Mode & Beauty alle pijlers

Clarins 2

29-07-2008 13:00 806 berichten
tijdje terug was er een hele grote Clarins topic, maar die word niet meer gebruikt dus ik wil graag een nieuwe opstarten

Ik ben sinds kort fan van Clarins en was begonnen met de Desalterante riche, ben de 25 net gepasseerd, en merkte dat die creme niet meer genoeg was dus ben sinds kort aan de Multi jour huppeldep (weet niet pcies de naam) begonnen.

maak eerst mn ouwe reiniging op, en wil daarna toch echt naar een reiniger van Clarins, en wil graag weten welke lekker is. (heb droog/gevoelig huidje , een rampenplan...)

oww trouwens, voor de winter zijn die olietjes volgens mij ook wel lekker of nie??

graag tips van andere Clarins-Fans

gr phoebe
Alle reacties Link kopieren
Hoe beviel de Santal olie?

Merkte je effect?

Ik heb op de Duitse Douglas site gekeken, de prijzen zijn volgens mij gelijk. Jammer dat de gelcreme nu ook in een pot zit!! Dat vind ik wel jammer.
quote:bibi4 schreef op 29 augustus 2009 @ 18:14:

Ik heb een pot dagcreme en de huile santal al eens gekocht,wat ik zou willen gaan kopen is de Multi Active nachtcreme en misschien iets van de Hydraquenchlijn en een oogcreme en het nieuwe serum van de Multi Activelijn lijkt me ook wel wat,ik gebruik altijd een serum,vind het heerlijk..Ik heb zelf, en volgens mij ook de curlygurly, de night cream lotion en ben er erg enthousiast over, maar ligt er natuurlijk ook aan wat voor een huidtype je hebt. Ik vind de hydra quench creme voor droge/normale huid te vettig, ga binnenkort weer de cooling gel gebruiken.
Ja daar ben ik het mee eens Judith, denk omdat wij hetzelfde huidtype ongeveer hebben. In de winter kan de creme voor normale tot droge huid bij mij nog nét qua vetheid haha.

Toch ben ik ook wel benieuwd naar de nachtcreme Multi-Active, is die ook erg dik net als andere cremes voor normaal tot droge huid of niet? Maar goed, misschien eens leuk om te proberen (had helaas geen proefje) voor de winter. Maar toch de lotion in pompflacon vind ik sowieso een stuk hygiënischer.
Ik vind die Santal olie echt heerlijk,je krijgt er een zachte en mooie huid van,tenminste ik wel en het is zeer zuinig in gebruik want je hebt maar heel erg weinig nodig. Ik vind het wel meevallen de dikte van die Multi Active nachtcreme,maar ik moet er wel bij zeggen dat ik een andere huid heb als jullie en als ik het opsmeer is het zo ingetrokken.De hydraquench bevalt ook goed en vandaag heb ik het masker gebruikt en die was ook erg fijn.Dat is zeker jammer dat het geen pompflacon meer is.
Welk serum gebruiken jullie? Ik heb een proefje nu van het porien-verminderende serum, maar zie weinig effect. Vind het nu wel heerlijk om af en toe voor het opbrengen van mijn nachtcreme de aromatische olie (lotus) te gebruiken.
Hé Judith, kan je ook de olie voor je nachtcreme gebruiken?

Ik zou juist denken dat het beter andersom kan omdat een olie vetter is en minder snel intrekt.

Ow en ik gebruik het vochtserum, ook heb ik het kalmerende serum met oranje dop maar die gebruik ik eigenlijk bijna nooit.

Op zich wel zonde maar beetje in een impuls aangeschaft. Verder geen ervaring met andere serums.
quote:curlygurly schreef op 30 augustus 2009 @ 19:09:

Hé Judith, kan je ook de olie voor je nachtcreme gebruiken?

Ik zou juist denken dat het beter andersom kan omdat een olie vetter is en minder snel intrekt.

Ow en ik gebruik het vochtserum, ook heb ik het kalmerende serum met oranje dop maar die gebruik ik eigenlijk bijna nooit.

Op zich wel zonde maar beetje in een impuls aangeschaft. Verder geen ervaring met andere serums.Ik weet even niet waar maar heb ergens gelezen dat je de olie of alleen kan gebruiken of in combinatie met je nachtcreme. Ik zat zelf te denken aan het serum uit de multi-active lijn, maar wacht eerst op een leuke actie ergens.
Okey! Ik zal eens kijken, wil ik ook weleens gaan proberen.

Ik vind het vochtserum wel erg fijn.
Hier was ik weer, gisteravond heb ik nog wat proefjes gebruikt en dacht, ik vertel even over mijn ervaringen mocht er iemand geïnteresseerd zijn:

Had een proefje van de lippenscrub + balsem voor de lippen, dat moet je na elkaar gebruiken. De lippenscrub was goed alleen daarna moest je hem afspoelen maar dat lukte dus niet! Het was enorm vet en er zat een dikke witte waas rond mijn mond.. :S Dus maar met papier eraf geveegd en toen de balsem ingemasseerd (helaas was het nog wat vettig want kreeg het er niet goed af). De balsem is op zich wel fijn spul, ook erg vet, je lippen glanzen erover erna. Je moet het ook op het randje rondom je lippen smeren, nou dat doe je niet als je nog de deur uitgaat want het glimt erg. Voor 's avonds kan het wel. De scrub zou ik dus nooit kopen, een gewone scrub volstaat ook wel. De balsem is wel fijn maar ook niet super (weinig verschil met een standaard lippenbalsem). Mijn lippen voelden wel zacht vanmorgen.

Ook had ik mijn gezicht voor het eerst gereinigd met de foaming cleanser voor de gecombineerd tot vette huid, met microbolletjes erin. Hij reinigt goed en schuimt ook goed, je hebt weinig nodig. Ik had het idee dat al mijn make-up eraf was maar mijn huid voelde wel erg stroef aan (piepend gevoel als je er langs ging met je vinger), daarna is een creme echt nodig! Ik denk dus dat het iets te sterk ontvettend is voor mij. Na de reiniging heb ik de Renew Plus night lotion gebruikt, vond ik een erg fijn product wat heerlijk rook. Wat niet?!

Redelijk dikke consistentie maar trok goed in, ik vond dat mijn huid er vanmorgen goed uitzag. Wel een lekker product om af en toe eens te gebruiken. Hij is vanaf 30 jaar las ik maar goed, maakt volgens mij niet veel uit, net als de Multi-Active lijn.

Verder had ik vanmorgen uit gebrek aan mijn UV-plus 40 creme een tubetje Clarins spf 20 over mijn gelcreme HydraQuench gebruikt, dat doe ik niet meer. Het trekt niet goed in en is ook duidelijk geschikt voor het lichaam i.p.v. het gezicht. Maar goed, was even een experimentje. Mijn huid werd er dus te vet van zo, bij de UV Plus heb ik daar nooit last van.
ik ben nu ook de mousse voor de gemengde huid aan het gebruiken, hoewel pas 2 dagen. Vind een mousse fijn voor het reinigen van mijn gezicht. Ik heb eerst de mousse voor de normale huid gebruikt en wilde nu deze uittesten. Ik denk dat mijn voorkeur toch uitgaat naar de mousse voor de normale huid, da nvoelt je gezicht lekker zacht aan. Gebruik daarna ook alijd een lotion en dan mijn dagcreme.

Een scrub voor mijn lippen lijkt me sowieso niet zo fijn, al heb ik hier zelf geen ervaring mee.

Ga vanavond de tonic bath&shower uittesten!
Ik wil ook graag het serum van de Multi Activelijn gaan proberen,maar volgens mij is die nog niet te koop. Een vochtserum is ook altijd wel prettig,dus twijfel nog. Ik maak mijn gezicht ook graag schoon met een mousse of creme,reinigingsmelk vind ik niet prettig."s avonds gebruik ik het onder de douche en "s morgens bij de wasbak met de Spongechief van Kanebo.Alles bevalt nog steeds erg goed.Hebben jullie ook nog ervaring met andere merken die jullie fijn vinden?
Komt er nog een ander serum van de multi-active lijn? Op de site van belissima staat wel de lift minceur visage, die mij ook wel aantrekkelijk lijkt. Maar ja hoe meer je kijkt, hoe meer producten je tegenkomt die je wilt hebben....

Ik gebruik verder producten van Lush, vind de bodylotion lekker om 's avonds in te smeren. Verder vind ik de gezichtsscrub van rituals ook fijn.
Net het tonic bath&shower concentrate getest en het is even wennen. Dact dat het een olie zou zijn, aangezien er essentiele olien in zitten, maar het is toch een gel. De gel heeft een sterke mintgeur waar je even aan moet wennen, het schuimt prima en je lichaam voelt lekker zacht aan. Heeft iemand de 'blauwe' variant al gebruikt?
Judith, reinigt de mousse voor de normale huid ook goed? Haalt het echt je make-up eraf denk je? Op zich beviel hij goed maar denk ook dat die voor de normale huid net wat milder is. Wil die ook nog wel gaan proberen.

Bibi, nee het serum van Multi-Active is naar mijn weten nog niet hier te koop, wel in het buitenland. Ik zou gewoon van die en het vochtserum een proefje vragen om te zien welke je beter bevalt (of je neemt ze allebei ;)). Fijn dat alles nog steeds goed bevalt! Je hebt ook al veel uitgeprobeerd toch? Merken die ik naast Clarins fijn vind zijn Givenchy (alleen jammer dat ik er niet goed op reageer), verder heb ik eens de hydraterende creme van Dior gebruikt en die vond ik ook fijn. Verder eigenlijk geen tot weinig (hooguit 1 creme) ervaring met andere commerciele merken. Wel veel natuurlijke merken; daarvan vind ik Laveré de beste, Annemarie Börlind vond ik ook wel goed. Rest niet noemenswaardig, Martina Gebhart heeft wel goede bodylotions en DeTraay heerlijke bodybutters. Wat vind jij verder nog goede merken?
Judith, volgens mij werken de shower gels vooral op basis van aromatherapie (dacht ik). Ik ben ook wel benieuwd, nog geen ervaring mee! Als er van de Eau Dynamisante nou een doucheproduct is wil ik dat wel eens kopen, die geur vind ik erg lekker! Ja mijn wenslijst lijkt ook maar langer te worden, ook al schaf ik ondertussen steeds producten aan! Zijn er binnenkort nog Clarins acties ergens, anyone?

Phoebe, als je dit toevallig leest: ben jij hier nog weleens te vinden of gebruik je niks meer van Clarins?
Ik gebruik zelf geen foundation op mijn gezicht en mijn oogmake-up haal ik er met speciale remover vanaf; ik weet dus niet of de mousse voor normale huid al je make-up ook verwijderd, maar reinigt verder prima. Ici Paris heeft nu wel de actie dat je 10% korting krijgt bij 1 huidverzorgingsproduct, 20% bij 2 producten enz, zie ook de site van ici paris.
Ow is aantrekkelijk! Dus als je er vier koopt krijg je 40% korting? Lijkt me sterk want zou wel heel goedkoop zijn, zal wel een keer ophouden anders heb je bij 10 alles gratis haha.

Helaas zit er bij mij in de buurt geen ICI, anders had ik wel even heengegaan! O ja, wisten jullie dat Clarins in Engeland veel goedkoper is, alleen nog even een webshop zien te vinden die ook naar NL verzend, is wel de moeite! Ik ga zo ff zoeken.
Klopt ik heb toen ik in Edinburgh was ook wat meegenomen en nu wat meegenomen uit de VS. Maar heb al gezien dat de webshop uit de VS niet naar Nederland verstuurd, helaas.
Ik heb even gekeken voor goede sites en vond iets heel voordeligs: www.salonskincare.co.uk!

Heel goedkoop door de Pond maar ook handige setjes met proefjes waardoor het nog goedkoper is. Ook krijg je op je eerste bestelling 10% korting als je code CL98 invoerd bij de betaling.

Ze versturen ook naar NL, je betaalt ongeveer pakketkosten, zo'n 6 euro ofzo per kilo. Staat erbij, valt mee.

Je bent dan echt veel voordeliger uit als je een voorraadje aanschaft, ga de volgende keer daar wat bestellen!
Ik ga vanavond dan maar eens kijken, hoop dat ik niet te veel in de verleiding komt. Maar wellicht wel handig dat ze proefjes hebben, aangezien ik wel wat dingen wil uitproberen.

Heb jij er al iets besteld?
Bedankt voor de tip Curlygurly,ik ga zo eens op de site kijken.De korting bij ICI Paris,houd op bij 3 producten 30% korting.Ja ik heb heel wat merken gebruikt en net als jij ook veel natuurmerken,ook ik vond Laverë en Annemarie Börlind erg prettig,waarom ik het dus nu niet meer gebruik weet ik ook niet,waarom gebruik jij die natuurmerken niet meer? Dr. Hauschka was ik niet weg van,Mijn moeder heeft een tijdlang Gebhardt gesmeerd en kreeg er een hele mooie huid van,nu is ze even aan de Harmonie<maar ik heb onlangs voor haar weer Gebhardt besteld en daar gaat ze naar Harmonie weer beginnen. Wat ik ook fijne creme vind is Bergman en Estee Lauder bevalt ook wel,Chanel is ook prettig,maar de lijn die ik had is vernieuwd en daarmee ook heel veel duurder geworden,La Prairie is fijn maar te duur. Clarins lijkt me de beste keus qua kwaliteit/prijsverhouding,ruikt heerlijk,smeert heerlijk,voelt goed aan,krijg er een lekker zacht velletje van,er is veel van te koop,dus je kan af en toe eens switchen als je huid even wat anders nodig heeft,misschien komt dat serum ook in september,samen met de nieuwe Multi Active dagcreme,in Duitsland is het serum al te koop voor 55 euro dacht ik.

Bibi
Judith, ik weet niet of ze losse proefjes hebben maar zag een setje met een fullsize milk en tonic en drie proefjes voor 17 Pond! Dat is misschien 20 euro! Ik heb nog niks besteld, wil eerst even goed bedenken wat ik graag wil hebben en eerlijk gezegd is alles wat ik heb ook nog heel vol...:)
Ow Bibi, ja zoiets moet ook wel anders wordt het te duur voor ze. Grappig dat we dezelfde merken prettig vonden. Ik vond Dr. Hauschka ook niet fijn, de geuren stonden me tegen en ik vond het vrij prijzig ook voor kleine verpakkingen.

Gebhart bodylotion vind ik fijn, met de gezichtcremes geen ervaring. Het houdt de huid soepel maar naar mijn idee doet het verder niks, er zitten geen extra werkstoffen in of iets dergelijks. Welke lijn gebruikte je moeder?

Met Bergman en EL heb ik ook 0 ervaring (alleen het ANR serum, op zich wel goed), deze merken spreken me wel aan hoor maar straks vind ik het weer lekker en dan ga ik weer twijfelen...Chanel vind ik ook erg duur trouwens!

Ik vind het ook fijn dat Clarins een uitgebreid assortiment heeft, je kunt inderdaad de producten aanpassen op je huidbehoefte, die is niet dagelijks hetzelfde (althans bij mij niet). OO en op die Engelse site is de nieuwe Multi-Active lijn al te koop!!
Clarins Multi-Active Skin Renewal Serum - 30ml

Zag ook dit serum staan uit de multi-active lijn en dat lijkt me ook wel wat, maar ik wil ook eerst mijn spullen opmaken.
Judith, dat is inderdaad dat nieuwe serum van de Multi-Active lijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven