Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
vrijdag 22 juni 2007 om 12:26
Hallo,
Ik ben niet zwanger, maar vind het wel heel erg leuk om alvast wat te kijken naar namen enzo, heb het er ook wel eens over met mijn vriend wat we mooie namen vinden.
Ik wil perse mijn vader vernoemen. Mijn vader heet echter Anne, en dat vind ik eigenlijk veel mooier bij een meisje. Ik weet dus ook genoeg meisjesnamen met Anne erin, maar voor jongens vind ik het zo lastig...
Wat vinden jullie, is Anne een jongens- of een meisjesnaam? En hoe zouden jullie een jongen vernoem als er persé iets met Anne in de naam moet zitten?
Ik ben niet zwanger, maar vind het wel heel erg leuk om alvast wat te kijken naar namen enzo, heb het er ook wel eens over met mijn vriend wat we mooie namen vinden.
Ik wil perse mijn vader vernoemen. Mijn vader heet echter Anne, en dat vind ik eigenlijk veel mooier bij een meisje. Ik weet dus ook genoeg meisjesnamen met Anne erin, maar voor jongens vind ik het zo lastig...
Wat vinden jullie, is Anne een jongens- of een meisjesnaam? En hoe zouden jullie een jongen vernoem als er persé iets met Anne in de naam moet zitten?
vrijdag 22 juni 2007 om 13:16
quote:
Hallo,
Ik vind het persoonlijk ook een (hele mooie) meisjesnaam
De naam Anne komt van Ane (of Anna zie verderop mijn reactie) dus dat zou nog een optie kunnen zijn?
Of anders:
Annes
Annegino
Anno
De rest heeft verder niets met Anne te maken maar het lijkt er op
Jannes
Han
Anand
Ane is van oorsprong waarschijnlijk weer een verkorting van de Germaanse -arn namen (betekenis daarvan is overigens adelaar, is ook mooi) dus dan heb je nog opties als:
Arne (vind ik zelf een mooie optie!)
Arnout
Arno
Als je Anne als verbastering van Anna beschouwd kan je nog zoeken naar namen met diezelfde betekenis dus lieflijke, genade, begenadigde maar das misschien een beetje te ver gezocht?? Anders wil ik daar ook nog wel naar zoeken.....
Hallo,
De naam Anne komt van Ane (of Anna zie verderop mijn reactie) dus dat zou nog een optie kunnen zijn?
Of anders:
Annes
Annegino
Anno
Jannes
Han
Anand
Ane is van oorsprong waarschijnlijk weer een verkorting van de Germaanse -arn namen (betekenis daarvan is overigens adelaar, is ook mooi) dus dan heb je nog opties als:
Arnout
Arno
Als je Anne als verbastering van Anna beschouwd kan je nog zoeken naar namen met diezelfde betekenis dus lieflijke, genade, begenadigde maar das misschien een beetje te ver gezocht?? Anders wil ik daar ook nog wel naar zoeken.....
vrijdag 22 juni 2007 om 14:31
Hai,
Mijn jongetje heet ook Pepijn O+! ff denken, wat hadden wij nog meer op t lijstje staan (en valt dus misschien een beetje in de zelfde smaak- categorie?)
Emiel
Bastijn (maar dar lijkt er te veel op)
Morris (vind ik heel mooi!)
Lasse
Joris
Victor
Arne
Kasper
tsja, ik zie dat t meeste al is langs gekomen.
Blindje! heb ik mooi even de gelegenheid om je van harte te feliciteren met je nieuwe zwangerschap! Ik hoop dat t allemaal soepeltjes gaat verlopen. Enne, ik zou gaan voor Vic!
Mijn jongetje heet ook Pepijn O+! ff denken, wat hadden wij nog meer op t lijstje staan (en valt dus misschien een beetje in de zelfde smaak- categorie?)
Emiel
Bastijn (maar dar lijkt er te veel op)
Morris (vind ik heel mooi!)
Lasse
Joris
Victor
Arne
Kasper
tsja, ik zie dat t meeste al is langs gekomen.
Blindje! heb ik mooi even de gelegenheid om je van harte te feliciteren met je nieuwe zwangerschap! Ik hoop dat t allemaal soepeltjes gaat verlopen. Enne, ik zou gaan voor Vic!
vrijdag 22 juni 2007 om 14:58
Of anders:
Annes
Annegino
Anno
Jannes
Han
Anand
Arnout
Arno
Hey Anouk, bedankt voor je reactie. Ik vind Arne en Anno de mooiste namen. Mn zwager heet Arno, dus dat wordt m niet.Ik vind het wel moeilijk. Wil het liefst gewoon zn eigen naam gebruiken, maar bij een jongen (en bij de namen die ik mooi vind, zoals Milan, Jarno, past Anne gewoon niet) Ik wil graag het eerste kind vernoemen naar mn vader, dus ik hoop dat dat een meisje wordt, stuk makkelijker
Ik vind het inderdaad een beetje vergezocht om op betekenis te zoeken... ik ben daar totaal niet in thuis en eigenlijk interesseert het me ook helemaal niets, ik vind een mooie naam mooi omdat ik m mooi vind, niet omdat ik de betekenis mooi vind. (mooie zin he
)
Of anders:
Annes
Annegino
Anno
Jannes
Han
Anand
Arnout
Arno
Hey Anouk, bedankt voor je reactie. Ik vind Arne en Anno de mooiste namen. Mn zwager heet Arno, dus dat wordt m niet.Ik vind het wel moeilijk. Wil het liefst gewoon zn eigen naam gebruiken, maar bij een jongen (en bij de namen die ik mooi vind, zoals Milan, Jarno, past Anne gewoon niet) Ik wil graag het eerste kind vernoemen naar mn vader, dus ik hoop dat dat een meisje wordt, stuk makkelijker

Ik vind het inderdaad een beetje vergezocht om op betekenis te zoeken... ik ben daar totaal niet in thuis en eigenlijk interesseert het me ook helemaal niets, ik vind een mooie naam mooi omdat ik m mooi vind, niet omdat ik de betekenis mooi vind. (mooie zin he

vrijdag 22 juni 2007 om 22:46
quote:
quote: Zoyla reageerde
Ik ben helemaal niet bezig met nog een kindje, maar wel altijd met namen
Nu vind ik de jongensnamen
Fender en
Fedde
Helemaal te gek.
Misschien dat iemand anders dit ook vind?
Ook vind ik Espen nog steeds een mooie naam. Net als Merlijn en Viggo.
X Je weet dat fender in het engels 'spatbord' betekent?Ik moet eerlijk gezegd eerder aan een gitaarmerk denken bij de naam Fender.

Fender en
Fedde
Helemaal te gek.
X Je weet dat fender in het engels 'spatbord' betekent?Ik moet eerlijk gezegd eerder aan een gitaarmerk denken bij de naam Fender.

zaterdag 23 juni 2007 om 12:30
Hallo Fyrin,
Fijn dat ik wat suggesties heb kunnen aandragen! Inmiddels is mijn inspiratie wel een beetje op, geloof ik... Uit jullie lijstje vind ik Roemer en Kasper het leukst, daarna Karsten (Cartsen).
Nog een paar:
* Fedor
* Fabian
* Jelger
* Remus (vind ik trouwens erg leuk, van de mythe over Remus en Romulus)
* Abel
* Jareth
* Caleb
* Jarick
* Flint
* Cyril / Cyriel
* Ayelt
* Berend
* Boas
Fijn dat ik wat suggesties heb kunnen aandragen! Inmiddels is mijn inspiratie wel een beetje op, geloof ik... Uit jullie lijstje vind ik Roemer en Kasper het leukst, daarna Karsten (Cartsen).
Nog een paar:
* Fedor
* Fabian
* Jelger
* Remus (vind ik trouwens erg leuk, van de mythe over Remus en Romulus)
* Abel
* Jareth
* Caleb
* Jarick
* Flint
* Cyril / Cyriel
* Ayelt
* Berend
* Boas
zaterdag 23 juni 2007 om 22:06
Hoi meiden, hier een meelezer, ben nu 10 wkn zwanger en denk al steeds over een naam, vind het voor jongens iets makkelijker dan meisjes.,
Ik hou van aparte, krachtige namen.
Zelf heb ik de volgende namen in gedachte :
Kenji
Senna
Mauro ( lievenings naam van vriendlief )
Billy
Iemand nog suggesties ???
Ik hou van aparte, krachtige namen.
Zelf heb ik de volgende namen in gedachte :
Kenji
Senna
Mauro ( lievenings naam van vriendlief )
Billy
Iemand nog suggesties ???
maandag 25 juni 2007 om 08:41
Hoi Anouk,
Ik vind alleen Morris een leuke naam uit het rijtje. ( sorry )
Super dat je hier ook meedenkt.
Het is zo moeilijk een leuke jongensnaam te vinden,
dat had ik met de eerste ook .
Meisjesnamen vond ik veel makkelijker, maar de jongensnaam die ik bij Zoë had word het nuin ieder geval niet. ( Dat was Justin )
Die past nu niet bij Zoë.
Meisjesnamen vond ik veel makkelijker, maar de jongensnaam die ik bij Zoë had word het nuin ieder geval niet. ( Dat was Justin )
maandag 25 juni 2007 om 11:36
quote:
Wij zijn nog niet echt bezig voor een tweede kindje, maar het kriebelt wel en we hopen eind van het jaar het weer te kunnen proberen. Wel denken we al veel na over namen. Voor een meisje is de keus al gemaakt haha, maar voor een jongen zoek ik nog een leuke ideeen. Wie heeft er wat leuks?
Op ons lijstje nu staat:
Jack
Jake
Owen
Milan ( maar daar is manlief niet echt kapot van )
Graag leuke suggesties!
Groetjes Casio Niemand die leuke namen weet in deze richting??
Wij zijn nog niet echt bezig voor een tweede kindje, maar het kriebelt wel en we hopen eind van het jaar het weer te kunnen proberen. Wel denken we al veel na over namen. Voor een meisje is de keus al gemaakt haha, maar voor een jongen zoek ik nog een leuke ideeen. Wie heeft er wat leuks?
Op ons lijstje nu staat:
Jack
Jake
Owen
Graag leuke suggesties!
maandag 25 juni 2007 om 12:32
quote:
quote: casiopeia reageerde
Op ons lijstje nu staat:
Jack
Jake
Owen
Graag leuke suggesties!
Ik zal mn best nog even voor je doen! Hoe heet je eerste kindje trouwens, wel handig om te matchen namelijk...
Jay / Jayden
Kian
Quint
Aiden
Luke
Ryan
Liam
Tyler
Collin
Brent
Ian
Jared
Dean
Zit hier iets bij?
quote: casiopeia reageerde
Op ons lijstje nu staat:
Jack
Jake
Owen
Graag leuke suggesties!
Ik zal mn best nog even voor je doen! Hoe heet je eerste kindje trouwens, wel handig om te matchen namelijk...
Jay / Jayden
Kian
Quint
Aiden
Luke
Ryan
Liam
Tyler
Collin
Brent
Ian
Jared
Dean
Zit hier iets bij?
maandag 25 juni 2007 om 12:39
quote:
Hoi Anouk,
Nog een paar dan voor je:
Ruben
Aron
Dante (streepje op de e)
Max of Maxim
Tycho
Ryan
Mats
Kay
Zit daar nog wat bij?
Hoi Anouk,
Nog een paar dan voor je:
Ruben
Aron
Dante (streepje op de e)
Max of Maxim
Tycho
Ryan
Mats
Kay
Zit daar nog wat bij?
maandag 25 juni 2007 om 13:20
quote:
Kikkererwt:
Collin
Roan
Deze vind ik wel leuk. Bedankt, ze gaan op t lijstje.
Anouk:
Jay
Ryan
Tyler
Dean
Ook deze gaan op t lijstje, bedankt. Eerste kindje heet trouwens Mike. Weet je nog een paar leuke? Duke
Stenz
Noah
Alex
Jesse
Shane
Devin
Drazic
Trevor
Jef
Riley
Roy
Duncan
Levi
Nigel
Lance
Finn
Dave
Bryce
Zit hier nog wat voor je bij?
Kikkererwt:
Collin
Roan
Deze vind ik wel leuk. Bedankt, ze gaan op t lijstje.
Anouk:
Jay
Ryan
Tyler
Dean
Ook deze gaan op t lijstje, bedankt. Eerste kindje heet trouwens Mike. Weet je nog een paar leuke? Duke
Stenz
Noah
Alex
Jesse
Shane
Devin
Drazic
Trevor
Jef
Riley
Roy
Duncan
Levi
Nigel
Lance
Finn
Dave
Bryce
Zit hier nog wat voor je bij?
maandag 25 juni 2007 om 14:28
Mondy dank je wel voor de reactie .
heb de naam even laten zakken en vind de naam ook al minder mooi.
jaro is inderdaad ook heel erg moooi.
heb voor een meisjes naam jara en briitta (maar me vriend vind dat als je deze naam snel zegt dat je brinta hoor) op het lijstje staan.
maar wie weet over een paar dagen vind ik deze ook weer niks.
heb de naam even laten zakken en vind de naam ook al minder mooi.
jaro is inderdaad ook heel erg moooi.
heb voor een meisjes naam jara en briitta (maar me vriend vind dat als je deze naam snel zegt dat je brinta hoor) op het lijstje staan.
maar wie weet over een paar dagen vind ik deze ook weer niks.
dinsdag 26 juni 2007 om 15:18
quote:
quote: Ka32 reageerde
Fender en
Fedde
Helemaal te gek.
X Je weet dat fender in het engels 'spatbord' betekent?
Ik moet eerlijk gezegd eerder aan een gitaarmerk denken bij de naam Fender.
Zoontje van Eddy Zoëy heet Fender. De naam is afkomstig van het gelijknamige gitaarmerk, maar Eddy deed ook de stem van het typetje Fender in de film 'Robots'.
quote: Ka32 reageerde

Fender en
Fedde
Helemaal te gek.
X Je weet dat fender in het engels 'spatbord' betekent?
Ik moet eerlijk gezegd eerder aan een gitaarmerk denken bij de naam Fender.
Zoontje van Eddy Zoëy heet Fender. De naam is afkomstig van het gelijknamige gitaarmerk, maar Eddy deed ook de stem van het typetje Fender in de film 'Robots'.
dinsdag 26 juni 2007 om 15:22
We zijn nog niet bezig met een 2e kindje (al denk ik er wel vaak aan), maar ik vind het al wel leuk om met namen bezig te zijn.
Ik en mijn dochter hebben een Scandinavische naam.
Mochten we ooit weer een dochter krijgen dan hebben we daar ook al een naam voor, maar voor een jongen is het heel moeilijk om een leuke, originele Scandinavische jongensnaam te vinden. Namen als Finn en Kai vind ik te populair. En het moet ook geen naam zijn die elke keer gespeld moet worden omdat ie zo lastig is. Iemand nog leuke ideeën?
Mochten we ooit weer een dochter krijgen dan hebben we daar ook al een naam voor, maar voor een jongen is het heel moeilijk om een leuke, originele Scandinavische jongensnaam te vinden. Namen als Finn en Kai vind ik te populair. En het moet ook geen naam zijn die elke keer gespeld moet worden omdat ie zo lastig is. Iemand nog leuke ideeën?
dinsdag 26 juni 2007 om 15:37
quote:We zijn nog niet bezig met een 2e kindje (al denk ik er wel vaak aan), maar ik vind het al wel leuk om met namen bezig te zijn.
Mochten we ooit weer een dochter krijgen dan hebben we daar ook al een naam voor, maar voor een jongen is het heel moeilijk om een leuke, originele Scandinavische jongensnaam te vinden. Namen als Finn en Kai vind ik te populair. En het moet ook geen naam zijn die elke keer gespeld moet worden omdat ie zo lastig is. Iemand nog leuke ideeën?Esper of Espen
Viggo
Wilmer
Jelmer
Kalle
Olaf
Jens
Jonas
Emil
Jurgen
Bjorn
Iver
Eskil
Leif
Kjell
Per
Zo zit daar iets voor je tussen?
Mochten we ooit weer een dochter krijgen dan hebben we daar ook al een naam voor, maar voor een jongen is het heel moeilijk om een leuke, originele Scandinavische jongensnaam te vinden. Namen als Finn en Kai vind ik te populair. En het moet ook geen naam zijn die elke keer gespeld moet worden omdat ie zo lastig is. Iemand nog leuke ideeën?Esper of Espen
Viggo
Wilmer
Jelmer
Kalle
Olaf
Jens
Jonas
Emil
Jurgen
Bjorn
Iver
Eskil
Leif
Kjell
Per
dinsdag 26 juni 2007 om 16:18
quote:
quote: AnAn reageerde
We zijn nog niet bezig met een 2e kindje (al denk ik er wel vaak aan), maar ik vind het al wel leuk om met namen bezig te zijn.
Mochten we ooit weer een dochter krijgen dan hebben we daar ook al een naam voor, maar voor een jongen is het heel moeilijk om een leuke, originele Scandinavische jongensnaam te vinden. Namen als Finn en Kai vind ik te populair. En het moet ook geen naam zijn die elke keer gespeld moet worden omdat ie zo lastig is. Iemand nog leuke ideeën? Esper of Espen
Viggo
Wilmer
Jelmer
Kalle
Olaf
Jens
Jonas
Emil
Jurgen
Bjorn
Iver
Eskil
Leif
Kjell
Per
Niet echt eigenlijk, sorry
. Viggo vind ik wel leuk maar die hoor ik heel veel om me heen, Jens is ook leuk maar past niet bij de achternaam, Kjell had ik op mijn lijstje maar als je het snel uitspreekt klinkt het als kwijl.
Mochten we ooit weer een dochter krijgen dan hebben we daar ook al een naam voor, maar voor een jongen is het heel moeilijk om een leuke, originele Scandinavische jongensnaam te vinden. Namen als Finn en Kai vind ik te populair. En het moet ook geen naam zijn die elke keer gespeld moet worden omdat ie zo lastig is. Iemand nog leuke ideeën? Esper of Espen
Viggo
Wilmer
Jelmer
Kalle
Olaf
Jens
Jonas
Emil
Jurgen
Bjorn
Iver
Eskil
Leif
Kjell
Per

dinsdag 26 juni 2007 om 16:49
quote:
quote: Anouk reageerde
Viggo
Wilmer
Jelmer
Kalle
Olaf
Jens
Jonas
Emil
Jurgen
Bjorn
Iver
Eskil
Leif
Kjell
Per
. Viggo vind ik wel leuk maar die hoor ik heel veel om me heen, Jens is ook leuk maar past niet bij de achternaam, Kjell had ik op mijn lijstje maar als je het snel uitspreekt klinkt het als kwijl.
Nog een rijtje dan:
Ivar
Lasse
Magnus
Arvid
Nils
Bodil
Vidor
Aksel of Axel
Thorben
Ingmar
Odin
Mads
Kasper
Malthe
Jesper
Mikkel
Laurits
Bent
Misschien staat hier nog iets bij waar je nog niet aan gedacht hebt?
quote: Anouk reageerde
Viggo
Wilmer
Jelmer
Kalle
Olaf
Jens
Jonas
Emil
Jurgen
Bjorn
Iver
Eskil
Leif
Kjell
Per

Nog een rijtje dan:
Ivar
Lasse
Magnus
Arvid
Nils
Bodil
Vidor
Aksel of Axel
Thorben
Ingmar
Odin
Mads
Kasper
Malthe
Jesper
Mikkel
Laurits
Bent
Misschien staat hier nog iets bij waar je nog niet aan gedacht hebt?