verstand en gevoel- kind loslaten

01-09-2009 17:46 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
'Godver ik baal echt van mezelf dat ik nu doe wat ik nooit gedacht had wat ik ooit zou doen als ik moeder ben. Ik stel me aan, doe belachelijk, denk alleen aan mijn eigen gevoel en wil gewoon dat iedereen vindt dat ik wel gelijk heb, tegen beter weten in.'

floor, heb de relativering zeker opgepikt hoor! zag het op dat moment ook al in, begin m'n post niet voor niks met: eigenlijk slaat het helemaal nergens op. Het ging me juist ook om dat tegenstrijdige van verstand-gevoel

Ik vind het leuk om verder te lezen over jullie ervaringen met loslaten, meerijden, beslissingen maken etc maar heb eerlijk gezegd niet zo'n behoefte om weer te lezen dat het helemaal niet zo erg was, snappie. want dan heb ik het gevoel dat ik wéér moet uitleggen dat ik snap dat het niet zon ramp was maar dat ik er op dat moment gewoon even van baalde etc. en dat heb ik voor mijn gevoel al een aantal keer gepost.

dus vandaar het woord uitgekauwd (met een knipoog erbij)

maar vind het echt leuk om andere verhalen te lezen over loslaten en moeilijke beslissingen en dingen die je beslist voor je kind maar waar je achteraf ook van baalt etc
Ja, dat snap ik ook wel weer.

Weet je wat ook een goede relativeringstherapie is?

Je baby meenemen naar een Surinaams familie feestje! Eerste uur heb ik echt met kromme tenen gezeten. Baby van arm naar arm, muziek, dansen, chaos enz..

Na een uur heb ik het maar losgelaten, want de baby vond het schijnbaar lollig.Die heeft de hele avond zitten schateren en 'klap eens in de handjes' geoefend.
Ik vind dat je je echt aanstelt.

De dame in kwestie heeft jou de vraag gesteld en jij hebt ja gezegd. Nu is je kind een keer 2 uur later thuis dan anders, so what?

De oppasdame haar dochter kwam van Amerika naar NL, ze wilde haar graag ophalen (logisch!) Ze had je ook kunnen zeggen dat ze niet kon oppassen die ene dag, maar ze liet je de keuze. En je gaf je kindje aan haar mee. Je kindje vindt het ook nog leuk om in de auto te slapen (leuk, ik bedoel, je kindje vindt het geen probleem).

Jij kon daar achteraf niet mee omgaan. Dat is vervelend voor jou. Wat ik naar vind aan dit verhaal is dat je 's avonds als je je kindje ophaalt de oppasdame laat weten dat dit nooit meer gebeurt. Dan geef je haar een rotgevoel.

1) vind ik niet terecht, je hebt zelf de keuze gemaakt

2) Die vrouw is gelukkig dat ze haar dochter weer ziet en helemaal blij en kan haar blije gevoel zomaar overschaduwen omdat je het nodig vond om dit nog op diezelfde avond tegen haar te zeggen.

Egoïstisch vind ik dat en zeer onterecht.
DTEEZ!
djoels je mag vinden dat ik me aanstel. ik heb al tig keer gezegd dat mijn verstand ook zei dat het geen ramp was maar dat mijn gevoel anders was. Ik heb bij mijn weten de gastouder geen rotgevoel gegeven omdat ik alleen aangaf dat ik dit een volgende keer niet meer zou doen. dit bevestigde ze. ik heb nog gewoon verder met haar gepraat en haar dochter en geinformeerd naar de reis etc. ik geloof niet dat jij kan bepalen wie een rotgevoel heeft gekregen en dat ik een blij gevoel overschaduwd heb. ik zou niet weten hoe je aan die informatie komt.

nogmaals je mag vinden dat ik me aanstel. ik gaf alleen maar mijn gevoel weer. wat voor de een aanstellerij is, is voor de ander (op dat moment) even serieus.

ik heb trouwens een topic van jou gelezen over je vloer. waarin je zelf letterlijk schrijft: ik weet dat het niet het ergste is op de wereld, maar ik zit er nu gewoon even mee.

waarmee ik maar wil zeggen; op dat moment zit je toch ook niet te wachten op mensen die zeggen dat je je aanstelt.
maar toen was ik er gewoon niet blij mee. mag toch?

zo, nu is het geloof ik wel genoeg uitgekauwd.

Djeezs.. jíj opent er een heel topic over.. sorry dan als je niet alleen reacties krijgt van "ik begreep dat je op dat moment baalde" maar dat er ook mensen zijn die níet begrijpen dat je op dat moment baalde. Ik zou bijvoorbeeld lekker een wijntje en een leuk boek nemen en even genieten van de uurtjes zonder kindje.

Maar goed, waarom dat nog zeggen, het gaat kennelijk erom dat we allemaal weten dat jij op dat moment baalde, en nu niet meer. En dat je er, ondanks het feit dat je een topic opent, niet op zit te wachten dat mensen dat baalmoment anders zouden kunnen ervaren want dan ben jij niet meer in je waarde (??!?)

Oké dan..
Royanne, het zou je sieren als je niet iedere posting in de verweer stand gaat.

Ik vind dat jij je aanstelt. Punt.

Als iemand tegen mij had gezegd dat ik me aanstelde met die vloer, prima, dat mag toch!! Iedereen reageert anders op andere zaken. Dat ik het er dan niet mee eens was, ook goed, maar wat een ander vindt hoef ik niet te vinden.

Jij opent hier een topic, je geeft ook al aan dat je verstand zei dat het geen ramp was, maar je opent hier een topic. Dan gaan mensen reageren, meningen geven. Als je daar niet tegenkunt, dan moet je dat niet doen. Ik zeg niet dat jij een trut / zeurkous / etc. bent, ik zeg dat ik vind dat jij - je specifiek in deze situatie - aanstelt. Meer niet.

Maar als je wilt dat iedereen schrijft:

'Hi Royanne, ik snap je.' Dan had je dat in je openingspost moeten schrijven. Ik lees je openingspost namelijk en ik denk 'christus wat een aanstellert'. Dat dat niet leuk is om te lezen snap ik ook nog wel, maar het is wel zoals het is.

Ik ging ervan uit dat als je direct op dezelfde avond zei dat het nooit meer zou gebeuren, dat die dame er wel eens een rotgevoel aan over zou houden, dat is dan niet zo. Prima. Heb je dat weer uit de wereld geholpen. Het is ook wellicht te wijten aan de manier waarop je dat stukje schreef. Mijn interpretatie van jouw woorden. Klaarblijkelijk de verkeerde, daar bied ik dan mijn excuses voor aan. Niet voor het feit dat ik vind dat je je aanstelt... dat vind ik nog steeds.
DTEEZ!
oke prima, het is niet mijn bedoeling steeds in de weerstand te gaan.
je kunt ook zeggen:

'Godver ik baal echt van mezelf dat ik nu doe wat ik nooit gedacht had wat ik ooit zou doen als ik moeder ben. Ik stel me aan, doe belachelijk, denk alleen aan mijn eigen gevoel en wil gewoon dat iedereen vindt dat ik wel gelijk heb, tegen beter weten in.'

Dan had iedereen geschreven: 'helemaal waar Royanne, wen er maar aan.'

Maar ik snap dat je dat nooit zou schrijven, zou ik namelijk ook niet.
DTEEZ!
dat ik zei: het is genoeg uitgekauwd (met een knipoog!!) heb ik daarna ook uitgelegd waarom ik dat zo zei.

komt er weer een post daarover waardoor ik het gevoel krijg het wéér uit te moeten leggen waarom ik dat woord gebruikte. krijg daardoor het gevoel dat dingen helemaal uit z'n verband worden gerukt en we verzanden in herhalingen, misverstanden en verkeerd woorden en zinnen oppakken. dat wil ik eigenlijk stoppen omdat ik het veel leuker vond om juist andere vergelijkbare (of niet) verhalen hierover te lezen. maar nu ik dit weer schrijf bereid ik me alweer voor op weer een post dat ik dan dit topic niet had moeten openen en dat mensen toch ook hun mening mogen zeggen en dat ik daar dus blijkbaar niet tegen kan....

misschien moet ik de openingstopic wijzigen...

we kunnen er ook gewoon om lachen

zo als dat niet relativeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven