds krampen hebt. Maar wie weet heeft man een goed voorgevoel en is ie niet voor niiks thuis.

Nala, heb de botorren ook op TV gezien. vervelend al die mensen steeds voor je huis. Maar gelukkig haddn jullie nog niks aan tuin gedaan.

Zo ga nu weer genieten van mijn verlof. Maakte vanmorgen de fout mijn werk email te lezen. Ben de hele ochtend bezig geweest email te beantwoorden en nog een stuk te lezen. Heb nog iets liggen wat ik nog wil lezen maar laat het nu even liggen en doe dat maandag of dinsdag wel als ik eraan toe kom.
Dier; mijn goede daad voor vandaag weer gedaan dan . Vannacht is goed gegaan. 2x eten gegeven en daarna ging ze direct weer slapen. Ik heb dus zowaar een uur of 7 geslapen vannacht....Heerlijk!!! Dat was heel lang geleden.

Star; kun je dat echt rechtstreeks geven? Ow...das nog eens een goeie tip dan mocht ze buikkrampjes krijgen.

Vandaag laatste dagje dan man vrij is. Wel jammer dat hij weer moet gaan werken, ik geniet zo van de tijd die we samen (met kids) door kunnen brengen. Heb het er zonet over gehad of hij vanuit het ouderschapsverlof niet een maand onbetaald verlof kan nemen, heeft tenslotte recht op een heleboel uren ouderschapsverlof. Lijkt me heerlijk een maandje samen vrij zijn. Hij zou erover nadenken. Oei..een huilende baby...eens kijken wat er nu aan de hand is.
Lala, vertelde mijn kraamhulp toen, dat het ook direct aan de baby gegeven kon worden op een lepeltje. Heel klein piepbeetje natuurlijk maar
Rebbel gefeliciteerd met meisje. Ook nog een verjaardag tussen de kraamvisite door wordt wel heel veel.

Bevalling overnemen? heb je de komende 2 weken nog tijd voor een stuk of 10
Lala, thx voor de tip, ga het gelijk in huis halen.

Kan je dat gewoon bij de Appie kopen, of moet je daarvoor naar De Tuinen of zo?

Ik vind het prima om in de lege kolom geboortegewicht en lengte te zetten. Die vraag kwam al eerder en toen vroeg ik naar jullie meningen.

Ik denk zelf dat het dan een te volle tabel wordt, maar als jullie het wel willen, dan is het geen probleem om erin te zetten.

Dus, wat willen jullie?

Dierewier, je bedoelt zeker Lala, over die weeën storm. Ik was het niet hoor. Ik moet nog.

Jullie nemen het er zeker nog even van Visotsky. Volgens mij zijn jullie ook wel van die levensgenieters.

Lekker Pauwie, dat Moppie 6 uur achter elkaar heeft geslapen!

Veel plezier morgen.

Rebbel, is het al gelukt om schoenen te komen?

En maandag je meissie alweer 2. Leuk!
Haai allemaal,

Iedereen nog met kind dus?

Ik gok nu op Vis eerst, al hoop ik voor Star dat het snel gaat, vanwege al die krampen. Ik houd mijn mailbox in de gaten.

Lala, wat fijn, zo'n tevreden meisje

Ik ben naar de verloskundige geweest vanmorgen en alles is goed. Zij schatte de baby trouwens weer kleiner dan de vorige verloskundige (er zijn er 5, dus je krijgt ze allemaal een aantal keer), zo rond de 6,5 pond (kijk, das fijn ). Geen idee wat het gaat worden dus. Alles tussen 6 en 9 pond

Ik wil trouwens nog even NIET bevallen, sowieso wachten tot maandag want dan mag ik pas thuis (37 weken) en omdat we dus nog geen naam hebben, nog geen geboortekaartje, nog geen bed op klossen, nog geen wieg is opgezet, nog geen kraampakket volledig is, nog geen hydrofiele luiers gestreken zijn (op wat voor een temperatuur moet dan eigenlijk? Het wordt de tweede keer in mijn hele leven dat ik ga strijken, eerste keer was hydrofielluiers voor Chica 4 jaar geleden ) en er nog geen ondersteek (ik denk dat ik die perongeluk expres ga vergeten, wat een onzin) is. Ik ben er gewoon niet klaar voor
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Naam hebben we hier dan wel Inad, maar bed op klossen nog niet (laat ik Starman en Starpapa dus ook pas doen als ik bevallen ben want ik ga NIET op zo'n achterlijk hoog bed slapen nu), nog geen matrasje voor de wieg, nog geen gestreken hydrofielluiers (moet dat??? Ik ga die krengen niet strijken), nog niet alles in babykamer opgehangen, nog geen postzegels gekocht voor enveloppen, nog geen Zwitsalwasgelmeukzooi, nog geen luiers, nog geen billendoekjes. Zou ik daarom nog niet bevallen? Ow, ondersteek heb ik ook niet.
Haha...jullie baby's blijven voor straf gewoon net zo lang zitten tot jullie hebben staan zweten boven het strijkijzer, een geweldige ondersteek in huis hebben en je bed verhoogd hebben hoor...dat word olifantendracht . Overigens kun je de hydrofielen ook gewoon in de droger kwakken en dan daarna netjes opvouwen, een droger dood eventuele bacterien ook mocht je daar bang voor zijn ivm de temperatuur waarop hij droogt.

Nala; gewoon bij appie te krijgen die thee! Dus kan met de gewone boodschappen mee.
Da's mooi, ik gooi namelijk bijna alles in de droger
Whaha Star

Ik heb geen droger en omdat ik erg graag thuis wil bevallen wil ik die dingen wel steriel hebben. Dus ik ga gaarne een 2e keer in dit leven aan de strijk

Kraampakket heb ik vandaag gehaald, dat was miste, had nog wat dingen van bij Chica.

Dus ik ben er klaar voor nu, op strijken na En bed pas na bevalling omhoog zou ik ook wel willen, maar met thuisbevalling is voor de vlos een hoog bed wel fijn lijkt me. Maar goed, het kan ook nog tijdens de weeën natuurlijk

Oja, ik heb dus helemaal geen babykamer, dus dingen ophangen hoeft niet, dat scheelt weer

Luiers heb ik wel, van zus gehad, die had pak over. En van die proefdingen en zo.
Inad, heb geen idee op welke temp je de hydrofiel luiers moet strijken.

Heb ze op een gewone stand gestreken. Maar wil ook niet thuis bevallen. Dat scheelt.

Vanaaf komen er een paar vrienden gezellie pokeren. Heb er zin in!

Nog steeds regelmatig krampjes. Maar vind het gekke eraan dat ze zo lang duren. Soms wel 5-10 minuten.
Dat is toch niet verplicht bij een thuisbevalling, Inad? Van die gestreken luiers? Nog noooit gehoord. Ik strijk ze ook niet en kreeg geen commentaar van kraamhulp.
Ik begreep van verloskundige dat ze daarom gestreken moeten zijn, niet voor gebruik na bevalling, maar echt voor tijdens.. vandaar het steriele. Daarna kun je ze, en ga ik zeker doen , gewoon wassen en weer gebruiken zonder te strijken.
Je wast die dingen toch gewoon op 90 graden? Steriel zat lijkt me dan.
Ik zal eens een google-actie ondernemen
Whahahahahaha

Een willekeurige quote:

Let op: hydrofielluiers mag je niet strijken, omdat anders het luchtlaagje tussen de stoflagen verdwijnt, hetgeen het absorptievermogen verkleint.
Luna Kraamzorg zegt weer dat je heet gestreken hydrofielluiers nodig hebt, in een afgesloten pedaalemmerzak, en dichtlaten tot bevalling begint uit hygiënisch oogpunt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven