= = = = Juli 2009 = = = =

28-06-2009 15:25 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
En....hier gaan we verder, midden in de bevallingen .

Link naar het vorige topic:

* * Juli 2009 * *
What matters most is how you see yourself
Haha, morgen en overmorgen moet het in elk geval nog behoorlijk warm worden dus dan heeft Evi in elk geval iets om aan te trekken!
Chica, dikke knufff!

Loeki, fijn dat jullie feest geslaagd was! Hier was het ook helemaal leuk. (vooral de cadeau's bekijken achteraf, haha).

Vriendinnen hadden alles geregeld, ze kwamen zelfs helpen het huis schoonmaken de dag erna. Zou het zo weer doen, jammer dat ik zeker weet dat ik niet meer zwanger ga worden..

Donderdag heeft mannetje hier ook zijn 1e prikjes gehad. Zielug! Hij was aan het krijsen, niet normaal.. en daarna echt snikken van verdriet! Goed, dat hebben we weer gehad. Op naar volgende maand. Snap heel goed dat die kinderen een afkeer krijgen van alleen het gebouw al, laat staan de mensen die erin werken.

Ook nu weer. Hij huilde al toen ik de deur bij die vrouw binnenkwam. Vroeg ze me of hij me al volgde en of hij kon lachen. Ik antwoorde bevestigend.

Ging ze boven hem hangen, ondertussen was het volume aangewakkerd tot krijsen bij mannetjelief.. moest hij even gaan lachen naar d'r! Haha, wat een giller!

Hier ook nog veel huilen.. maar slapen 's nachts gaat beter! 24.00 uur laatste fles, 06.00 uur wakker. Kijk, dat kleine beetje extra slaap doet een mens goed!

Vandaag lekker rustig dagje. Manlief is de hort op en ik ga zo met vriendinnetje met haar zoontje naar speeltuin in de buurt. Kunnen de mama's heerlijk koffie drinken en soep eten.. tot snel!
Hoi hoi allen. Heey Loekie tijd niet gezien zeg!

Zo maar even op hyves lezen voor verhaal Chica en Loekie en foto Pada

Jasper had gisteren echt een beetje een off-day. Merk ook dat hij de kv niet meer verdraagt, terwijl nu mijn borsten zo ontzettend pijn doen. Kolf me momenteel rot. Weet iemand hoe die pijn in mijn borsten kan verminderen? Het zijn namelijk niet echt mijn tepels, terwijl ik hem ook niet altijd goed aanleg. Kleine man is zoooo ontzettend driftig als het om mijn borsten gaat. Slaat er met zijn handjes op en pakt mijn tepels met zijn mondje alsof het zijn allerlaatste redmiddel van de hongernood is. ...pfffffff

Ook zijn we gisteren op een verjaardag geweest, waar het toch behoorlijk druk was. Dit was zowel voor Jasper als voor mij echt teveel. Vandaag helaas ook veel bezoek. Stom gepland allemaal!

Maandag gaat manlief weer aan het werk en heb me voorgenomen een heel rustig dagje te houden voor ons beiden.

Hoop dat Jasper het er mee eens is.

CD, Jasper had ook van die hele rode billetjes, niet normaal. Kwam door de ontlasting van de antiebiotica. Wij hebben iig zijn billen een tijd niet met van die doekjes schoon gemaakt, maar met watjes en water (natuurlijk wel even afdrogen daarna) en dan van dat sudocreme erop.

Ging zeker beter.

Merk wel weer dat hij nu telkens uitslag terug krijgt ook in zijn liesstreek. Ben er niet blij mee!

Ok, er wil er 1 eten. Leg hem maar even kort aan aan de borst en dan krijgt hij gekolfde melk.
Watever: Heb je pijn van de stuwing? Als het stuwing is kun je je borsten beter niet helemaal leegkolven omdat je zo alleen maar meer stimuleert en dus de productie verhoogd. Dan alleen de druk eraf proberen te kolven en Jasper de rest zelf leeg laten drinken. Tegen de pijn kan je dan bevroren maandverbanden in je BH doen of koolbladeren schijnt ook te helpen maar heb dit beide zelf nooit geprobeerd omdat ik nooit echt stuwing heb gehad.

Heb je ook rode plekken op je borsten en harde plekken die niet weggaan na het drinken? Wees dan ook even alert op een eventuele borstontsteking.

En jammer dat de verjaardag tegenviel, maar goed daar leer je maar weer van voor de volgende keer en maandag hopelijk een lekker rustdag voor jullie 2.

Sas: lekker slim op het CB verwachten dat hij van krijsen over gaat naar lachen tegen een wildvreemde. En net alsof ze je ook niet geloven als je zelf zegt dat hij al lacht.
Watever: je kunt nu beter live voeden dan gekolfde melk geven als je zo'n last van stuwing hebt! Het klinkt of Jasper erge honger heeft en de borst goed pakt. Profiteren van zulke momenten zou ik zeggen. Je kan beter wat vaker aanleggen dan kolven, dan is vraag en aanbod sneller op elkaar afgestemd.

En inderdaad wat Pada ook al zegt, wees alert op een ontsteking dan kun je deze nog "weg laten drinken".

Sas: wat erg op jouw cb! Waarom geloven ze je niet gewoon? Ach nou ja, het is ook jouw tweede dus je weet ook wel dat je alles met een flinke korrel zout moet nemen daar...

Ga ik nu nog ff een kijkje op Hyves nemen!
hallo allemaal!

had lekker dagje gisteren. verjaardag was gezellig. had de twee oudsten mee en heb ze nauwelijks gezien. waren lkker aan het spelen. heerlijk natuurlijk, maar er waren daar heel veel kleine kindertjes en ik merk dan toch dat ik graag met die van mij loop te showen en dat ik het dan jammer vind dat ze er niet bij zijn.. (hoewel ik weet dat als ik ze wel had meegenomen ik niet zo lekker had kunnen bijjkletsen, dus is erg dubbel natuurlijk)

vanmorgen is vriendlief aan het zwemmen met de oudste twee beetje oefenen voor middelste die op zich goed kan zwemmen, maar steeds zijn ogen dicht doet onder water. maakt door een gat zwemmen een beetje moeilijk). ik alleen met de twee ukkies. Jongste zoon al twee poepluiers en staat nu (as we speak) de derde te fabriceren... lekker dan!

hummel ligt lekker te slapen (voor de verandering eens in d'r bedje).

ok ga even de derde poepluier verschonen...jippiejee
Dank jullie wel dames voor het advies. Inderdaad leg ik hem telkens aan nu, maar wat korter dan normaal. Normaal laat ik hem wel een half uur drinken per borst, maar dat is niet goed voor mijn tepels. Ik blijf het moeilijk vinden, wanneer nou te kolven en wanneer Jasper genoeg heeft. Moet ik hem nu helemaal uit laten drinken? dan kan ik hem wel een uur per borst laten drinken. Hij blijft namelijk maar doorgaan. Maar hij spuugt ook gigantisch veel weer uit..... Vind het echt lastig te bepalen....
Hoe is Jasper dan als je hem korter laat drinken, is hij dan wel voldaan denk je? Het kan ook zijn dat hij zo lang drinkt omdat hij nog zuigbehoefte heeft, maar niet perse nog honger.
Nee Pada, hij lijkt onverzadigbaar, hij eet ontzettend veel. We hebben hem vandaag tot nu toe geen kv meer gegeven maar alleen moedermelk. Hij lijkt op een gegeven moment klaar te zijn aan mijn borsten, en leggen hem dan bijvoorbeeld in de box. Binnen 5 minuten doet hij zijn ogen open en huilt alweer en eet dan ook gerust door. Hij doet ook echt zijn knuisjes in zijn mond en begint dan te zuigen.......

Vandaag een dag dat hij echt de hele dag alleen maar wil eten. Kan toch niet weer een regeldag zijn??

Chica een dikke knuffel.
Watever, misschien is het nog wel regelen. De start is bij jou heel anders geweest en misschien heeft dat nu nog steeds meer tijd nodig. Het lijkt me in jouw geval wel slim om een consult aan te vragen bij een lactatiekundige. Dan kan je van haar tips en trucs krijgen en het drinkgedrag van Jasper eens goed onder de loep nemen. Het zou zo zonde zijn als je nu problemen gaat ontwikkelen terwijl je die kan voorkomen (gezien de pijn in je borsten). Het komt vast goed, borstvoeden moet je echt leren!

Miep heeft nieuwe dingen geleerd ineens. Ze 'praat' terug, we voeren hele gesprekken met elkaar! Heel diepzinnig hoor, variërend van pfffrrr tot en met awwwpfffrrr! En ze moet altijd zo lachen erna! Daarnaast heeft ze ook heel veel interesse voor haar handjes en dingen die geluid maken. Zo leuk allemaal!
Watever, vaak duurt het regelen ook wel twee dagen hoor. En ik had soms het idee dat het een week lang elke avond 'regeldag' was, maar dat was dan vooral clustervoeden. Nog steeds drinkt zoon in avond vaker dan overdag.

Ring, leuk dat je steeds meer contact krijgt he? Ook grappig al die geluidjes, in het begin deed zoon dat niet zo.

Hier even fingers crossed. Zoon ligt maar liefst 40 minuten te slapen in de Puckababy. Ik ben bang dat ik nu al wat gepruttel hoor, maar de afgelopen weken heeft hij rond dit tijdstip eigenlijk helemaal niet geslapen! Vriend vindt inbakeren maar niks, vandaar gaan Pacco maar de lossere Puckababy. Eigenlijk vindt hij ook dat niks, maar als het helpt... We zullen zien. Vriend is op feestje bij buren, ik heb me gedrukt, had absoluut geen zin. Ben ook erg moe door al dat gehuil, ondanks dat de nacht beperkt blijft bij voeden rond 3 en 6 uur. Maar ik lig dan ook nooit voor half 12 in mijn eigen nest...
Ik heb vandaag weer eens een offday. Heb tot vijf uur in bed gelegen omdat m'n lijf pijn deed van de vermoeidheid. Af en toe even voeden en één keer eruit om te ontbijten. Heb echt totaal geen puf meer en voel me ook helemaal niet happy. Als ze het me vandaag vragen raad ik niemand aan om zo kort achter elkaar twee kinderen te krijgen....ik kom de hele tijd op de derde plaats en vandaag betaal ik daar een dikke rekening voor!
Balen dat je je zo rot voelt vandaag Wyfke! Hopelijk heb je genoeg aan een dagje bijkomen en kun je er morgen weer met frisse moed en nieuwe energie tegenaan! Kan je babydochter niet binnenkort beginnen met oefenen op de creche tegelijk met de oudste? Dan heb je af en toe even een paar uurtjes de tijd voor jezelf.

Watever: je mag echt zo trots zijn dat je doorzet met de bv. Zo knap dat je de kv gaat afbouwen, lijkt me heel moeilijk om dan je productie weer op te schroeven. Jij omschrijft pijn in je hele borsten. Pas je op dat het geen borstontsteking wordt? Goed je temp in de gaten houden en als je koorts hebt aan de bel trekken hoor. En onder de douche je borsten goed masseren onder het warme water (masseren in de richting van je tepels) Dat drinken van Jasper, doet mij ook aan clusteren denken. Ik werd er soms ook moedeloos van als Tobias dat deed hoor, je wordt er zo onzeker van of hij dan wel genoeg binnen krijgt. Bovendien is het voor je tepels ook een flinke belasting vond ik. Misschien zou je eens een tepelhoedje kunnen proberen. Zoonlief (en dochterlief ook twee jaar geleden) kon rustiger drinken m.b.v. een tepelhoedje en voor je eigen tepels is het ook beter. Wat Ring zegt, een lactatiekundige inschakelen, vind ik ook wel een goeie.

Vandaag een lekker rustig dagje gehad. Beetje thuis aangerommeld en nog even met het gezinnetje op pad geweest. Morgen voor het eerst in de ochtend alles regelen met twee kinders, beiden aankleden, eten etc en dan dochter naar de creche brengen. En 's avonds moet ik het morgen ook voor het eerst helemaal in m'n eentje doen. Dochter uit de opvang halen, eten en badderen... ik ben beniewd maar het gaat vast wel lukken.

Sinds deze week heb ik mezelf een extra luxe gegund, boodschappen via de albert.nl. Ideaal! Even via internet je boodschapjes doen en een mannetje komt het tot in je keuken thuisbezorgen. Scheelt een hoop tijd en een hoop gesjouw. Ook geen impulsaankopen meer in de winkel, goed voor de lijn en goed voor de portomonnee. Extra luxe: de stoommaaltijden waren in de aanbieding dus komende week ga ik niet koken maar eten we elke dag een andere stoommaaltijd . Beetje lui moet kunnen he?

Fijne avond allemaal
Slim, Jojon van die albert.nl

En ik moet nog wel wennen aan je afbeelding hoor...

Puckababy nog geen onverdeeld succes, na 45 minuten was hij wakker. Huilen, bij hem geweest en weer in bedje geweest en nu al een half uurtje afwisselend stil en mopperen.... Ik wacht nog even af! In ieder geval niet zo hysterisch als andere avonden!
Watever, hier ook een mannetje dat elke week wel een paar dagen "regelt" Vandaag ook weer, elke twee uur wil ie drinken en tussendoor is ie ook nauwelijks rustig te houden. Draagdoek doet het wel goed op zulke momenten, zo heb ik toch nog even kunnen stofzuigen vandaag en ook nu zit ie erin. de vraag is alleen voor hoelang nog want is alweer heel druk op zijn handjes aan het sabbelen...

Loekie, zwemmen is echt heel leuk! Je zingt samen liedjes en spettert gewoon een halfuurtje samen in het water. Niet in een zwemband ofzo.

tja en nu weer voedertijd...
Wyfke, hopelijk voel je je morgen weer beter.

Jojon, een beetje lui moet kunnen soms, zeker Albert bezorgt hier nog niet, jammer. Maar aan de andere kant maar beter ook, die bezorgkosten zijn eigenlijk ook wel weer zonde! met verjaardagen lijkt het me wel enorm handig, haha!

Succes morgen! En eventueel kan je toch het badderen laten schieten, scheelt jou misschien weer tijd morgenavond!

Ik ben benieuwd naar je nieuwe plaatje, maar ik zit nu op mijn iPhone te forummen en daar zie je geen avatars, motto's en dat soort dingen. Alleen basic naam, bericht en datum!
Ik sla dat zwemmen trouwens maar over. Ik zou al mogen (met zes weken al) maar vanwege mijn eczeem en Miep haar droge huid lijkt het me niet zo verstandig. Zwemmen komt later wel...

De zalf is trouwens heel prettig, Miep haar gezicht is niet schilferig meer. Maar haar armpjes en benen nog wel. Die smeer ik ook maar één keer per dag in, omdat ik haar anders extra moet gaan uitkleden daarvoor! Is best een gedoe...
Balen dat je je zo rot voelt vandaag, Wyfke! Hopelijk voel je je snel weer beter.

Jojon: ook ik moet ff wennen aan je nieuwe avatar. Ik heb trouwens nog nooit boodschappen online besteld. Dat is toch hartstikke duur? Of valt het mee? (volgens mij ben ik een makkelijk slachtoffertje, als ik zoiets 1x heb gedaan dan ben ik volgens mij verkocht )
Blog: ik was ook een albert.nl-maagd maar de nieuwe bestelling staat al weer idd ik ben verkocht. Het kost afhankelijk van wanneer je het laat komen tussen de 5 en 10 euro. Best veel, maar als je de parkeerkosten (hier overal betaald parkeren, ook bij de supermarkten) en de impulsaankopen eraf trekt dan scheelt het niet zo veel volgens mij. Bovendien tijd is ook geld!!!

Ring: haha als je dochterlief ziet als ze uit de creche komt.... net een varkentje zo vies! Dus nee die móét echt in bad voor ze haar bedje in kan.

Als je mijn nieuwa avatar nog niet ziet, dan moet je een keertje op F5 drukken van je computer of rechter muisknop en dan vernieuwen aanklikken.
Dames, weer bedankt voor jullie adviezen. Ben even gaan kijken wat nou precies dat clusteren inhoudt, maar het lijkt er inderdaad verdacht veel op. Wanneer gaat hij dan slapen? Hij is nu al sinds vanmiddag bezig ...wil inderdaad alleen maar aan de borst en verder huilt hij. Nu heb ik hem boven in zijn bedje gelegd, maar hij blijft maar huilen..... zoo zielig. Maar ja, ik heb ook sinds vanmorgen 6 uur na 4 uur slaap in de avond en nacht ook niet meer geslapen...ben zo moe.... Zijn vader kan hem nu ook niet troosten. ... ben een beetje ten einde raad. Als ik nou even een paar uurtjes kan slapen, kan ik er wel weer tegen aan, maar het gaat mij te ver om hem te laten huilen.

Als dit blijft aanhouden moet ik inderdaad maar een lactatie deskundige inschakelen...als hij niet slaapt, raakt hij toch oververmoeid? Als ik dat al dreig te woorden, wat dan voor een uk met een klein lijfje zonder reserves?

Gaat dat clusteren normaal gesproken snel weer over, of kan dat weken duren?
Watever: gelukkig is het over een paar uurtjes maandag! Heb je ook een speentje in de buurt? Dat werkt hier altijd goed en kun je gerust even gebruiken om jezelf even rust te gunnen. En ligt hij erg met z'n armpjes en beentjes te maaien? Dan kun je 'm misschien geruststellen door een hydrofieldoek om hem heen te wikkelen zodat z'n lijfje tot rust kan komen.

Het 's avonds clusteren heeft hier een paar weken geduurd, maar dan voedde ik niet constant maar 1x per uur/anderhalf uur. Word niet wanhopig en haal even diep adem, want het wordt echt snel beter! Morgenochtend gauw op zoek naar een lactatiekundige! Of misschien kan de verpleegkundige van het cb even langskomen?
Klinkt inderdaad als regelen of clusteren Watever. Accepteert hij ook geen pink of speentje? Vaak is het voor een deel ook zuigbehoefte. En dit duurt normaal gesproken geen dagen, grote kans dat hij zomaar ineens in slaap valt. Als het aan blijft houden zou ik die lactatiedeskundige bellen en ook als je zulke zere borsten blijft houden.

Wyfke: jij ook maar een Niet leuk als je je zo voelt.

Maria: toch 45 minuten geslapen, is al beter als helemaal niet toch?

Jojon: luxe zeg die albert.nl, maar die 5/10 euro is mij toch echt te veel. En ik moet zeggen dat ik ook nooit precies weet van te voren wat ik ga kopen. En ach, klein detail, maar de appie bezorgt toch niet in onze wereldstad

Succes morgen in je eentje, komt vast goed.
Jojon, maar krijg je het parkeergeld dan niet terug aan de kassa bij een minimum bedrag aan boodschappen? Dat zie ik veel in steden.

Watever, ik zou niet te lang wachten met die lactatiekundige. Anders ben je straks misschien helemaal aan het einde van je latijn!

Welterusten allemaal!
Goeiemorgen allemaal! zijn jullie allemaal lekker aan het uitslapen? bofkonten!

Hier elke ochtend om half zeven/zeven uur in de veren.mannen moeten toch echt op tijd op school zijn.

weet niet meer wie dat schreef, maar tot 5 uur in mijn bed liggen, kan ik me ech niet veroorloven.. niet om zielig te doen hoor, maar geniet daar dan toch maar van, dat je nu een beetje kunt toegeven aan je moeheid.

Behalve dan met huilbaby,, da's niet fijn! (weet ik ook alles van hoor, ben dus zooooooo blij dat hummel nu zo rustig en tevreden is)

had overigens vannacht ook een rotnacht. jongste zoon erg onrustig (had ook weinig gegeten, moet eens nagaan of die onrustige nachten samenvallen met de keren dat ie weinig eet, als dat zo is, moeten we toch wat meer moeite doen om er dan alsnog wta in te krijgen), dus telkens heen en weer tussen 1 en 2. om 2 uur werd madameen beetje wakker en heb ik haar even bij me genomen tot ze weer lekker sliep. toen om 3 uur weer terug in d'r eigen bedje, maar om 4 uur wilde ze echt een fles. en had ze daarna een poepluier. lekker dan.. om 5 uur ds weer ingeslapen. om 6 uur werd jongste weer wakker., vriendlief er wel heen, maar niet meer echt geslapen daarna.

nou ja, vanavind maar op tijd erin..

ga vanmiddag met hummel en jongste zoon naar mijn werk. hummel laten zien en beschuitjes trakteren. wel weer even leuk.

verder sterkte en een knuffel voor iedereen die moe is en er doorheen zit, het wordt allemaal makkelijker en leuker, maar hetis soms even doorbijten voor je daar bent.
oh ja, en Abert is geweldig! hier ook vaak een uitkomst hoor! (nu doe ik vaak elke dag een boodschapje, kom ik er ook even uit, maar aan het eind van de zwangeerschap was Albert vaste gast hier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven