borstvoeding? YEK!

30-08-2009 12:31 368 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die hier zo overdenkt? In magazines, internet en de vele praatjes die je als zwangere om je oren geslingerd krijgt kom ik maar tot een conclusie: bijna iedereen is pro borstvoeding...

Natuurlijk begrijp ik de voordelen van borstvoeding aangaande het versterken van het immuunsysteem en dat het eveneens een gunstig effect heeft op het darmkanaal van de baby, maar ik ben me ook bewust van de nadelen (tepelkloven, frequenter voeden, kolfen etc etc).

Mijn vraag is daarom eigenlijk: hoe voorkom ik eigenlijk dat ik borstvoeding ga geven? Of hoe beëindig ik de borstvoeding na 4-6 weken?
quote:traincha2 schreef op 30 augustus 2009 @ 13:00:

[...]

Ze hebben me gedwongen te stoppen! boehoe! (smiley's werken niet ....grmbl)Gedwongen? Je hebt zelf toch ook nog wel wat in te brengen?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:Solomio schreef op 30 augustus 2009 @ 13:00:

[...]

Daarom vinnik mjn kinderen om op te vreten.Misschien is dit een geval bureau jeugdzorg. Wel of niet bellen?
quote:Luxaflex schreef op 30 augustus 2009 @ 13:01:

[...]

Misschien is dit een geval bureau jeugdzorg. Wel of niet bellen?Niet bellen, ze gaan al naar de psychiater.

David Dunning
Je hoeft het toch niet zelf te drinken?
Ik heb al gebelt, AMK is onderweg. Ga maar voor het raam staan met de palingkies Solo. Ze komme je hale.
quote:Bokito schreef op 30 augustus 2009 @ 13:03:

Je hoeft het toch niet zelf te drinken?Nou dat was mijn eerste gedachte bij het zien van de topictitel, ze heeft het per ongeluk zelf geproefd.
quote:Selma Duim schreef op 30 augustus 2009 @ 13:03:

Ik heb al gebelt, AMK is onderweg. Ga maar voor het raam staan met de palingkies Solo. Ze komme je hale.Dank je, wat een rust zal dat geven, om over die vislucht nog maar te zwijgen.

David Dunning
quote:Solomio schreef op 30 augustus 2009 @ 13:00:

[...]

Gedwongen? Je hebt zelf toch ook nog wel wat in te brengen?Nee niks noppes nada!!! *trekt pruillip* Ik had niks in te brengen, van me hubbie moest ik stoppen anders zou ie alsnog naar zijn vriendin gaa...
quote:traincha2 schreef op 30 augustus 2009 @ 13:04:

[...]

Nee niks noppes nada!!! *trekt pruillip* Ik had niks in te brengen, van me hubbie moest ik stoppen anders zou ie alsnog naar zijn vriendin gaa...Lijkt me de ultieme reden om te blijven roken.

David Dunning
Luxaflex dat is juist het stomme, het schijnt dat bv ontzettend lekker is!
Nou ik denk er ook zo over hoor. Yek! wat is dat toch smerig zo'n kind aan de tiet. Vre-se-lijk! Bevallen doe ik ook niet meer. Is ook zo'n smerige toestand. Ik adopteer wel. Heb je een kind door iemand anders erui gewerkt en als het een beetje meezit al netjes in een schema of nog beter al helemaal van de fles! En zelf geen knippen, scheuren, hechtingen, melktieten en last van je hormoontjes. De ideale manier om borstvoeding helemaal te voorkomen! Maar zelfs dan zijn er vrouwen zo gek om borstvoeding te willen geven. Je komt er ook nooit helemaal onderuit he, onder dat gezeur over borstvoeding.

Maar wat wil je nou eigenlijk? Geen borstvoeding geven of tips om over te stappen op de fles na 4-6 weken of zo ongeveer als je weer begint met werken (even ervan uitgaande dat je werkt).

Dat je überhaubt denkt over toch de eerste 4-6 weken borstvoeding geven is vast een heel goed teken. Maar is weer iets heel anders dan helemaal niet beginnen aan dat kind aan de tiet (want: yek!).
quote:fleurtje schreef op 30 augustus 2009 @ 12:49:

[...]

Kolfmachine.

Sterker nog, niet alleen in de pauzes. Om precies te zijn, ik mocht bijna twee uur kolven onder werktijd, los van de lunchpauze.

Tis toch kolfmachine, spellingscontrole herkende het niet

Maargoed, knap dat er vrouwen zijn die dat kunnen opbrengen tijdens werktijd. Tis bij mij niet aan de orde, maar ik zou dan toch overgaan op flesvoeding.
quote:Bokito schreef op 30 augustus 2009 @ 13:06:

Luxaflex dat is juist het stomme, het schijnt dat bv ontzettend lekker is!Nou echt niet
Borstvoeding geven??

Zeg deze dan maar vaarwel:

En hello:

Of als je geluk hebt:

Kolfapparaat?
Maar het zoooow mooi om te doen!

Hi klets
quote:TheNurse schreef op 30 augustus 2009 @ 13:12:

Maar het zoooow mooi om te doen!

Vind jij.

David Dunning
Jeejum zeg, zijn jullie nou nog steeds bezig hierover?
quote:TheNurse schreef op 30 augustus 2009 @ 13:11:

Of als je geluk hebt:

[afbeelding]

Dat kan ik ook met die van mij....:-( K ga volgende maand onder het mes. Er gaat een pond per tiet af heeft de chirurg al meegedeeld. Wat dat uiteindelijk voor cup oplevert weet ik niet.

Zwaar offtopic...
quote:TheNurse schreef op 30 augustus 2009 @ 13:12:

Hi klets

Joehoeee

TO, wat je helemaal vergeet...! Zo'n kind krijgt als je niet snel genoeg stopt met die borstvoeding (als je toch in een vlaag van verstandsverbijstering borstvoeding bent gaan geven) ook nog eens tandjes... en gaat dan bijten... heel pijnlijk!
quote:Solomio schreef op 30 augustus 2009 @ 13:12:

[...]

Vind jij. Jij vind het Yek?!
Nurse, eeeenige foto van jezelf. Ik herkende je bijna niet zo zonder kleren, je had alleen het zoutpotje weg moeten halen van tafel. Leidt zo af...
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven