Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
O, heb een hurray binnen. Uit Finland. Mag ik vandaag 4 adressen aanvragen
Snjókorn falla, á allt og alla
Jaja, de kaarten zijn geschud: Finland (hoe kon het ook anders), Duitsland (komt ook niet onverwacht), Nederland (iemand uit Lisse hier?????) en Brazilie.
Ik vind kaartjes uit Azië altijd erg leuk, met name omdat er daar volgens mij veel jongeren aan PC doen en die altijd zo'n leuke kaartjes sturen Met stickertjes en manga dingen enzo. Erg mooi!

Heb net weer een adres aangevraagd; naar Bellarus hahaha. Toeval?! Wel een leuk kaartje vind ik:

Kristin: wat apart dat die IDnummers zo dicht bij elkaar lagen.... dat vind ik echt vreemd.

Hier een hurray uit USA, heeft er maar 9 dagen over gedaan (en toen had ik ook nog op zaterdag het adres aangevraagd, maar op maandag pas op de bus gedaan). De reistijden van de kaartjes vallen me tot nu toe heel goed mee. Maar er zijn nog 4 travelling dus nog ff afwachten...

Ik weet nog niet of ik een nieuw adres ga aanvragen...
Linndaatje, wat een leuke kaart.

Hier weer een hurray uit Duitsland.

Nu nog wachten op de post, er komt minstens één kaart binnen.
Ik mag weer een kaartje naar Finland sturen...

Twee weken geleden had ik nog zoveel afwisseling in kaarten, nu zijn het steeds dezelfde landen....

Ik ga denk ik even wachten tot er meerdere kaarten zijn geregistreerd, ipv iedere keer 1 adres aanvragen
Vandaag weer een kaart uit Amerika. Wel een leuk kaartje.

Maar ik wacht met smart op de kaarten uit de echt verre bestemmingen.

Ik hou nu de data bij wanneer er een kaart geregistreerd wordt en wanneer ik daar een kaart voor terug krijg. Er zijn nog steeds een aantal data waar ik nog niets voor terug gekregen heb en ook een aantal data waar ik al twee kaarten voor terug heb gekregen.

@ Lindaatje: gaat die kaart naar Belarus of heb je die zelf ontvangen. Wel een leuk kaartje!

Ik heb van de week ook weer een heleboel leuke kaarten gescoord. Ik heb ook een paar van de efteling meegenomen en een aantal in Roermond gekocht bij een leuk winkeltje met redelijk veel kaarten voor niet al te veel geld.
De kaart ga ik zelf sturen, naar Wit Rusland dus inderdaad.

Efteling is altijd leuk, een heel origineel pretpark als je kijkt wat er allemaal bestaat op wereldniveau.

@Steph

Hoe weet je dat er minstens een kaart binnen komt vandaag?
Vandaag 3 kaarten verstuurd, naar Bulgarije wat ik een erg leuke bestemming vond, nog niet eerder gehad. Alleen de persoon in kwestie heeft een erg onaardig profiel. Perse kaart onbeschreven in envelop, er mogen ook geen stickers opzitten en mogen alleen aan haar eisen voldoen. Absoluut geen kaart die niet specifiek ergens op slaat... nou ja....

Tweede kaart ging naar duitsland, maar die had dan weer niks in het profiel staan, behalve ik ben een jongen van 15.

Ik vind dat bulgarije verhaal zo jammer eigenlijk, is niet mijn idee van postcrossing. Als je blanco kaarten spaart kun je beter naar een ander clubje. Vind ik althans. Wat is er nou leuker dan een volgeschreven en beplakte en bestempelde kaart?

Steph: heb je inmiddels de bank-gegevens van paulo al? Anders mail ik ze je door!

Mijn geld is wel overgeboekt, maar hoop dat het ook goed terecht is gekomen, altijd spannend bij een buitenlandse overboeking.

Ik wacht met spanning tot mijn supporter-badge achter mijn naam verschijnt!

Nog geen post vandaag..... liep net voor niks door de regen naar buiten, hihi
Linndaatje: omdat ik een swap verwachtte en die is ook gekomen.

Kozoo: ja, ik heb de gegevens inmiddels gekregen van Paulo. Moet het alleen nog overmaken maar deze maand (ja zelfs een tientje) moet ik het rustig aandoen, ik krijg op de 14de weer geld.

Bulgarije, daar heb ik ook nog geen kaart heengestuurd.

Maar, dat profiel. Je kunt het nooit EISEN. Alleen hopen dat mensen naar je profiel kijken en je een leuke kaart opsturen. Het idee van Postcrossing is postkaarten versturen en niet een postkaart in een envelope.

Dan zou ik een lelijke kaart sturen wel met een leuk verhaal en vol postzegels......Maar ja, dat ben ik.

Hier is een berichtje gekomen van iemand die ik gemaild had (omdat de kaart al meer dan 50 dagen onderweg is, staat erin:

als je mij nog een kaart stuurt met ID dan kan ik hem alsnog registreren. Nu doe ik het niet, wacht gewoon de 60dagen af en op dag 61 krijg ik weer een adres en haar adres gaat ook in de 'bak'. Dit vind ik zo'n stomme reactie.

Positief nieuws: een unescokaart en een officiele uit Wit-rustland. Dat laatste was dan niet zo leuk, mooie kaart met achterop haar adres en happy postcrossing.............
Zojuist weer een hurray met uitgebreid bedankje. Vond ik zo leuk.
Steph: wat een belachelijk mailtje heb je gehad zeg! Slaat echt nergens op... Wat heb je eraan om hem niet te registreren?
quote:Jokejacket schreef op 01 september 2009 @ 16:26:

Steph: wat een belachelijk mailtje heb je gehad zeg! Slaat echt nergens op... Wat heb je eraan om hem niet te registreren?Hopend op nog een postkaart van die persoon, maar zo gek ben ik niet. En als je dat vaker doet word je zelfs verwijderd.
Ik had vandaag 2 kaartjes in de bus; Portugal en Amerika.
Ik heb al dagen niets gehad, ik wordt er een beetje moedeloos van. Alle 5 de kaarten zijn al tussen de 28 en 16 dagen onderweg.....
quote:Linndaatje schreef op 01 september 2009 @ 08:39:

[...]

Een Nederlandse vriendin? Of buitenlandse?

Een Nederlandse, ze zag een deel van mijn verzameling hangen in mijn woonkamer . Wat een leuke kaart gaat er naar Wit Rusland trouwens zeg!! Echt vrolijk en lief.

Ik had vandaag een heel mooie kaart uit Kiev, Ukraine, met een lang verhaal erop. Ook nog een kaart uit de Filippijnen, ook al zo mooi!!

Steph, zou die mevrouw niet bedoelen dat jouw huidige kaart kennelijk zoekgeraakt is, en dat als je een nieuwe stuurt ze die wel krijgt en kan registreren? Ik kreeg namelijk laatst een mail uit Finland, omdat haar kaart naar mij zo lang duurde (en ik heb m niet gehad dus) en ze gaat er nog een naar me sturen.
quote:Teigera schreef op 01 september 2009 @ 18:44:

[...]

Een Nederlandse, ze zag een deel van mijn verzameling hangen in mijn woonkamer . Wat een leuke kaart gaat er naar Wit Rusland trouwens zeg!! Echt vrolijk en lief.

Ik had vandaag een heel mooie kaart uit Kiev, Ukraine, met een lang verhaal erop. Ook nog een kaart uit de Filippijnen, ook al zo mooi!!

Steph, zou die mevrouw niet bedoelen dat jouw huidige kaart kennelijk zoekgeraakt is, en dat als je een nieuwe stuurt ze die wel krijgt en kan registreren? Ik kreeg namelijk laatst een mail uit Finland, omdat haar kaart naar mij zo lang duurde (en ik heb m niet gehad dus) en ze gaat er nog een naar me sturen.

Ja, dat zou ze wel bedoelen maar als een kaart niet aankomt dan hoef jij of iemand anders niet een tweede kaart te sturen. Tenzij je de persoon heel aardig vind.

C-estelle: hou de moed erin. Waar zijn ze heen?

Teigera: dat is wel heel leuk zeg.
anoniem_45725 wijzigde dit bericht op 01-09-2009 18:48
Reden: te snel
% gewijzigd
quote:steph schreef op 01 september 2009 @ 18:46:

[...]

Ja, dat zou ze wel bedoelen maar als een kaart niet aankomt dan hoef jij of iemand anders niet een tweede kaart te sturen. Tenzij je de persoon heel aardig vind.Nee, natuurlijk hoeft t niet. That's up to you! Ik zou t ook niet zo snel doen denk ik, alhoewel, als t dichtbij is misschien wel, dan komt t lekker snel aan. Ik baal er zelf ook altijd van als mijn kaartjes expireren! Inmiddels al twee keer gebeurd...
Mijn donatie is overgekomen! Ik ben nu postcrossing supporter, mét badge

Het gaat dus prima dmv overboeking per bank ipv credit card. Das ook fijn om te weten.

Verder heb ik al een aantal dagen geen post meer gehad, enkel reclame-folders. Postbode ziek? Ontslagen? Geen zin? Ik ben vandaag 2 keer tussen de regendruppels heen gesjeesd om een hele lege brievenbus te treffen. (ongeduldigggg.. ik verwacht ook nog andere belangrijke post).

Ik heb tot nu toe nooit een tweede kaartje gestuurd als er een niet aankwam. Tsja.. wel balen ,maar een klein risico zit erin en kost toch ook weer geld. Kan me wel voorstellen dat als je echt heel enthousiast bent over een profiel dat je het dan wel doet, maar heb dat nog niet getroffen. Meestal kreeg ik geen reactie en kwam diegene nooit meer online, gestopt met postcrossing dus.

c_estelle: eens komt er weer iets..... vast een hele mooie van heel ver.
quote:Teigera schreef op 01 september 2009 @ 19:44:

[...]

Nee, natuurlijk hoeft t niet. That's up to you! Ik zou t ook niet zo snel doen denk ik, alhoewel, als t dichtbij is misschien wel, dan komt t lekker snel aan. Ik baal er zelf ook altijd van als mijn kaartjes expireren! Inmiddels al twee keer gebeurd...Dit is naar China, daar gaat zoveel heen dat misgaat heb ik gehoord plus het profiel was alleen Hallo ik ben....... Wel jammer omdat dit en een andere kaart dan al de 6de en 7de zijn binnen 8mnd. En ze zijn echt echt verstuurd.
Sorry Kozoo, wat gaaf zeg.
quote:steph schreef op 01 september 2009 @ 18:46:

C-estelle: hou de moed erin. Waar zijn ze heen?

Steph, ik zie net dat ik wat in de war was met data,

- Rusland van 30 dagen maar diegene is al 26 dagen niet online geweest.

- Taiwan, 25 dagen online en 7 dagen niet online geweest.

- USA, 21 dagen onderweg en de geadresseerde is al 22 dagen niet online geweest.

- China, ook 21 dagen en 4 dagen niet online.

- Finland, 16 dagen en 3 dagen niet online.....

Ik hoop echt dat er snel een geregistreerd wordt.... :-)

Kozoo, raar mailtje heb je gekregen zeg maar top dat je nu supporter bent.

Wie weet ga ik dat ook in de toekomst nog doen.

Wat ik lees is dat jullie ook naar Nederlandse adressen sturen, ik heb dat ook aangevinkt maar ik heb nog niet naar NL hoeven sturen.

Off topic****stom dat de emo's het niet doen***
Ik had vandaag een Hurray uit Engeland.

En daarna kreeg ik een hele uitgebreide bedankmail van haar, jong meisje, jaar of 15. Ontzettend enthousiast over mijn woonplaats want daar was ze ooit geweest, of ik dit kende, dat kende, die winkel.....echt heel leuk!!

Nog geen nieuwe adressen aangevraagd, ik heb een drukke week en wacht even tot het weekend.

Groetjes,

NannieB
quote:c_estelle schreef op 01 september 2009 @ 21:28:

[...]

Steph, ik zie net dat ik wat in de war was met data,

- Rusland van 30 dagen maar diegene is al 26 dagen niet online geweest.

- Taiwan, 25 dagen online en 7 dagen niet online geweest.

- USA, 21 dagen onderweg en de geadresseerde is al 22 dagen niet online geweest.

- China, ook 21 dagen en 4 dagen niet online.

- Finland, 16 dagen en 3 dagen niet online.....

Ik hoop echt dat er snel een geregistreerd wordt.... :-)

Kozoo, raar mailtje heb je gekregen zeg maar top dat je nu supporter bent.

Wie weet ga ik dat ook in de toekomst nog doen.

Wat ik lees is dat jullie ook naar Nederlandse adressen sturen, ik heb dat ook aangevinkt maar ik heb nog niet naar NL hoeven sturen.

Off topic****stom dat de emo's het niet doen***

Volhouden dat is de enige raad die ik je kan geven.

NannieB, wat leuk zeg zo'n reactie.:smile:
Ze doen het idd niet, er zit een bug in het smileys systeem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven