LGZW Deel IV

05-08-2009 20:52 3865 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens even kijken of we hier verder kunnen....

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281 14 september Chiekmeisje geboren!!! Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271Laalbaby geboren 3 aug!!! Nemovisje2611 Nov? 18-10 Heeft een ei!! Sjipperdepip311JAAAA! 16 maart 2010 Kloppend hartje gezien 29 okt 20 weken echo DoubleDutch311 14 oktober Kimberley geboren Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Helemaal heel met een hartje!!!

Elevmeisje is 3 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! Alles goed.

1 november pretecho Sproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231 Miniemeisje geboren 3 sept Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Een kloppend

Alles goed! Luaska311 Luusbaby geboren!!! 4 aug

Hier vind je deel 3
Oh wat is luusbaby dan een kleintje. Qua lengte dan. Minicaat was bij de geboorte al 51 cm. Vorige keer op cb 64 cm.

Nou, Oprah even afgekeken en blijf het een beetje raar vinden. Inderdaad die pizza als ontbijt!!! Oh my god!! En 3 weken niet in bad???? Minicaat gaat ook niet elke dag in bad, maar we wassen hem dan gewoon even. Maar 3 weken vind ik wel heel lang hoor.

Maar wat ik zeg; ik heb nog maar een kleine baby en nog een bijzonder makkelijke ook en nog geen grotere kinderen. Misschien dat ik later denk: Ooooh... nu snap ik die uitzending van Oprah...
Luusmini is lekker gegroeid zeg! Fijn.

Wij doen Sproetekind 2 à 3 keer per week in bad. Nu heeft hij natuurlijk ook maar 2 à 3 poepluiers per week, dus er is iets minder noodzaak om hem vaker in bad te doen. Tussendoor wassen we vooral zijn gezichtje en hals, want daar druipt nog wel eens wat melk in.
Ik heb het niet gezien, maar 3 weken niet in bad?? Jakkie, wat zal dat kind plakken dan. Zielig hoor.

Luusbaby gaat om de dag samen met luusman in bad. Sinds afgelopen week zijn we ook weer begonnen met Luusbaby alleen in bad te laten gaan. Dat vond ie in zijn 1e week namelijk verschrikkelijk.

Ik heb me trouwens een potje zitten huilen op het CB vanmiddag. Die lui weten wel op me in te lullen zeg. Mijn gevoelige snaar te raken. Even kijken of luusman ook kan vrijdagmiddag, dan komt ze even langs op huisbezoek. Gaan we even bespreken hoe we luusbaby overdag beter kunnen laten slapen, hoe we om moeten gaan met zijn huilen en hoe luusman en ik iets meer een middenweg kunnen vinden in deze twee zaken (bv luusman wil liever niet inbakeren en geen speen, en ik zie dat luusbaby er beter door slaapt en wil dat dus wel).

God, wat ben ik moe... gelukkig is luusbaby direct gaan slapen na zijn fles. Ik zou ook wel even willen.
Heb de hele dag nog geen kramp gehad en sinds vanmiddag niets meer verloren aan slijmprop. Ik wil gewoon dat het doorzet mensen! Ik wil mijn meisje vasthouden, knuffelen, aanraken, aaien, bewonderen, ruiken, horen, voelen...

Was trouwens megazwaar dat VO. Pfff... Ik moest 2 uur in dezelfde houding zitten en dat is toch niet helemaal meer te doen. Gelukkig de komende 2 weken niets verplichts dus kan lekker thuisblijven en een beetje aan mijn opdrachten werken als het mij uitkomt.

Sorry voor de egoberichten steeds, maar ik kan echt maar aan één ding denken. Ga gauw een leuk boek pakken denk ik, om mijn gedachten te verzetten. Als ik aan bevallen blijf denken komt het vast nooit op gang.
Luus, klap dan nú die laptop dicht en sluit je ogen (of moet je kolven?) Zolang Luusmini slaapt is er niets dat niet heel even kan wachten.

Gingen ze bij het CB je weer aansporen om straks verder te gaan met de bv, nee toch? Wel een goed plan dat er iemand langskomt vrijdag. Zou fijn zijn las jij en Luusman daarna op één lijn zitten. Dat boekje van Ria Blom raad ik je trouwens ook aan. Staat veel nuttige info in over slaappatronen en de werking van inbakeren. Weet niet of het aan Luusman besteedt is, maar dan heb je zelf misschien sterkere argumenten.
Wat een K.U.T. Cb heb jij zeg Luus. Daar komen dus die praatjes vandaan over vervelende bureau's. Ik snap dat ook niet hoor en zou gewoon flesvoeding gaan geven. Je voelt je dan echt zoveel beter. En wat betreft inbakeren en speentje geven. Gewoon luisteren naar je moederinstinct. Als dat werkt, dan doe je dat toch gewoon? En dat boek lezen inderdaad zodat je sterk staat met argumenten. Bovendien ben jij toch de meeste tijd bezig met Luusbaby? Vind dat jij dan ook wat meer inbreng mag hebben hoor met deze beslissingen.

En wat Sproet zegt: Pak je slaap wanneer je kan. Het is nog maar zo kort geleden dat je bent bevallen en je hebt zo'n zware start gehad; jij hebt je slaap echt zo nodig.
Meisjes, even DWDD kijken, Boudewijn de Groot komt zo. I Boudewijn
Hoi meisjes.

Even een heel ego berichtje hoor. En dit past echt zo totaal niet in ons nuchtere thema. Meer in het thema AAAAAAAAAAhh.. kijk nou eens wat mijn kind al kan.

Dus, sorry al bij voorbaat. Ik vind het zelf ook heel erg, maar tegelijkertijd ook heel leuk. En ik moet het kwijt:

Gisteravond hoorde ik een schreeuw van boven. Caatman was mini aan het wassen: Caat, kom eens!!

Dus ik ren naar boven. (nou ja, ren, was nog erg wankel gisteren).

Wat was er?? Ja, Minicaat zei MAMA.

Ik glimlach en vind het wel erg schattig.. Ja, lief, erg knap van ons kind. En ga weer weg.

Maar.... vanavond doe ik Minicaat in bad en ja hoor. Hij ligt daar wat te brabbelen in het sop en opeens: MAMA....

En ja, ik weet dat het heus nog niet echt echt is. En dat het puur toeval was, maar toch klonk het voor mij zo echt en het was zo mooi!

Ik vraag me ook af wat zo'n kind dan denkt: Goh, als ik dat uitkraam, dan worden die twee liefste mensen van de hele wereld wel heel erg blij. Zal ik het nog eens doen?

En dat ze het dan zo leren op den duur?

Nou ja, tot zover mijn ego post. En nu ga ik Caatman aflossen met het flesje. Hij was eigenlijk ergens mee bezig boven, maar ik wilde dit toch even kwijt.
Hoi meiden

Luus praten ze op je in over borstvoeding of meer over het samenwerken met Luusman? Ik kan het niet zo goed uit je berichtje opmaken. En dat ze je een aan het huilen maken is natuurlijk niet leuk en misschien ook wel niet goed maar je moet maar bedenken dat ze je tot nu toe wel heel goed geholpen hebben. En je hebt het natuurlijk ook zwaar dus doet misschien ook minder je aan het huilen maken. Hoe dan ook, vind ik het wel genoeg geweest voor jou. Je hebt het echt niet makkelijk en ik vind dat dat over moet zijn. Als er ook maar iets is wat ik kan doen. Dat is misschien stom om te zeggen maar ik vind het echt rot voor je.

Elev ik heb gelijk gezapt! Mmmmmm ben niet zo'n Roosbeef fan.

Mien ik vind je stoer daar op school met je dikke buik. En zonder gebroken vliezen dus? Nou ja eigenlijk gelukkig maar meis. En nu lekker chill en dan komt het met die bevalling ook wel goed.

Meiden ik weet even niet meer zo goed wat er nog meer is gezegd. Sorry als ik iemand oversla. Heb een afwisselende en leuke dag gehad op mijn werk. Errug gelachen met mensen.

Blote buikenfoto komt eraan trouwens. Even eten beetje laten zakken. :-)
Heul schattig Caat. Mag je best melden hoor.
Goed we zijn nu al 100 foto's verder en het wil niet echt lukken. Hoe moeilijk kan het zijn.
Caat, zolang het niet te vaak gebeurt mag je dit soort niet-nuchtere zaken best wel even melden hoor Maak ik meteen maar even van de gelegenheid gebruik om te melden dat Sproetekind me ein-de-lijk verwelkomt met een grote lach als ik hem uit z'n bedje kom halen. Wat heb ik daar op zitten wachten! Echt mijn hart maakt iedere keer een sprongetje.
Pien, flitsen met een stukje aluminiumfolie onder de flits is mooier. Heb je indirect licht via het plafond.
Foto van luusbaby's eerste lachje, op de groep gezet net.
quote:sproet1978 schreef op 01 september 2009 @ 20:58:

Pien, flitsen met een stukje aluminiumfolie onder de flits is mooier. Heb je indirect licht via het plafond.

Pienman zegt: heb geen zin om dat te pakken. Maar volgende keer plak het aan zijn camera!

Vind dat poseren ook echt vreselijk eigenlijk.
Luus, wij moeten morgen naar het CB...ben benieuwd naar de lengte en gewicht van Laalbaby!

Chiek, wij zijn vandaag overgestapt naar maatje 2 luiers. Die new born past hij nog wel hoor, maar ze waren toevallig op...deze luiers zitten wat ruim, maar er loopt niets naast, dus het zal wel goed zitten

Mien, spannend zeg...bij mij duurde het ook nog maar een paar dagen na eerst stukje slijmprop. Dus wie weet!!!

Ohhh Caat wat lief van Caatmini! En tuurlijk moet je dat melden, leuk toch? Oh en ik was ook Oprah aan het kijken

Luus ik heb het trouwens nog gevraagd van dat foliumzuur. De VK wist het niet, ze zei dat het vanuit het ziekenhuis idd wel eens voorgeschreven wordt. Ze heeft me aangeraden een afspraak te maken bij de HA, dus dat ga ik dan maar doen.

Verder aan iedereen...ik ga zo Laalbaby nog even badderen, fles er in stoppen en dan gaat hij hopelijk net zo'n lange nacht maken als vannacht!

X
Oh jongens, zo bedoelde ik dat dus niet. Ik bedoel dat ze juist zó lief voor me waren en me volledig ondersteunden in alles wat ik uitte dat ik dáár zo enorm van moest huilen.

Ze stonden nu ook volledig achter het stoppen met BV. Met mijn huidziekte als extra uitlokkende factor voor borstontstekingen adviseerden ze me ook bij een eventuele volgende keer dat ik direct na de bevalling die tabletjes moet gaan slikken.

Wat gaaf Caat! Dat ie gewoon mama zegt! Ook al is het alleen maar de klank. Lijkt me gaaf man!
Luus, you've got mail!
quote:sproet1978 schreef op 01 september 2009 @ 20:57:

Caat, zolang het niet te vaak gebeurt mag je dit soort niet-nuchtere zaken best wel even melden hoor Maak ik meteen maar even van de gelegenheid gebruik om te melden dat Sproetekind me ein-de-lijk verwelkomt met een grote lach als ik hem uit z'n bedje kom halen. Wat heb ik daar op zitten wachten! Echt mijn hart maakt iedere keer een sprongetje.

Oh wat leuk!! Dat gevoel is ook echt geweldig!!!

Volgens mij worden we allemaal steeds minder nuchter zo..

Veel cliche's kloppen ook wel hoor.
quote:Luaska schreef op 01 september 2009 @ 21:11:

Oh jongens, zo bedoelde ik dat dus niet. Ik bedoel dat ze juist zó lief voor me waren en me volledig ondersteunden in alles wat ik uitte dat ik dáár zo enorm van moest huilen. Oh gelukkig dat hoopte ik dus al. Die mensen zijn goed bezig met jou en miniLuus.
Ooooh, caatje, *smelt!*

Wist je dat mama voor alle baby's wereldwijd (gemiddeld dan) één van de eerste klanken is, en dat het daarom (in heel veel talen) het woord voor mama is? Is dus niet zo dat jij maar hoort wat je wilt horen, het is echt vaak één van de eerste 'dingen' die een kind kan uiten. Wel héél gaaf hè!

En Sproet, dat lachje als je binnenkomt ook, geweldig!

Luus, ik begreep het ook dat ze je gewoon heel goed begrepen en dat je even echt je verhaal kwijt kon. Hopelijk kunnen ze jullie vrijdag helpen, en ziet luusman dan wat meer in hoe heftig het voor jou is, en dat hij juist alles moet doen om jullie te steunen.
Ik vind het al leuk dat luusbaby sinds deze week ook steeds meer een soort zuchtjes laat horen: "huhhh", "oeehhh".

Beetje 'kirretjes', echt heel erg leuk dat ie nu steeds meer kan en laat zien. En dat wordt alleen nog maar leuker, lees ik zo!
Oh Laal, wat goed. Echt doen hoor! Het scheelt denk ik een hoop hoor.

Ik heb iig 5mg. Dit is dus anders dan de 0,4 of 0,5 mg die je moet slikken omdat je zwanger wilt worden en geen neuraalbuisdefecten wilt.
Haai meisjes, kom even snel langswaaien. Totaal geen puf vandaag. Werken, zelfs halve dagen, is dodelijk vermoeiend. En mijn baas doet ineens stom en vervelend. Alsof hij nu pas door krijgt dat hij me bijna een jaar moet missen. Althans, dat ik niet volledig inzetbaar ben en gewoon behoorlijk waardeloos en nutteloos ben bedrijfstechnisch.
He gut Bengal dat is inderdaad vervelend en onaardig. En hij deed zo lief en begrijpend. Kun je nog met hem praten hierover?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven