verstand en gevoel- kind loslaten

01-09-2009 17:46 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
'Godver ik baal echt van mezelf dat ik nu doe wat ik nooit gedacht had wat ik ooit zou doen als ik moeder ben. Ik stel me aan, doe belachelijk, denk alleen aan mijn eigen gevoel en wil gewoon dat iedereen vindt dat ik wel gelijk heb, tegen beter weten in.'

Komt wel goed, schatje
Och meid toch, dat zou ik ook niet leuk vinden. Gelukkig is hij er over een uurtje weer en ben jij weer wat wijzer: volgende keer gewoon 'nee' zeggen als je geen zin hebt in gesleep met je kind. Dat mag best.
Komt wel goed... hopelijk helpt het, om hier wat van je af te schrijven!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Hij komt er aan, maak je niet te druk. Komt goed.
Zij kan haar kind nu wel wat eerder zien. Dat is ook fijn.
:-) fijn dat moeder-instinct he?

Hij komt eraan, even volhouden! Komt echt goed
Ik snap je gevoel heel goed.

Volgende keer gewoon lekker nee zeggen hoor. En als ze dan vragt waarom niet, zeg je gewoon dat je je er niet prettig bij voelt. Heel legitiem.
Voor mij zou 't zo klaar als een klontje zijn geweest en je zegt het zelf ook al:quote:royanne77 schreef op 01 september 2009 @ 17:46:Gevoelsmatig had ik het liever niet

Nee dus. Niet meer doen.

Zijn ze er intussen misschien al? Dikke knuf dan maar
Dat je baalt dat hij later is, snap ik. Dat je vindt dat de oppas aan de file had moeten denken snap ik niet. Jij weet toch ook dat er rond dit tijdstip files staan?
tja dan had je nee moeten zeggen.

dat je baalt dat het nu laat word snap ik, das een tegenvaller en nooit leuk natuurlijk.

maar dat je gaat zeggen dat je boos bent op haar en dat ze ook wel had kunnen bedenken dat het rond dit tijdstip file zou staan gaat me te ver.

dat had jij ook kunnen bedenken en daarom dus oa nee te zeggen tegen haar
ze zijn er nog niet nee.

het punt is dat ze had gevraagd of hij mee mocht naar schiphol en ik had daar dus ja op gezegd. vanmorgen bracht ik hem en vroeg een beetje tussen neus en lippen, hoe laat gaan jullie? toen zei ze: 1 uur. daarna bedacht ik me dus dat mijn verwachting was dat ze smorgens zouden gaan. het was dus later dan ik had verwacht. En tja, dan zit je inderdaad al snel met files. mijn vriend zei daarna ook nog dat het vliegtuig ook vertraging had kunnen hebben. he, het is gewoon een verkeerde beslissing geweest en het komt zeker goed. maar effe van me afschrijven is ook niet verkeerd
nou, ze waren er tien voor 7. wel meteen duidelijk gemaakt dat we dit voor een volgende keer niet meer zullen doen.

poeh, hoeveel van dit soort momenten komen er nog, dat je als ouder spijt hebt van keuzes, klein of groot, voor je kind
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom ze zo graag een kindje van 9 maanden oud mee wil nemen naar schiphol.Heeft het kind toch niks aan?

Het is anders als het kind 3 is ofzo,spannend dan,allemaal grote vliegtuigen enzo.

maar ik snap je gevoel wel hoor!! volgende keer toch maar op je gevoel vertrouwen..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Ik heb geen kinderen, dus ik denk dat ik daarom het probleem niet zie. Wel vervelend natuurlijk dat je er rot onder voelt. Gelukkig is ie weer thuis!
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
ik snap je wel hoor, dat gevoel ken ik. Mijn zoontje ging vorige week voor het eerst naar school (wel wezen oefenen voor de zomer) en werd gelijk gevraagd om bij iemand te spelen. De moeder zei tussen de middag (heel lief) ik neem hem wel gelijk mee uit school dan hoef jij hier niet naartoe.

Lief van haar, maar een baksteen in mijn buik. Het is een half uur fietsen naar hun huis en het zat me niet lekker dat iemand anders met mijn kind in het verkeer was. Ik was erg blij toen ik hem s middags kon halen. Vond ook wel dat ik me een beetje aanstelde, maar ja ik vind loslaten niet zo makkelijk.

En nu maken we ons op voor het schoolreisje volgende week...... :-)
quote:kikkie1 schreef op 01 september 2009 @ 20:29:

ik snap je wel hoor, dat gevoel ken ik. Mijn zoontje ging vorige week voor het eerst naar school (wel wezen oefenen voor de zomer) en werd gelijk gevraagd om bij iemand te spelen. De moeder zei tussen de middag (heel lief) ik neem hem wel gelijk mee uit school dan hoef jij hier niet naartoe.

Lief van haar, maar een baksteen in mijn buik. Het is een half uur fietsen naar hun huis en het zat me niet lekker dat iemand anders met mijn kind in het verkeer was. Ik was erg blij toen ik hem s middags kon halen. Vond ook wel dat ik me een beetje aanstelde, maar ja ik vind loslaten niet zo makkelijk.

En nu maken we ons op voor het schoolreisje volgende week...... :-)Misschien ben ik een zeur maar de eerste keer ga ik altijd mee. Zo kan ik kennismaken met de ouders en zien waar het is, zien wat hem te wachten staat etc. Ik ga hem niet zomaar meegeven met vreemden, ook al hebben ze een leuk kind. Je weet maar nooit en het is fijner voor mijn gemoedsrust.
haha, zo te lezen staat me dus nog wat te wachten....schoolreisjes, spelen bij anderen...om maar te zwijgen van kinderfeestjes waar ze met 12 kinderen in een auto een uur gaan rijden om iedereen thuis te brengen. vroeger vond ik dat helemaal geweldig, nooit beseft wat mijn ouders er eigenlijk van vonden...
quote:royanne77 schreef op 01 september 2009 @ 21:42:

haha, zo te lezen staat me dus nog wat te wachten....schoolreisjes, spelen bij anderen...om maar te zwijgen van kinderfeestjes waar ze met 12 kinderen in een auto een uur gaan rijden om iedereen thuis te brengen. vroeger vond ik dat helemaal geweldig, nooit beseft wat mijn ouders er eigenlijk van vonden...Dat is geen auto meer maar een schoolbus!
Ik had mijn schoolgaande zoon regelmatig meegegeven aan een andere moeder, spelen tussen de middag. Bleek veel later achteraf dat ze nog geen rijbewijs had. Nog nooit zo kwaad geweest. Maar goed...

Ik snap het heel goed. Ik krijg nog steeds een brok in mijn keel als mijn kinderen met de schoolbus gaan. Meerijden inmiddels aan gewend gelukkig.

Niets doen waar jij nog niet aan toe bent. Mag je eerst even een hele tijd wennen dat je ineens wel heel erg kwetsbaar bent nu je een kindje hebt?
volgens mij wen je nooit aan die kwetsbaarheid....
Oh,ik dacht even naar schiphol leuk voor je zoontje maar woon zelf in A'dam. Hoe lang is het voor jullie rijden dan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:royanne77 schreef op 01 september 2009 @ 21:52:

volgens mij wen je nooit aan die kwetsbaarheid....Je leert ermee omgaan. En je leert om over sommige dingen niet te hard na te denken. Maar nee, het is niet zo dat het gevoel overgaat.
het was een uur rijden, maarja de a2 afkachelen in spitstijd is een crime...

ik heb er in elk geval van geleerd

moedergevoel volgen is soms nog een beetje moeilijk vind ik

misschien omdat het zulke compleet nieuwe gevoelens zijn

en verstand vaak andere dingen zegt
Mijn oppas rijdt ook met de kinderen, binnen de stad. Ik hou er ook niet van hele stukken laten rijden met een ander mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven