Rare cyclus of is er meer aan de hand?
vrijdag 28 augustus 2009 om 20:29
Mijn cyclus is 28-29 dagen. We hopen snel in verwachting te zijn (zijn in maart gestopt met anticonceptie). Altijd regelmatig, altijd hetzelfde aantal dgn ongesteld (4). Al sinds het begin dat ik voor het eerst ongesteld ben geworden.
Ik ben de laatste keer op dag 30 ongesteld geworden. Normaalgesproken is de eerste dag de ergste en ben ik met een dag of 4 wel klaar. Nu kwam het pas echt goed op gang op dag 4, duurde het 3 dgn en heb ik nog 6 dgn lang een beetje gevloeid (geeneens de moeite waard om een inlegkruisje te gebruiken). Dus in totaal 13 dagen...
Nu is mijn vraag: wie heeft er enig idee wat er aan de hand was?
Alvast dankjulliewel voor het lezen!
Ratjepatatje.
Ik ben de laatste keer op dag 30 ongesteld geworden. Normaalgesproken is de eerste dag de ergste en ben ik met een dag of 4 wel klaar. Nu kwam het pas echt goed op gang op dag 4, duurde het 3 dgn en heb ik nog 6 dgn lang een beetje gevloeid (geeneens de moeite waard om een inlegkruisje te gebruiken). Dus in totaal 13 dagen...
Nu is mijn vraag: wie heeft er enig idee wat er aan de hand was?
Alvast dankjulliewel voor het lezen!
Ratjepatatje.
anoniem_50869 wijzigde dit bericht op 28-08-2009 22:02
Reden: kleine verduidelijking :)
Reden: kleine verduidelijking :)
% gewijzigd
For sale: Guitar. No strings attached.
vrijdag 28 augustus 2009 om 20:39
Het kan wel eens wat anders dan anders verlopen
Als je nu niet bezig was geweest met zwanger worden had je er niet eens op gelet.
Wat beodel je precies met : "of is er meer aan de hand"? Bedoel je onderliggende aandoeningen waardoor je (nog) niet zwanger bent? (Overigens ben je nog maar net begonnen, dus zou me echt geen zorgen maken hoor!)
Of denk je aan dingen als een vroege miskraam?
Een vroege miskraam zou kunnen, die komen heel erg veel voor; ik dacht zelfs dat 70/80% (?) van de bevruchtingen alweer eindigen voor je menstuatie; kortom heel normaal en onzinnig om je druk over te maken!
Succes met zwanger worden!
Als je nu niet bezig was geweest met zwanger worden had je er niet eens op gelet.
Wat beodel je precies met : "of is er meer aan de hand"? Bedoel je onderliggende aandoeningen waardoor je (nog) niet zwanger bent? (Overigens ben je nog maar net begonnen, dus zou me echt geen zorgen maken hoor!)
Of denk je aan dingen als een vroege miskraam?
Een vroege miskraam zou kunnen, die komen heel erg veel voor; ik dacht zelfs dat 70/80% (?) van de bevruchtingen alweer eindigen voor je menstuatie; kortom heel normaal en onzinnig om je druk over te maken!
Succes met zwanger worden!
vrijdag 28 augustus 2009 om 21:12
Hoi nonovrouw, inderdaad, zoiets als een supervroege miskraam. Alhoewel dat woord wel veel te gewichtig is in dit geval. Als het zoiets is, is het in ieder geval positief dat het zaadje en het eitje elkaar gevonden hebben hihi
Ik ben begin 2007 gestopt met anti-conceptie, tot begin dit jaar hebben we condooms gebruikt. Dus ontpild ben ik zeker!
Hoi Plukkie, als het mijn normale cyclus is, vind ik het wel heel erg raar dat het nu ineens zo is. Terwijl ik echt serieus altijd regelmatig ben geweest.
Ben trouwens 31.
Ik ben begin 2007 gestopt met anti-conceptie, tot begin dit jaar hebben we condooms gebruikt. Dus ontpild ben ik zeker!
Hoi Plukkie, als het mijn normale cyclus is, vind ik het wel heel erg raar dat het nu ineens zo is. Terwijl ik echt serieus altijd regelmatig ben geweest.
Ben trouwens 31.
anoniem_50869 wijzigde dit bericht op 28-08-2009 21:13
Reden: kleine toevoeging
Reden: kleine toevoeging
% gewijzigd
For sale: Guitar. No strings attached.
vrijdag 28 augustus 2009 om 21:56
ratjepatatje, ik denk dat je je teveel zorgen maakt hoor... een gemiddelde cyclus is tussen de 26 en 33 dgn.. alles wat daar tussen valt is normaal. En ja, de ene keer is het 28 dgn, de andere keer 30..
voor mijn zwangerschap had ik de eerste 6 maanden ook een cyclus van 28 dgn... daarna werd het ineens 30,32 en uiteindelijk weer 29... dus maak je maar niet druk!
( ik heb nu een cyclus van 46 dgn en nog geen menstruatie.. en ja, nu denk ik wel dat ik iets mankeer ja..)
voor mijn zwangerschap had ik de eerste 6 maanden ook een cyclus van 28 dgn... daarna werd het ineens 30,32 en uiteindelijk weer 29... dus maak je maar niet druk!
( ik heb nu een cyclus van 46 dgn en nog geen menstruatie.. en ja, nu denk ik wel dat ik iets mankeer ja..)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 28 augustus 2009 om 22:29