VRLK

28-04-2009 21:58 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer. Foutloos en wel .
Dan maar een nieuwe auto! (nu hopen dat smiley het doet anders staat dat heel raar die cosde achter dat uitroepteken)

Arme dochter en ook een beetje tactloos van de juf hoor!

Kan me voorstellen dat Linoleum te flabbergasted was om te reageren.

Stoffer en Blik

Ik had een collega en haar kat heette Napoleon.
Drop, ik heb vandaag al een paar keer aan je moeten denken. Hopelijk weet je snel wanneer je aan de beurt bent.

W.b. het afspreekgebeuren: ik bedacht me gisteravond in bed dat ik mogelijk iets te snel heb geroepen dat ik geen datumprikker meer voorbij had zien komen na mijn vakantie. Ineens stond me weer iets vagelijk voor de geest dat ik wel een datumprikker heb gezien, misschien ook zelfs wel iets heb ingevuld, maar daarna dan toch 100% zeker niks meer heb gezien. Zo'n ding geeft toch ook een melding als een date definitief gemaakt wordt? Sja, die is hier dus gewoon nooit meer voorbijgekomen, dus ik wist niet van een afgesproken datum

Moet er verder nog weer worden gesproken over afspreekgebeuren an sich? Wind heeft het immers over "jullie" en ik neem dus aan dat dat richting Drop, Vrolijk en mij is. Ik dacht na vorige discussies en AK topics hierover dat toch wel duidelijk was hoe eenieder hier zo ongeveer instaat? Dacht eigenlijk ook dat het nu wel min of meer als geaccepteerd gegeven voorlag dat sommigen nou eenmaal heel graag heel veel afspreken en anderen wat minder. Dat dat ook niks te maken heeft met de groep niet leuk vinden oid, maar gewoon met persoonlijke voorkeur en een verschil per persoon. Maar, blijkbaar toch niet zoals ik het nu lees.

Als ik na de laatste AK discussie hierover al geen lichtelijke druk zou voelen, dan toch nu wel (zeker als er al een datumprikker zou zijn rondgegaan en ik daarop gereageerd zou hebben?), dus ik ga wel eens kijken wat de mogelijkheden zijn dan, de 31e. Kan alleen niks beloven. Onze weekenden zitten altijd redelijk vol en omdat ik dus nooit een definitieve mail over date heb gehad, heb ik er in mijn agenda dus ook gewoon helemaal geen rekening mee gehouden.
wat een onaardige reactie van die juf lien!

LLL, raar he, zo'n eerste schooldag. Herken het helemaal van vorig jaar toen Boef ging. En het was zo raar om te merken hoe snel het wende.

Volgend jaar om deze tijd zit Schurk er ook. Ik moet er niet aan dénken, vind het zo gezellig met zijn gekeutel om me heen (al is 'ie momenteel ook wel erg high maintenance waardoor ik aan weinig toe kom). Misschien stuur ik hem gewoon pas op zijn 5e naar school .
Athena, ik weet niet of je wel of niet die datumprikker in hebt gevuld. Echt niet.. als je kunt én wilt 31 oktober dan ben je welkom en zo niet dan ook goed. Ik heb je al gezien dus niet zo nieuwsgierig als de rest ;) Gaat mij niet om afspreken an sich (concreet) of erbij zijn maar meer of er iets ligt. Er hebben er meer aangegeven niet zo lang van te voren te willen plannen en dat moet ook gerespecteerd worden dus wat dat betreft hebben we er zo alweer genoeg aandacht aan besteed. En van discussie in ak kan ik me dan weer niets herinneren.

Er is niets. Fijn. Klaar
Ok, dan ga ik ervan uit dat bekend is dat ik - los van ook niet zou houden van ver vooruitplannen - hetzelfde in het HvS gebeuren (een heel weekend weg) sta als Vrolijk.

Ik zal, zoals gezegd, eens gaan kijken mbt die 31e. Maar alstublieft zeg, nieuwsgierig moet niemand naar mij zijn hoor, ik ben helemaal niet leuk. En heb ook helemaal geen zin om me straks als bekeken aapje te gaan voelen .

Schurk vraagt al een halfuur of ik hem ga voorlezen. Zal nu maar eens even een stapel boeken pakken dus :-).
Lien,wat erg goed helpt is een bakje met losse koffie in de auto zetten.Blijkbaar absobeert de koffie de geur.Heb het twee keer gebruikt en werkt als een tierlelier.

Blijven bij jullie de kinderen allemaal over?Hier niet,dus alleen een klein tussendoortje en een beker met drinken mee.

LLL,spannend de eerste schooldag.En herkenbaar die gevoelens,maar die worden vanzelf minder,vooral als je ziet dat hij het naar de zin heeft.Poppetje heb je nu thuis of zit ze op de kdv?

Hier ook weer de eerste schooldag,meis naar groep 2 en jongen zit op psz.Dus lekker weer twee ochtenden voor mijzelf en dus ook tijd om te forummen.

Ik hoop dat je snel terecht kan ,Dropje

Is mevr. Janssen (weet niet of dit je achternaam is anders een andere naam)een optie als poezennaam?Heeft een vriendin nl.Alhoewel zij de mannelijke variant heeft,moet altijd lachen als ze hem roept.

Ga nog even de was ophangen,voordat ik jongen zo weer kan halen
Oja, dat is inderdaad waar. Koffiefilter met prut helpt ook goed tegen vieze luchtjes. Ook in koelkast bijvoorbeeld.

Boef blijft op di en do over, op maandag komt hij thuis eten, vooral omdat hij dat zelf graag wil.

O, Schurk is nu toch klaar met zijn tractor, dus aan de voorlees.
Schorrie blijft ma. di. en do. over. Niet echt van harte. Vorige week meldde hij nog dat hij niet meer wilde want vriendje N. hoefde ook nooit over te blijven. Wat dat toch is met overblijven.... Het zou toch leuk moeten zijn? Even eten en dan snel buitenspelen.
Hier heeft KW het met de BSO op dinsdag. Hij vraagt al een week van te voren of hij weer móet. En als we hem dan halen heeft hij een rood en bezweet hoofd van het voetballen. Zo stom die BSO

Ik denk dat hij de dag gewoon te lang vindt. Om 08.30 op school, overblijven, om 15.30 uur stuk lopen (is echt nog een eind!) naar de BSO en dan om 17.00 uur halen.

Het kdv is toch anders. Daar zit je de hele dag in één ritme.
Apie blijft maandag, dinsdag en donderdag over. Ze vindt het juist fijn om maar 1 keer gedag te zeggen en op donderdag is mijn vader hier, die vindt het ook moeilijk om haar weg te brengen. Gelukkig vindt ze het zelf prima!
S&W blijven op maandag, donderdag en nu ook vrijdag (want geen vrij meer op de vrijdagmiddag, groep 3) over. Soms ook op dinsdag, als ik extra werk of een afspraak ergens heb die precies rond lunchtijd valt. Maar ze vinden het leuk om thuis te eten op dinsdag, dus ik probeer het dit schooljaar wel zo te regelen dat dat kan.

Vandaag over een week de ingreep... Werd net gebeld. Vrijdag word ik gebeld hoe laat ik me moet melden. Er zat bij de folder een heel pijnbestrijdingsplan, eerste dag na de ingreep 4x2 paracetamols, iedere 6 uur, en de tweede dag erna 4x1 paracetamol.
Volgende week maandag dus... oeh, wel concreet nu!

Is het een dagbehandeling (heet dat zo?) en mag je meteen naar huis? Jeetje, je moet nu natuurlijk ook gewoon dingen gaan regelen (ziekmelden, opvang, wie vangt je op etc.).

Heftig hoor...
Ik heb hem nog niet helemaal, maar gaan ze dan maandag weefsel weghalen en dan bekijken wat het is of gaan ze, als ze wat vinden, het meteen schoon maken?
1 week, nou, is te overzien toch Dropje?

Pfff, leef met je mee hoor.
Maandag heb ik mijn colposcopie, wat betekent dat ze a. met een soort verrekijker gaan kijken wat ze precies kunnen zien aan het weefsel, en b. biopten van het onrustige gebied gaan nemen, dan nemen ze zeg maar 'hapjes' uit het weefsel, dat doen ze met een electrische draad. Dat wordt dan onderzocht op het lab door een patholoog en na 1-2 weken krijg ik daar de uitslag van. Het kan zijn dat n.a.v. het onderzoek van dat weefsel wordt besloten om al het foute weefsel weg te halen (ligt aan de CIN-uitslag, dat gaat van CIN I tot en met CIN III en daarna komt de uitslag 'Carcinoma', hetgeen letterlijk BMHK betekent), en als ze dat doen, wordt dat weggehaalde weefsel weer nader onderzocht op cellen die duiden op BMHK. A.s. vrijdag word ik gebeld hoe laat ik er moet zijn. Het is een ingreep van ca. 20 minuten, daarna mag ik gewoon weer naar huis maar er wordt wel geadviseerd om daarna 1-2 dagen rust te houden ivm de buikpijn.
Pfff... heftig hoor! Vooral die wachtijd van 1-2 weken na de ingreep als het weefsel op kweek staat.
Weet je, ik maak me drukker om de ingreep/ingrepen zelf dan om de uitslag. Zelfs als het echt BMHK is, is het goed te behandelen. Wat dat betreft is het een van de 'beste' kankers. En met dit soort onderzoeken zijn ze er in de meeste gevallen op tijd bij. Ik heb gewoon echt een t......hekel aan al dat gefrut en gegrut down there. Heb zo vaak inwendig onderzoek gehad met zwangerschap, maar het went nooit dat een vreemde in je meest intieme lichaamsdeel kijkt en voelt. Ook al is het voor de gynaecoloog standaard, voor mij is het dat niet. Speel liever doktertje met iemand anders .
Dropje,wat sta je er sterk in.Goed dat je een positieve kijk hebt.En wat dat gefrut en getrut betreft ben ik het meer dan met je eens.
Drop, bikkel die je bent! Een week dus nog wachten. Poeh, zal nog spannend worden, maar valt me alles mee als je soms die wachttijden bij ziekenhuizen hoort. Goed dat dit dan relatief snel kan. Ingreep klinkt inderdaad niet als de meest leuke afspraak die je met iemand kunt hebben. Grappig te zien dat jij daar meer tegenop ziet, ik zou het precies andersom hebben. Maar het is hoe dan ook een rottige situatie, ik hoop gewoon dat we over ruim een week kunnen constateren dat het storm in een glas water was...
He Drop, bericht dus wanneer je terecht kunt en wat je allemaal kan verwachten. Maar inderdaad leuk blijft het niet. Zeker niet down there waar het allemaal niet voor gefrut en gegrabbel is. Maar je klinkt echt heel nuchter en dapper meid!

Mijn Loeder blijft ook 3 dagen per week over en woe is mijn vrije dag en do die van Vrolijkerd.

Net met Mormel naar creche uitje geweest en heb het overleefd. Ik heb het 6 jaar kunnen vermijden, maar nu ging het helaas niet. Mormel vond het leuk en ik had gelukkig wat gezelschap met wat leuke ouders dus dat scheelde wel.
quote:Wind schreef op 31 augustus 2009 @ 09:41:

Jammer dat je de 31e niet kunt Drop. Ben wel erg benieuwd hoe je er nu uit zit en we hebben elkaar echt al heel lang niet gezien! Ik denk dat ik je voor het laatst gezien heb toen je op kwaamvisite bij BRS kwam! Ja, en ver vooruit plannen met zo'n groep is toch wel noodzaak. Kijk nu maar weer... Mille, Nathje, Lien, Morrie, Pebbles en ik hebben elkaar het laatste jaar wel een paar keer gezien, maar opvallend vind ik dan dat jullie drie er niet bij zijn (terwijl Dropje en Vrolijk er de keren ervoor wel bij waren) . Hoe vinden jullie dat dan? Ik heb het gevoel dat de club na HvS meer in tweeen is gedeeld. Correct me if I am wrong. Maar nu met inventariseren voor HvS in 2010 (ja, ver vooruit, maar met twee babys'op komst lastig eerder te plannen) geven jullie ook weer aan niet mee te willen. En gezien de samenstelling in maart ook geen verassing, maar ik had op zijn minst wel verwacht dat jullie langs zouden komen (zonder slapen dan). En daar komt mijn gevoel denk ik ook vandaan. Voor de discussie over langsgaan bij Dropje vorig jaar was er geen vuiltje aan de lucht maar nu heb ik het gevoel dat het van jullie kant niet meer zo hoeft. Misschien zit ik er wel helemaal naast maar dit gevoel bekruipt me steeds vaker en vind het wel zo eerlijk eens recht op de vrouwen af te vragen.

Nee, heeft niets met discussie te maken en ook net als Drop geen trauma opgelopen. Maar ik heb gewoon een heel druk sociaal leven met sporten, vriendinnen en gezin en soms past het wel en soms niet. Sowieso denk ik dat het heel logisch is als ik heel veel met Dropje heb aangezien dit topic een spin off is van ons topic. Met Athena klikt het ook prima dus denk dat het is net als dat jij en Morrie heel veel met elkaar afspreken.

Maar moet wel zeggen dat ik een beetje allergisch ben en word van 'meeten' in 2010 en het gevoel dat ik soms een beetje ' moet' aangezien ik me anders moet verantwoorden. Daar pas ik namelijk voor, zeker aangezien ik dus al 5 avonden in de week weg ben (wat ik wel zelf doe, maar ook zelf voor kies) en dan moet ik gewoon soms tijd verdelen.

Juist vanwege dit soort reacties heb ik dus geen zin in weekendjes weg als HvS omdat het nu gaat voelen als een verplichting. Ik ga inderdaad wel een week weg met vrienden waarbij ik inderdaad wel eerst mijn hart heb vastgehouden, maar denk dat het anders is met vrienden die ik al 15 jaar ken. Niets ten nadele van jullie.

Ik denk dat er wel een kleine tweedeling is in het topic, maar denk dat het ook een natuurlijke is aangezien Athena, Drop en ik ook een beetje uit de kleine kinderen zijn en de rest/meerderheid er nog vollop in zitten. Niets mis mee, maar het loopt zoals het loopt. Maar om nou te zeggen dat ik dan niet wil meeten, is dan niet zo want ik vind de 31e een leuk idee en de vorige cross-over date met mutsen vond ik ook erg leuk.

Maar Wind, ik heb niet zoveel zin om me dus elke keer weer te moeten verantwoorden dus dit is het gewoon. Jullie zijn me erg dierbaar, maar IRL heb ik dus ook echt moeite met sociaal leven in elkaar puzzelen en dan heb ik geen zin om dingen een jaar voruit te plannen aangezien er zwangeren, vakanties etc van anderen bijzitten.
quote:vrolijk schreef op 31 augustus 2009 @ 15:28:

[...]

Nee, heeft niets met discussie te maken en ook net als Drop geen trauma opgelopen. Maar ik heb gewoon een heel druk sociaal leven met sporten, vriendinnen en gezin en soms past het wel en soms niet. Sowieso denk ik dat het heel logisch is als ik heel veel met Dropje heb aangezien dit topic een spin off is van ons topic. Met Athena klikt het ook prima dus denk dat het is net als dat jij en Morrie heel veel met elkaar afspreken.

Maar moet wel zeggen dat ik een beetje allergisch ben en word van 'meeten' in 2010 en het gevoel dat ik soms een beetje ' moet' aangezien ik me anders moet verantwoorden. Daar pas ik namelijk voor, zeker aangezien ik dus al 5 avonden in de week weg ben (wat ik wel zelf doe, maar ook zelf voor kies) en dan moet ik gewoon soms tijd verdelen.

Juist vanwege dit soort reacties heb ik dus geen zin in weekendjes weg als HvS omdat het nu gaat voelen als een verplichting. Ik ga inderdaad wel een week weg met vrienden waarbij ik inderdaad wel eerst mijn hart heb vastgehouden, maar denk dat het anders is met vrienden die ik al 15 jaar ken. Niets ten nadele van jullie.

Ik denk dat er wel een kleine tweedeling is in het topic, maar denk dat het ook een natuurlijke is aangezien Athena, Drop en ik ook een beetje uit de kleine kinderen zijn en de rest/meerderheid er nog vollop in zitten. Niets mis mee, maar het loopt zoals het loopt. Maar om nou te zeggen dat ik dan niet wil meeten, is dan niet zo want ik vind de 31e een leuk idee en de vorige cross-over date met mutsen vond ik ook erg leuk.

Maar Wind, ik heb niet zoveel zin om me dus elke keer weer te moeten verantwoorden dus dit is het gewoon. Jullie zijn me erg dierbaar, maar IRL heb ik dus ook echt moeite met sociaal leven in elkaar puzzelen en dan heb ik geen zin om dingen een jaar voruit te plannen aangezien er zwangeren, vakanties etc van anderen bijzitten.

Ik kan me dit eerlijk gezegd heel goed voorstellen. Ik herken het ook wel. Wat mij betreft als we toch beslissen dat we pas ergens in november gaan, kunnen we toch ook nog wel even wachten met daadwerkelijk reserveren tot begin volgend jaar? Voor HVS lijkt me dat vroeg genoeg.

Wel denk ik dat het wel mogelijk zou kunnen zijn om uit te spreken of je uberhaupt zin hebt om mee te gaan. Gewoon voor het leuke, voor de voorpet. Als we nou weten wie er graag mee willen, dan kunnen we tegen die tijd (over een half jaar ofzo?) gaan regelen wanneer enzo en een weekend zoeken wat iedereen schikt. Ik denk, maar dat weet ik niet zeker, dat Wind het gewoon ook heel leuk vindt om voorpret te hebben en er daarom vroeg over begint. In eerste instantie hadden we het natuurlijk ook nog over mei, en dat is al iets sneller dan november. Maar voor november vastleggen vind ik het ook nog te vroeg nu hoor.
We zijn helemaal niet van plan nu al iets te plannen of boeken voor HvS volgens jaar. We zitten pas in de inventarisatieronde

Meer dus of je inderdaad zin hebt om mee te gaan. Bij de één roept dat inventariseren voorpret op en bij de ander dus ergenis, blijkt nu.

Maar goed, laat maar... ik ga er ook weer niet onwijs lang op reageren. Ik snap jullie punt hierin in (eindelijk) en ben blij dat er niets onderhuids ligt. Dat was het meer...

GW kwam net bloedlink naar me toe. Had zijn moeder aan de lijn gehad en dus verteld dat we een poesje hadden gekocht. Eersrt was het stil en toen zei ze dat ze er niet blij mee is en dat we haar niet vaak meer zullen zien

Kijk, ze vindt poezen niet leuk maar om zo te reageren?
Wind, misschien hadden jullie al veel eerder een poes moeten nemen, of is dit heel gemeen .

En nog over november 2011, daar heb ik nog geen agenda van (sjemig, wie weet hebben we dan nog tig babies erbij die nu nog niet eens verwekt zijn, niet van mij trouwens ).. Het gaat mij om de intentie en wie in principe mee zou gaan en wie niet. Inventarisatie idd pas definitief paar maanden van tevoren en dan kan iedereen nog gewoon mee die zin heeft.

Ga nu eten en daarna weer naast zieke kiloknaller hangen. Arm schaap.
quote:vrolijk schreef op 30 augustus 2009 @ 22:17:

HvS laat ik nog even in het midden. Sowieso vind ik het te ver weg om me daar aan te binden en zoals jullie weten heb ik een beetje bindingsangst

Ziehier de intentie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven