VRLK
maandag 31 augustus 2009 om 08:37
LLL, heel veel succes, sterkte en plezier vandaag met de eerste schooldag!!
Wat hier mee gaat naar school:
een beker limonade
heel soms een pakje drinken
appel in stukjes
noten
wortel
banaan
ontbijtkoek
Maar Schorrie is gedurende het jaar veel kieskeuriger geworden. Hij wil eigenlijk geen fruit meer mee maar koek... Triest vind ik dat, is alleen maar omdat veel andere kinderen koek meekrijgen.
En voor de overblijf:
Anderhalve boterham, een pakje houdbare melk, een bibaboerderij ontbijtkoekje.
Wat hier mee gaat naar school:
een beker limonade
heel soms een pakje drinken
appel in stukjes
noten
wortel
banaan
ontbijtkoek
Maar Schorrie is gedurende het jaar veel kieskeuriger geworden. Hij wil eigenlijk geen fruit meer mee maar koek... Triest vind ik dat, is alleen maar omdat veel andere kinderen koek meekrijgen.
En voor de overblijf:
Anderhalve boterham, een pakje houdbare melk, een bibaboerderij ontbijtkoekje.
maandag 31 augustus 2009 om 08:40
maandag 31 augustus 2009 om 09:28
nou dat ging niet erg soepel. Nou ja, eigenlijk viel het best mee, maar het afscheid was huilen, en dan merk je toch het verschil met het kinderdagverblijf. En alle kindjes kennen al wel iemand en Dim kent alleen het buurjongetje en daar heeft ie niet zo gek veel mee. Op zich is ie wel altijd supersnel met vriendjes maken, maar oh wat kan ik me een zorgen maken op dit soort dagen.
Zal blij zijn als het drie uur is...
Zal blij zijn als het drie uur is...
maandag 31 augustus 2009 om 09:39
Gek he, zo'n eerste schooldag. Hier de eerste dag in groep 3, ook best een mijlpaal. De tafeltjes staan ineens een stuk 'serieuzer' en het lokaal is zo kaal in vergelijking met groep 1 en 2. De ouders mochten nog wel mee naar binnen, wel lastig om mezelf te verdelen over 2 klassen. Ze hielden zich vanmorgen zo groot, maar bij het afscheid vonden ze het allebei toch wel heel moeilijk. Suske riep nog (als enige van zijn klas maar dat boeit hem niet) om een kusje dat ik hem natuurlijk gegeven heb. Ik snap je zorgen LLL, ik voel het ook zo. Maar ik weet dat ze snel genoeg gewend zijn, sneller eigenlijk dan de mamma's (da's de enige waarvan ik de code uit mijn hoofd ken).
Heb de dag voor mezelf, had vandaag eigenlijk vrij genomen voor die testdag maar nu zit ik te wachten op telefoon van het ziekenhuis over die afspraak en ben ik er stom genoeg best emotioneel onder. Tegen de uitslag zie ik niet zo heel erg op, in de meeste gevallen is het onrustige weefsel weg na zo'n colposcopie (dan halen ze onder plaatselijke verdoving het onrustige weefsel weg met een apparaatje dat je kunt vergelijken met een gloeiend ijzerdraadje, zo legde de gyn het me uit), maar ik zie zo vreselijk op tegen de ingreep zelf.... Had ik maar iets aan mijn voet of zo.
Heb de dag voor mezelf, had vandaag eigenlijk vrij genomen voor die testdag maar nu zit ik te wachten op telefoon van het ziekenhuis over die afspraak en ben ik er stom genoeg best emotioneel onder. Tegen de uitslag zie ik niet zo heel erg op, in de meeste gevallen is het onrustige weefsel weg na zo'n colposcopie (dan halen ze onder plaatselijke verdoving het onrustige weefsel weg met een apparaatje dat je kunt vergelijken met een gloeiend ijzerdraadje, zo legde de gyn het me uit), maar ik zie zo vreselijk op tegen de ingreep zelf.... Had ik maar iets aan mijn voet of zo.
maandag 31 augustus 2009 om 09:41
Vandaag dus de eerste schooldag van Dim. Spannend!
Hier geef ik, als er niet wordt overgebleven niets mee, want de 10 uurtjes zijn op deze school pas vanaf groep 3. De kleuters krijgen kaakjes of fruit van school om 10.00 uur dus hiervoor van mij uit verder geen inspiratie. Verder geef ik geen drinken mee want KW heeft schoolmelk. En als hij moet overblijven dan krijgt hij 2 boterhammen mee met iets er op wat niet kan verkleuren
Snoep en koekjes mogen niet mee in de trommel want ze krijgen op de overblijf allemaal 1 kein snoepje. En fruit eet hij thuis want aan twee boetrhammen heeft hij echt genoeg tussen de middag.
Hepie & Hepie
Ik vind Gijs dus heel leuk als poezennaam, maar inderdaad meer een kattennaam. Lastig hoor.
Jammer dat je de 31e niet kunt Drop. Ben wel erg benieuwd hoe je er nu uit zit en we hebben elkaar echt al heel lang niet gezien! Ik denk dat ik je voor het laatst gezien heb toen je op kwaamvisite bij BRS kwam! Ja, en ver vooruit plannen met zo'n groep is toch wel noodzaak. Kijk nu maar weer... Mille, Nathje, Lien, Morrie, Pebbles en ik hebben elkaar het laatste jaar wel een paar keer gezien, maar opvallend vind ik dan dat jullie drie er niet bij zijn (terwijl Dropje en Vrolijk er de keren ervoor wel bij waren) . Hoe vinden jullie dat dan? Ik heb het gevoel dat de club na HvS meer in tweeen is gedeeld. Correct me if I am wrong. Maar nu met inventariseren voor HvS in 2010 (ja, ver vooruit, maar met twee babys'op komst lastig eerder te plannen) geven jullie ook weer aan niet mee te willen. En gezien de samenstelling in maart ook geen verassing, maar ik had op zijn minst wel verwacht dat jullie langs zouden komen (zonder slapen dan). En daar komt mijn gevoel denk ik ook vandaan. Voor de discussie over langsgaan bij Dropje vorig jaar was er geen vuiltje aan de lucht maar nu heb ik het gevoel dat het van jullie kant niet meer zo hoeft. Misschien zit ik er wel helemaal naast maar dit gevoel bekruipt me steeds vaker en vind het wel zo eerlijk eens recht op de vrouwen af te vragen.
Hier geef ik, als er niet wordt overgebleven niets mee, want de 10 uurtjes zijn op deze school pas vanaf groep 3. De kleuters krijgen kaakjes of fruit van school om 10.00 uur dus hiervoor van mij uit verder geen inspiratie. Verder geef ik geen drinken mee want KW heeft schoolmelk. En als hij moet overblijven dan krijgt hij 2 boterhammen mee met iets er op wat niet kan verkleuren

Snoep en koekjes mogen niet mee in de trommel want ze krijgen op de overblijf allemaal 1 kein snoepje. En fruit eet hij thuis want aan twee boetrhammen heeft hij echt genoeg tussen de middag.
Hepie & Hepie
Ik vind Gijs dus heel leuk als poezennaam, maar inderdaad meer een kattennaam. Lastig hoor.
Jammer dat je de 31e niet kunt Drop. Ben wel erg benieuwd hoe je er nu uit zit en we hebben elkaar echt al heel lang niet gezien! Ik denk dat ik je voor het laatst gezien heb toen je op kwaamvisite bij BRS kwam! Ja, en ver vooruit plannen met zo'n groep is toch wel noodzaak. Kijk nu maar weer... Mille, Nathje, Lien, Morrie, Pebbles en ik hebben elkaar het laatste jaar wel een paar keer gezien, maar opvallend vind ik dan dat jullie drie er niet bij zijn (terwijl Dropje en Vrolijk er de keren ervoor wel bij waren) . Hoe vinden jullie dat dan? Ik heb het gevoel dat de club na HvS meer in tweeen is gedeeld. Correct me if I am wrong. Maar nu met inventariseren voor HvS in 2010 (ja, ver vooruit, maar met twee babys'op komst lastig eerder te plannen) geven jullie ook weer aan niet mee te willen. En gezien de samenstelling in maart ook geen verassing, maar ik had op zijn minst wel verwacht dat jullie langs zouden komen (zonder slapen dan). En daar komt mijn gevoel denk ik ook vandaan. Voor de discussie over langsgaan bij Dropje vorig jaar was er geen vuiltje aan de lucht maar nu heb ik het gevoel dat het van jullie kant niet meer zo hoeft. Misschien zit ik er wel helemaal naast maar dit gevoel bekruipt me steeds vaker en vind het wel zo eerlijk eens recht op de vrouwen af te vragen.
maandag 31 augustus 2009 om 09:45
Hebben jullie Suske & Wiske bewust in twee verschillende klassen laten plaatsen? En wat schattig dat Suske om een kusje vroeg!
Spannende dag dus vandaag! Krijg je vandaag de uitslag of een datum voor een venetuele ingreep. Ben het even kwijt. En ik begrijp dat je juist daar geen gedoe aan je lijf wilt hebben.
Heb je enig idee wanneer je telefoontje kunt verwachten?
Spannende dag dus vandaag! Krijg je vandaag de uitslag of een datum voor een venetuele ingreep. Ben het even kwijt. En ik begrijp dat je juist daar geen gedoe aan je lijf wilt hebben.
Heb je enig idee wanneer je telefoontje kunt verwachten?
maandag 31 augustus 2009 om 09:47
Oh, LLL had jouw post niet gezien!
Wat erg hé zo'n eerste dag... hang in there.
Rare uitdrukking eigenlijk "hang in there" -- "blijf er in hangen". Kan iemand mij dit uitleggen? {verbaasde smiley}
Hopelijk, en zo gaat het in bijna lee gevallen heeft hij snel de draai te pakken! Ben je aan het werk? En heeft jouw school een continurooster?
Wat erg hé zo'n eerste dag... hang in there.
Rare uitdrukking eigenlijk "hang in there" -- "blijf er in hangen". Kan iemand mij dit uitleggen? {verbaasde smiley}
Hopelijk, en zo gaat het in bijna lee gevallen heeft hij snel de draai te pakken! Ben je aan het werk? En heeft jouw school een continurooster?
maandag 31 augustus 2009 om 09:48
Maak er niet zo'n punt van. Ik zit hier t.o.v. jullie in een uithoek dus voor mij is 'even langskomen' echt niet 'even langskomen', zeker niet in een andere uithoek als waar HvS is. Dan ben je met een kopje koffie komen drinken nog een hele dag kwijt. Ik vond de high tea in Utrecht superleuk, jij niet dan? Alleen is het voor mij niet altijd mogelijk om 'even' te komen. 31 oktober is vorig jaar met Halloween al vastgelegd, daaraan werd ik na mijn vakantie nog eens fijntjes herinnerd door degenen met wie ik het organiseer. Ik wil best een keer mee maar ik ga me niet nu vastleggen voor mei of zelfs november volgend jaar.
maandag 31 augustus 2009 om 09:51
Vrijdag in het ziekenhuis kreeg ik te horen dat het iig geen vleesboom of cyste is, en daarom colposcopie. Agenda gaf pas de week van de 29e als mogelijkheid maar dat vond de gyn niet oke, die wilde dat het eerder zou gebeuren. Dus nu moeten ze plaats maken voor mij in de agenda en word ik als het goed is in de loop van de dag gebeld en vertellen ze me dan wanneer de ingreep is.
maandag 31 augustus 2009 om 09:53
Ach, LLL de eerste schooldag van Dim. Jouw bericht had de mijne kunnen zijn. Ik voelde me echt een beetje verloren en zat de hele dag te denken aan Apie. Het gekke is dat je over een paar weken al gewend bent (en Dim dus ook )
Leuk trouwens dat jij ook SYTYCD kijkt! Cool is het als er hele goede dansers tussen zitten he? Ik krijg er soms kippenvel van!
Leuk trouwens dat jij ook SYTYCD kijkt! Cool is het als er hele goede dansers tussen zitten he? Ik krijg er soms kippenvel van!
maandag 31 augustus 2009 om 09:53
Huishoudelijke vraag: hoe krijg je kotslucht uit de auto? Zat zowel in de stoel die nu staat te luchten als op de vaste bekleding....
Zit thuis met Kiloknaller, dochter is wel naar school, want gelukkig hersteld. Ga nu even wat werken, dan hoef ik niet de hele dag vrij te nemen.
Niet bijgelezen, ga dat later doen, maar nu dus even Eigen Belang: wil vooral tips tegen die smerige kotslucht .
Zit thuis met Kiloknaller, dochter is wel naar school, want gelukkig hersteld. Ga nu even wat werken, dan hoef ik niet de hele dag vrij te nemen.
Niet bijgelezen, ga dat later doen, maar nu dus even Eigen Belang: wil vooral tips tegen die smerige kotslucht .
maandag 31 augustus 2009 om 09:56
Wiske heeft in de vakantie in de auto gekotst. Had vantevoren geplukte bramen op dus je kunt je vast indenken hoe dat eruit zag. Het was net een scene uit The Exorcist. Ik heb toen van die schoonmaakdoekjes gekocht voor de wc, zat chloor in en een heel sterke citrusachtige lucht en we roken er al heel snel niets meer van. En de bekleding heeft niet geleden onder de behandeling met de doekjes. Rijden met de ramen open wil ook helpen .
maandag 31 augustus 2009 om 10:14
Nee hoor, zit niet met onverwerkte date-trauma's o.i.d. (zie net dat als je met de cursor op een smiley gaat staan, je de code in beeld krijgt). Is puur een praktische kwestie, en feit dat ik af en toe een warboel maak van mijn agenda helpt ook niet echt. Vind jullie nog steeds leuke meiden en uitstel is echt geen afstel.
Volgens mij schrijf je het als Fébrèze. Toch?
En oh ja, S&W hebben nooit bij elkaar in de klas gezeten, is het beleid van de school en dat was het ook van de oude school. Vind ik wel goed eigenlijk.
Volgens mij schrijf je het als Fébrèze. Toch?
En oh ja, S&W hebben nooit bij elkaar in de klas gezeten, is het beleid van de school en dat was het ook van de oude school. Vind ik wel goed eigenlijk.
maandag 31 augustus 2009 om 10:34
Blerk, van werken komt niets.Kiloknaller is alleen maar aan het zaniken. Zou hem bijna naar school brengen, maar dat vind ik te zielig. Hij is ook echt nog moe.
Raam heeft al open gestaan de hele nacht, heb ook al een of ander spul voor "odeur malaises" erop gespoten, maar nu dus nog maar met geurende meuk de luchten weg proberen te krijgen.
Stoffer en Blik, als ik dan ooit katten zou krijgen (wat nooit gaat gebeuren) dan zou ik er twee nemen en ze Stoffer en Blik noemen.
Drop, sterkte met wachten op de uitslag.
LLL, zo'n eerste schooldag, gek he. Gelukkig gaat het bij de volgende kinderen weer iets makkelijker, want zij komen al vaker in de klas daar. Meer bekend terrein.
Overigens dochter vanochtend ook weer klein drama. Ze gaat zwemmen en moet om 8.15 in de klas zijn. Deur was al dicht, geen bel en Linoleum bleef buiten wachten, er waren er meer die buiten stonden. Juf kwam naar buiten om richting bus te wandelen, ristte dochter en zwemtas bij Linoleum weg en dochter ging huilend mee omdat er niet eens tijd was om dag te zeggen....
Als we nou heel veel te laat waren prima, maar het was echt 1 minuut, er stonden er meer en er was geen mogelijkheid aan te bellen (want noodgebouw). Vind het zielig, want dochter was toch al ontregeld omdat Kiloknaller thuis bleef en ze ook alleen naar NSO gaat. Ik ga haar maar heel vroeg halen (van werken komt toch niets met zeurende Kiloknaller).
Raam heeft al open gestaan de hele nacht, heb ook al een of ander spul voor "odeur malaises" erop gespoten, maar nu dus nog maar met geurende meuk de luchten weg proberen te krijgen.
Stoffer en Blik, als ik dan ooit katten zou krijgen (wat nooit gaat gebeuren) dan zou ik er twee nemen en ze Stoffer en Blik noemen.
Drop, sterkte met wachten op de uitslag.
LLL, zo'n eerste schooldag, gek he. Gelukkig gaat het bij de volgende kinderen weer iets makkelijker, want zij komen al vaker in de klas daar. Meer bekend terrein.
Overigens dochter vanochtend ook weer klein drama. Ze gaat zwemmen en moet om 8.15 in de klas zijn. Deur was al dicht, geen bel en Linoleum bleef buiten wachten, er waren er meer die buiten stonden. Juf kwam naar buiten om richting bus te wandelen, ristte dochter en zwemtas bij Linoleum weg en dochter ging huilend mee omdat er niet eens tijd was om dag te zeggen....
Als we nou heel veel te laat waren prima, maar het was echt 1 minuut, er stonden er meer en er was geen mogelijkheid aan te bellen (want noodgebouw). Vind het zielig, want dochter was toch al ontregeld omdat Kiloknaller thuis bleef en ze ook alleen naar NSO gaat. Ik ga haar maar heel vroeg halen (van werken komt toch niets met zeurende Kiloknaller).